Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.442
11.371
pretparkfan wrote:
Alweer geen nieuwe naam… Ze gaan precies een erg magere line-up hebben tegen de kaartverkoop van zaterdag…

wie weet, misschien is dat wel beter voor de mensen die nu al zeker weten dat ze willen gaan

Ja precies dat. Bij Pinkpop wil iedereen juist dat ze eerder gaan verkopenn, Werchter doet het gelukkig al jaren zo. Iedereen die sowieso wil gaan heeft ook ruim de kans om een kaartje te koppen. Geruststellende gedachte!
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Gezien de quote van iets na 16u mag je nu wel zeker zijn dat er vandaag geen namen meer komen. Morgen herkansing ;)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.316
9.040
DennisvdBr wrote:

pretparkfan wrote:
Alweer geen nieuwe naam… Ze gaan precies een erg magere line-up hebben tegen de kaartverkoop van zaterdag…


wie weet, misschien is dat wel beter voor de mensen die nu al zeker weten dat ze willen gaan

Ja precies dat. Bij Pinkpop wil iedereen juist dat ze eerder gaan verkopenn, Werchter doet het gelukkig al jaren zo. Iedereen die sowieso wil gaan heeft ook ruim de kans om een kaartje te koppen. Geruststellende gedachte!

Maar aan een kaartje geraken is bij Werchter toch nooit een probleem geweest? Oké, vorig jaar ging het bij de Foo Fighters redelijk snel (binnen de 2 maand was hun dag al uitverkocht), maar anders heb je toch altijd veel tijd voor tickets. En mensen die combi gaan al helemaal (die is meestal ten vroegste eind maart weg, ook bij de 'superlineup' van vorig jaar).

Ze gaan ook veel meer dan een Pearl Jam nodig hebben om vlot uit te verkopen. Zeker als je weet dat veel hardrockfans nu misschien het sterke graspop zouden overwegen, veel Nederlanders nu toch voor Pinkpop gaan kiezen (Pitt vorig jaar) en veel jongeren hun portemonee helemaal leeg gaan maken met Bruno Mars en Ed Sheeran.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Ze gaan ook veel meer dan een Pearl Jam nodig hebben om vlot uit te verkopen. Zeker als je weet dat veel hardrockfans nu misschien het sterke graspop zouden overwegen, veel Nederlanders nu toch voor Pinkpop gaan kiezen (Pitt vorig jaar) en veel jongeren hun portemonee helemaal leeg gaan maken met Bruno Mars en Ed Sheeran.
Met dit allemaal in het achterhoofd + de namen die nu allemaal touren kan het misschien zijn dat deze line up iets alternatiever is als andere jaren. Of is het toeval dat al die mainstream namen zomaar worden 'weggeschoven'? Of misschien zit er écht nog wat in de hoge hoed, wie weet..!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Rock In Rio Lissabon zou volgens iemand op Efestivals komen met The Killers. (vergelijk het logo van de band met de stijl van die aankondiging, long stretch maar het kan hé).
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.183
1.207
Diego123 wrote:
De simple minds brengen op 2 februari een nieuw album uit met op 18 februari een show in de AB. Ondertussen niet meer relevant genoeg voor Werchter? In mijn ogen toch een mooie classicnaam die als sub voor the rolling stones (indien aanwezig uiteraard) wel zou passen ofwel ergens als afsluiter in een tent.

Graag geziene gast in Werchter Simple Minds. Maar ook op TW Classic.

Ik denk dat we voor TW Classic iets als onderstaands mogen verwachten:
Depeche Mode – Björk – Simple Minds

Maar dan ga je er van uit dat The Rolling Stones gewoon op Rock Werchter staan? Die kans lijkt mij toch heel klein...

Bovendien is er nog een legendarische band die gaat touren: Fleetwood Mac (zij zouden in juni beginnen aan hun tour volgens Christine McVie). Neil Young gaat ook opnieuw touren met Promise of the Real.

Ik gok op het volgende:
Neil Young: Sportpaleis of Vorst Nationaal
Fleetwood Mac: Sportpaleis
The Rolling Stones: TW Classic

Al hoop ik ze alle drie te mogen zien op de Werchterweide volgend jaar natuurlijk!

Simple Minds passen eigenlijk overal. Ze staan duidelijk in een zaal die zwaar onder hun capaciteiten is (AB), dus verwacht ik ze zeker nog op een festival, zeker met dat nieuwe album dat er aan komt. Maar ja, dat dacht ik over Green Day ook dit jaar (show in Vorst Nationaal)...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.803
1.936
Fleetwood Mac begint met pas met touren op het einde van de zomer aldus Mick Fleetwood in een interview vorige week.
Dan lijkt het me ook niet meer dan logisch dat ze starten in Amerika. Niet voor 2019 in Europa als je het mij vraagt.
En wat Neil Young betreft:
https://riotfest.org/2017/11/december-1st-will-big-day-neil-young-fans/

Wie weet ook tourdata op 1 december......
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Fleetwood Mac begint met pas met touren op het einde van de zomer aldus Mick Fleetwood in een interview vorige week.
(...)
plus, Fleetwood Mac groot gerucht Bonnaroo. Zal voor Europa dus wat later zijn, maar denk idd niet in overweging voor Rock Werchter in 2018 denk ik.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Rock In Rio Lissabon zou volgens iemand op Efestivals komen met The Killers. (vergelijk het logo van de band met de stijl van die aankondiging, long stretch maar het kan hé).
Kan, ik denk ook dat ze headliner zijn op Hu/So in Duitsland.
Die eerste namen zouden ook langzaamaan moeten komen!!
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.628
624
Yannick wrote:
Rock In Rio Lissabon zou volgens iemand op Efestivals komen met The Killers. (vergelijk het logo van de band met de stijl van die aankondiging, long stretch maar het kan hé).

Kan, ik denk ook dat ze headliner zijn op Hu/So in Duitsland.
Die eerste namen zouden ook langzaamaan moeten komen!!

The Killers zijn bevestigd voor Rock in Rio.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
DennisvdBr wrote:

Yannick wrote:
Rock In Rio Lissabon zou volgens iemand op Efestivals komen met The Killers. (vergelijk het logo van de band met de stijl van die aankondiging, long stretch maar het kan hé).


Kan, ik denk ook dat ze headliner zijn op Hu/So in Duitsland.
Die eerste namen zouden ook langzaamaan moeten komen!!

The Killers zijn bevestigd voor Rock in Rio.
ik vind het niet terug?
yes online ;)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Geruchten op een rijtje:

STERKE GERUCHTEN:
Head: Pearl Jam, The XX, Gorillaz, Nick Cave, Queens Of The Stone Age, The Killers
Others: Björk, The War On Drugs, The Prodigy, Volbeat, LCD Soundsystem, Nine Inch Nails, Rise Against, Phoenix, Beck, David Byrne, Vince Staples, Fleet Foxes, MGMT, Enter Shikari, Yeah Yeah Yeahs, Pennywise, Real Estate, Kaleo, Yo La Tengo, Skunk Anansie, 30 Seconds To Mars, Hurts, The Hives, Jack Johnson, First Aid Kit, Lorde, Deerhunter, Sampha, Mogwai, Lykke Li, Sleaford Mods, Grizzley Bear, Hollywood Undead, Slaves, Rudimental, Father John Misty, Wolf Alice

VAGE GERUCHTEN:
Rolling Stones, Metallica, Depeche Mode, The National, Arctic Monkeys, Kasabian, Florence & The Machine, Jack White, Noel Gallagher’s High Flying Birds, Editors

OUT:
Foo Fighters, Ed Sheeran, Bruno Mars, Ozzy Osbourne, Iron Maiden, Guns ’n Roses, Avenged, Sevenfold, Limp Bizkit, Massive Attack, A Perfect Circle, Pixies, Weezer, The Wombats
+ The Killers bij sterke geruchten gezet.
+ Editors bij vage geruchten gezet.

Ik las trouwens op Reddit een gerucht dat deadmau5 volgend jaar plaatsen/festivals gaat doen waar hij normaal niet komt. Zo staat hij op EDC Mexico, maar het is 1) al jaren geleden dat deadmau5 daar nog stond en 2) ruzie zou hebben gehad met de organisatie daar, dus het zou misschien wel kunnen kloppen? Als er meer data bekend geraken, weten we natuurlijk meer maar wilde dat gewoon even vermelden.
 

Dave

Randprogramma
8 okt 2014
137
0
Zou die Editors toch niet te snel afschrijven. Staan in maart voor de zowat 10de keer op 10 jaar in België. en ja hoor, da Sportpaleis is alweer uitverkocht. Hetgeen QOTSA, Arcade fire, The Killers,... niet lukte of nog niet lukt. En n nieuw album, en de "huisband" van werchter, willen afsluiten en maar ook n plaatsje lager staan als co-sub-headliner. Sta er nie voor te springen maar zou, als RW-organisatie, toch geen slechte zet zijn voor de ticketverkoop.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Ik ben wel benieuwd wie die laatste headliner gaat worden, want met dit rijtje namen kan het eigenlijk niet iets anders worden dan 2 co-head dagen + PJ. Maar het voorspellen van die laatste dag blijft erg lastig.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.709
1.245
Effe wat aan het fantaseren met het idee wat als er nog wat verassingen in de hoed zitten?

The XX - Gorillaz
The Killers + Daft Punk
Queens Of The Stone Age + Pearl Jam
Nick Cave + Neil Young
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.316
9.040
Mad Cool lijkt morgen een act aan te kondigen die uit Paris komt. En de organisator zegt dat het een 'band met gitaren is'.

Dus met wat geluk kunnen we Phoenix opschrijven. :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.316
9.040
Donderdag begint de presale, zaterdag de echte sale. Er staat 1 naam op de affiche nu.

Waar zijn ze toch mee bezig, daar in Werchter?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.648
703
Donderdag begint de presale, zaterdag de echte sale. Er staat 1 naam op de affiche nu.

Waar zijn ze toch mee bezig, daar in Werchter?


Dwangmatig mastuberen?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken