Ego Kill Talent: 7/10 - toffe hardrock met een goeie show, zangeres met veel energie. De moeite waard!
Return To Dust: 5/10 - erg generiek, is niet blijven hangen
Mastodon: 6/10 - keek ik erg naar uit, konden beperkt overtuigen. Leuk om een kwartiertje van te zien
Tom Morello: 6,5/10 - barstte niet van de energie maar wel legendarisch, stiekem wel een feestje bij de RATM nummers
We Came As Romans: 7/10 - lekkere band die het publiek goed meekreeg, niet verkeerd! Goed in vorm
Sex Pistols & Frank Carter: 6/10 - op zich leuk om een keer gezien te hebben, maar geen denderende show
Trivium: 8/10 - heavy, strak, energiek; een show voor gegarandeerd heerlijke circle pits!
Bad Omens: 9,5/10 - onze favoriet van het weekend! super meeslepende show met een goed tempo; het was duwen en trekken zowel qua emoties als rust/heaviness. Zeker headliner waardig en kunnen nu al niet wachten ze weer te zien
Volbeat: 5/10 - deed me denken aan een aangevroren bakje slagroomijs achter in het vriesvak. Ik zou er niet specifiek voor kiezen, maar op een goeie avond kan het geen kwaad. Ze leken niet in vorm.
Six Feet Under: 6,5/10 - een absurde maar best leuke experience, vooral als opener in de ochtend. Lijkt ons een stuk aangrijpender afsluitend in de Marquee
Magnolia Park: 5,5/10 - mijn maat vond ze energiek en kwalitatief sterk, ik wat generiek. Kan geen kwaad!
Catch Your Breath: 3/10 - los van de geluidsproblemen klonk de zanger vals en de drummer zat 3+ keer er flink naast. Niet in vorm, voor ons de teleursteller van het weekend
The Pretty Wild: 7/10 - sterk en kregen het publiek goed mee! Wij zaten direct goed in de sfeer na deze show
President: 6,5/10 - wat aan de milde kant, maar wel catchy. Weinig aanstootgevend, op zich leuk
Breaking Benjamin: 7,5/10 - voor mij echt jeugdsentiment en heel gaaf ze gezien te hebben, ze overtuigden maar was ook niet over om naar huis te schrijven
The Plot In You: 6,5/10 - sterke show en ze gaan het ver schoppen, maar de show heeft nog een weg te gaan
The Offspring: 8/10 - erg vermakelijke show! Voor ons een verrassende uitblinker, flink plezier bij gemaakt
Black Label Society: 8/10 - fucking indrukwekkende show, die Zakk weet een goeie show neer te zetten! Flink overdonderd van weggelopen
Ice Nine Kills: 8/10 - wij hebben enorm van ze genoten, vooral omdat hun show goed tot hun recht kwam in het donker. 2 jaar geleden op GMM in het licht een stuk minder indrukwekkend, vrezen we dit jaar weer een beetje voor
Future Palace: 6,5/10 - indrukwekkende frontzangeres met een Spiritbox-achtige vibe, kwamen wat jong als band over
Kublai Khan TX: 8/10 - kanonnen wat een show, non-stop hardcore geweld. Voor liefhebbers een flink potje genieten!
Kanonenfieber: 6,5/10 - sterke show meeslepende visuals en performance, in het licht ietwat uit hun element. Vast heel gaaf in de Marquee!
Sepultura: 5,5/10 - No Cavalera No Sepultura werd maar weer bewezen, het lijkt alsof ze op hun tandvlees spelen; toch waren de Roots nummers ongetwijfeld bangers en het publiek gaat toch wel daarop uit zijn dank
A Day To Remember: 6,7/10 - goeie show en vermakelijk maar wederom niet om over naar huis te schrijven, voelt toch altijd voor ons alsof er iets ontbreekt in die show
Lagwagon: 5/10 - prima punk maar geen benoemenswaardige elementen... gewoon oké
Sabaton: 8,5/10 - Wat. Een. Show. Hele amicale gasten die een publiek goed weten op te jutten. En dan heb je nog alle visuals! Voor ons een van de uitblinkers, echt heel vet
P.O.D.: 4,5/10 - Ze kregen het publiek niet mee en kwamen daardoor gefrustreerd over, klonk als smeken voor energie uit het publiek... wij hebben ons wel vermaakt, maar het gevoel van vergane glorie konden we niet afschudden
Hollywood Undead: 6/10 - vermakelijke show maar voelt toch wat apart met o.a. Sweet Caroline en Slayer... het was leuk maar voelde niet helemaal alsof het klopte, lastig te duiden
Three Days Grace: 7,5/10 - enorm vermakelijk, muzikaal erg goed in vorm en kregen het publiek heel goed mee; wordt een feestje op de main!
Architects: 8/10 - simpelweg erg sterk, Sam klonk een stuk beter dan twee jaar geleden. Wij verwachten dat ze deze rematch met beide handen stevig gaan aanpakken, een show om naar uit te kijken!
Bring Me The Horizon: 9/10 - ongetwijfeld headlinermateriaal, deze gasten snappen het gewoon. Ook als de muziek je niet zint is het hoe dan ook een indrukwekkende show; we kijken er weer naar uit!