Rock Werchter 2024

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.820
2.452
Nee, tot vandaag ontbrak daar nog een headliner... Opener doet het al bij al niet heel slecht qua bovenkant eigenlijk, objectief gezien. Al is hun laatste dag best mager op headlinergebied, doen ze het daar toch net iets sterker dan RW dit jaar.

Woensdag: Foo Fighters + Maneskin
Donderdag: Dua Lipa + Disclosure
Vrjjdag: Doja Cat + Sam Smith + 21 Savage
Zaterdag: Hozier + Skrillex

Qua undercard doet RW het dan weer een pak beter. Eigenlijk zijn (voor mij) daar vooral Air, Floating Points, Kim Gordon en Amaarae zowat de namen die RW wel had gesierd.
Dit laat wel objectief zien dat Pinkpop die zondag heel knap heeft geprogrammeerd.
 
  • Wow
  • Leuk
Waarderingen: Brian en DennisvdBr

Jopie27

Playlistbediener
9 mei 2023
47
215
Is parking Blauw 1 nou kleiner geworden?
 

Bijlagen

  • IMG_3825.jpeg
    IMG_3825.jpeg
    707,9 KB · Weergaven: 59
  • IMG_3820.jpeg
    IMG_3820.jpeg
    674,4 KB · Weergaven: 59

swissepfan

Support act
7 dec 2022
776
605
Dus als je op The Hive staat, kies je zone blauw, en dan de optie The Hive. Daarbij heb je de keuze tussen The Hive en The Hive XL. Die laatste (XL) moet je kiezen als je op woensdag al aankomt, en anders volstaat de gewone.

So far so good. Parkeerticket The Hive is in the pocket. Maar wat er op ticketmaster echter ook bij staat, is dat zone roze is als je vanuit richting Brussel etc. komt, groen vanuit richting Lummen/Nederland etc, en blauw vanuit richting Gent/Antwerpen.

Ben ik nu als Hollandse kaaskop verplicht om op donderdagochtend aan te komen rijden vanuit de richting Gent/Antwerpen? Of kan ik gewoon de normale route nemen die een stuk sneller is, waarbij ik via Lummen kom aanrijden en zo toch op de parking van The Hive kan komen?

Hulp aan deze noob wordt gewaardeerd! 🤟

Het belangrijkste is dat je uiteindelijk het rondpunt van Haacht bereikt, waarna je de laatste rechte lijn richting Werchter oprijdt die rechtstreeks naar de parkings leidt. Die bereik je echt enkel langs daar. Jarenlang tijdens de eendaagse festivals de route vanuit Wespelaar richting kruispunt La Bamba afgesloten, onvoorstelbaar hoe veel mensen elk jaar weer verkeerd rijden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Thieske

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.064
1.931
Het belangrijkste is dat je uiteindelijk het rondpunt van Haacht bereikt, waarna je de laatste rechte lijn richting Werchter oprijdt die rechtstreeks naar de parkings leidt. Die bereik je echt enkel langs daar. Jarenlang tijdens de eendaagse festivals de route vanuit Wespelaar richting kruispunt La Bamba afgesloten, onvoorstelbaar hoe veel mensen elk jaar weer verkeerd rijden.
En DIT zijn de tips die ik zocht. Thanks!!! (y)
 
  • Leuk
Waarderingen: swissepfan

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.064
1.931
Kan mij niet inbeelden dat ze niet het hele veld en bos en veld erachter gebruiken zoals de voorbije jaren. Zou een gigantisch capaciteitsverlies betekenen.

Kans dat het te maken heeft met het terugschroeven van weekendkaarten ten faveure van dagkaarten misschien?
 

wesvs

Randprogramma
20 mrt 2018
169
179
Vandaag dan ook maar de parking ticket aangeschaft. Voorpret in het klein ;-) nog eens een Werchter ticket kopen.

Voor wie nog zocht naar vouchers.. Vorig jaar gingen de food en drink vouchers via ticketmaster. Dit jaar is de korting in presale helaas iets lager, maar tot eind juni zijn ze hier aan te schaffen. https://www.rockwerchter.be/en/cashless
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.301
4.467
Nee, tot vandaag ontbrak daar nog een headliner... Opener doet het al bij al niet heel slecht qua bovenkant eigenlijk, objectief gezien. Al is hun laatste dag best mager op headlinergebied, doen ze het daar toch net iets sterker dan RW dit jaar.

Woensdag: Foo Fighters + Maneskin
Donderdag: Dua Lipa + Disclosure
Vrjjdag: Doja Cat + Sam Smith + 21 Savage
Zaterdag: Hozier + Skrillex

Qua undercard doet RW het dan weer een pak beter. Eigenlijk zijn (voor mij) daar vooral Air, Floating Points, Kim Gordon en Amaarae zowat de namen die RW wel had gesierd.
Die vrijdag en zaterdag is voor mij toch geen bovenkant om blij mee te zijn. Ff en Måneskin op 1 dag had op RW ook wel gemogen.
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.301
4.467
Parkingtickets ook weer in the pocket. Maar wat een ingewikkeld systeem. Daar zullen heel wat foutjes in gemaakt worden.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.370
9.108
Die vrijdag en zaterdag is voor mij toch geen bovenkant om blij mee te zijn. Ff en Måneskin op 1 dag had op RW ook wel gemogen.
Ja dat kan. Die zaterdag ook gewoon mager hoor, qua headliners. Maar in het geheel toch iets sterker dan RW, wetende dat Opener de 3 grootste RW headliners op 2 dagen heeft staan.
 

Erik15

Playlistbediener
31 mei 2024
14
23
Voor wie nog zocht naar vouchers.. Vorig jaar gingen de food en drink vouchers via ticketmaster. Dit jaar is de korting in presale helaas iets lager, maar tot eind juni zijn ze hier aan te schaffen. https://www.rockwerchter.be/en/cashless
Begrijp ik goed dat je voor ieder persoon een account moet aanmaken? Na al die jaren kan ik er echt niet bij mn vrienden mee aankomen dat ze ook nog iets moeten doen vantevoren :D
 
  • Haha
Waarderingen: Raoul en Dansplaat

wesvs

Randprogramma
20 mrt 2018
169
179
Begrijp ik goed dat je voor ieder persoon een account moet aanmaken? Na al die jaren kan ik er echt niet bij mn vrienden mee aankomen dat ze ook nog iets moeten doen vantevoren :D
Uiteindelijk moeten ze toch een acocunt aanmaken.. Of jij moet al het bier willen halen gedurende het weekend ;-) of je koopt t.z.t. zo'n pasje dat kan ook nog
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.245
1.788
Die vrijdag en zaterdag is voor mij toch geen bovenkant om blij mee te zijn. Ff en Måneskin op 1 dag had op RW ook wel gemogen.

Naah, ik gun Måneskin en hun legioen aan fans hun positie als headliner. Laat die er maar 90 minuten een feestje van maken in het donker ipv een uurtje in het daglicht voor verveelde Foo Fighters-fans. Die hebben die plek verdiend de voorbije jaren.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.423
653
Even overgenomen uit het Pukkelpop-topic: Stake kondigt aan dat ze in extremis nog een festivaltour plannen, vanwege het nakende vertrek van hun gitarist. Komt wel erg handig uit met de annulatie van Bad Omens.
 

Erik15

Playlistbediener
31 mei 2024
14
23
Uiteindelijk moeten ze toch een acocunt aanmaken.. Of jij moet al het bier willen halen gedurende het weekend ;-) of je koopt t.z.t. zo'n pasje dat kan ook nog
Is dat zo? Zijn de coins niet gewoon op de bandjes te laden bij de kassa zoals vorig jaar?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken