Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Yesss!! Geweldige naam, te verwachten maar nu met zekerheid! Ik verwacht morgen (ondanks de verkoop van GMM) alweer een naam.
Nick Cave - PJ voor de main zou ik helemaal geweldig vinden :D
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
Mooie naam en altijd goed.
Maar als afsluiter mag het toch wat meer zijn. Prima sub zou ik zeggen.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
ik hoop dat het niet de afsluiter wordt, maar vrees er een beetje voor. want kan me niet inbeelden dat ze openen met een sub, normaal gezien worden meestal de headliners eerst aangekondigd toch?
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
de verkoop start op 25 november, ik vermoed dat we dus nog meer namen krijgen gedurende de week
 

Magical12

Randprogramma
19 nov 2014
202
24
ik hoop dat het niet de afsluiter wordt, maar vrees er een beetje voor. want kan me niet inbeelden dat ze openen met een sub, normaal gezien worden meestal de headliners eerst aangekondigd toch?

Even de beschrijving van Nick Cave op RW-website gaan bekijken:
"... Op zondag 8 juli zijn ze - en dat is meer dan terecht - één van de topacts. ..."

Dus ik verwacht co-headliner erbij die iets meer afsluiter is? Nick Cave & QOTSA lijkt mij een mooie constructie. :)

Desalniettemin: topnaam voor mij.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
510
77
Zaterdag 25 november start ticketverkoop al, volgende week elke dag een nieuwe naam dan?

Als je Nick Cave niet goed vindt… probeer het toch nog eens zou ik zeggen… en in meerdere luisterbeurten. Is niet de muziek die je steeds in 1, 2, 3 kan begrijpen.
Ik ken Nick Cave eerlijk gezegd nog helemaal niet, dus sta er vrij neutraal tegenover. Zijn er nog aanraders van nummers die ik moet horen?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
ik hoop dat het niet de afsluiter wordt, maar vrees er een beetje voor. want kan me niet inbeelden dat ze openen met een sub, normaal gezien worden meestal de headliners eerst aangekondigd toch?

Is gewoon één van de headliners, maar zal nog wel een afsluitende act achter komen. The XX ofzo.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Ik vind Nick Cave & The Bad Seeds nou niet echt een naam om mee te beginnen. Over het algemeen bewierrookt hier op het forum en in de "betere" muziekkringen maar ik zou als RW hier niet als eerste mee gekomen zijn. Ik verwacht tegen 16.00 nog wel een grotere naam om de buzz op gang te krijgen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Ik vind Nick Cave & The Bad Seeds nou niet echt een naam om mee te beginnen. Over het algemeen bewierrookt hier op het forum en in de “betere” muziekkringen maar ik zou als RW hier niet als eerste mee gekomen zijn. Ik verwacht tegen 16.00 nog wel een grotere naam om de buzz op gang te krijgen.

Lees toch bijna alleen heel uitgelaten reacties op de StuBru en RW FBpaginas en twitter. :)
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.683
666
Ik vind het een dappere keuze op met Nick Cave te beginnen. Geven hiermee wel aan dat ze vertrouwen in een goede line-up hebben door toch wel met een 'alternatieve' act te beginnen. Verwacht in de breedte weer een goed en gevarieerde line-up die zowel pop als alternatieve namen zal bevatten.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Ik vind Nick Cave & The Bad Seeds nou niet echt een naam om mee te beginnen. Over het algemeen bewierrookt hier op het forum en in de “betere” muziekkringen maar ik zou als RW hier niet als eerste mee gekomen zijn. Ik verwacht tegen 16.00 nog wel een grotere naam om de buzz op gang te krijgen.
Nogmaals, concert van het jaar. En daar waren alle kranten het ronduit over eens. 20.000 kaarten de deur uit in een kleine voormiddag, kom nou. Het was waarschijnlijk dit of QOTSA (die trouwens diezelfde zaal niet vol kregen ;) ).
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Werkelijk een prachtige naam om mee te beginnen!

De man verdient sowieso een standbeeld voor zijn carriere, maar pas de laatste jaren begint een breder publiek hem te waarderen.

 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Everyknight wrote:
Zaterdag 25 november start ticketverkoop al, volgende week elke dag een nieuwe naam dan?

Als je Nick Cave niet goed vindt… probeer het toch nog eens zou ik zeggen… en in meerdere luisterbeurten. Is niet de muziek die je steeds in 1, 2, 3 kan begrijpen.

Ik ken Nick Cave eerlijk gezegd nog helemaal niet, dus sta er vrij neutraal tegenover. Zijn er nog aanraders van nummers die ik moet horen?

Hij heeft werkelijk een heel breed repertoire. Maar uitschieters wat mij betreft zijn toch wel The Mercy Seat, God Is In The House, Higgs Boson Blues, Into My Arms, Stagger Lee, The Weeping Song, Do You Love Me?, Jesus Alone.

En dan doe ik nog heel veel andere prachtnummers tekort.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Fijn dat ze afstappen van hun 16u regel.
Leuk dat je iets kan verwachten op dat moment zelf, maar onverwachts nieuws krijgen is toch nog leuker.

Nick Cave oké, kijk ik niet het meest naar uit maar mooie naam. Had wel niet verwacht dat ze hier de spits mee gingen afbijten.
Dus we mogen de komende 7 dagen nog wel wat headliners verwachten denk ik.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Ik zoek er waarschijnlijk te veel achter maar waarom beginnen met Nick Cave? Terwijl ze vermelden dat hij niet dé headliner van de dag is... dan kan ik alleen maar concluderen dat dé headliners nog niet bekend mogen gemaakt worden.
- Pearl Jam?
- The Killers?
- Arctic Monkeys?
- Rolling Stones?
- toch Metallica?

En Qotsa, Depeche Mode, The XX, Gorillaz,... zou ik niet weten waarom die nog niet mogen worden aangekondigd.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Kunnen we Morrissey verwachten? Groot fan van hem & The Smiths, net een nieuw album uit en toch een zeer mooie naam voor een affiche, eentje die vrijwel iedereen kent.

Zou wel een mooie zijn voor op de Nick Cave dag. ;-)

Is wel duidelijk dat Nick Cave co-headliner zal zijn die dag. Ik vraag me alleen af: wie kunnen ze erbij zetten, die toch een beetje past? Of ze zetten er nog iets als The XX achter, als een soort 'dance act'. Nick Cave wanneer het donker wordt, tot een uur of 22.45, en dan The XX tot een uur of 1.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
En Qotsa, Depeche Mode, The XX, Gorillaz,… zou ik niet weten waarom die nog niet mogen worden aangekondigd.





ik denk niet dat DM zoveel dagen achter elkaar gaat optreden dus die verwacht ik niet op Werchter
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken