Rock Werchter 2024

Opvallend: ondanks de geruchten rond Foo Fighters blijft Hellfest voorlopig het enige aangekondigde festival.

Donderdag kick-off van de RW aankondigingen met Green Day, Foo Fighters bewaren voor na de herfstvakantie?
Ticketverkoop start op vrijdag, zou RW dan echt diezelfde dag ook hun eerste naam aankondigen?

• Leuk
Waarderingen: TNFke
Ticketverkoop start op vrijdag, zou RW dan echt diezelfde dag ook hun eerste naam aankondigen?
Nee daarom net: enkel Green Day donderdag uit noodzaak, de rest later.

Overigens: hoe later RW aan hun reeks aankondigingen begint, hoe groter de kans op Pearl Jam imo. Die lossen hun tour gewoonlijk begin december. En dat is intussen geen ontzettende lange periode meer om te overbruggen.

• Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante
Nee daarom net: enkel Green Day donderdag uit noodzaak, de rest later.

Overigens: hoe later RW aan hun reeks aankondigingen begint, hoe groter de kans op Pearl Jam imo. Die lossen hun tour gewoonlijk begin december. En dat is intussen geen ontzettende lange periode meer om te overbruggen.
Laat het aub Pearl Jam maar zijn!

• Leuk
Waarderingen: festirock
Denk dat het wel degelijk plan was tijdje terug om vandaag Foo’s aan te kondigen. Maar dat Bruce de zaken heeft doen veranderen.

• Verdrietig
Waarderingen: Vicarious
Ik zie die KluB C afsluiten…
Veel liefde voor Romy en The XX, maar liever niet. Slotje eronder of ergens rond 18-20 uur in The Barn lijkt me toch het hoogst haalbare?
Haar optredens zijn ook letterlijk gewoon een DJ set, zonder zang of boe of ba. Stond op Core vorig jaar ook ergens in de vooravond en zie niet waarom die op RW nu hoger zou staan.

Is dit niet gewoon een extra argument om Rock Werchter over vijf dagen te verspreiden in 2024? Doe je dag 0 (de woensdag) een half dagje eventueel en dan vanaf de donderdag gewoon vier dagen volledig.

Al weet ik dus niet of dat allemaal mag vergunningstechnisch. Maar ik vind het wat vreemd om de woensdag helemaal niks te doen als je op dinsdag de baas hebt en op donderdag de start van je festival.

Beide Barnheads lijkt me. Of toch alleszins vrij hoog.
Is Kali Uchis zoveel in populariteit gestegen? Laatste keer op een vroege spot in Klub C en het was daar behoorlijk leeg. En dat was toch na de release van het goed ontvangen Isolation.

Is dit niet gewoon een extra argument om Rock Werchter over vijf dagen te verspreiden in 2024? Doe je dag 0 (de woensdag) een half dagje eventueel en dan vanaf de donderdag gewoon vier dagen volledig.

Al weet ik dus niet of dat allemaal mag vergunningstechnisch. Maar ik vind het wat vreemd om de woensdag helemaal niks te doen als je op dinsdag de baas hebt en op donderdag de start van je festival.
Maar neen, Bruce krijgt die weide op zichzelf vol. De pure jonkies die op woensdag komen liggen daar niet wakker van.

Is Kali Uchis zoveel in populariteit gestegen? Laatste keer op een vroege spot in Klub C en het was daar behoorlijk leeg. En dat was toch na de release van het goed ontvangen Isolation.
Is volgens mij voor RW normen een act die bepaalde eisen gaat stellen, en RW inderdaad niet per se die eisen kan inwilligen. Ik zie die even goed Les Ardentes headlinen.

Veel liefde voor Romy en The XX, maar liever niet. Slotje eronder of ergens rond 18-20 uur in The Barn lijkt me toch het hoogst haalbare?
Haar optredens zijn ook letterlijk gewoon een DJ set, zonder zang of boe of ba. Stond op Core vorig jaar ook ergens in de vooravond en zie niet waarom die op RW nu hoger zou staan.
Concept nieuwe live shows is helemaal anders. Was ook sold out bij ons in paar minuten. Haar album doet het enorm goed.
De KluB C die afsluit met een feestje werkt altijd.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan

Users who are viewing this thread