De meest genante 'verslaggeving' van allemaal. Met het grootste budget.VRT kan ik je nog in volgen.
De meest genante 'verslaggeving' van allemaal. Met het grootste budget.VRT kan ik je nog in volgen.
Precies. Er is bijzonder veel aandacht voor het festival in het algemeen en daardoor wordt ook elk klein ding uitvergroot, zowel positief als negatief, maar ik zou dat niet disproportioneel noemen. Je krijgt dan inderdaad vergezochte nitpicking over een volle bus, maar ook waardeloze verslagjes over hoe een mainstage opener 'de hele wei betovert' of een interview met iemand die tevreden is over de loempia's. Alleen onthouden we vooral de negatieve verslaggeving. TML zou dan een inderdaad een tegenvoorbeeld kunnen zijn waar het altijd enkel positiviteit is, maar met je linkjes bewijs je ook dat dat misschien enkel perceptie is.En het is echt niet alsof anderen niet de wind van vanvoren krijgen. Of hoe de pers zat te smullen over Pukkelpop/Chokri tijdens de Covidpariode (2021, met die covid editie), na die storm in 2011, racistische jongeren etc... Of de jaarlijks terugkerende artikels over drugs op Tomorrowland.
Ik vrees er ook voor, al hoop ik het niet uiteraard.Ik geef het drie edities voor ze met een superexclusief duurder bandje van 650 pegels op de proppen komen waarmee je via een zij ingang gewoon altijd gegarandeerde ingang in de tenten hebt en gegarandeerde toegang tot het voorvak aan de main.
Ik pak de popcorn er bij die dag op het forum.
Als ze deze ongein ooit gaan doen dan ga ik niet meer naar Werchter. Op een festival behoort iedereen gelijk te zijn.Ik vrees er ook voor, al hoop ik het niet uiteraard.
Naar analogie met TW Classic en hun golden circle ticket of de plusconcerten bij North Sea Jazz.
Ik vrees vooral het laatste: wil je Fred Again zien, dan moet je een extra bandje kopen (= lees een extra access laten activeren op je bandje), wil je Iggy Pop zien idem, etc...
Het enige 'probleem' is het praktische aspect, waarbij ze het moeilijk hebben om een plaats te ontruimen na afloop van een concert.
Wanneer een massa gaat zitten, kan security ze moeilijk naar buiten slepen als ze het juiste bandje niet hebben (alhoewel ik dat laatste wel al heb zien gebeuren in de golden circle wanneer security een dame naar buiten over de grond sleurde).
Ik vrees er ook voor, al hoop ik het niet uiteraard.
Naar analogie met TW Classic en hun golden circle ticket of de plusconcerten bij North Sea Jazz.
Ik vrees vooral het laatste: wil je Fred Again zien, dan moet je een extra bandje kopen (= lees een extra access laten activeren op je bandje), wil je Iggy Pop zien idem, etc...
Het enige 'probleem' is het praktische aspect, waarbij ze het moeilijk hebben om een plaats te ontruimen na afloop van een concert.
Wanneer een massa gaat zitten, kan security ze moeilijk naar buiten slepen als ze het juiste bandje niet hebben (alhoewel ik dat laatste wel al heb zien gebeuren in de golden circle wanneer security een dame naar buiten over de grond sleurde).
Het is natuurlijk niet zo dat het voortdurend vol is in de Barn en Klub C. Ook vorig jaar waren er genoeg optredens, vooral in de middag, waar je probleemloos naar binnen kon en een plekje vooraan kon vinden. Zou je daar dan ook extra voor moeten betalen? In alle opzichten een ongewenst systeem en gelukkig voorlopig theorie op RW.Je kunt in de Barn en Klub C erg makkelijk het voorste gedeelte afschermen zoals het voorvak aan main en werken met een zij ingang en uitgang die enkel toegankelijk is met het juiste bandje. Ik hoop van niet, maar als ze extra geld willen verdienen kunnen ze heus creatief uit de hoek komen.
Live /S Live doet het bvb ook al, het is echt niet zo een grote sprong naar de tenten van Werchter. En je mag zeker zijn dat er gaat gesakkerd en geklaagd worden en dat er toch genoeg volk het gaat kopen.
Het is natuurlijk niet zo dat het voortdurend vol is in de Barn en Klub C. Ook vorig jaar waren er genoeg optredens, vooral in de middag, waar je probleemloos naar binnen kon en een plekje vooraan kon vinden. Zou je daar dan ook extra voor moeten betalen? In alle opzichten een ongewenst systeem en gelukkig voorlopig theorie op RW.
En best een discussie om stop te zetten, als ze hier meelezen...Shit, dit is echt geen plezante denkoefening.
Met eenmalig Underworld/Radiohead/Björk, om vervolgens uit te breiden naar... etc...Dan kunnen ze net zo goed The Barn een maand eerder opbouwen en daar exclusieve concerten geven en daar tickets voor verkopen.
Dat ruikt opeens naar een half open schuur!Ik verwacht dit jaar in elk geval een pak minder issues met de Barn. Maar meer daarover later door RW zelf.
Ik verwacht dit jaar in elk geval een pak minder issues met de Barn. Maar meer daarover later door RW zelf.
Dat zie je toch wat fout hoor. TML wordt best wel kritisch bekeken en de kranten stonden al gauw vol over 'drugsdoden' afgelopen jaar. Die persdienst heeft echt niet veel geslapen, neem dat van me aan. De media ging zelfs paar weken vooraf al gretig mee in 'de rattenplaag die TML camping bedreigde'. Terwijl enkele verre buurtbewoners dit enkel gebruikt hebben om overlast door een vuile buur in hun tuin naar buiten te brengen. Maar een sappig verhaal natuurlijk. Hetzelfde voor de 'geluidsoverlast' door TML vorig jaar. Half Vlaanderen met slecht slapend kind is zowat geïnterviewd.Klopt helemaal, een TML wordt als een droom voorgesteld. Ik herinner me nog hoe de media tekeer ging over de eet en drinkprijzen op werchter terwijl die op tml even hard de pan uitswingen. Hoe een rood kruis of volle bus bijna een nationale ramp was op werchter
Maar dit gaat gewoon nooit gebeuren. De vergelijking wordt hier met TW Classic gemaakt, maar dat is een eendagsfestival waar 90% hun ticket speciaal voor de headliner kocht. En zelfs daar is er niet altijd een golden circle, dus het zal eerder van de artiest dan van de organisatie afhangen.En best een discussie om stop te zetten, als ze hier meelezen...
Maar die 'denkoefening' (lees boekhoudkundige oefening) zullen ze zelf ook al wel gemaakt hebben...
Druist in tegen alle principes van een festival, waarbij er een zekere vrijheid voorop zou moeten staan.
Ik zou liever hebben dat VRT wat meer over kleinere festivals schrijft en het partnerschap inclusief overbodige artikels overlaat aan commerciële media.Begrijp me niet verkeerd, ik zou ook veel liever hebben dat niet elke scheet van Werchter een artikel krijgt. Ze mogen hem van mij afschaffen, maar als de VRT dan toch beslist om vier dagen lang een liveblog te organiseren, om god weet welke reden, dan vind ik dat kritiek op de situatie met The Barn vorig jaar zeker moet kunnen. Want dat was ook effectief kritiek van een groot deel van het publiek. Net zoals ik het ook geen probleem vind als er iets wordt gezegd over de ticketprijzen, want daar zitten wij hier ook hele dagen over te klagen.
We zijn het dus zeker eens dat RW disproportioneel aandacht krijgt van de pers, zowel positief als negatief volgens mij. Ik zou graag ook meer aandacht zien voor een grotere verscheidenheid aan festivals. Maar ik ben het dus gewoon niet eens dat Werchter puur inhoudelijk zogezegd te hard wordt aangepakt, eerder integendeel. En dat het bij Tomorrowland nog erger is gesteld op dat vlak, doet daar niets aan af.
RW heeft een (indoor)-concert-gevoel willen creëren op een festival, en dat is zo goed gelukt dat het nu slachtoffer is van zijn eigen succes.Ik verwacht dit jaar in elk geval een pak minder issues met de Barn. Maar meer daarover later door RW zelf.
Een extra bandje kopen voor elk concert lijkt me onmogelijk. Waar betaal je dan je inkom voor , het niet zo groene gras? Laat een festival maar zijn wat het is, vrij kijken naar verschillende optredens. En is het wat te druk dan ga je gewoon een ander concert kijken, keuze genoeg op 4 dagenIk vrees er ook voor, al hoop ik het niet uiteraard.
Naar analogie met TW Classic en hun golden circle ticket of de plusconcerten bij North Sea Jazz.
Ik vrees vooral het laatste: wil je Fred Again zien, dan moet je een extra bandje kopen (= lees een extra access laten activeren op je bandje), wil je Iggy Pop zien idem, etc...
Het enige 'probleem' is het praktische aspect, waarbij ze het moeilijk hebben om een plaats te ontruimen na afloop van een concert.
Wanneer een massa gaat zitten, kan security ze moeilijk naar buiten slepen als ze het juiste bandje niet hebben (alhoewel ik dat laatste wel al heb zien gebeuren in de golden circle wanneer security een dame naar buiten over de grond sleurde).
Een extra bandje kopen, of extra 'ticket' kopen... zo'n vaart zal het niet lopen hoop ik. Op je bandje staat exhter al 'krediet' voor drank etc. Ze zouden dus perfect bij de ingang van de tent een scanner kunnen plaatsen en bijvoorbeeld voor de ene artiest 3 coins kunnen vragen, de andere artiest dan weer 5, of helemaal niets. Dan dient er op voorhand in ieder geval al niets te gebeuren, en blijf je het principe 'first come first serve' hanteren. Eveneens vermijd je dan weer dat bezoekers bij het vorige optreden zich al ergens vooraan in de Barn leggen, plaats innemen om bij hun favoriet uren later vooraan te kunnen staan. Hiermee veronderstel ik dat na elk optreden de Barn volledig zal ontruimd worden. Lijkt me allemaal nog niet zo onhaalbaar. Uiteraard zou ik het zelf met dit systeem wel moeilijk hebben, het kost allemaal al genoeg natuurlijkEen extra bandje kopen voor elk concert lijkt me onmogelijk. Waar betaal je dan je inkom voor , het niet zo groene gras? Laat een festival maar zijn wat het is, vrij kijken naar verschillende optredens. En is het wat te druk dan ga je gewoon een ander concert kijken, keuze genoeg op 4 dagen
Dit lijkt me zeker niet de oplossing. Nu kan je gewoon niet binnen, einde verhaal. Kan je je voorstellen dat bij Fred Again er nog zo'n tienduizend man begint te wringen voor een plaatsje. Ik denk dan dat er onderlinge gevechten gaan ontstaan van mensen die hun ongenoegen uiten tegen voorstekers. Om nog maar te zwijgen van mensen die onwel worden door de drukte. Nu heb je klagers, anders heb je gewonden en rellen...Open tenten zal meer volk toelaten het optreden mee te pikken en maakt het makkelijker in en uit te lopen. Enerzijds zou dit jammer zijn voor de optredens zelf die prachtig waren in het donker, maar het zou wel opnieuw de vrijheid en toeganklelijkheid van een festival creëren.
Mja, de Barn is uiteindelijk het tweede podium van het grootste festival van het land.Volgens mij is de enige oplossing kleiner booken (wat ze al wel ietwat doen heb ik het gevoel behalve die vrijdag). Eerder een dEUS en Snow Patrol op de Main Stage en bijv. Frank Carter en Tom Odell in de Barn.