Rock Werchter 2024

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
701
494
Hmmm

M Maneskin - ... - Sum 41 - Yungblud - ...
B Snow Patrol - dEUS - ...
K ...

M Dual Lipa - ... - ... - Khruagnbin
B Avril Lavigne - Roisin Murphy
K Nothing But Thieves - ... - ... - ... - ... - The Last Dinner Party

M Foo Fighters - Royal Blood - ...
B Michael Kiwanuka
K ...

Lijkt me los van Avril niet zo'n rare gedachtengang. Khruagnbin dood laten gaan op de main terwijl ze Nothing But Thieves in een tent steken kan je ook wel vragen bij stellen...
Nothing But Thieves heeft net een Lotto Arena uitverkocht, die gaan gewoon op de Main staan, net zoals Avril met haar stijf uitverkochte Vorst.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
Hmmm

M Maneskin - ... - Sum 41 - Yungblud - ...
B Snow Patrol - dEUS - ...
K ...

M Dual Lipa - ... - ... - Khruagnbin
B Avril Lavigne - Roisin Murphy
K Nothing But Thieves - ... - ... - ... - ... - The Last Dinner Party

M Foo Fighters - Royal Blood - ...
B Michael Kiwanuka
K ...

Lijkt me los van Avril niet zo'n rare gedachtengang. Khruagnbin dood laten gaan op de main terwijl ze Nothing But Thieves in een tent steken kan je ook wel vragen bij stellen...
Ik zie Nothing But Thieves echt niet in de Klub C staan, misschien Barn headliner tijdens Dua Lipa?
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
988
1.031
Hmmm

M Maneskin - ... - Sum 41 - Yungblud - ...
B Snow Patrol - dEUS - ...
K ...

M Dual Lipa - ... - ... - Khruagnbin
B Avril Lavigne - Roisin Murphy
K Nothing But Thieves - ... - ... - ... - ... - The Last Dinner Party

M Foo Fighters - Royal Blood - ...
B Michael Kiwanuka
K ...

Lijkt me los van Avril niet zo'n rare gedachtengang. Khruagnbin dood laten gaan op de main terwijl ze Nothing But Thieves in een tent steken kan je ook wel vragen bij stellen...
Ik verwacht in dat geval eerder Snow Patrol op de main voor Yungblud, Avril op de main rond 16u, Khruangbin op de main rond etenstijd en dan nog een sub voor Dua Lipa.
Kan de populariteit van Khruangbin niet goed inschatten. Verzin ik dat, of zijn die ook tot TikTok-fenomeen uitgegroeid ?
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.648
901
Ik zie net, toevallig, dat Air in De Roma geboekt is door Greenhouse Talent.
Kunnen we waarschijnlijk dan schrappen voor Werchter?
Zie ze dan eerder nog terug opduiken op hun 'eigen' festival, nl. Gent Jazz.
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
701
494
Ik verwacht in dat geval eerder Snow Patrol op de main voor Yungblud, Avril op de main rond 16u, Khruangbin op de main rond etenstijd en dan nog een sub voor Dua Lipa.
Kan de populariteit van Khruangbin niet goed inschatten. Verzin ik dat, of zijn die ook tot TikTok-fenomeen uitgegroeid ?
Khruangbin gaat nimmer of nooit boven Avril staan op de Main hoor. Avril is gewoon subheadliner of de act rond 19u.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.648
901
Ik zie Nothing But Thieves echt niet in de Klub C staan, misschien Barn headliner tijdens Dua Lipa?
Als men aan crowd control wil doen, is dan maar de vraag of NBT een volle Barn trekt tov Dua?
Bij Avril zie ik dit zeer vlot gebeuren (gelet het hopeloos uitverkochte Vorst), maar bij NBT heb ik wat twijfels.
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
414
546
De namen die nu worden genoemd als Barnhead (Snow Patrol - Avril Lavigne - Michael Kiwanuka - Krhuangbin - dEUS) hebben toch niet dezelfde aantrekkingskracht als het rijtje van dit jaar (Iggy Pop - Editors - Fred Again - Rosalia). Bovendien zijn ze allemaal tegelijk aangekondigd, wat ook niet past in de gebruikelijke strategie om de meeste Barnheads en subheads apart te droppen. Kortom: ik denk (hoop) dat er nog meerdere afsluiters in de Barn moeten worden aangekondigd.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke en MrScissorhands

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.634
2.129
De namen die nu worden genoemd als Barnhead (Snow Patrol - Avril Lavigne - Michael Kiwanuka - Krhuangbin - dEUS) hebben toch niet dezelfde aantrekkingskracht als het rijtje van dit jaar (Iggy Pop - Editors - Fred Again - Rosalia). Bovendien zijn ze allemaal tegelijk aangekondigd, wat ook niet past in de gebruikelijke strategie om de meeste Barnheads en subheads apart te droppen. Kortom: ik denk (hoop) dat er nog meerdere afsluiters in de Barn moeten worden aangekondigd.
Vorig jaar stonden 'headliners' in de Barn, met alle gevolgen van dien. Wat dat betreft zijn de namen die tot nu toe genoemd worden een stuk geschikter.
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
414
546
Vorig jaar stonden 'headliners' in de Barn, met alle gevolgen van dien. Wat dat betreft zijn de namen die tot nu toe genoemd worden een stuk geschikter.
Klopt, dat had ook te maken wat er tegenover als subheadliner en headliner op main stond. Bij Iggy Pop vs. Stormzy/Mumford & Sons (bovendien regende het), Editors vs. Liam Gallagher/RHCP en Fred Again vs. Oscar/Muse sloeg de balans flink door naar de Barn. Bij Rosalia vs. QOTSA/Arctic Monkeys was het overal prima te doen.
 
Laatst bewerkt:

Thieske

Gouden Tip
23 feb 2023
395
326
Wanneer wordt die podiumindeling bekend gemaakt? Na de eerste namen of pas later voor het festival?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.192
5.530
Wordt het podium niet bij de boeking al vastgelegd dan?
Niet per se. Maar het is wel vaak zo dat een bepaalde “spot” wordt aangeboden. Maar afhankelijk van de act is dit minder of meer belangrijk. Er zijn er ook genoeg die later nog van podium zijn gewisseld.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.192
5.530
Khruangbin met een verrassend hoge spot op de main stage en roisin + nbt die de Barn gaan doen…
Zoiets?
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
414
546
Namen nog niet genoemd, maar met een album in OOR's eindlijst van 2023: Caroline Polachek, Lankum, Sufjan Stevens, Kara Jackson, Sampha, Young Fathers, Robin Kester. Kanshebbers voor RW?
Wel genoemd op dit forum: Lana del Rey, Anohni and the Johnsons, Fontaines DC (solo-album Grian Chatten), QOTSA, Troye Sivan, Romy, De Jeugd van Tegenwoordig, Mitski, PJ Harvey.
Namen met een gewaardeerd album, maar niet aan de orde voor RW: Boygenius, The National, Rolling Stones, Raye.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Gebruikers die dit onderwerp bekijken