Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Paddy wrote:
Op het lijstje van Neracroft zie ik Arch Enemy staan. Zou ik op RW geweldig vinden, maar de kans lijkt mij heel klein.

Iemand anders heeft mijn lijstje serieus aangepast in die quote oa. Tiësto, While She Sleeps, Arch Enemy, Bilderbuch,… en nog tientallen meer zijn er bijgevoegd.
Don’t blame me
1f606.svg
Yup, dat deed ik. Gewoon voor de volledigheid I guess ..? :p

Maar dus idd jammer van A Perfect Circle en nog een aantal anderen. Ik verwacht deze week ook nog nieuws van Dour (donderdag is hun dag zowat zeker?) en dan vrijdag hopelijk RW met QOTSA dan?
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
380
58
Bestaat er kans op Aerosmith? Meer naam voor graspop maar dat is system of a down ook. Meen me te herinneren dat ze een afscheidstour gingen doen maar zie ze nog niet aangekondigd voor graspop
 

Lynette

Randprogramma
4 okt 2016
136
0
Bestaat er kans op Aerosmith? Meer naam voor graspop maar dat is system of a down ook. Meen me te herinneren dat ze een afscheidstour gingen doen maar zie ze nog niet aangekondigd voor graspop

Ik weet vrij zeker dat die tour al geweest is.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.421
653
Eaux Claires verplaatst naar het Werchterweekend, dus de kans op The National en Bon Iver neemt sterk af..
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.316
9.040
Eaux Claires verplaatst naar het Werchterweekend, dus de kans op The National en Bon Iver neemt sterk af..

Fuck.

Komaan Rock Werchter, move! Geef een teken van leven! Doe iets!! "port met een stok"
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.648
703
Fuck.

Komaan Rock Werchter, move! Geef een teken van leven! Doe iets!! “port met een stok”


*Activeert Jan Smeets modus* THE ROLLING STONES KOMEN!!! EN QUEEN!!!
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.803
1.936
Was het vorig jaar niet zo dat in een de week van de eerste aankondiging op de woensdag of de donderdag het logo en de website werden aangepast?
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.628
624
Op een of andere manier gok ik dat RW op 1 december met Pearl Jam komt. Misschien zelfs nog een of twee namen erbij (bijv. Gorillaz + Depeche Mode)
Vervolgens volgen andere festivals, zoals bijvoorbeeld Mad Cool die hun dagelijkse aankondigingen afsluiten met PJ op 4 december + plus rest van EU tour.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
http://www.abc.net.au/triplej/news/musicnews/nothing-but-thieves-respond-to-sexual-assault-allegations/9156474

Off topic misschien maar toch ff delen, idk. Hopelijk zijn dit inderdaad gewoon valse beschuldigingen, hm..
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.316
9.040
Op een of andere manier gok ik dat RW op 1 december met Pearl Jam komt. Misschien zelfs nog een of twee namen erbij (bijv. Gorillaz + Depeche Mode)
Vervolgens volgen andere festivals, zoals bijvoorbeeld Mad Cool die hun dagelijkse aankondigingen afsluiten met PJ op 4 december + plus rest van EU tour.

Drie headliners op één dag aankondigen, dat gaan ze nooit doen denk ik. Is niet hun stijl. Dat Pearl Jam voor december is, staat zo goed als vast. Maar wanneer ze de eerste naam aankondigen, da's nog maar de vraag.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Depeche Mode op 5 juli in Polen. Op vrijdag dan op RW tesamen met Gorillaz?
 

Jordy1617899582

Playlistbediener
11 feb 2017
6
0
Even voor de duidelijkheid. Werchter strooit altijd met dikke headliners. Van het lijstje hieronder:

Pearl Jam, The National, The XX, Gorillaz, Nick Cave, Depeche Mode, Queens Of The Stone Age

Zitten 2 headliners: PJ en misschien QOTSA, al betwijfel ik het. Rest hooguit sub.

Op dit forum zitten echte muziekliefhebbers, maar bedenk dat 60% van de werchtergangers komen voor de grote namen. Een dag met XX, National of Nick Cave als headliner verkoopt echt niet uit.

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.316
9.040
Even voor de duidelijkheid. Werchter strooit altijd met dikke headliners. Van het lijstje hieronder:

Pearl Jam, The National, The XX, Gorillaz, Nick Cave, Depeche Mode, Queens Of The Stone Age

Zitten 2 headliners: PJ en misschien QOTSA, al betwijfel ik het. Rest hooguit sub.

Op dit forum zitten echte muziekliefhebbers, maar bedenk dat 60% van de werchtergangers komen voor de grote namen. Een dag met XX, National of Nick Cave als headliner verkoopt echt niet uit.

Depeche Mode is toch echt wel een absolute headliner hoor. Is gewoon een stadionband die makkelijk 2X het sportpaleis uitverkocht. En zeker groter dan QOTSA.
 

Jordy1617899582

Playlistbediener
11 feb 2017
6
0
Jordy! wrote:
Even voor de duidelijkheid. Werchter strooit altijd met dikke headliners. Van het lijstje hieronder:

Pearl Jam, The National, The XX, Gorillaz, Nick Cave, Depeche Mode, Queens Of The Stone Age

Zitten 2 headliners: PJ en misschien QOTSA, al betwijfel ik het. Rest hooguit sub.

Op dit forum zitten echte muziekliefhebbers, maar bedenk dat 60% van de werchtergangers komen voor de grote namen. Een dag met XX, National of Nick Cave als headliner verkoopt echt niet uit.

Depeche Mode is toch echt wel een absolute headliner hoor. Is gewoon een stadionband die makkelijk 2X het sportpaleis uitverkocht. En zeker groter dan QOTSA.

Stonden 4 jaar geleden ook niet op de Headlinerspot, dat waren Editors. En ze zijn er niet groter op geworden de laatste 4 jaar.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.316
9.040
mattman wrote:

Jordy! wrote:
Even voor de duidelijkheid. Werchter strooit altijd met dikke headliners. Van het lijstje hieronder:

Pearl Jam, The National, The XX, Gorillaz, Nick Cave, Depeche Mode, Queens Of The Stone Age

Zitten 2 headliners: PJ en misschien QOTSA, al betwijfel ik het. Rest hooguit sub.

Op dit forum zitten echte muziekliefhebbers, maar bedenk dat 60% van de werchtergangers komen voor de grote namen. Een dag met XX, National of Nick Cave als headliner verkoopt echt niet uit.


Depeche Mode is toch echt wel een absolute headliner hoor. Is gewoon een stadionband die makkelijk 2X het sportpaleis uitverkocht. En zeker groter dan QOTSA.

Stonden 4 jaar geleden ook niet op de Headlinerspot, dat waren Editors. En ze zijn er niet groter op geworden de laatste 4 jaar.

Waren gewoon headliners hoor. Net zoals Red Hot Chili Peppers ook headliners waren in 2016, toen ze ook voor Editors stonden. Depeche Mode komt altijd voor een headline spot.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.054
643
Yannick wrote:
Depeche Mode op 5 juli in Polen. Op vrijdag dan op RW tesamen met Gorillaz?

ik zie Depeche Mode geen 2x achtereen optreden eerlijk gezegd
3x zelfs, zaterdag staan ze op Main Square. Maar de organisatie van Beauregard (daar staan ze op maandag) had al aangegeven dat ze niet twee dagen op rij spelen, dus je kunt ze definitief afstrepen voor Rock Werchter.

En The National dus ook zeer waarschijnlijk niet op RW. Ik begin wel heel benieuwd te worden naar hoe de affiche eruit gaat zien...
 

Jordy1617899582

Playlistbediener
11 feb 2017
6
0
Jordy! wrote:

mattman wrote:

Jordy! wrote:
Even voor de duidelijkheid. Werchter strooit altijd met dikke headliners. Van het lijstje hieronder:

Pearl Jam, The National, The XX, Gorillaz, Nick Cave, Depeche Mode, Queens Of The Stone Age

Zitten 2 headliners: PJ en misschien QOTSA, al betwijfel ik het. Rest hooguit sub.

Op dit forum zitten echte muziekliefhebbers, maar bedenk dat 60% van de werchtergangers komen voor de grote namen. Een dag met XX, National of Nick Cave als headliner verkoopt echt niet uit.


Depeche Mode is toch echt wel een absolute headliner hoor. Is gewoon een stadionband die makkelijk 2X het sportpaleis uitverkocht. En zeker groter dan QOTSA.


Stonden 4 jaar geleden ook niet op de Headlinerspot, dat waren Editors. En ze zijn er niet groter op geworden de laatste 4 jaar.

Waren gewoon headliners hoor. Net zoals Red Hot Chili Peppers ook headliners waren in 2016, toen ze ook voor Editors stonden. Depeche Mode komt altijd voor een headline spot.

Dan zal er een stevige sub naast moeten staan. Zoals ook het geval met RHCP en Editors was.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.316
9.040
Zonder The National en Depeche Mode vallen toch wel eventjes twee van de mooiste kanshebbers uit de boot...



 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken