Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.678
Taylor Swift is inmiddels te groot voor festivals. 2020 was een buitenkansje voor festivals omdat haar carriere toen in een klein dipje zat, maar denk dat die nu misschien wel de beste verkopende artiest ter wereld is, nu ook in (vasteland) Europa.
 

Chiefs

Gouden Tip
25 nov 2021
296
425
Ik vermoed dat er vanaf 23-01 terug nieuwe namen volgen aangezien Eurosonic Noorderslag dan gepasseerd is.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.678
Ik vermoed dat er vanaf 23-01 terug nieuwe namen volgen aangezien Eurosonic Noorderslag dan gepasseerd is.
Hangt toch vooral af wanneer die donderdagheadliner zin heeft om hun/zijn/haar tour te delen denk ik.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
Ik denk inderdaad dat te veel mensen zich op Eurosonic vast pinnen.

In 2019 én 2018 kwam er een naam op de dag dat Eurosonic begon. En in 2019 zelfs een pakketje halverwege Eurosonic. Denk eerder dat de regeling is halverwege januari mogen we iets verwachten. En of dat nu net voor, net na of tijdens Eurosonic is kan hen worst wezen lijkt mij.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.581
4.517
Ik denk inderdaad dat te veel mensen zich op Eurosonic vast pinnen.

In 2019 én 2018 kwam er een naam op de dag dat Eurosonic begon. En in 2019 zelfs een pakketje halverwege Eurosonic. Denk eerder dat de regeling is halverwege januari mogen we iets verwachten. En of dat nu net voor, net na of tijdens Eurosonic is kan hen worst wezen lijkt mij.
Ja tis nu nog kerstvakantie, dus normaal geen aankondigingen dan. Vanaf volgende week doe ik weer hoopvol mee met vragen of we iets kunnen verwachten ;)
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.176
5.510
Het is eerder dat ze nog niet terug op kantoor zijn. Vanaf maandag wel meestal. Vakantie is dan gedaan.
Meestal wordt er pas na Eurosonic aangekondigd omdat alle boekers daar zitten. Maar laatste jaren was het vaker vroeger op vraag van een bepaalde band (in 2018 was bvb Jack White bepalend).
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
Het is eerder dat ze nog niet terug op kantoor zijn. Vanaf maandag wel meestal. Vakantie is dan gedaan.
Meestal wordt er pas na Eurosonic aangekondigd omdat alle boekers daar zitten. Maar laatste jaren was het vaker vroeger op vraag van een bepaalde band (in 2018 was bvb Jack White bepalend).
De boekers zijn toch niet echt de mensen die je aankondiging moeten zien?
Die gaan dat vaak toch al lang weten wie waar terecht is gekomen, of zie ik dat zo verkeerd?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.176
5.510
De boekers zijn toch niet echt de mensen die je aankondiging moeten zien?
Die gaan dat vaak toch al lang weten wie waar terecht is gekomen, of zie ik dat zo verkeerd?
Ja, want die bereiden eigenlijk de aankondigingen voor. Zijn de contactpersonen met agent/management hè.
Het is net door die heel correcte manier van werken dat LN België een erg gerespecteerd kantoor is wereldwijd.
En een agent kan struikelen over elke punt, komma die verkeerd staat. Of een naam die niet in juiste volgorde staat etc.

Daarom zijn ze eerder geneigd terug te komen naar RW. Dan naar een Mad Cool 😅.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
Daarom ook dat Coachella nog steeds hun poster niet heeft gedeeld, ook al was het wel gepland voor maandag/dinsdag. Laatste poster aanpassingen en plaatsingen zijn dan nog de laatste heuvels.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
Ja, want die bereiden eigenlijk de aankondigingen voor. Zijn de contactpersonen met agent/management hè.
Het is net door die heel correcte manier van werken dat LN België een erg gerespecteerd kantoor is wereldwijd.
En een agent kan struikelen over elke punt, komma die verkeerd staat. Of een naam die niet in juiste volgorde staat etc.

Daarom zijn ze eerder geneigd terug te komen naar RW. Dan naar een Mad Cool 😅.
Aah, heeft Rock Werchter daar bijvoorbeeld geen copywriter/social media/communicatieverantwoordelijke voor? Dacht ook wel dat zo'n post een week op voorhand word ingepland, en vanzelf gepost werd.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.176
5.510
Aah, heeft Rock Werchter daar bijvoorbeeld geen copywriter/social media/communicatieverantwoordelijke voor? Dacht ook wel dat zo'n post een week op voorhand word ingepland, en vanzelf gepost werd.
Er is heel communicatieteam. En die kunnen pas aan de slag als ze materiaal krijgen van de boeker. Is heel kluwen hoor. Heel veel gemail over en weer om over vanalles en nog wat clearance te krijgen. Teksten die moeten worden nagelezen, etc.

Heel vaak geweten dat er een pakket is met zoveel namen en er de dag zelf nog 3 afvallen omdat de agent niet tijdig reageert op een mailtje bijvoorbeeld. Terwijl alles echt wel op punt stond en in overleg de dagen ervoor.

Is allemaal ook eens goed uitgelegd op een bepaalde podcast, maar ben de naam kwijt.
 

b_lars

Gouden Tip
27 jul 2022
260
118
Er is heel communicatieteam. En die kunnen pas aan de slag als ze materiaal krijgen van de boeker. Is heel kluwen hoor. Heel veel gemail over en weer om over vanalles en nog wat clearance te krijgen. Teksten die moeten worden nagelezen, etc.

Heel vaak geweten dat er een pakket is met zoveel namen en er de dag zelf nog 3 afvallen omdat de agent niet tijdig reageert op een mailtje bijvoorbeeld. Terwijl alles echt wel op punt stond en in overleg de dagen ervoor.

Is allemaal ook eens goed uitgelegd op een bepaalde podcast, maar ben de naam kwijt.
laat weten als je op de naam komt! Ben erg geïntrigeerd nu haha
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
Er is heel communicatieteam. En die kunnen pas aan de slag als ze materiaal krijgen van de boeker. Is heel kluwen hoor. Heel veel gemail over en weer om over vanalles en nog wat clearance te krijgen. Teksten die moeten worden nagelezen, etc.

Heel vaak geweten dat er een pakket is met zoveel namen en er de dag zelf nog 3 afvallen omdat de agent niet tijdig reageert op een mailtje bijvoorbeeld. Terwijl alles echt wel op punt stond en in overleg de dagen ervoor.

Is allemaal ook eens goed uitgelegd op een bepaalde podcast, maar ben de naam kwijt.
Verklaard ook wel waarom er zo vaak verkeerde posters/visuals door artiesten worden gedeeld met nog een naam extra op of dergelijke. Wil niet weten wat voor een rommeltje het soms is.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.176
5.510
Verklaard ook wel waarom er zo vaak verkeerde posters/visuals door artiesten worden gedeeld met nog een naam extra op of dergelijke. Wil niet weten wat voor een rommeltje het soms is.
Heb is geweten dat er zelfs een bepaalde promo met affiche te snel is uitgedeeld in het sportpaleis.

En vroeger vroeger was er is een poster die uithing op straat met Missy Elliott op. Maar die bevestiging is nooit officieel gekomen. 2001/2002 dacht ik.
 

Chiefs

Gouden Tip
25 nov 2021
296
425
Er is heel communicatieteam. En die kunnen pas aan de slag als ze materiaal krijgen van de boeker. Is heel kluwen hoor. Heel veel gemail over en weer om over vanalles en nog wat clearance te krijgen. Teksten die moeten worden nagelezen, etc.

Heel vaak geweten dat er een pakket is met zoveel namen en er de dag zelf nog 3 afvallen omdat de agent niet tijdig reageert op een mailtje bijvoorbeeld. Terwijl alles echt wel op punt stond en in overleg de dagen ervoor.

Is allemaal ook eens goed uitgelegd op een bepaalde podcast, maar ben de naam kwijt.
Podcast: Nachtraaf? Toevallig
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken