Pukkelpop 2023

Ik heb net het omgekeerde, Bazart > Limp Bizkit. Meer hits, meer show (en garantie dat die ook gewoon strak en enthousiast gaat zijn). Rollin' allemaal goed en wel, maar wat doe je naast die 2, 3 hits de overige 40-50 minuten.. Voor iedere hit van LB, heeft Bazart er 2, 3 in de plaats..
Sorry maar dan zit je historisch gezien gewoon niet juist.

Rollin, Break Stuff, Behind Blue Eyes en Faith (ok beide een cover, maar nog steeds... het waren hits), Counterfeit, Nookie, My Generation, Take A Look Around, My Way... gewoon internationale hits. En hoeveel internationale hits heeft Bazart ook alweer gehad?

Rollin, Break Stuff, Behind Blue Eyes en Faith (ok beide een cover, maar nog steeds... het waren hits), Counterfeit, Nookie, My Generation, Take A Look Around, My Way... gewoon internationale hits. En hoeveel internationale hits heeft Bazart ook alweer gehad?
💃 Oh, rather fast to hell than slow to heaven 🎶💃

Limp Bizkit op Pukkelpop 2000 was wel een waanzinnige show anders. Erg intens en gewoon goed. 1999-2000-2001 waren absurd zotte jaren voor hen.
Nookie, Break Stuff, Rollin, Take a look around, my generation, my way, rearranged, faith... werden constant gespeeld op de radio. Heel die weide vol met brede broeken en Yankee caps.

Leuk weetje in de rand: Slipknot speelde dag ervoor op Pukkelpop, en wisten dat dag erna Limp Bizkit in dezelfde kleedkamer gingen zitten. Die hebben die kleedkamer dan maar volledig gecrasht.
Leuk weetje 2 in de rand: 2001 ging Limp Bizkit een zomertour doen in Europa voor de festivals rond Pinkpop. Was band nr 1 op wishlist Herman Schueremans. Na enorm hard proberen niet gelukt, wel een sportpaleis vastgelegd (vlot uitverkocht). Uiteindelijk werd hun tour al kort na Pinkpop afgeblazen dacht ik, ze hadden er maw toch nooit geraakt.

2003 was Limp Bizkit op Pukkelpop dan weer niks, en was hun headliner tijdperk dan al voorbij.

Limp Bizkit één keer gezien, op Rock Werchter 2009. Zelden een volledige wei zo uit zijn bol zien gaan in de namiddag.
Klopt, waren ook in aangename doen toen. Was dat jaar dat artiesten maskers schilderden voor het goede doel. Ook die van limp Bizkit hebben hieraan meegedaan en normaal is dat hun ding niet.

Hoe dan ook... Ik heb Marquee-namen nodig voor de vrijdag en zaterdag. Tot nu toe nauwelijks

Blij met Bonobo en Girl in Red. Limp Bizkit is inderdaad wel grappig, maar daar ga ik geen grof geld voor neertellen. Ezra Collective, Stick To Your Guns en Halsey zou ik op zo'n festival waarschijnlijk wel meepikken om gezien te hebben. De rest van deze lichting is niet aan mij besteed.

Word voorlopig nog niet echt warm van het geheel, al is het objectief gezien wel gewoon een goede line-up al.

Die zondag is echter wel heel fijn, met nu ook nog een Girl In Red en Loyle Carner erbij. Neig dus voorlopig meer richting een dagticket.

Nederlandstalige band vergelijken met een Amerikaanse band die sinds de jaren 90 bezig is, zo kan je wel van elke zin een punt maken.
Je had gewoon kunnen zeggen: ik ben geen fan van Bazart, maar wel van Limp Bizkit en exact hetzelfde punt gemaakt hebben, toch?

• Leuk
Waarderingen: Yannick en mattman
bedoel je dan de cover van "Van God Los" die Bazart heeft uitgebraakt?
Ook dat was iets verschrikkelijks. Maar daarmee had je tenminste Stijn Meuris op het podium. Indiaantje herinnert me nu ook aan die walgelijke Limp Bizkit cover van The Who. Laat ons zeggen dat beide aan elkaar gewaagd zijn.

Ook dat was iets verschrikkelijks. Maar daarmee had je tenminste Stijn Meuris op het podium. Indiaantje herinnert me nu ook aan die walgelijke Limp Bizkit cover van The Who. Laat ons zeggen dat beide aan elkaar gewaagd zijn.
Nou nou. Zo verschrikkelijk is Limp Bizkit nou ook weer niet hoor. Hebben een mooie set metalklassiekers gemaakt. Dat hun huidige show een beetje een circusact karakter heeft, doet daar niks aan af. Ik geniet in ieder geval nog steeds van zowel hun muziek als hun shows. Losgaan op jeugdsentiment.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Pauly Robin
Bazart op Werchter vorig jaar was toch wel een feestje hoor.
Op Youtube lijkt het er niet op, maar tot achterin het veld was er enthousiasme.
En ze deden het gewoon goed.

En Limp Bizkit gaat ook gewoon een feestje worden zonder teveel pretenties.

• Leuk
Waarderingen: pigital en scheep
Nou nou. Zo verschrikkelijk is Limp Bizkit nou ook weer niet hoor. Hebben een mooie set metalklassiekers gemaakt. Dat hun huidige show een beetje een circusact karakter heeft, doet daar niks aan af. Ik geniet in ieder geval nog steeds van zowel hun muziek als hun shows. Losgaan op jeugdsentiment.
Je bent al de derde hier die het heeft over jeugdsentiment. Zal daar wel aan liggen. Altijd dit soort muziek (zie ook Linkin Park en al die flauwe skatebandjes) verschrikkelijk gevonden als tiener. Weet wel dat een paar van mijn klasgenoten dat heel tof vonden.

Je bent al de derde hier die het heeft over jeugdsentiment. Zal daar wel aan liggen. Altijd dit soort muziek (zie ook Linkin Park en al die flauwe skatebandjes) verschrikkelijk gevonden als tiener. Weet wel dat een paar van mijn klasgenoten dat heel tof vonden.
Ja als je het vroeger al niet tof vond, dan nu zeker niet inderdaad. Die hele band drijft natuurlijk op jeugdsentiment. Eén grootst album en wat succesvolle singles en blijkbaar kan je daar zonder probleem 20 jaar mee touren.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en scheep

Users who are viewing this thread