Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Mooie eerste naam, was natuurlijk te verwachten. Over het feit dat ze zeggen dat het 'één van de topacts die dag' is, wil daarom niet zeggen dat ze geen absolute headliner zijn. In het verleden heeft Werchter nog zo'n dingen gezegd, waardoor iedereen op 'nog' meer aan het wachten was, terwijl dat uiteindelijk niet meer kwam. Cave verkoopt in combinatie met een zeer degelijke sub/co headliner gewoon makkelijk die zondag uit.

PS: Ze zijn er overigens in geslaagd hun lay-out zowaar nog lelijker te maken dan vorig jaar. Wat een afschuwelijke en schreeuwerige lay-out zeg.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.345
9.075
Nog een leuk bijkomstigheidje: Cave lijkt Patti Smith mee te nemen op tour. Dus die kunnen we misschien ook wel verwachten op zondag.
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.185
984
bcmrmaybe wrote:
Ik vind Nick Cave & The Bad Seeds nou niet echt een naam om mee te beginnen. Over het algemeen bewierrookt hier op het forum en in de “betere” muziekkringen maar ik zou als RW hier niet als eerste mee gekomen zijn. Ik verwacht tegen 16.00 nog wel een grotere naam om de buzz op gang te krijgen.

Nogmaals, concert van het jaar. En daar waren alle kranten het ronduit over eens. 20.000 kaarten de deur uit in een kleine voormiddag, kom nou. Het was waarschijnlijk dit of QOTSA (die trouwens diezelfde zaal niet vol kregen
1f609.svg
).

Erg veel lege plekken waren er niet hoor.
paar 100 zitplaatsjes gok nog leeg maar dat was het.
En enorm sterk. Alweer.
Wommelgem showcase was buiten categorie om ze in een zo een kleine en coole setting te zien.
maar gisteren gewoon knallen, mooie mix van oud en nieuw. en bovenal ipv maar een uur en 40 minuten hebben ze meer dan 2 uur en 10 minuten gespeeld.

maar nick cave is idd nog een andere categorie ;-)
 

robin78

Randprogramma
28 nov 2013
204
0
Wat een grote teleurstelling zeg om mee te beginnen. Hoop dat hij co headliner is of dat er mooi tentprogramma tegenover staat
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.185
984
James wrote:
Kunnen we Morrissey verwachten? Groot fan van hem & The Smiths, net een nieuw album uit en toch een zeer mooie naam voor een affiche, eentje die vrijwel iedereen kent.

Zou wel een mooie zijn voor op de Nick Cave dag.
1f609.svg


Is wel duidelijk dat Nick Cave co-headliner zal zijn die dag. Ik vraag me alleen af: wie kunnen ze erbij zetten, die toch een beetje past? Of ze zetten er nog iets als The XX achter, als een soort ‘dance act’. Nick Cave wanneer het donker wordt, tot een uur of 22.45, en dan The XX tot een uur of 1.
waarschijnlijk, een dance act of zo om het volk wat meer verspreid te laten vertrekken zoals in het verleden. Herinner mij KOL/stromae, Ironmaiden/Atrak/BEP, achtige constructies.
dus gok wel op zo iets
 

Bert

Support act
14 nov 2014
888
822
in tegenstelling tot de entree prijzen veranderd er niets aan de drankbonnen
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Eerst een prachtige show van Nick Cave, waarna de mannen van Daft Punk het festival knallend afsluiten.. klinkt als een droom, zou wel echt een super scenario zijn wat mij betreft!
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.185
984
Eerst een prachtige show van Nick Cave, waarna de mannen van Daft Punk het festival knallend afsluiten.. klinkt als een droom, zou wel echt een super scenario zijn wat mij betreft!

en toen werd je wakker ;)
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.255
3.189
Op dat 'voorspelde' tourschema van Pearl Jam stonden ze toch ook op zondag 8 juli op RW? Stel je voor, Nick Cave en Pearl Jam die het festival afsluiten, dat zou geweldig zijn!

Om een of andere reden verwacht ik straks nog een naam en anders volgende week sowieso meerdere namen. Ze gaan de ticketverkoop echt niet starten met maar 2 namen.
 

Maurice

Randprogramma
24 nov 2015
158
0
Maar er is alweer een lijstje uit op een Spaans forum, met Werchter op de zaterdag:


13.06 ~ Amsterdam Ziggo
14.06 ~ Amsterdam Ziggo
16.06 ~ Pinkpop
18.06 ~ London O2
19.06 ~ London O2
20.06 ~ Tv Promo
22.06 ~ Milan San Siro
24.06 ~ Bologna
26.06 ~ Rome Stadio Olimpico
1.07 ~ Prague
2.07 ~ Krakow
5.07 ~ Berlin Waldbühne
7.07 ~ Werchter
9.07 ~ Barcelona St. Jordi
10.07 ~ Barcelona St. Jordi
12.07 ~ Madrid (TBD)
14.07 ~ Lisbon NOS Festival
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.011
6.406
Zaterdag verkoopt sowieso uit dus waarom zouden ze juist daar hun grootste headliner neer zetten?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.063
654
Zaterdag verkoopt sowieso uit dus waarom zouden ze juist daar hun grootste headliner neer zetten?
Omdat niet RW, maar PJ het voor het zeggen heeft? Zou een reden kunnen zijn... Maar ik hoop ook mee dat ze nog na Nick Cave komen.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Ik zag net dat RW een gesponsord bericht heeft gemaakt van hun aankondiging van Nick Cave. Dat doe je niet als je van plan bent diezelfde dag nog iets aan te kondigen, lijkt me dat eerstvolgende naam/namen pas in de loop van volgende week gaan komen.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.711
1.245
Ik zag net dat RW een gesponsord bericht heeft gemaakt van hun aankondiging van Nick Cave. Dat doe je niet als je van plan bent diezelfde dag nog iets aan te kondigen, lijkt me dat eerstvolgende naam/namen pas in de loop van volgende week gaan komen.

Waarom niet?
Ik verwacht ook geen naam maar Werchter kennende maken ze pas vanaf er een naam of 10 (of meer) is een afbeelding met meerdere namen op, dus ze kunnen eventueel straks gewoon een 2e bericht sponsoren, aangezien er waarschijnlijk geen afbeelding met 2 namen op gemaakt zal worden.

Gesponsorde berichten zijn ook bericht-gebonden, dus nu richten ze misschien meer op Nick Cave fans ipv RW fans want je kan je doelgroep zelf kiezen bij zo'n bericht).

Zo'n bericht kost overigens ook maar een paar euro, zo nauw gaat RW ook niet kijken dat ze dat 2 keer moeten betalen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.345
9.075
Rock Torhout wrote:
Ik zag net dat RW een gesponsord bericht heeft gemaakt van hun aankondiging van Nick Cave. Dat doe je niet als je van plan bent diezelfde dag nog iets aan te kondigen, lijkt me dat eerstvolgende naam/namen pas in de loop van volgende week gaan komen.

Waarom niet?
Ik verwacht ook geen naam maar Werchter kennende maken ze pas vanaf er een naam of 10 (of meer) is een afbeelding met meerdere namen op, dus ze kunnen eventueel straks gewoon een 2e bericht sponsoren, aangezien er waarschijnlijk geen afbeelding met 2 namen op gemaakt zal worden.

Gesponsorde berichten zijn ook bericht-gebonden, dus nu richten ze misschien meer op Nick Cave fans ipv RW fans want je kan je doelgroep zelf kiezen bij zo’n bericht).

Zo’n bericht kost overigens ook maar een paar euro, zo nauw gaat RW ook niet kijken dat ze dat 2 keer moeten betalen.

Da's ook weer waar. Dat soort advertenties (ook Facebook ads) zijn erg goedkoop, en kan je makkelijk richten op een belande doelgroep. Dus wat je zegt, kan wel kloppen denk ik.
 

Falladain

Randprogramma
19 jan 2017
173
83
Nick Cave & The Bad seeds, belooft veel in ieder geval. Ik heb het een aantal weken terug al een paar keer geluisterd na de lovende verhalen hier op het forum, maar ik vond er toen nog niet erg veel aan. Nu net na de aankondiging het maar weer een kansje gegeven en ik moet bekennen dat ik het nu een stuk meer kan waarderen. De muziek ligt inderdaad niet makkelijk in het gehoor, maar het is zeker de moeite waard om te ontdekken. Nu op naar de volgende naam. Die aankondigingen kunnen wat mij betreft niet snel genoeg komen.

En na Queens of the Stone Age gezien te hebben in de Ziggodome ben ik er des te meer van overtuigt dat deze band perfect zou zijn op een festival. Zeker met de nieuwe dansbare nummers als 'Feet don't fail me now' en 'the way you used to do' moet dat haast wel een feestje worden!
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.012
168
Nogmaals, concert van het jaar. En daar waren alle kranten het ronduit over eens. 20.000 kaarten de deur uit in een kleine voormiddag, kom nou. Het was waarschijnlijk dit of QOTSA (die trouwens diezelfde zaal niet vol kregen
1f609.svg
).

Wat kranten zeggen (zeker vlaamse kranten (HLN) zeggen) is geen maatstaf in mijn wereld.
In Nederland is Nick Cave helemaal niet zo populair als in Belgie. Hij staat slechts 1 keer in de top 2000 aller tijden, en dat voor een artiest die al 35 jaar meedoet......Metallica 9 keer; Foo Fighters 8 keer; Depeche Mode 3 keer; om maar eens een vergelijk te doen met andere hoofdacts dit jaar. De top 2000 aller tijden is denk ik meer een afspiegeling van de mening van het volk dan een of andere enthousiaste krantenrecensie.
Nick Cave of nie, het komt toch altijd goed met Werchter, die hebben straks genoeg bands geboekt waar ik wel van kan genieten.....
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.711
1.245
Depeche Mode kan ook even goed op TW Classic staan (samen met pakweg Björk ofzo).

En Rolling Stones dan op RW!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken