Rock Werchter 2024

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.250
7.547
Vond Landmvrks vorig jaar op GMM live toch echt zwaar tegenvallen, en dan dat typische Franse airtje van die frontman daar bovenop, brr! Maar dat is slechts mijn persoonlijke mening natuurlijk. Zou dan zelf eerder een band genre Counterparts of Get The Shot boeken, al heb ik er geen benul van hoe realistisch/plausibel dat is
Oh grappig, is toch de eerste negatieve reactie die ik heb gezien op die show. iedereen op het graspop forum was razend enthousiast over die show (inclusief mezelf) maar kan natuurlijk dat het je ding niet is.
Counterparts staan al op graspp dus zou ik niet verwachten inderdaad.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en matistuta

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.200
3.027
Alles is geweldig verhaaltje is voor TML, werchter wordt altijd hard aangepakt
Vind je? Als er nu één typevoorbeeld is van embedded journalistiek in de cultuursector, is het wel die liveblog op VRTNWS tijdens Werchter. Ieder jaar kan je op voorhand voorspellen over wie ze iets gaan schrijven, ieder jaar 'telt heel de weide in spanning af naar de headliner' en elke dag krijg je zo'n halfbakken poging tot een recensie voorgeschoteld die niet verder geraakt dan 'Iedereen brult alle hits mee, jaja, ze waren toch een waardige afsluiter', whatever dat er ook speelt.

Als dat dan één jaar misloopt en een breed gedragen frustratie onder het publiek wordt belicht, wordt mijn vertrouwen in de onafhankelijkheid van de VRT juist een beetje hersteld en denk ik niet van 'goh ze worden toch altijd hard aangepakt hoor.' Een kritische houding is toch het minste dat we mogen verwachten met ons belastingsgeld.
 
  • Leuk
Waarderingen: elo en mattman

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Vind je? Als er nu één typevoorbeeld is van embedded journalistiek in de cultuursector, is het wel die liveblog op VRTNWS tijdens Werchter. Ieder jaar kan je op voorhand voorspellen over wie ze iets gaan schrijven, ieder jaar 'telt heel de weide in spanning af naar de headliner' en elke dag krijg je zo'n halfbakken poging tot een recensie voorgeschoteld die niet verder geraakt dan 'Iedereen brult alle hits mee, jaja, ze waren toch een waardige afsluiter', whatever dat er ook speelt.

Als dat dan één jaar misloopt en een breed gedragen frustratie onder het publiek wordt belicht, wordt mijn vertrouwen in de onafhankelijkheid van de VRT juist een beetje hersteld en denk ik niet van 'goh ze worden toch altijd hard aangepakt hoor.' Een kritische houding is toch het minste dat we mogen verwachten met ons belastingsgeld.
Nochtans kan je er gif op innemen dat we elke herfst onze "zoveel kosten de tickets voor RW dit jaar"-artikels krijgen. Terwijl de prijsstijgingen op andere grote festivals buiten schot blijven.

En de capaciteit van de Barn genereerde evenveel media-aandacht als wanneer er op andere festivals een drugsdode valt... Maatschappelijk relevant?
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick en festirock

Sjaekie

Playlistbediener
25 jan 2024
14
3
Vanaf 1 januari 2025 een verbod op het serveren van drank in petflessen en blikjes.
dus ALLES in herbruikbare bekers vanaf 2025
(en kan je dus niet meer een flesje meenemen voor tijdens concert)
Lijkt me wel op te lossen. Je mag de laatste jaren herbruikbare flessen meenemen op de wei om te vullen met water. Kappen we onze drank daar dan maar in zeker? ;-)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.339
Dat blijft toch een van de grootste makken aan de tenten op RW. Bijna geen drink mogelijkheden. Super fijn dat je er in ieder geval naar de wc kan tegenwoordig, maar geen vocht is op zijn minst slecht en ook zelfs onveilig te noemen. Hopen dat ze dit ooit goed aan kunnen passen
Nou, het is ook wel goed dat mensen afentoe naar buiten gaan.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.339
Vond Landmvrks vorig jaar op GMM live toch echt zwaar tegenvallen, en dan dat typische Franse airtje van die frontman daar bovenop, brr! Maar dat is slechts mijn persoonlijke mening natuurlijk. Zou dan zelf eerder een band genre Counterparts of Get The Shot boeken, al heb ik er geen benul van hoe realistisch/plausibel dat is
Landmvrks trok mij juist uit mijn dipje. Hoop dat ze op the slope staan komend jaar!
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.200
3.027
Nochtans kan je er gif op innemen dat we elke herfst onze "zoveel kosten de tickets voor RW dit jaar"-artikels krijgen. Terwijl de prijsstijgingen op andere grote festivals buiten schot blijven.

En de capaciteit van de Barn genereerde evenveel media-aandacht als wanneer er op andere festivals een drugsdode valt... Maatschappelijk relevant?
Begrijp me niet verkeerd, ik zou ook veel liever hebben dat niet elke scheet van Werchter een artikel krijgt. Ze mogen hem van mij afschaffen, maar als de VRT dan toch beslist om vier dagen lang een liveblog te organiseren, om god weet welke reden, dan vind ik dat kritiek op de situatie met The Barn vorig jaar zeker moet kunnen. Want dat was ook effectief kritiek van een groot deel van het publiek. Net zoals ik het ook geen probleem vind als er iets wordt gezegd over de ticketprijzen, want daar zitten wij hier ook hele dagen over te klagen.

We zijn het dus zeker eens dat RW disproportioneel aandacht krijgt van de pers, zowel positief als negatief volgens mij. Ik zou graag ook meer aandacht zien voor een grotere verscheidenheid aan festivals. Maar ik ben het dus gewoon niet eens dat Werchter puur inhoudelijk zogezegd te hard wordt aangepakt, eerder integendeel. En dat het bij Tomorrowland nog erger is gesteld op dat vlak, doet daar niets aan af.
 
  • Leuk
Waarderingen: Shuliv

Shuliv

Randprogramma
6 dec 2023
149
136
Terug naar de muziek. Om het makkelijker te maken, hierbij de acts waar ik absoluut niets tegen heb, maar die ik NIET ga bekijken. Bijgevolg zou ik de rest allemaal liever wél zien, maar ik vrees dat dit wat moeilijk wordt (vermoeidheid, overlap, rode kruizen,...)

Donderdag: The Streets

Vrijdag: James Athur, Glints, Tom Odell, Loverman

Zaterdag: Arlo Parks, Brihang (tactisch, ik ga ook naar Cactus en Dranouter), No guidnce, Cian Ducrot, Noname

Zondag: Loyle Carner, Lauren Spencer Smith, Isaar Roux, Sampha (hangt er nog ergens tussen), Lawrence

Voor alle duidelijkheid: normaal is deze lijst veel uitgebreider. In de breedte krijgen we dit jaar te maken met een sterke line-up, de (sub)headliners zijn algemeen zwakker. Lenny Kravitz lijkt mij een prima subber; Maneskin produceert poprock waar in principe niets fout mee is, maar is (nog) geen headliner. Punt. Ik vind dat zelfs geen discussie waard. Hooguit derdelaatste wat mij betreft. Sum 41? Ok, fan. Maar geen subber. Greta Van Fleet? Oprecht deftige muziek, maar nu al zó hoog op zo'n majeur festival? Neen. Over Dua Lipa en Foo fighers is er ook geen discussie: dat zijn headliners die helemaal op hun plaats staan. Ook Dua Lipa op ROCK Werchter: de wereld evolueert. Daaronder (zaterdag en zondag dus) staat telkens écht wel leuke muziek... maar het heeft al eens overall meer gewicht gehad in Werchter. Last but not least: geen enkele dag is zo slecht als de zaterdag in 2022 met waanzinnig overschatte Imagine dragons als afsluiter. Ik heb me in bijna 20 jaar nooit een dag zo verveeld. Al is dat uiteraard weer een mening. Ik kijk alweer uit naar komende editie!
 
  • Leuk
Waarderingen: muskusosman

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.182
5.516
Vind je? Als er nu één typevoorbeeld is van embedded journalistiek in de cultuursector, is het wel die liveblog op VRTNWS tijdens Werchter. Ieder jaar kan je op voorhand voorspellen over wie ze iets gaan schrijven, ieder jaar 'telt heel de weide in spanning af naar de headliner' en elke dag krijg je zo'n halfbakken poging tot een recensie voorgeschoteld die niet verder geraakt dan 'Iedereen brult alle hits mee, jaja, ze waren toch een waardige afsluiter', whatever dat er ook speelt.

Als dat dan één jaar misloopt en een breed gedragen frustratie onder het publiek wordt belicht, wordt mijn vertrouwen in de onafhankelijkheid van de VRT juist een beetje hersteld en denk ik niet van 'goh ze worden toch altijd hard aangepakt hoor.' Een kritische houding is toch het minste dat we mogen verwachten met ons belastingsgeld.
VRT kan ik je nog in volgen. Maar veel media zijn echt wel te streng voor RW vind ik. Die hebben altijd de boter gefret. Maar dat je een long kwijt bent om een biertje te drinken om TML, daar zal de media amper aandacht aan besteden.
 
  • Leuk
Waarderingen: musicislife en festirock

festirock

Support act
1 dec 2015
852
577
VRT kan ik je nog in volgen. Maar veel media zijn echt wel te streng voor RW vind ik. Die hebben altijd de boter gefret. Maar dat je een long kwijt bent om een biertje te drinken om TML, daar zal de media amper aandacht aan besteden.
Klopt helemaal, een TML wordt als een droom voorgesteld. Ik herinner me nog hoe de media tekeer ging over de eet en drinkprijzen op werchter terwijl die op tml even hard de pan uitswingen. Hoe een rood kruis of volle bus bijna een nationale ramp was op werchter
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.053
8.691
VRT kan ik je nog in volgen. Maar veel media zijn echt wel te streng voor RW vind ik. Die hebben altijd de boter gefret. Maar dat je een long kwijt bent om een biertje te drinken om TML, daar zal de media amper aandacht aan besteden.
RW is gewoonweg het grootste klassieke festival van België. Als er een artikel geschreven wordt over 'festivals' in relatie met dure tickets/prijzen van pakweg drankbonnen, dan zal het altijd Rock Werchter zijn. Dat is het festival dat iederéén kent, waar velen al geweest zijn/kunnen vergelijken met vroeger (90s, 00s) etc.

En het is echt niet alsof anderen niet de wind van vanvoren krijgen. Of hoe de pers zat te smullen over Pukkelpop/Chokri tijdens de Covidpariode (2021, met die covid editie), na die storm in 2011, racistische jongeren etc... Of de jaarlijks terugkerende artikels over drugs op Tomorrowland.
 
  • Leuk
Waarderingen: Thisso

festirock

Support act
1 dec 2015
852
577
Vind je? Als er nu één typevoorbeeld is van embedded journalistiek in de cultuursector, is het wel die liveblog op VRTNWS tijdens Werchter. Ieder jaar kan je op voorhand voorspellen over wie ze iets gaan schrijven, ieder jaar 'telt heel de weide in spanning af naar de headliner' en elke dag krijg je zo'n halfbakken poging tot een recensie voorgeschoteld die niet verder geraakt dan 'Iedereen brult alle hits mee, jaja, ze waren toch een waardige afsluiter', whatever dat er ook speelt.

Als dat dan één jaar misloopt en een breed gedragen frustratie onder het publiek wordt belicht, wordt mijn vertrouwen in de onafhankelijkheid van de VRT juist een beetje hersteld en denk ik niet van 'goh ze worden toch altijd hard aangepakt hoor.' Een kritische houding is toch het minste dat we mogen verwachten met ons belastingsgeld.
Denk dat die breed gedragen frustratie wel meevalt hoor. Als je met een camera aan de barn gaat staan ga je altijd wel mensen vinden. Maak de barn 2x groter en je hebt t nog.
Terwijl het overgrote deel gewoon e3n fantastisch weekend heeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: jimmywe en visdave34

Gebruikers die dit onderwerp bekijken