Terug naar de muziek. Om het makkelijker te maken, hierbij de acts waar ik absoluut niets tegen heb, maar die ik NIET ga bekijken. Bijgevolg zou ik de rest allemaal liever wél zien, maar ik vrees dat dit wat moeilijk wordt (vermoeidheid, overlap, rode kruizen,...)
Donderdag: The Streets
Vrijdag: James Athur, Glints, Tom Odell, Loverman
Zaterdag: Arlo Parks, Brihang (tactisch, ik ga ook naar Cactus en Dranouter), No guidnce, Cian Ducrot, Noname
Zondag: Loyle Carner, Lauren Spencer Smith, Isaar Roux, Sampha (hangt er nog ergens tussen), Lawrence
Voor alle duidelijkheid: normaal is deze lijst veel uitgebreider. In de breedte krijgen we dit jaar te maken met een sterke line-up, de (sub)headliners zijn algemeen zwakker. Lenny Kravitz lijkt mij een prima subber; Maneskin produceert poprock waar in principe niets fout mee is, maar is (nog) geen headliner. Punt. Ik vind dat zelfs geen discussie waard. Hooguit derdelaatste wat mij betreft. Sum 41? Ok, fan. Maar geen subber. Greta Van Fleet? Oprecht deftige muziek, maar nu al zó hoog op zo'n majeur festival? Neen. Over Dua Lipa en Foo fighers is er ook geen discussie: dat zijn headliners die helemaal op hun plaats staan. Ook Dua Lipa op ROCK Werchter: de wereld evolueert. Daaronder (zaterdag en zondag dus) staat telkens écht wel leuke muziek... maar het heeft al eens overall meer gewicht gehad in Werchter. Last but not least: geen enkele dag is zo slecht als de zaterdag in 2022 met waanzinnig overschatte Imagine dragons als afsluiter. Ik heb me in bijna 20 jaar nooit een dag zo verveeld. Al is dat uiteraard weer een mening. Ik kijk alweer uit naar komende editie!