Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.709
1.245
reaper wrote:

Yannick wrote:
Depeche Mode op 5 juli in Polen. Op vrijdag dan op RW tesamen met Gorillaz?


ik zie Depeche Mode geen 2x achtereen optreden eerlijk gezegd

En The National dus ook zeer waarschijnlijk niet op RW. Ik begin wel heel benieuwd te worden naar hoe de affiche eruit gaat zien…

Nog keuze genoeg lijkt me...

Pearl Jam - Volbeat of The War On Drugs
Queens Of The Stone Age - Nick Cave
Arctic Monkeys of The Killers - Kasabian of Kendrick Lamar
Gorillaz - The XX
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.648
703
Rolling Stones verwacht ik ook niet al zou het wel tof zijn!

Muzikaal etc snap ik dat dat cool is. Voor de kaartverkoop zou ik dan niet zo blij zijn denk ik. Ik weet nog hoe het in 2014 was bij Pinkpop. Daar werd ik niet blij van.

2014 was de laatste keer dat ze er waren toch in België?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.054
642
visdave34 wrote:

reaper wrote:

Yannick wrote:
Depeche Mode op 5 juli in Polen. Op vrijdag dan op RW tesamen met Gorillaz?


ik zie Depeche Mode geen 2x achtereen optreden eerlijk gezegd


En The National dus ook zeer waarschijnlijk niet op RW. Ik begin wel heel benieuwd te worden naar hoe de affiche eruit gaat zien…

Nog keuze genoeg lijkt me…
Helemaal mee eens, maar twee namen die ik al bijna als zekerheidjes had opgeschreven, (b)lijken toch niet te komen... Wordt er extra nieuwsgierig van wat ze dan WEL hebben.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.648
703
Pearl Jam – Volbeat of The War On Drugs
Queens Of The Stone Age – Nick Cave
Arctic Monkeys of The Killers – Kasabian of Kendrick Lamar
Gorillaz – The XX

Voor muziekliefhebbers snap ik dit maar dit forum is niet echt een weerspiegeling van België en Nederland.

Als je dit vergelijkt met wat het vorig jaar was dan denk ik niet dat RW daar zulke hoge ogen mee gooit. Pearl Jam zou dan de band zijn die een absolute headlinerstatus heeft. Ik ben echt wel benieuwd waar ze mee komen, of er een konijn uit de hoge hoed komt.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.316
9.040
Rolling Stones verwacht ik ook niet al zou het wel tof zijn!

Muzikaal etc snap ik dat dat cool is. Voor de kaartverkoop zou ik dan niet zo blij zijn denk ik. Ik weet nog hoe het in 2014 was bij Pinkpop. Daar werd ik niet blij van.

2014 was de laatste keer dat ze er waren toch in België?

Hoezo? De Foo Fighters waren zo'n beetje de grootste band onder het RW publiek, en zelfs die verkochten hun dag maar na 2 maanden uit.

Voor mij maakt het minder uit. Ga meestal toch combi. En daarvoor het je altijd tijd genoeg.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.709
1.245
Pearl Jam – Volbeat of The War On Drugs
Queens Of The Stone Age – Nick Cave
Arctic Monkeys of The Killers – Kasabian of Kendrick Lamar
Gorillaz – The XX

Voor muziekliefhebbers snap ik dit maar dit forum is niet echt een weerspiegeling van België en Nederland.

Als je dit vergelijkt met wat het vorig jaar was dan denk ik niet dat RW daar zulke hoge ogen mee gooit. Pearl Jam zou dan de band zijn die een absolute headlinerstatus heeft. Ik ben echt wel benieuwd waar ze mee komen, of er een konijn uit de hoge hoed komt.

Vorig jaar misschien wel, maar elk jaar is verschillend hé...
Pak nu 2018 als volgt:
Pearl Jam - Volbeat
QOTSA - Nick Cave
Arctic Monkeys - Kasabian
Gorillaz - The XX

vs.

2016
Paul McCartney - Ellie Goulding
Rammstein - Offspring
Editors - Red Hot Chili Peppers
Florence & The Machine - Macklemore & Ryan Lewis
Zéker NIET beter dan mijn voorspelling los van Paul McCarnety en de 3e dag.

2015

Faith No More - Florence & The Machine
Pharell Williams - Mumford & Sons
Lenny Kravitz - Noel Gallagher's...
Muse - Kasabian
Ook geen wauw headliner (oké normaal Foo Fighters wel maar bon... en de subs zijn ook zwakker dan mijn voorspelling)

2014
Metallica - Placebo
Arctic Monkeys - Paolo Nutini
Pearl Jam - Black Keys
Kings Of Leon - Franz Ferdinand
Moore headliners maar magere subs


Kortom. Pearl Jam en Arctic Monkeys zijn gewoon goede headliners.
QOTSA, Nick Cave, Volbeat én Kasabian zijn ook waardige subs aangezien ze al subs waren en zeker niet gedaald zijn in populariteit in tegendeel!
Gorillaz moeilijk in te schatten maar ik vind die ook een goede headliner.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.316
9.040
Kasabian en Volbeat zijn voor RW begrippen aan de kleine kant als sub. Volbeat is een naam die lang niet alle Werchter gangers kennen (je hoort ze nooit op de radio, kan er zelf eigenlijk ook niet echt een nummer van voor de geest halen), en scoren gewoon stukken beter op een genrefestival als GMM. Kasabian is volgens mij een stuk minder populair dan de vorige keer. Laatste album heeft werkelijk niets gedaan hier en hun Vorst show was niet uitverkocht.

Dus subs, ja. Maar niet de grote publiekstrekkers voor RW.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.709
1.245
Kasabian en Volbeat zijn voor RW begrippen aan de kleine kant als sub. Volbeat is een naam die lang niet alle Werchter gangers kennen (je hoort ze nooit op de radio, kan er zelf eigenlijk ook niet echt een nummer van voor de geest halen), en scoren gewoon stukken beter op een genrefestival als GMM. Kasabian is volgens mij een stuk minder populair dan de vorige keer. Laatste album heeft werkelijk niets gedaan hier en hun Vorst show was niet uitverkocht.

Dus subs, ja. Maar niet de grote publiekstrekkers voor RW.

Maar dan toch liever zo'n subs en een brede programmering zoals 2016.
Dan knal headliners en de dagprogrammering van 2017.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.285
4.454
Ben ik toch niet met je eens hoor Mattman. Volbeat was jaren terug al sub (boven Nick Cave). Is sindsdien alleen maar gegroeid. Dus ik zie ze echt wel als coheadliner. Staan op andere Europese festivals ook gewoon als headliner.
Sowieso heeft Werchter er een handje van om gemakkelijk het coheadlinerschap uit te delen.

Ik ken ook geen nummers van Arcade Fire, maar die stonden er toch ook als coheadliner.
 

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
Volbeat stond volgens mij zo ingepland, omdat de muziek beter aansluit bij die van Rammstein. En met de fanbase van Rammstein werd zo een ongeïnteresseerd publiek bij Nick Cave voorkomen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.316
9.040
Volbeat stond volgens mij zo ingepland, omdat de muziek beter aansluit bij die van Rammstein. En met de fanbase van Rammstein werd zo een ongeïnteresseerd publiek bij Nick Cave voorkomen.

Klopt. ;-)
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
430
22
Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze The National laten schieten. Hun nieuwe plaat wordt opnieuw vaak gedraaid, en als ze zelf kunnen kiezen dan toch liever Werchter?
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.656
3.378
Heeft iemand al opgemerkt dat de website van Rock Werchter je doorverwijst naar 2017.rockwerchter etc.? Het viel me zojuist op.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.709
1.245
Heeft iemand al opgemerkt dat de website van Rock Werchter je doorverwijst naar 2017.rockwerchter etc.? Het viel me zojuist op.

Dat is nog niet zo heel lang denk ik.

Zo kunnen ze handiger de gewone rockwerchter.be testen dus misschien dan toch morgen niewe stijl + site + eerste naam?

Goriilaz, Queens Of The Stone Age of Depeche mode dan veronderstel ik?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.285
4.454
Heeft iemand al opgemerkt dat de website van Rock Werchter je doorverwijst naar 2017.rockwerchter etc.? Het viel me zojuist op.

Ja, viel me daarstraks ook net op. Heb nog 2018.rockwerchter.be geprobeerd, maar dat leverde niks op.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.316
9.040
Da's inderdaad nieuw, denk ik.

En ook goed nieuws, denk ik.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken