Rock Werchter 2024

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
332
260
The Smashing Pumpkins & Interpol op 29 juni in Ahoy...
Zouden die nog een weekje in de buurt blijven rondhangen voor RW?
Die spelen samen op dezelfde Live is Live dag dus dat lijkt me uitgesloten. Dat wordt wel een kaartje waard trouwen :D
 
  • Leuk
Waarderingen: triarc

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.234
1.770

Hier komt het dus op neer. Er zijn ontzettend veel grote en middelgrote festivals, en ze lijken allemaal tegen dezelfde grote problemen te stuiten om vooral Amerikaanse grote headliners te strikken voor 2024. Het is gewoon veel lucratiever om een eigen event te doen met de dynamische ticketpricing van Ticketmaster, of in andere markten te spelen. De festivals in Europa hebben een goede reputatie, maar die brengt je maar tot op een bepaald punt wanneer geld een drijfveer is.

Ziet er niet bepaald rooskleurig uit voor de komende jaren zo.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.421
653

Hier komt het dus op neer. Er zijn ontzettend veel grote en middelgrote festivals, en ze lijken allemaal tegen dezelfde grote problemen te stuiten om vooral Amerikaanse grote headliners te strikken voor 2024. Het is gewoon veel lucratiever om een eigen event te doen met de dynamische ticketpricing van Ticketmaster, of in andere markten te spelen. De festivals in Europa hebben een goede reputatie, maar die brengt je maar tot op een bepaald punt wanneer geld een drijfveer is.

Ziet er niet bepaald rooskleurig uit voor de komende jaren zo.
Goh, ik denk dat er meer meespeelt dan enkel geld.

Door de pandemie hebben we bijvoorbeeld een overaanbod aan grote namen gehad in 2022 en (in mindere mate) 2023. Artiesten touren vaak met een interval van 2-3 jaar. Die cycli lopen nu iets meer synchroon sinds de pandemie, waardoor je ineens met een dipje zit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Stoogie

swissepfan

Support act
7 dec 2022
753
587
Plus in de UK speelt natuurlijk Brexit wel mee, iets waar wij op het vasteland minder last van hebben. Het is ook niet zo dat er zoveel artiesten met een stadiontour onderweg zijn en daardoor geen festivals doen. Voor volgend jaar heb je in dat segment enkel P!nk die vorig jaar nog maar op Werchter stond, Coldplay, die al 12 jaar geen festivals meer doen en Metallica die er ok nog maar net stonden én met een eigen concept op de baan zijn. Lijkt mij dus echt niet zo'n vaart te lopen op dat gebied.
 

yannickd

Randprogramma
13 feb 2019
205
137
Ook Taylor Swift, The Weekend en Rammstein zijn toch acts die geen festivals meer doen en enkel stadions?
 

Rockafeller

Campingartiest
24 okt 2016
78
34
Ben wel heel benieuwd of RW nog met namen komt voor de 'winterstop'. Vorig jaar begin december nog een pakketje namen gehad dacht ik. Nu ben ik vooral benieuwd naar de subs/co's. Donderdag kan nog wat namen gebruiken en ook voor DUA LIPA en FOO FIGHTERS mag nog een sub komen (of moeten we echt naar Snow Patrol en Royal Blood als sub gaan kijken?)

Benieuwd of bijvoorbeeld er nog veel bands zoals Kings Of Leon, Green Day, Ghost, Sam Smith, Tame Impala, ... zullen worden toegevoegd. Ik ben persoonlijk wel wat bang dat we de 'grote' namen gehad hebben.
 

Bwoite

Randprogramma
8 jun 2022
141
111
Ben wel heel benieuwd of RW nog met namen komt voor de 'winterstop'. Vorig jaar begin december nog een pakketje namen gehad dacht ik. Nu ben ik vooral benieuwd naar de subs/co's. Donderdag kan nog wat namen gebruiken en ook voor DUA LIPA en FOO FIGHTERS mag nog een sub komen (of moeten we echt naar Snow Patrol en Royal Blood als sub gaan kijken?)

Benieuwd of bijvoorbeeld er nog veel bands zoals Kings Of Leon, Green Day, Ghost, Sam Smith, Tame Impala, ... zullen worden toegevoegd. Ik ben persoonlijk wel wat bang dat we de 'grote' namen gehad hebben.
Ik zie geen enkele van de genoemde namen nog toegevoegd worden.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
1.055
1.144
Benieuwd wat we het eerste gaan krijgen. Nieuwe namen of een bericht dat de vrijdag of zaterdag uitverkocht zijn.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
1.055
1.144
De volgorde van de artiesten op de line-up pagina is zo te zien opnieuw gewijzigd.

De volgorde is nu :
DO : Lenny, moederziel alleen
VR : Maneskin - Sum41 - Yungblud - Snow Patrol - dEUS (voordien was het Maneskin - Sum41 - Snow Patrol - dEUS - Yungblud)
ZA : Dua Lipa - Khruangbin - Avril Lavigne - Roisin Murphy - Nothing But Thieves - The Last Dinner Party (voordien was het Dua Lipa - Avril Lavigne - Khruangbin - The Last Dinner Party - Nothing But Thieves - Roisin Murphy)
ZO : Foo Fighters - Royal Blood - Michael Kiwanuka (voordien was het Foo Fighters - Michael Kiwanuka - Royal Blood)

Misschien moeten we er niet al te veel achter zoeken, maar het feit dat Yungblud boven Snow Patrol gezet is, dEUS op het einde van het rijtje (want Barn), The Last Dinner Party naar achteren geschoven is (Klub C of vroege Barn naam) en Royal Blood (main stage) en Kiwanuka (Barn) omgewisseld zijn, wijst er toch op dat ze de artiesten in de volgorde van de podia en hun plaats op die podia aan het rangschikken zijn...

Als dat zou kloppen, dan staat Khruangbin boven Avril Lavigne, en staat Nothing But Thieves in de Barn, onder Roisin Murphy.
Realistisch ?
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke en RubenFrusciante

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
448
61
Zou leuk zijn om om 16u, of later deze week, nog ff wat leuke namen toe te voegen om pinkpop te counteren. Niet dat ze dat nodig hebben.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.709
1.245
De volgorde van de artiesten op de line-up pagina is zo te zien opnieuw gewijzigd.

De volgorde is nu :
DO : Lenny, moederziel alleen
VR : Maneskin - Sum41 - Yungblud - Snow Patrol - dEUS (voordien was het Maneskin - Sum41 - Snow Patrol - dEUS - Yungblud)
ZA : Dua Lipa - Khruangbin - Avril Lavigne - Roisin Murphy - Nothing But Thieves - The Last Dinner Party (voordien was het Dua Lipa - Avril Lavigne - Khruangbin - The Last Dinner Party - Nothing But Thieves - Roisin Murphy)
ZO : Foo Fighters - Royal Blood - Michael Kiwanuka (voordien was het Foo Fighters - Michael Kiwanuka - Royal Blood)

Misschien moeten we er niet al te veel achter zoeken, maar het feit dat Yungblud boven Snow Patrol gezet is, dEUS op het einde van het rijtje (want Barn), The Last Dinner Party naar achteren geschoven is (Klub C of vroege Barn naam) en Royal Blood (main stage) en Kiwanuka (Barn) omgewisseld zijn, wijst er toch op dat ze de artiesten in de volgorde van de podia en hun plaats op die podia aan het rangschikken zijn...

Als dat zou kloppen, dan staat Khruangbin boven Avril Lavigne, en staat Nothing But Thieves in de Barn, onder Roisin Murphy.
Realistisch ?
Hmmm

M Maneskin - ... - Sum 41 - Yungblud - ...
B Snow Patrol - dEUS - ...
K ...

M Dual Lipa - ... - ... - Khruagnbin
B Avril Lavigne - Roisin Murphy
K Nothing But Thieves - ... - ... - ... - ... - The Last Dinner Party

M Foo Fighters - Royal Blood - ...
B Michael Kiwanuka
K ...

Lijkt me los van Avril niet zo'n rare gedachtengang. Khruagnbin dood laten gaan op de main terwijl ze Nothing But Thieves in een tent steken kan je ook wel vragen bij stellen...
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en pigital

Gebruikers die dit onderwerp bekijken