Best Kept Secret 2026

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
  • Featured
Was dit betaal systeem er trouwens altijd al?
Kwam er op de 2e dag achter dat ik eigenlijk nooit echt zag hoeveel ik nou afrekende bij de bar, maar gewoon wachte tot ik een piepje hoorde. Opzich wel prettig dat je niet elke keer geconfronteerd wordt met de prijs.
Kan het me van vorige jaren niet herinneren, maar ik had nog wel regelmatig dat de pinautomaat omgedraaid werd zodat je kon zien of t klopte wat er was ingetikt. Was wel zo fijn voordat er te veel wordt afgeschreven, al was t geen goedkoop weekend 🥲

Was dit betaal systeem er trouwens altijd al?
Kwam er op de 2e dag achter dat ik eigenlijk nooit echt zag hoeveel ik nou afrekende bij de bar, maar gewoon wachte tot ik een piepje hoorde. Opzich wel prettig dat je niet elke keer geconfronteerd wordt met de prijs.
Het waren nieuwe terminals. Onbegrijpelijk dat we infeite de prijs niet konden zien.

Een mening over een artiest beledigend? Ik vond het oprecht dodelijk saai en te verstild waardoor ik boven het geroezemoes van het publiek de artiest niet kon horen. Later werd het wel weer iets verstaanbaarder. Maar in de tent op een goede plek was het vast beter. Ik kwam net te laat aan.
ik kan je ietwat ongenuanceerde mening wel waarderen.

Zelf word ik ook snel moe van oeverloos gewouwel over struggles en politieke statements.
En iedereen MOET er maar wat van vinden en vooral ook uitdragen.
Te pas (wanneer dit diegene daadwerkelijk aan het hart gaat)
Of te onpas (want gewenste statements zijn tenslotte likes.)

Soms besef ik ook dat ik daar even geen behoefte aan heb. (Oftewel bek dicht en spelen!)
Maar meestal besef ik mij dat ik dan meer behoefte heb aan Getdown services.

(Alvast excuus als ik hiermee op gevoelige teentjes heb getrapt)

• Leuk
Waarderingen: Onibaba

Zelf word ik ook snel moe van oeverloos gewouwel over struggles en politieke statements.

Soms besef ik ook dat ik daar even geen behoefte aan heb. (Oftewel bek dicht en spelen!)

Nee hoor, dit is helemaal prima om te vinden. Maar als je t niets vindt, ga dan ergens anders heen en laat anderen ervan genieten. Live and let live.

• Leuk
Waarderingen: Cornholio
Het waren nieuwe terminals. Onbegrijpelijk dat we infeite de prijs niet konden zien.
Jaa dat vonden wij dus ook vreemd. Gebeurde echt maar heel zelden dat iemand dat scherm omdraaide en de prijs liet zien, dus ik pinde maar elke keer gewoon blind in de hoop dat het klopte..

Je overdrijft met name in je karikaturale beschrijvingen van vooral het publiek en muzikanten. Ik pak een voorbeeld:

"Daarna snel door naar Aldous Harding. We kwamen aan bij de tent en we dachten dat het al afgelopen was. Maar het was nog lang geen tijd? Doodstil...en vrij lang. Het enige wat we hoorden was het gezoem van pratende mensen. En toen hoorden we heel stilletjes een stem....heel klein en zacht. Wat is dit? Eenmaal binnen zagen mevrouw Harding erbij staan alsof ze persoonlijk de hogere kunst had uitgevonden om vervolgens wel een soort oersaaie muziek ten gehore te brengen. Sorry voor de fans maar dit is geen festival-act. Dodelijk saai. Misschien leuk voor het handjevol mensen die echt vooraan stonden."

Dit is gewoon echt onnodig sarcastisch en/of beledigend. Beetje zelfreflectie zou je sieren.
Ik vond Aldous Harding ook enorm beroerd. Dat kan, verschillende mensen, verschillende smaken. Dat je iemand wil opleggen die mening voor zich te houden vind ik eigenlijk best onbeschaafd.

Getdown Services en andere artiesten die wel iets willen uitdragen met hun muziek kunnen toch best allebei bestaan. Als er iemand hier gevoelige teentjes heeft dan lijken het me vooral de heren die er zoveel moeite mee hebben wanneer een artiest iets vertelt of benoemt wat betekenis voor ze heeft.

Jaa dat vonden wij dus ook vreemd. Gebeurde echt maar heel zelden dat iemand dat scherm omdraaide en de prijs liet zien, dus ik pinde maar elke keer gewoon blind in de hoop dat het klopte..
Wat ik vooral lastig vind: bij de wijnbar moest je statiegeld betalen voor de glazen en flessen. Prima. Die kon je dan inleveren en via pinbetaling zou het statiegeld dan weer op je rekening terug moeten komen. Werd me gezegd dat het binnen 24 u terug op de rekening moet staan. Volgende dag weer wijntje gehaald maar ook aangegeven dat ik geld nog niet had. Bij inleveren ook weer pinbetaling maar ook die op zondag nog niet binnen. Weer even langsgelopen en toen was het verhaal dat het waarschijnlijk na het weekend komt. Inmiddels maandagavond maar nog steeds geen geld. Gaat samen toch om 36 euro. Als dat vaker misgaat wel een vervelende manier om extra geld te verdienen. Moet ik nu contact gaan opnemen met de organisatie. Is natuurlijk gedoe waar je niet op zit te wachten. Prima als je zo'n systeem gebruikt maar als het niet waterdicht is vind ik het eigenlijk niet kunnen. Hopelijk ben ik de enige bij wie het mis is gegaan...

Wel genoten van de wijn overigens. Niet geheel onbelangrijk

Laatst bewerkt:
  • Leuk
  • Thinking
Waarderingen: JP5 en dreksel

Mensen zijn echt de weg kwijt hier. Jij denkt dat wanneer je een ticket koopt voor een artiest(of een festival in dit geval), je iets te zeggen hebt over hoe een artiest zijn show neerzet? Als hij een halfuur over kamelen wil praten, dan praat hij een halfuur over kamelen. Als je niks hebt met kamelen, ga je maar bij een andere stage kijken waar ze dat niet doen.

Ik vond Aldous Harding ook enorm beroerd. Dat kan, verschillende mensen, verschillende smaken. Dat je iemand wil opleggen die mening voor zich te houden vind ik eigenlijk best onbeschaafd.
Prima als jullie haar beroerd vinden. Smaak is subjectief. Ik vind het persoonlijk alleen onnodig om spottende/denigrerende berichten als de hierboven geciteerde te plaatsen, ook gewoon vanuit respect naar een artiest toe. Maar ook daarover mag je een andere mening hebben.

Mensen zijn echt de weg kwijt hier. Jij denkt dat wanneer je een ticket koopt voor een artiest(of een festival in dit geval), je iets te zeggen hebt over hoe een artiest zijn show neerzet? Als hij een halfuur over kamelen wil praten, dan praat hij een halfuur over kamelen. Als je niks hebt met kamelen, ga je maar bij een andere stage kijken waar ze dat niet doen.
Uhm maar dat zeg ik toch ook in andere bewoording?

Ik vind het jammer te lezen dat we elkaar hier zo fel de les aan het lezen zijn. Een forum is toch bedoeld om met elkaar te spreken over, in dit geval, een festival waar we op een of andere manier iets mee hebben? Volgens mij hoort daar ook bij dat je het respecteert als iemand een andere mening heeft dan jij. Daar kun je elkaar natuurlijk op bevragen maar we hoeven elkaar hier niet de les te gaan lezen volgens mij. Uiteraard is het fijn als je daarbij ook probeert je mening op een respectvolle manier te uiten, maar hopelijk kunnen we niet te fel zijn op elkaar als iemand een mening verkondigt die misschien anders is dan die van jou of de norm hier is.

Overigens lees ik net genoeg reacties die dag op die manier doen, maar ook wel wat die nogal op de man en aanvallend zijn. Wat mij betreft niet waarom ik het leuk vind hier mee te lezen (en dit jaar door tijdgebrek zelf wat minder aan deel heb genomen).

Prima als jullie haar beroerd vinden. Smaak is subjectief. Ik vind het persoonlijk alleen onnodig om spottende/denigrerende berichten als de hierboven geciteerde te plaatsen, ook gewoon vanuit respect naar een artiest toe. Maar ook daarover mag je een andere mening hebben.
Ik zeg nergens dat ik Aldous Harding beroerd vind. Dat vind ik namelijk niet. Als ik dat wel vond zou ik geen albums van haar hebben. Maar dit optreden vond ik wel vreselijk slecht en ik vond de bewoordingen waarin dat door een andere forumlid werd beschreven nogal meevallen. Het woord respect heeft overigens de laatste jaren alle betekenis verloren. Dat wordt tegenwoordig vooral gebruikt om iemand met een andere mening de mond te snoeren. In dat opzicht vind ik jouw reactie ook respectloos. Kijk ik kan dat ook!

Ik had wellicht beter Onibaba kunnen quoten, omdat hij er oorspronkelijk over begon, maar ik dacht dat die troll eigenlijk wel weer genoeg aandacht heeft gekregen vandaag.
Nu ben ik een trol. Ok. Omdat ik een andere mening heb. Bijzonder open minded van je. Je lijkt me gezellig om erbij te hebben.

Je komt ook op een festival om artiesten te ontdekken.

Ik had Aldous Harding aangevinkt omdat het mij interesseerde. In de praktijk vond ik het hemeltergend saai. Dat kan. Dan weet ik dat ook weer. Als je niet gaat kijken, weet je het ook het.

Mijn favorieten van het weekend:

Vrijdag
  • blood incantation was ontzettend gaaf. Ik heb niet de hele show gezien omdat ik op tijd bij Jack wilde zijn maar heb genoten van het eerste gedeelte van de show! Leuk om te zien hoe enthousiast het publiek ook was
  • Jack White is en blijft mijn nummer 1. Heb hem nu verschillende keren live mogen bewonderen en vond hem in de no name tour het beste. Je voelt een soort van urgentie die ik minder had bij voorgaande tours. Frozen Charlotte era beloofd ook fantastisch te worden, geweldige show op bks. Ook voor mij de "pech" dat ik bepaalde White stripes nummers nog nooit live heb gezien (speelt hij dan natuurlijk steevast een dag eerder of later wel, bijv. Black math en I think I smell a rat) maar blijft altijd een feestje. Hoogtepunten waren voor mij union forever en rough on the rats. Ik hoop dat de Kay het nog lang gaat volhouden en ik hoop stiekem dat hij ooit weer wat van boarding house reach zal spelen.
Zaterdag
  • Aldous harding ondanks de praters en stiltes een favoriet. Ik had gelukkig geen praters om mij heen maar alsnog hoor je de hele tent galmen. Ik heb haar nog nooit eerder gezien en vraag me af in hoeverre de stiltes en gedoe met krukje verplaatsen erbij horen of dat ze een mindere dag had. Vond het alsnog betoverend mooi overigens
  • Wolf alice: top show! Leuke afwisseling in nummers, pop aan het begin en rock aan het einde. Iedereen om mij heen was vrolijk aan het meezingen, echt een fijne sfeer.
  • Nick cave was zoals verwacht indrukwekkend. Ik had na wolf alice een mooie plek vooraan maar de boomer dagjesmensen voor nick cave waren gelijk aan het duwen direct na wolf alice. Had even water gehaald en kon niet meer terug bij vrienden komen omdat mensen weigerden een stap opzij te zetten. Misschien pech op die specifieke plek maar het was geen prettige sfeer. Uiteindelijk heb ik het opgegeven want ik werd verdrukt. Heb vanaf afstand Nick bewonderd met fijne mensen om mij heen. Ik had wel gehoopt op meer afwisseling in de setlist. De show voelt aan als een kerkdienst (wat op zich ook indrukwekkend is) maar ik had persoonlijk gehoopt op nummers die wel op de langere setlist werd gespeeld (stranger than kindness, nobody's baby now). Hoogtepunt was voor mij Henry Lee. Dieptepunt was een groep mensen die na zo'n 20 tot 30 minuten seinen pas geholpen werden met iemand die onwel was geworden. De security was er wel bij maar van wat ik kon zien duurde de komst van ehbo lang (van wat ik kon zien althans).
Zondag
  • DYGL hadden een leuke energieke show! Eerste keer dat het mij gelukt was in de casbah te komen in het weekend en dat is ook noemenswaardig
  • Ethel Cain was mooi, soms ook saai maar de meer heavy nummers aan het einde maakte veel goed voor mij! Nu de hoop dat bks ooit Chelsea Wolfe gaat programmeren

Verder
  • Het was druk inderdaad. Het maakte het vooral dat je moest plannen en tijdig moest vertrekken om een act te zien. Alles duurde gewoon wat langer maar ook weer niet extreem langer. Denk dat het vooral de totaal beleving was die anders aanvoelde. Wachten om vervolgens te staan in propvolle warme pendelbussen, wachten op een wc, door de mensenmassa komen van one/two richting secret duurde langer dan voorgaande edities, ergens op tijd zijn en alsnog helemaal niets kunnen zien (grote geelstaart) door enorme drukte. Dit is jammer want ik vond juist de relaxte sfeer zo fijn bij bks. Het idee dat je moet plannen wanneer het rustig is bij de wc of dat je moet plannen wanneer je tijdig van/naar secret of two kan komen vond ik onprettig.
  • Voor mij was de zondag de minst favoriete dag eigenlijk. Weinig acts die ik graag wilde zien. Erg jammer dat er geen alternatief was in de casbah tijdens de gorillaz. Voelde zonde van een muziekfestival dat je voetbal programmeert. Laat ze dan op de camping een scherm neerzetten oid en de bks tenten zelf voor muziek bewaren
  • De mensen waren niet anders dan anders wat mij betreft ten opzichte van voorgaande edities. Doorgaans is bks lief en respectvol naar elkaar maar natuurlijk heb je ook de vriendengroepen die blijven praten en mensen die overal, ook in tenten, moeten roken. Vond dat niet extra storend tov voorgaande jaren. Laat ik ook iets positiefs zeggen: ik vond dat er weinig mensen zaten te filmen. Geen massa's smartphones gezien bij de shows die ik heb gezien. Mensen deden beleefd een stukje filmen of kort een foto maken.
  • De soundbleed blijft vervelend. Eigenlijk bij bijna alle podia heb ik dit als storend ervaren. Het gedreun van the one/floor bij the casbah, the casbah te horen bij secret, geluid van floor en not nothing te horen bij the one. Gelukkig is dat lidl hok geen afleiding meer bij the secret. Er is jammergenoeg geen goede plek op het terrein voor rustige muziek, zelfs wanneer Nick Cave afsluit niet.

Getdown Services en andere artiesten die wel iets willen uitdragen met hun muziek kunnen toch best allebei bestaan. Als er iemand hier gevoelige teentjes heeft dan lijken het me vooral de heren die er zoveel moeite mee hebben wanneer een artiest iets vertelt of benoemt wat betekenis voor ze heeft.
Helemaal mee eens. Een boodschap in de muziek voegt voor mij echt mega veel toe (welke boodachap dan ook, liefde, politiek, persoonlijke strugles). Het helpt mij om de teksten beter te begrijpen en daardoor komen nummers nog meer binnen. Muziek is denk ik juist het beste medium om bepaalde boodschappen uit te dragen.

Daarna weer even onbezorgd dansen, is dan ook weer fijn.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en AngieH

Users who are viewing this thread