Rock Werchter 2024

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.036
8.681
Voor mij echt non nieuws. Dit was +20 jaar geleden ook al het geval in de marquee.
Voor de jeugd die staat te wenen aan de rode kruizen: "You can't always get what you want."
Mwa, bij zowel Fred als Editors stond de meer volk dan dat er in de hele Barn kon, buiten. Dat was toch echt andere koek hoor, en niet te vergelijken met toen bij die Marquee. Vond dat bij Fred Again eigenlijk echt hallucinant, die drukte. Niet meer dan logisch, en maar goed, dat de media dit oppakte (in plaats van het "alles is hier altijd zo geweldig verhaaltje").
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke en yannickd

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.177
5.511
Mwa, bij zowel Fred als Editors stond de meer volk dan dat er in de hele Barn kon, buiten. Dat was toch echt andere koek hoor, en niet te vergelijken met toen bij die Marquee. Vond dat bij Fred Again eigenlijk echt hallucinant, die drukte. Niet meer dan logisch, en maar goed, dat de media dit oppakte (in plaats van het "alles is hier altijd zo geweldig verhaaltje").
Alles is geweldig verhaaltje is voor TML, werchter wordt altijd hard aangepakt
 
  • Leuk
Waarderingen: Chiel, jarne en Shuliv

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.590
4.555
Als ik iets heel graag wil zien, ga ik inderdaad soms een optreden ervoor al naar binnen. En zo mis ik andere optredens. Keuzes maken jongens.
Wat dus niet de bedoeling zou moeten zijn op een festival. Dat je 10 a 15 min voor bepaalde acts in een tent moet gaan om ze te kunnen zien vanaf een aanvaardbare plek zoals op elk normaal festival is normaal. Dat je soms meer dan een uur op voorhand in de barn moet gaan niksen is dat weer niet. Behalve op Rock Werchter blijkbaar
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.182
1.653
Ik geef het drie edities voor ze met een superexclusief duurder bandje van 650 pegels op de proppen komen waarmee je via een zij ingang gewoon altijd gegarandeerde ingang in de tenten hebt en gegarandeerde toegang tot het voorvak aan de main.

Ik pak de popcorn er bij die dag op het forum.
 
  • Leuk
Waarderingen: NoLifeIzze en Hammerfest

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.036
8.681
Alles is geweldig verhaaltje is voor TML, werchter wordt altijd hard aangepakt
Vaak heel onterecht inderdaad. In het geval van die Barn toestanden niet. Was best blij te toen ik de verhalen van pakweg Humo erover zag. En in was lang niet de enige die die mensenzee buiten de Barn heeft staan filmen.

Heel benieuwd hoe ze het dit jaar aanpakken, al verwacht ik geen Fred Again achtige toestanden, gewoonweg omdat er geen naam van die grootte in hun Barn staat nu.
 

Shuliv

Randprogramma
6 dec 2023
149
135
Alles is geweldig verhaaltje is voor TML, werchter wordt altijd hard aangepakt
Klopt. Kakken op Werchter is een nationale festivalsport. Ieder jaar als het juni wordt is t waar van dat, ik moet er altijd van grijnzen. Another year, same shit. En dan moet ik, intussen dik in de veertig, toch weer altijd vaststellen hoe leuk het was. En toch kan ik het nooit laten om het jaar erop terug te gaan. Is alles perfect? Laaaaaaaang niet. Edoch. Er zijn in de loop der jaren zaken minder goed of leuk geworden, net zoals er ook wél beter en leuker zijn geworden. Voor elk argument een tegenargument. In focus op de fun. Want die ís er. Nog steeds.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.006
268
Wat dus niet de bedoeling zou moeten zijn op een festival. Dat je 10 a 15 min voor bepaalde acts in een tent moet gaan om ze te kunnen zien vanaf een aanvaardbare plek zoals op elk normaal festival is normaal. Dat je soms meer dan een uur op voorhand in de barn moet gaan niksen is dat weer niet. Behalve op Rock Werchter blijkbaar
Dat is dus gecreëerd door de persmeute.
Bij Editors, dat amper een lotto arena uitverkoopt, gaat er ineens 20K+ interesse zijn...
Als iedereen normaal zou gedaan hebben, was er volgens mij geen probleem geweest
 

festibob

Randprogramma
5 jan 2024
233
87
Dat is dus gecreëerd door de persmeute.
Bij Editors, dat amper een lotto arena uitverkoopt, gaat er ineens 20K+ interesse zijn...
Als iedereen normaal zou gedaan hebben, was er volgens mij geen probleem geweest
Het concert van The Editors in het Sportpaleis op 8 maart is zo goed als uitverkocht op enkele slechte balconplaatsen na.
 

rocktailerr

Campingartiest
22 okt 2023
67
60
Maar een paar maanden voor die show op Werchter speelden ze in Vorst voor 6000 man.
De flop van HearHear had er ook niet goed aan gedaan denk ik. De verkoop van Vorst zal ook wel deels gelegen hebben aan het feit dat het concert pas 2 maanden op voorhand was aangekondigd...

Voor Sportpaleis was het 8 maanden + het hele mediagedoe na Werchter heeft die verkoop ook echt geboost.
 
  • Leuk
Waarderingen: festibob en jimmywe

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.290
3.875
Ik geloof niet dat de media voor die enorme drukte gezorgd heeft, maar het feit dat er tijdens zowel Editors als Fredje en Rosalia geen aansprekend genoeg alternatief was.
 
  • Winning
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en mattman

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.006
2.064
Dat is dus gecreëerd door de persmeute.
Bij Editors, dat amper een lotto arena uitverkoopt, gaat er ineens 20K+ interesse zijn...
Als iedereen normaal zou gedaan hebben, was er volgens mij geen probleem geweest
Ik zou dat niet op de pers steken.

Toen duidelijk werd dat Editors niet op de Main maar in de Barn ging spelen kreeg die aankondiging toch een heel andere dimensie.
Sowieso zijn die gasten op Werchter een graag geziene band.
 
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands en Paddy

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.290
3.875
Bij Rosalia was het net wel het geval. Die stond tijdens QOTSA, en daar was het (volgens dit forum althans) toen enorm goed te doen qua drukte.
Huh? Overlap van een half uur en ik meen me toch te herinneren dat bij Rosalia The Barn vrijwel het gehele optreden vol was.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken