Rock Werchter 2024

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.562
2.043
Daar had ik minder problemen mee haha. Zelfs als dat podium de hele avond was leeg gebleven, dan nog had ik daar inde gietende regen nog liever naar gekeken dan naar een voetbalmatch. Voetbal shmoetbal.
Ja ik heb verder ook 0 begrip voor iemand die een voetbalwedstrijd verkiest boven een optreden(headliner) op een festival. Behalve een wk finale misschien.
 

micvet

Campingartiest
8 okt 2018
95
50
Op Pukkelpop hebben ze dan nog het geluk dat ze daar tot 4 uur 's nachts doorgaan, dus daar konden ze schuiven met het startuur van de volgende artiesten. Maar doe dat maar eens als Werchter headliner, waar het om 1u00 klaar moet zijn...
Ninja van Die Antwoord was anders not amused dat ze 'f*cking late' was 😅
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
695
483
Speelde ze ook 'live' met een vooraf opgenomen tape met verneukte versies, zoals Madonna gisteren?
Veel erger kan het niet meer worden, vrees ik.
Even off-topic, maar Madonna zette gewoon een fantastische show neer. Beide avonden geweest en beide keren omvergeblazen. Oké we kunnen discuteren over enkele muzikale keuzes en sommige remixversies waren zéér twijfelachtig (alsook de gigantische vertraging beide avonden), maar Madonna bewees wel terecht waarom zij de enige Queen of Pop is.

De laatste keer dat Rihanna een degelijke show speelde zal ongeveer rond 2010 geweest zijn. Haar vorige shows in het Sportpaleis en op Pukkelpop waren gewoon een aanfluiting. Te laat, ongeïnteresseerd en onrespectvol tegenover het publiek dat dik betaald heeft. Mag dus ver ver weg van Rock Werchter blijven wat mij betreft.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.177
10.520
Even off-topic, maar Madonna zette gewoon een fantastische show neer. Beide avonden geweest en beide keren omvergeblazen. Oké we kunnen discuteren over enkele muzikale keuzes en sommige remixversies waren zéér twijfelachtig (alsook de gigantische vertraging beide avonden), maar Madonna bewees wel terecht waarom zij de enige Queen of Pop is.

De laatste keer dat Rihanna een degelijke show speelde zal ongeveer rond 2010 geweest zijn. Haar vorige shows in het Sportpaleis en op Pukkelpop waren gewoon een aanfluiting. Te laat, ongeïnteresseerd en onrespectvol tegenover het publiek dat dik betaald heeft. Mag dus ver ver weg van Rock Werchter blijven wat mij betreft.
Blij dat er tenminste één iemand in de zaal het wel kon waarderen
 
  • Haha
Waarderingen: theblackmadness

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.157
De laatste keer dat Rihanna een degelijke show speelde zal ongeveer rond 2010 geweest zijn. Haar vorige shows in het Sportpaleis en op Pukkelpop waren gewoon een aanfluiting. Te laat, ongeïnteresseerd en onrespectvol tegenover het publiek dat dik betaald heeft. Mag dus ver ver weg van Rock Werchter blijven wat mij betreft.
Denk dat als ze überhaupt terug komt naar België het wel in het KBS zal zijn gezien de huidige staat van het concertlandschap. Als je de vraag ziet naar popartiestes als Taylor Swift, Beyoncé, jonkies Olivia Rodrigo en Dua Lipa die moeiteloos 2x Sportpaleis vullen en daarvoor nog Ed Sheeran en Coldplay. Dan denk ik dat de kaarten wel heel anders liggen dan 7 jaar geleden. Stadionconcerten zijn niet langer een uitzondering meer.

edit: wat niet in de weg staat dat ze ook haar allures mee brengt, zoals Madonna deze week natuurlijk..
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
695
483
Denk dat als ze überhaupt terug komt naar België het wel in het KBS zal zijn gezien de huidige staat van het concertlandschap. Als je de vraag ziet naar popartiestes als Taylor Swift, Beyoncé, jonkies Olivia Rodrigo en Dua Lipa die moeiteloos 2x Sportpaleis vullen en daarvoor nog Ed Sheeran en Coldplay. Dan denk ik dat de kaarten wel heel anders liggen dan 7 jaar geleden. Stadionconcerten zijn niet langer een uitzondering meer.

edit: wat niet in de weg staat dat ze ook haar allures mee brengt, zoals Madonna deze week natuurlijk..
Maar in 2016 stond ze toch ook enkel op Pukkelpop omdat de ticketverkoop serieus tegenviel voor haar show op Boutique? Sindsdien heeft ze ook geen nieuwe muziek meer uitgebracht als ik mij niet vergis, dus ik zie niet in waarom ze dan nu wél plots 50.000 tickets op haar eentje zou schuiven? Coldplay is al jaren een gigantisch populaire stadionact, net zoals Beyoncé die eveneens in 2016 het Boudewijnstadion moeiteloos uitverkocht.

Edit: Net gezien dat PJ Harvey een show in Londen heeft aangekondigd in augustus. Zou dat een mogelijke boeking op Werchter in de weg kunnen staan?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.157
Maar in 2016 stond ze toch ook enkel op Pukkelpop omdat de ticketverkoop serieus tegenviel voor haar show op Boutique? Sindsdien heeft ze ook geen nieuwe muziek meer uitgebracht als ik mij niet vergis, dus ik zie niet in waarom ze dan nu wél plots 50.000 tickets op haar eentje zou schuiven? Coldplay is al jaren een gigantisch populaire stadionact, net zoals Beyoncé die eveneens in 2016 het Boudewijnstadion moeiteloos uitverkocht.
Ze heeft die brakke comeback single Lift Me Up uitgebracht hè, maar sowieso is het iemand waarvan velen al jaren hopen op nieuwe muziek / shows. Vanuit een nostalgie-gevoel kan ik mensen wel geloven dat ze hunkeren naar een comeback - en meteen ook de reden voor het aanschaffen van een kaartje net omdat het al zo lang geleden is / dat ze nauwelijks tourt.

Ik wil maar aangeven dat mensen tegenwoordig minder lijken te kijken voor honderd euro meer of minder voor grote popartiesten (maar ook bands als Rammstein of de Boss overigens..).
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.723
1.890
Even off-topic, maar Madonna zette gewoon een fantastische show neer. Beide avonden geweest en beide keren omvergeblazen. Oké we kunnen discuteren over enkele muzikale keuzes en sommige remixversies waren zéér twijfelachtig (alsook de gigantische vertraging beide avonden), maar Madonna bewees wel terecht waarom zij de enige Queen of Pop is.
Een echte Queen of Pop komt met een liveband en zingt niet (grotendeels) mee met een band..... Met alle begrip en respect....
 
  • Leuk
Waarderingen: JelleCa en Joslittel

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.495
6.167
Liveband voegt zeker wat toe maar is voor een show als die van Madonna niet perse nodig imo. Maar die schijnt wel (minstens) zowat de halve show te playbacken toch?
 

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
Er is in dit topic al meerdere keren gezegd dat de Rammstein-show niet zomaar voor één optreden kan aangepast worden om veiligheidsredenen. Ze gaan ook niet plots een andere productie in elkaar steken voor Werchter, terwijl ze makkelijk 120.000 tickets in Oostende op hun eentje kunnen slijten. Zou commercieel ook een héél erg domme zet zijn.
Dat podium hadden ze natuurlijk ook al liggen, volgens mij was het plan om volgende zomer meerdere festival te doen met een aangepast decor maar doordat die onderhandelingen zijn afgesprongen door heel die affaire met Lindemann gebruiken ze nu gewoon nog eens dat podium voor een tour.
 
  • Winning
Waarderingen: Oh Well

Gebruikers die dit onderwerp bekijken