Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.950
6.209
Wat ik in dat geval nog vreemder zou vinden, is dat ze een paar jaar geleden aan hebben gegeven om iets te verjongen of in ieder geval ook een jonger publiek wilden aanspreken. Daarom geloof ik niet dat ze The Stones op RW staan en ze Ed Sheeran en Bruno Mars een apart event geven.
Dat doen ze toch? Genoeg voorbeelden voor wanneer er een headliner op de main staat die niet echt jongere-gericht is (bv Paul McCartney, Radiohead etc) dat ze wat voor 'de jeugd' in de tenten zetten.

Nu vraag ik me af hoeveel de Stones uiteindelijk kosten. Moest de Stones zoveel kosten als RH, en PJ zoveel als de Foo's (of omgekeerd), dan zie ik ze best geboekt worden. Maar naar mijn gevoel vragen ze net zoals Guns N Roses nog een schepje te veel om op RW te staan. Met de kleinere co-headline bands/artiesten die in het geruchtenlijstje staan, zouden ze best binnen het plaatje van vorig jaar kunnen passen. Op donderdag en zondag bv een co-headline (QOTSA + Gorillaz en Nick Cave + The XX) om dan op vrijdag en zaterdag The Stones en PJ te laten spelen. Ik zeg maar wat..
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Wat ik in dat geval nog vreemder zou vinden, is dat ze een paar jaar geleden aan hebben gegeven dat ze iets wilden verjongen of in ieder geval ook een jonger publiek wilden aanspreken. Daarom geloof ik niet dat The Stones op RW staan en ze Ed Sheeran en Bruno Mars een apart event geven.

Verjongen kan je natuurlijk ook zien als 'nieuwe headliners laten doorgroeien'. En op dat vlak zijn ze inderdaad wel bezig met de verjonging (hoewel niet altijd succesvol): Mumford & Sons, Florence + The Machine, Arcade Fire, en komende editie meer dan waarschijnlijk The XX, QOTSA, Gorillaz, Nick Cave. The National had er ook bij gezeten als Eaux Claires niet in de weg zat.
 

quinten99

Nieuw lid
19 nov 2017
1
0
Hoe concreet is de piste van Arctic Monkeys eigenlijk? Is de precieze datum van hun nieuw album al bekend? Ik zie ze persoonlijk geen volledige europese tour doen met alles wat nu al geweten is van de headliners op de meeste juni/juli festivals.. Eventueel in augustus ofzo denk ik dan. Ze zijn wat mij betreft toch wel meer dan welkom op RW!
Overigens hoop ik nog op:
Pearl Jam
Jack White (Geen idee met wat hij nu bezig is, maar heeft al vaker impulsieve dingen gedaan)
Highly Suspect
Stone Sour
QOTSA
The Rolling Stones (Al denk ik dat dit ijdele hoop is)
Tenacious D (Ook totaal geen idee of dit uberhaupt mogelijk is, maar ik zou het wel heel vet vinden!)

Hun nieuwe album zou klaar zijn en in 2018 uitkomen (met in januari een eerste single)
Kan dus wel een tour aan gekoppeld worden denk ik dan... Ik blijf alvast hopen!
 

Falladain

Randprogramma
19 jan 2017
163
49
Gisteren naar een indoor festivalletje geweest met Belgse artiesten in Bergen op Zoom en daar wat "inspiratie opgedaan".

Zou Millionaire geen fantastische tent opener zijn met hun stevige en goede rock? Ook was ik aangenaam verrast door de Compact Disk Dummies. Die kregen het hele publiek (waarvan de gemiddelde leeftijd boven de 30 lag) helemaal mee met hun muziek. Echt een feestje gebouwd en ik hoop ze dus ook terug te zien op Werchter. Tin Fingers is een leuke Indie band, maar nog te klein.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.156
1.188
Volgens mij kunnen we Liam Gallagher trouwens stillaan gaan afstrepen en bijschrijven voor PKP, hij speelt in Manchester op 18 augustus..

Ik denk net dat we hem kunnen afstrepen voor Pukkelpop. Het wordt een concert in zijn thuisstad Manchester, voor 50000 toeschouwers. Liam gaat zorgen voor een "full support line-up", dus dit wordt hét hoogtepunt van zijn tour. Ik zie hem dus geen ander concert doen dat weekend. Bron: http://www.nme.com/news/music/liam-gallagher-tour-machester-emirates-old-trafford-tickets-2159906

Rock Werchter kan met de huidige tourdata, al kan Dour of Lokerse Feesten ook natuurlijk.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.156
1.188
Gisteren naar een indoor festivalletje geweest met Belgse artiesten in Bergen op Zoom en daar wat “inspiratie opgedaan”.

Zou Millionaire geen fantastische tent opener zijn met hun stevige en goede rock? Ook was ik aangenaam verrast door de Compact Disk Dummies. Die kregen het hele publiek (waarvan de gemiddelde leeftijd boven de 30 lag) helemaal mee met hun muziek. Echt een feestje gebouwd en ik hoop ze dus ook terug te zien op Werchter. Tin Fingers is een leuke Indie band, maar nog te klein.

Compact Disk Dummies zorgen inderdaad voor dance die ook door niet-dance liefhebbers prima gesmaakt wordt. Van mij zijn ze meteen welkom voor ergens in de Klub C.

De live-shows van Millionaire zijn inderdaad geweldig goed, opener van een tent zou wat onder hun waarde zijn vind ik. Sciencing was zelfs één van de beste albums van het voorbije jaar. Van mij ook van harte welkom! Maar... Tom Barman sluit het project Magnus in het voorjaar van 2018 af... ik verwacht van Millionaire hetzelfde zodat Vanhamel dEUS terug kan vervoegen en ze aan een album kunnen werken. Al sluit het één het ander misschien niet volledig uit.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.156
1.188
Wat ik in dat geval nog vreemder zou vinden, is dat ze een paar jaar geleden aan hebben gegeven dat ze iets wilden verjongen of in ieder geval ook een jonger publiek wilden aanspreken. Daarom geloof ik niet dat The Stones op RW staan en ze Ed Sheeran en Bruno Mars een apart event geven.

Laat het duidelijk zijn dat Rock Werchter dat zelf nooit aangegeven heeft. Dit stond in een Festileaks-artikel van eind 2014, toen Festileaks een zogenaamde 'Rock-Werchterbron' had. Die bron had ook enkele namen voorspeld, maar dit bleek achteraf geen waarheid te zijn. Zo herinner ik het mij toch.

Rock Werchter vaart gewoon een koers van een mengeling van oude, gevestigde waarden, gecombineerd met nieuw, opkomend talent. Niet meer, niet minder.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Wat ik in dat geval nog vreemder zou vinden, is dat ze een paar jaar geleden aan hebben gegeven dat ze iets wilden verjongen of in ieder geval ook een jonger publiek wilden aanspreken. Daarom geloof ik niet dat The Stones op RW staan en ze Ed Sheeran en Bruno Mars een apart event geven.

En vervolgens boekten ze Sir Macca.
 

Diego1231617899554

Campingartiest
13 dec 2015
78
0
De simple minds brengen op 2 februari een nieuw album uit met op 18 februari een show in de AB. Ondertussen niet meer relevant genoeg voor Werchter? In mijn ogen toch een mooie classicnaam die als sub voor the rolling stones (indien aanwezig uiteraard) wel zou passen ofwel ergens als afsluiter in een tent.
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Nick Cave & The Bad Seeds werd afgelopen vrijdag aangekondigd om 8u. Het is nu bijna middag en het is weer ijzingwekkend stil in Werchter. Is het aankondigingstijdstip opnieuw opgeschoven naar 16u? Of krijgen we helemaal geen nieuwe naam vandaag?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
De simple minds brengen op 2 februari een nieuw album uit met op 18 februari een show in de AB. Ondertussen niet meer relevant genoeg voor Werchter? In mijn ogen toch een mooie classicnaam die als sub voor the rolling stones (indien aanwezig uiteraard) wel zou passen ofwel ergens als afsluiter in een tent.

Graag geziene gast in Werchter Simple Minds. Maar ook op TW Classic.

Ik denk dat we voor TW Classic iets als onderstaands mogen verwachten:
Depeche Mode - Björk - Simple Minds
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
Dus Pearl Jam tour begint er echt aan te komen...

Als Ticketmaster nu al begint met de pagina van Pearl Jam aan te passen en afbeeldingen vrij te geven moeten we misschien toch geen 2 weken meer wachten?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Nine Inch Nails een weekje na RW op Mad Cool.

Ik ga het zeggen: schrijf ze maar alvast op.

*ademt in een plastic zak*
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Nine Inch Nails een weekje na RW op Mad Cool.

Ik ga het zeggen: schrijf ze maar alvast op.

*ademt in een plastic zak*

Nu die headlinergeruchten lekker uitdraaien (Nick Cave, QOTSA, Gorillaz, ...) begin ik net te hopen dat er geen goede Barnheadliners zullen staan...
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.994
565
mattman wrote:
Nine Inch Nails een weekje na RW op Mad Cool.

Ik ga het zeggen: schrijf ze maar alvast op.

*ademt in een plastic zak*

Nu die headlinergeruchten lekker uitdraaien (Nick Cave, QOTSA, Gorillaz, …) begin ik net te hopen dat er geen goede Barnheadliners zullen staan…
Eéntje voor tijdens Pearl Jam graag... :)
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.123
945
Nine Inch Nails een weekje na RW op Mad Cool.

Ik ga het zeggen: schrijf ze maar alvast op.

*ademt in een plastic zak*

*ademt in een plastic zak*
beseft dat een barn headliner wel te machtig zou zijn
*valt flauw*
(helaas zal hij wel subben op main als ze er staan)
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
neracroft wrote:
Geruchten op een rijtje:

STERKE GERUCHTEN:
Head: Pearl Jam, The XX, Gorillaz, Nick Cave, Queens Of The Stone Age
Others: Björk, The War On Drugs, The Prodigy, Volbeat, LCD Soundsystem, Nine Inch Nails, Rise Against, Phoenix, Beck, David Byrne, Vince Staples, Fleet Foxes, MGMT, Enter Shikari, Yeah Yeah Yeahs, Pennywise, Real Estate, Kaleo, Yo La Tengo, Skunk Anansie, 30 Seconds To Mars, Hurts, The Hives, Jack Johnson, First Aid Kit, Lorde, Deerhunter, Sampha, Mogwai, Lykke Li, Sleaford Mods, Grizzley Bear, Hollywood Undead, Slaves, Rudimental, Father John Misty, Wolf Alice

VAGE GERUCHTEN:
Rolling Stones, Metallica, Depeche Mode, The National, Arctic Monkeys, Kasabian, Florence & The Machine, Jack White, Noel Gallagher’s High Flying Birds

OUT:
Foo Fighters, Ed Sheeran, Bruno Mars, Ozzy Osbourne, Iron Maiden, Guns 'n Roses, Avenged, Sevenfold, Limp Bizkit, Massive Attack, A Perfect Circle, Pixies, Weezer, The Wombats

EDIT:
+++ Nick Cave
+ Pennywise, Massive Attack, Yo La Tengo
– The National, Depeche Mode verplaatst naar ‘vaag gerucht’ wegens nog altijd mogelijk!

EDIT 2:
+ Nine Inch Nails
- Massive Attack (en heel de 'out' lijn erbij gezet)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Zet NiN dan maar in de Barn op de laatste dag. Want na de passage van NiN zal die niet meer in z'n groeven staan.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.950
6.209
Sebiet staan ze op Dour :lol: nah, Herman was toch grote fan van NiN? Als het 'm lukt om ze te laten subben na dat Metallica-ding een paar jaar terug, dan amai.
(ook al lijken ze ook op Mad Cool gewoon maat te subben en niet te headlinen, wat hen in mijn ogen dus alleen maar aannemelijker maakt)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Gewoon de Barn headlinen. Nine Inch Nails moet inzien dat dit een heel goede plek is voor hen. Een publiek dat alleen voor hen daar staat, in een tent die een stuk groter is dan de Lotto Arena (die ze in 2014 eigenlijk niet eens gevuld kregen). Op Dour verzuipen die toch. Op Graspop ook, waar een ander type rock(/metal)fan staat.

Als ik NiN was, zou ik het wel weten.
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken