Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Weer een kutnaam! Maar goed ik had ze allebei verwacht. Nu hopen dat er ook nog toffe namen bij komen!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Weer een kutnaam! Maar goed ik had ze allebei verwacht. Nu hopen dat er ook nog toffe namen bij komen!
Lijkt me een smaak dingetje...
Ik heb niets met Cave, Gorillaz vind ik 'gewoon' leuk...
Maar ik kan toch niet zeggen dat dit 'kutnamen' zijn, gewoon top acts voor RW imo...
 

Ouwe Rockert

Campingartiest
20 dec 2015
76
4
WeckoJ wrote:
Weer een kutnaam! Maar goed ik had ze allebei verwacht. Nu hopen dat er ook nog toffe namen bij komen!

Lijkt me een smaak dingetje…
Ik heb niets met Cave, Gorillaz vind ik ‘gewoon’ leuk…
Maar ik kan toch niet zeggen dat dit ‘kutnamen’ zijn, gewoon top acts voor RW imo…

Precies, dat dus, gewoon leuke namen. Redelijk blij mee.
Zal voor de kaartverkoop weinig uitmaken, die komt toch vaak pas later goed op gang. Nog tijd genoeg dus om met de echte headliners te komen. Misschien proberen ze dit jaar eens wat anders.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
577
185
Ze waren gister echt supervet in de Ziggo! Alles was retestrak gespeeld, ze kregen de zaal goed los, een goede setlist en de Visuals waren fantastisch. Wel doet werchter er verstandig aan om ze in t donker te plaatsen, anders krijg je weer een gevalletje arcade dure.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
The Killers - Gorillaz
QOTSA - Editors
Pearl Jam
Nick Cave - The XX

Laagste verwachting moet zowat dit zijn..? Morgen 8u weer nieuws of is het nu werkelijk wachten tot vrijdag 16u? En wie krijgen we dan? QOTSA? The XX? Veel andere opties zie ik niet sinds Editors en The Killers allebei nog een concert hebben..
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
The Killers – Gorillaz
QOTSA – Editors
Pearl Jam
Nick Cave – The XX

Laagste verwachting moet zowat dit zijn..? Morgen 8u weer nieuws of is het nu werkelijk wachten tot vrijdag 16u? En wie krijgen we dan? QOTSA? The XX? Veel andere opties zie ik niet sinds Editors en The Killers allebei nog een concert hebben..
Toch word ik persoonlijk best blij van dit rijtje (alhoewel ze van mij best de Editors mogen overslaan).
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
577
185
Editors mag dan van mij geruild worden voor volbeat en dan is t voor mij perfect, kijkend naar wat de mogelijkheden zijn. Dan hoop ik nu met wat minder grote headliners dan vorig jaar wel op een wat betere dagopvulling.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.285
4.454
Editors mag dan van mij geruild worden voor volbeat en dan is t voor mij perfect, kijkend naar wat de mogelijkheden zijn. Dan hoop ik nu met wat minder grote headliners dan vorig jaar wel op een wat betere dagopvulling.

Met twee namen bekend is het nu lastig conclusies trekken of er wel of geen grote headliners staan. In vergelijking met vorig jaar vind ik Gorillaz bijvoorbeeld een grotere headliner dan Kings of Leon en Arcade Fire.

Qua namen hoop ik nog wel op wat leukers. Voor RW zijn Nick Cave en Gorillaz natuurlijk prima namen, maar voor mij persoonlijk toch wat minder boeiend.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
superginger wrote:
Editors mag dan van mij geruild worden voor volbeat en dan is t voor mij perfect, kijkend naar wat de mogelijkheden zijn. Dan hoop ik nu met wat minder grote headliners dan vorig jaar wel op een wat betere dagopvulling.

Met twee namen bekend is het nu lastig conclusies trekken of er wel of geen grote headliners staan. In vergelijking met vorig jaar vind ik Gorillaz bijvoorbeeld een grotere headliner dan Kings of Leon en Arcade Fire.

Qua namen hoop ik nog wel op wat leukers. Voor RW zijn Nick Cave en Gorillaz natuurlijk prima namen, maar voor mij persoonlijk toch wat minder boeiend.
Grote headliners.... ik wil wel eens weten wat StageCo België met Rolling Stones doet???
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.316
9.040
superginger wrote:
Editors mag dan van mij geruild worden voor volbeat en dan is t voor mij perfect, kijkend naar wat de mogelijkheden zijn. Dan hoop ik nu met wat minder grote headliners dan vorig jaar wel op een wat betere dagopvulling.

Met twee namen bekend is het nu lastig conclusies trekken of er wel of geen grote headliners staan. In vergelijking met vorig jaar vind ik Gorillaz bijvoorbeeld een grotere headliner dan Kings of Leon en Arcade Fire.

Qua namen hoop ik nog wel op wat leukers. Voor RW zijn Nick Cave en Gorillaz natuurlijk prima namen, maar voor mij persoonlijk toch wat minder boeiend.

Het zijn wel twee unieke boekingen die geliefd zijn door veel mensen. Gorillaz is een erg grote naam die nog nooit echt een festivaltour deed in Europa, dus in die zin erg verfrissend. Puik werk van Werchter, al kan het nog alle kanten opgaan natuurlijk.

Wat me opvalt: nu twee acts met frontmannen die heel energiek en charismatisch zijn op het podium, en het publiek graag entertainen. Volksmenners. Dus zij die weleens klagen dat een act te statisch is, met een frontman die geen contact zoekt met het publiek: klap in jullie handjes.
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
448
61
Lijkt me leuk om eens te zien Gorillaz! Qotsa, Iggy Pop, Run the Jewels en the Hives e.a.
30 juni op Finsbury. Run the Jewels zal ook wel eens
naar Werchter kunnen komen?
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.445
6.851
Ze waren gister echt supervet in de Ziggo! Alles was retestrak gespeeld, ze kregen de zaal goed los, een goede setlist en de Visuals waren fantastisch. Wel doet werchter er verstandig aan om ze in t donker te plaatsen, anders krijg je weer een gevalletje arcade dure.

Phoe ja. Dit moet wel in het donker ja. Maar ik denk dat ze het podium afsluiten, dus dat moet wel lukken.

Do: editors - gorillaz
Vr: qotsa - volbeat
Za: war on drugs - pearl jam
Zo: nick cave - the xx

Als ze dit doen ben ik een gelukkig mens
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Toch word ik persoonlijk best blij van dit rijtje (alhoewel ze van mij best de Editors mogen overslaan).
Same, maarja.. Die trekken nog steeds het Sportpaleis vol en zijn dus nog steeds een goed(koop) excuus om als headliner te positioneren.. Volbeat zie ik PJ subben en minder als een co-headliner (al kan ik hen natuurlijk wat onderschatten)
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Weer een kutnaam! Maar goed ik had ze allebei verwacht. Nu hopen dat er ook nog toffe namen bij komen!
Helemaal akkoord!

Het zijn geen onverwachte namen, maar ik had gehoopt dat Werchter die twee toch niet zou boeken. Op dit moment is de line-up van Pinkpop 100x beter, imo. Nee, ik loop absoluut niet warm voor de huidige line-up. Als ze daar nu nog The xx en Editors aan toevoegen, dan blijf ik gewoon een jaar weg. :p
Maar goed, het is nog een lange weg voor die hele affiche compleet is zeker? ... Hopelijk waren dit de (voor mij) slechtste namen en komt er nu echte rock.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.285
4.454
Hangt een beetje van je definitie van headliner af. Bij RW is de definitie vrij los en geeft de organisatie lang niet altijd aan of een band headliner is.
De vorige keer in 2013 speelde Volbeat 5 kwartier. Ik denk dat ze nu zeker meer tijd krijgen. Zijn ze dan een sterke sub of coheadliner?

(In reactie op Yannick)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.316
9.040
Hangt een beetje van je definitie van headliner af. Bij RW is de definitie vrij los en geeft de organisatie lang niet altijd aan of een band headliner is.
De vorige keer in 2013 speelde Volbeat 5 kwartier. Ik denk dat ze nu zeker meer tijd krijgen. Zijn ze dan een sterke sub of coheadliner?

(In reactie op Yannick)

Voor RW zou Volbeat eerder sub zijn dan co-head. Acts als QOTSA, Gorillaz, The XX trekken denk ik toch meer publiek aan op een festival als RW. Graspop is natuurlijk een ander verhaal. Maar potato patato. Als ze op een dag samen met QOTSA spelen, spelen die dus (vlak) voor QOTSA.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.012
168
Top boeking. Ik ben benieuwd hoe exclusief deze boeking gaat zijn....dat dan weer wel. De -in mijn ogen- misser Nick Cave is alweer dubbel en dwars goedgemaakt. En er komt nog meer moois bij, dat weet ik zeker. Werchter rules al jaren in het festivalwereldje wat betreft line-ups.
Gorillaz heeft in iedergeval best goeie nieuwe shit. Dat kun je van Pearl jam bijvoorbeeld niet zeggen. Maar goed die gaan ook heus wel op Werchter staan volgend jaar.

Zouden er nog bands zijn waarvan we nog niet weten dat ze gaan touren en die potentieel sub of headliner kunnen zijn ? Calvin Harris; Marilyn Manson;Coldplay; Muse; tame Impala. Ik noem maar wat educated guesses.
Ik weet me nog een geweldige Metallica als Werchter-afsluiter te herinneren.....ergens in een heel vaag 1993 dacht ik.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.285
4.454
Paddy wrote:
Hangt een beetje van je definitie van headliner af. Bij RW is de definitie vrij los en geeft de organisatie lang niet altijd aan of een band headliner is.
De vorige keer in 2013 speelde Volbeat 5 kwartier. Ik denk dat ze nu zeker meer tijd krijgen. Zijn ze dan een sterke sub of coheadliner?

(In reactie op Yannick)

Voor RW zou Volbeat eerder sub zijn dan co-head. Acts als QOTSA, Gorillaz, The XX trekken denk ik toch meer publiek aan op een festival als RW. Graspop is natuurlijk een ander verhaal. Maar potato patato. Als ze op een dag samen met QOTSA spelen, spelen die dus (vlak) voor QOTSA.

Denk dat je je vergist in de populariteit van Volbeat.
Andersom vind ik the XX ook geen headliner voor RW, maar eerder een danceafsluiter. Maar geef meteen toe, dat ik me vergis in hun populariteit.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken