Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Ik weet dat er nog wel namen aankomen, maar het voelt nu nogal aan alsof ze zich plots moeten haasten. De voorbije twee jaar zat er telkens een maand tussen de eerste naam en de start van de ticketverkoop. Nu slechts 1 week. Dat is toch een opvallend verschil? Vandaar dat ik denk dat ze eigenlijk wel van plan waren om vroeger met namen te beginnen strooien, maar dat het nu plots snel moet gaan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.099
8.763
Misschien wordt er iets te veel naar de term 'headliner/co/sub' gekeken (ook door mij hoor).

Rock Werchter heeft elk jaar 6-8 grote namen. Vorig jaar was dat dus Arcade Fire/Kings Of Leon/Radiohead/System Of A Down/Linkin Park/Foo Fighters. Dit jaar weten we dat er veel grote en populaire (Sportpaleis vullende) acts touren, maar niet echt de mastodonten die Radiohead of Foo Fighters waren (tenzij Pearl Jam misschien). Daarom zullen er weer 8 (of meer, als je de Barn toppers meetelt) toppers staan gok ik. Eentje kennen we: Nick Cave. Da's een topnaam voor de zondag, waarbij er dus nog een topnaam bij komt, en waarschijnlijk achter Cave aangezien die wat vreemd aanvoelt als festival-vuurwerk-afsluiter (The XX als ze met beats willen afsluiten, Pearl Jam als ze al rockend willen afsluiten,..).

Het zou me niet verbazen als ze volgende week elke dag met één van die andere grote namen op de proppen komen, waardoor we 6 grote namen kennen voor de verkoop begint. De week daarop misschien nog eens 2-3 namen (Pearl Jam dan erbij?), en we hebben een heel mooie basis waarmee we het nieuwe jaar kunnen ingaan. Persoonlijk vind ik het ook veel beter om een affiche te hebben in de breedte, met véél grote namen, dan eentje met mastodonten waar geen enkele grote naam voor wil staan (of gelijktijdig). En waarbij je alleen fans voor die ene acts ziet de hele dag. :) En al zeker met de namen die nu touren.

En die voorverkoop wijst nergens op toch? Doen ze elk jaar, al jaren lang. Gewoon een trucje om we extra tickets te verkopen.
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
En die voorverkoop wijst nergens op toch? Doen ze elk jaar, al jaren lang. Gewoon een trucje om we extra tickets te verkopen.

Tja, misschien... Al kan ik mij niet herinneren dat er vorig jaar een voorverkoop was?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.099
8.763
mattman wrote:
En die voorverkoop wijst nergens op toch? Doen ze elk jaar, al jaren lang. Gewoon een trucje om we extra tickets te verkopen.

Tja, misschien… Al kan ik mij niet herinneren dat er vorig jaar een voorverkoop was?

Die was er, maar je moest je polsbandje van vorig jaar activeren. Iets wat je de vorige keer niet kon doen. Daarom posten ze het nu gewoon in een berichtje op FB. Volgens kan je voor elk (groot) concert tegenwoordig een dag op voorhand tickets kopen in een presale. Zou ik precies niet veel achter zoeken.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.412
646
Er kunnen echt honderd redenen zijn waarom deze aankondiging nu gebeurt met deze naam. Maar maakt dit eigenlijk veel uit? Commercieel gezien lijkt het mij vooral belangrijk dat ze een sterke set namen hebben staan op het moment van de ticketverkoop. Dus kunnen we beter een oordeel vellen over 7 dagen in plaats van vandaag. We weten 99% zeker dat we nog 4-5 namen gaan krijgen in de komende week, en met die lijstjes van de vorige pagina's kan je een sterk zestal neerzetten waar Nick Cave waarschijnlijk de commercieel zwakste naam is.

Ik kijk in ieder geval uit naar volgende week, wetende dat we à la Mad Cool dagelijks iets nieuws kunnen verwachten (echter met co-headliners in plaats van dagvullers).
 

Bert

Support act
14 nov 2014
858
803
pretparkfan wrote:

mattman wrote:
En die voorverkoop wijst nergens op toch? Doen ze elk jaar, al jaren lang. Gewoon een trucje om we extra tickets te verkopen.


Tja, misschien… Al kan ik mij niet herinneren dat er vorig jaar een voorverkoop was?

Die was er, maar je moest je polsbandje van vorig jaar activeren. Iets wat je de vorige keer niet kon doen. Daarom posten ze het nu gewoon in een berichtje op FB. Volgens kan je voor elk (groot) concert tegenwoordig een dag op voorhand tickets kopen in een presale. Zou ik precies niet veel achter zoeken.

klopt, vind het zelf wel wat relaxer om eerder aan kaarten te komen, stel ze komen vrijdag met Oasis (wishful thinking) , dan wordt het druk de zaterdag wanneer de verkoop begint
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.099
8.763
mattman wrote:

pretparkfan wrote:

mattman wrote:
En die voorverkoop wijst nergens op toch? Doen ze elk jaar, al jaren lang. Gewoon een trucje om we extra tickets te verkopen.


Tja, misschien… Al kan ik mij niet herinneren dat er vorig jaar een voorverkoop was?


Die was er, maar je moest je polsbandje van vorig jaar activeren. Iets wat je de vorige keer niet kon doen. Daarom posten ze het nu gewoon in een berichtje op FB. Volgens kan je voor elk (groot) concert tegenwoordig een dag op voorhand tickets kopen in een presale. Zou ik precies niet veel achter zoeken.

klopt, vind het zelf wel wat relaxer om eerder aan kaarten te komen, stel ze komen vrijdag met Oasis (wishful thinking) , dan wordt het druk de zaterdag wanneer de verkoop begint

Mja, tenzij je combitickets koopt natuurlijk. ? Heb je altijd maandenlang de tijd, ongeacht de lineup. Zelfs met de headliners van vorig jaar duurste dat vrij lang. (Dagkaarten ook hoor, eigenlijk)
 

Falladain

Randprogramma
19 jan 2017
163
49
Ik vrees alleen dat de broertjes Noël en Liam nog lang niet hun ego aan de kant hebben geschoven voor een reünie van Oasis
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.164
1.195
Net aangekondigd: Manic Street Preachers komen in April met nieuw album en een UK tour eind april begin mei. Hopen dat ze er nog festivals achteraan plakken.

Hopelijk! Heerlijke band, live als een huis en echte anthems! En: nog nooit op Rock Werchter gestaan (!). Daar mag dit jaar echt eens verandering in komen. (In 1999 wel geprogrammeerd, maar geannuleerd)
 

niekvondeling

Campingartiest
17 dec 2013
85
0
The Wombats komen in Februari met een nieuw album en hebben daarbij een amerikaanse (januari) en europese (april) tour aangekondigd. Dus ik dacht, daarna zijn er mogelijkheden voor festivals in Europa. Maar helaas, vanaf 23 juni tot en met 15 juli zitten ze weer in Amerika... Kan dus geschrapt worden, als het uberhaupt al op iemands lijstje stond. Ik had het zelf wel vet gevonden.
 

Kirsch

Campingartiest
27 okt 2015
71
2
Ik ben blij voor alle Cave fans dat hij er staat. Heb het paar kansen gegeven, ik kom niet verder dan dat gevoel, dat je op een zondagochtend laat in November hebt, grijs, guur, net iets teveel wind en regen dat tegen je ramen slaat en je hopeloos je bed in duikt, hopende op een beter moment om aan de dag te beginnen. Laat al die mensen die het te gek vinden met Nick en z'n slecht zaad naar The Barn vertrekken om daar hun top moment van RW18 mee te maken en zet op the Main een knallende rockact waar het vuur vanaf vliegt !
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.957
6.227
Volgens mij kunnen we Liam Gallagher trouwens stillaan gaan afstrepen en bijschrijven voor PKP, hij speelt in Manchester op 18 augustus..
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Hmm, ben wel benieuwd naar Nick Cave. Niet super enthousiast over, maar heb er ook geen problemen mee. Misschien wordt het voor mij wel een gevalletje Arcade Fire zoals vorig jaar.
Ik verwacht overigens niet alle headliners volgende week opeens hoor. Gewoon een naam op maandag en woensdag(of misschien 1 vd 2 dagen maar) en dan op vrijdag misschien een klein pakketje ofzo met een sub ertussen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.957
6.227
Inhalen op RW zat er niet in voor Massive Attack, headliner op Les Ardentes. Jammer, toch..
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.006
580
Inhalen op RW zat er niet in voor Massive Attack, headliner op Les Ardentes. Jammer, toch..
FUUUCK!!! Daar baal ik van zeg. Weer eentje die ik al met potlood had opgeschreven en nu al afvalt.
 

Magical12

Randprogramma
19 nov 2014
182
5
Inhalen op RW zat er niet in voor Massive Attack, headliner op Les Ardentes. Jammer, toch..

Doodzonde. Hele mooie boeking voor Les Ardentes wel. Misschien overwegen om een dagje Les Ardentes en een dagje RW te gaan, als de line-up toch zou tegenvallen in Werchter...

Maar daar gaan we niet van uit ;-)

Wel benieuwd wat er volgende week komt... Een gokje:

Maandag: QOTSA
Woensdag: *Verrassing?*
Vrijdag: Gorillaz + Fleet Foxes
 

Diego1231617899554

Campingartiest
13 dec 2015
78
0
Hoe concreet is de piste van Arctic Monkeys eigenlijk? Is de precieze datum van hun nieuw album al bekend? Ik zie ze persoonlijk geen volledige europese tour doen met alles wat nu al geweten is van de headliners op de meeste juni/juli festivals.. Eventueel in augustus ofzo denk ik dan. Ze zijn wat mij betreft toch wel meer dan welkom op RW!
Overigens hoop ik nog op:
Pearl Jam
Jack White (Geen idee met wat hij nu bezig is, maar heeft al vaker impulsieve dingen gedaan)
Highly Suspect
Stone Sour
QOTSA
The Rolling Stones (Al denk ik dat dit ijdele hoop is)
Tenacious D (Ook totaal geen idee of dit uberhaupt mogelijk is, maar ik zou het wel heel vet vinden!)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.102
6.178
(...)
Overigens hoop ik nog op:
Pearl Jam
QOTSA
(...)
The Rolling Stones (Al denk ik dat dit ijdele hoop is)
(...)
ijdele hoop? volgens mij is Herman Schueremans best ijdel ;)
Kijk eens wat hij nu al verdeeld heeft in België.
Sheeran los concert, Bruno Mars naar Boutique, Depeche Mode lijkt uitgesloten voor RW (ik denk dan aan TW?), Guns N Roses staat op Graspop, denk je niet dat er iets bijzonders in de hoge hoed zit?
Dat denk ik wel :mrgreen:
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik weet het niet, Rock Werchter is in het verleden niet echt van het boeken van dat soort acts geweest. Geen Bruce Springsteen, geen Rolling Stones, geen Robbie Williams (allen Classics of Boutique). Justin Bieber bleef gelukkig helemaal weg van Werchter en ook dit jaar Bruno Mars niet op RW.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze komend jaar ook the Stones niet boeken maar laat ik het zo zeggen het zou mij enorm verbazen.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.006
580
Wat ik in dat geval nog vreemder zou vinden, is dat ze een paar jaar geleden aan hebben gegeven dat ze iets wilden verjongen of in ieder geval ook een jonger publiek wilden aanspreken. Daarom geloof ik niet dat The Stones op RW staan en ze Ed Sheeran en Bruno Mars een apart event geven.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken