Pinkpop 2024

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.787
1.933
Paul McCartney maakt normaal gezien pas enkele maanden voor aanvang tour zijn data bekend. Zeker geen half jaar van tevoren. Dat heeft te maken met zijn hoge leeftijd in combinatie met verzekeringen die worden afgesloten voor een tour. De Stones zitten in hetzelfde schuitje. Dus als McCartney gaat touren in juni verwacht ik pas op z'n vroegst dat eind januari die datums naar buiten komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

liluzi

Randprogramma
3 feb 2019
129
80
Ik denk twee scenario’s.

* Ze hebben echt moeite met een paar grote namen die mogelijk hebben afgezegd. Dus vandaar vertraging.

* Ze hebben echt klappers binnen en weten dat ze daar veel kaarten mee gaan verkopen dus lekker wachten.

Overigens is Rock Werchter ook laat en aangezien ze vaak hier en daar wat headliners en sommige acts delen zorgt dat voor hoop.
Dit, plus de optie dat ze moeten wachten op de touraankondiging van een van deze klappers. Ik verwacht komende week toch wel echt nieuws en dan de verkoop aan het eind van de maand. Volgend weekend heeft Limburg hele andere dingen aan haar hoofd met 11/11.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.697
6.429
Of scenario drie: Ze wachten gewoon tot ze de bands/artiesten bekend mogen maken. Of het een klapper of niet is heeft daar weinig mee te maken.

Veel meer moet je er denk ik niet achter zoeken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105, Paddy en elo

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.200
2.461
Of scenario drie: Ze wachten gewoon tot ze de bands/artiesten bekend mogen maken. Of het een klapper of niet is heeft daar weinig mee te maken.

Veel meer moet je er denk ik niet achter zoeken.
Ja dat klopt. Maar als dit zo zou zijn kun je er vanuit gaan dat Ed Sheeran niet gaat komen. Die had je anders al lang aangekondigd.
 

johnnydee

Campingartiest
16 nov 2022
97
67
Klinkt misschien oubollig, maar zijn the Eagles ook een mogelijkheid, zijn bezig met hun allerlaatste Tour. Waarom noemen we de Stones en Paul McCartney wel, maar rept niemand over the Eagles?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.355
10.981
Je wilt als festival ook niet al begin oktober een naam aankondigen en dan tot eind november moeten wachten op de tweede naam. Je wilt dat momentum ook wel gewoon kunnen vasthouden
Mwa. Je kunt natuurlijk de rest van het affiche alvast wat opvullen in de tussentijd. Er is geen natuurwet dat je moet beginnen met de headliners.
 

D02

Dagopener
2 jan 2019
514
220
Misschien proberen ze het marketingtechnisch ook wel anders aan te pakken. De afgelopen jaren was pinkpop niet uitverkocht en volgens mij liep het in het begin niet storm met de verkoop.
Ze kunnen natuurlijk proberen een momentum te creëren met ‘grote’ namen en in die zelfde week nog de verkoop starten.
 
  • Leuk
Waarderingen: liluzi en Nikfestilover

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.697
6.429
Er wordt ook iets teveel gestaard naar Sheeran imo. Als ze zoals de meeste jaren maar 1 popact boeken hebben ze die wellicht gewoon laten passeren voor een andere. Als ze Sheeran niet hebben betekent dat ook niets.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.200
2.461
Misschien proberen ze het marketingtechnisch ook wel anders aan te pakken. De afgelopen jaren was pinkpop niet uitverkocht en volgens mij liep het in het begin niet storm met de verkoop.
Ze kunnen natuurlijk proberen een momentum te creëren met ‘grote’ namen en in die zelfde week nog de verkoop starten.
hopelijk is dit het geval want de laatste jaren was het marketingtechnisch niet slim gedaan. De persconferentie was altijd een succes….ultiem momentum. Het is alleen jammer dat het niet toekomstbestendig was.
 
  • Leuk
Waarderingen: D02

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.787
1.933
Of scenario drie: Ze wachten gewoon tot ze de bands/artiesten bekend mogen maken. Of het een klapper of niet is heeft daar weinig mee te maken.

Veel meer moet je er denk ik niet achter zoeken.
Dat denk ik dus ook. Ik denk dan toch aan Pearl Jam en Dua Lipa een Lady Gaga misschien....
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken