Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Yannick wrote:
Nogmaals, concert van het jaar. En daar waren alle kranten het ronduit over eens. 20.000 kaarten de deur uit in een kleine voormiddag, kom nou. Het was waarschijnlijk dit of QOTSA (die trouwens diezelfde zaal niet vol kregen
1f609.svg
).

Wat kranten zeggen (zeker vlaamse kranten (HLN) zeggen) is geen maatstaf in mijn wereld.

Nee, laat die kranten aub links liggen. Maar luister eens naar de mensen die op die shows waren. Zowat iedereen spreekt over concert van het jaar. (allez, die ik ken toch)

Net aangekondigd: Manic Street Preachers komen in April met nieuw album en een UK tour eind april begin mei. Hopen dat ze er nog festivals achteraan plakken.

Yannick wrote:
Nogmaals, concert van het jaar. En daar waren alle kranten het ronduit over eens. 20.000 kaarten de deur uit in een kleine voormiddag, kom nou. Het was waarschijnlijk dit of QOTSA (die trouwens diezelfde zaal niet vol kregen
1f609.svg
).

Wat kranten zeggen (zeker vlaamse kranten (HLN) zeggen) is geen maatstaf in mijn wereld.
In Nederland is Nick Cave helemaal niet zo populair als in Belgie. Hij staat slechts 1 keer in de top 2000 aller tijden, en dat voor een artiest die al 35 jaar meedoet……Metallica 9 keer; Foo Fighters 8 keer; Depeche Mode 3 keer; om maar eens een vergelijk te doen met andere hoofdacts dit jaar. De top 2000 aller tijden is denk ik meer een afspiegeling van de mening van het volk dan een of andere enthousiaste krantenrecensie.
Nick Cave of nie, het komt toch altijd goed met Werchter, die hebben straks genoeg bands geboekt waar ik wel van kan genieten…..

Ik geef ook niets om krantenrecensies. En de top 2000 geeft misschien een inkijkje in de muzieksmaak van 'het volk', maar naar mijn idee zegt dat weinig tot niets over voorkeuren van mensen die regelmatig festivals en/of concerten bezoeken. Ik kan me niet voorstellen dat de overlap tussen deze twee groepen heel groot is.

Wat mij betreft is het enige meetbare criterium voor populariteit het aantal kaartjes dat een artiest weet te verkopen.

En inderdaad, ik denk ook dat het helemaal goed gaat komen met Werchter ;-)

Echt, wie is de ontwerper van de RW huisstijl? Het doet pijn aan mijn ogen als ik de website bekijk.

Echt, wie is de ontwerper van de RW huisstijl? Het doet pijn aan mijn ogen als ik de website bekijk.

Dat is Dhr. Lysergeenzuurdi-ethylamide

Geruchten op een rijtje:

STERKE GERUCHTEN:
Head: Pearl Jam, The XX, Gorillaz, Nick Cave, Queens Of The Stone Age
Others: Björk, The War On Drugs, The Prodigy, Volbeat, LCD Soundsystem, Massive Attack, Rise Against, Phoenix, Beck, David Byrne, Vince Staples, Fleet Foxes, MGMT, Enter Shikari, Yeah Yeah Yeahs, Pennywise, Real Estate, A Perfect Circle, Kaleo, Yo La Tengo, Skunk Anansie, 30 Seconds To Mars, Hurts, The Hives, Jack Johnson, First Aid Kit, Lorde, Deerhunter, Sampha, Mogwai, Lykke Li, Sleaford Mods, Grizzley Bear, Hollywood Undead, Slaves, Rudimental, Father John Misty, Wolf Alice

VAGE GERUCHTEN:
Rolling Stones, Metallica, Depeche Mode, The National, Arctic Monkeys, Kasabian, Florence & The Machine, Jack White, Noel Gallagher’s High Flying Birds

EDIT:
+++ Nick Cave
+ Pennywise, Massive Attack, Yo La Tengo
- The National, Depeche Mode verplaatst naar 'vaag gerucht' wegens nog altijd mogelijk!

Pennywise zou ik nu niet als sterk gerucht beschouwen. Is zo'n passé band die eerder headliner gaat spelen op Sjock of ergens in La Caverne op Dour.

Ontzettend blij wel met Nick Cave! En benieuwd wat er volgende week nog toegevoegd zal worden. Let the fun begin!

Hehe, eindelijk eerste naam. Nick cave,wel nieuwsgierig. Ken er niet heel veel van, maar wat ik ken is goed. Bij de schemering op de zondag en daarna afsluiten met gorillaz? Lijkt me een geweldig alternatief einde voor een festival.

Vanmiddag 4u volgende naam? En dan volgende week maandag, woensdag en vrijdag weer? Met 5 namen kunnen ze de voorverkoop al wel starten.

Ik blijf er toch bij dat ik het heel vreemd zou vinden om je eerste act aan te kondigen en er diezelfde dag nog een nieuwe tegenaan te gooien. Maar ik hoop voor iedereen dat ik geen gelijk heb en dat er nog iets komt, maar ik reken daar echt niet op.

Feit is dat er nog namen komen voor volgende week zaterdag, lijkt me sterk dat de verkoop begint met één naam.

Tuurlijk, ik gok op elke dag een naam volgende week, of toch minstens 3 namen. Maar vandaag gaat 't niet zijn denk ik. Als festival kom je toch gewoon klungelig over als je op een morgen met je eerste headliner komt en er die zelfde dag nog een bij doet.

Volgende week zullen er nog wel wat namen bijkomen. Vandaag waarschijnlijk niet. Als de voorverkoop begint zullen er zo'n 3 tot 6 bekend zijn.

Dit is nog erger dan de trippy website van Lowlands :lol:

Vandaag nog een naam of niet (neen), ben blij dat de kop eraf is en de aankondigingen eindelijk kunnen beginnen! :D Ik denk ook zoiets van elke dag een aankondiging maar of dat dat elke dag een headliner zal zijn lijkt me wat te veel van het goede. Laat ze het maar doen zoals Mad Cool bezig is :)

Deep Purple op 8 juli in Monchengladbach.. verwacht ze niet op RW, maar je weet het nooit.

Volgende week wordt een leuke week.

Ik wordt zelf al een beetje week bij de gedachte.

Hallo allemaal, lang geleden dat ik hier van mij heb laten horen maar lees zo af en toe wat mee. Blijft interessant!

Anyway, ik wil even een curveball gooien. Wat denken jullie van Dead & Company? Grateful Dead leden plus John Mayer. Tourt nu stadions in de VS. Van de zomer de oversteek naar Europese festivals? Vind het wel iets voor Werchter om opeens met zoiets uit de hoek te komen.

Wat een vreemde eerste aankondiging. Ten eerste is het gek dat Werchter plots om 8u in plaats van om 16u een aankondiging doet, maar nog vreemder is de aankondiging zelf. Nick Cave is, laat ons eerlijk zijn, niet de grootste naam om mee uit te pakken. En dat lijken ze daar in Werchter zelf ook te weten. Er wordt gesproken over "de eerste naam", niet de eerste headliner. Verder schrijven ze "Op zondag 8 juli zijn ze - en dat is meer dan terecht - één van de topacts"; ze lijken nog eens echt zichzelf en de bezoekers te moeten verzekeren dat ze wel een hoge spot op RW waard zijn, omdat dat gewoon niet vanzelf duidelijk is; daarnaast spreken ze ook over "één van de topacts", niet dé topper, wat in mijn ogen gewoon een voorzichtigheid is om niet te laten uitschijnen dat er niks beters meer kan komen. Als dit dé topact van 8 juli zou moeten zijn, dan zouden velen die dag al verloren verklaren. Even vreemd is het feit dat de ticketverkoop over een week al start, terwijl er nog maar één naam bekend is. En tóch gaan ze een voorverkoop doen. Opvallend, want zelfs met de kleppers die vorig jaar bekend waren, deden ze geen voorverkoop. Komt er dan echt zo een kanjer van een naam tegen de echte verkoop, dat ze de hoeveelheid kaartjeskopers toch een beetje willen spreiden? Erg vreemd allemaal, en dat doet mij toch serieus vermoeden dat de eerste aankondiging niet gegaan is zoals ze had moeten gaan.

Los van de feiten hierboven, maakt Nick Cave mij ook niet erg warm. Hopelijk staat er een goeie naam tegenover in de tenten.

Even vreemd is het feit dat de ticketverkoop over een week al start, terwijl er nog maar één naam bekend is. En tóch gaan ze een voorverkoop doen. Opvallend, want zelfs met de kleppers die vorig jaar bekend waren, deden ze geen voorverkoop.
Huh? Er zullen komende week toch nog een aantal aankondigingen komen, alvorens de verkoop start? Daar rekenen we in ieder geval wel op, zo doen ze het toch al jaren... Verwacht minimaal nog wel 3 à 4 namen volgende week.

Verder schrijven ze “Op zondag 8 juli zijn ze – en dat is meer dan terecht – één van de topacts”; ze lijken nog eens echt zichzelf en de bezoekers te moeten verzekeren dat ze wel een hoge spot op RW waard zijn, omdat dat gewoon niet vanzelf duidelijk is; daarnaast spreken ze ook over “één van de topacts”, niet dé topper, wat in mijn ogen gewoon een voorzichtigheid is om niet te laten uitschijnen dat er niks beters meer kan komen. Als dit dé topact van 8 juli zou moeten zijn, dan zouden velen die dag al verloren verklaren.
Check effe het lijstje dat @neracroft had samengesteld van tourende bands, er komt veel goeds aan ;) Dat het "één van de top-acts" is toch logisch? Er komt nog een sub, Barn-headliner en waarschijnlijk nog een headliner aan? Top act betekent niet meteen = headliner hé?

Even vreemd is het feit dat de ticketverkoop over een week al start, terwijl er nog maar één naam bekend is. En tóch gaan ze een voorverkoop doen.
Misschien komt er morgen, maandag, woensdag, vrijdag, zaterdag wel weer een naam? Misschien hebben ze wel veel vertrouwen in het programma dat ze hebben samengesteld? Ik verwacht iidd ook nog minstens 3 namen.

Users who are viewing this thread