Pinkpop 2023

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.714
1.877
Hier staat ook nog wel wat op voor PP.
 

Bijlagen

  • trnsmt.thumb.png.ccf665c7f8ffc303ea97e8d658b00c62.png
    trnsmt.thumb.png.ccf665c7f8ffc303ea97e8d658b00c62.png
    264,6 KB · Weergaven: 47

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Waar ik al bang voor was, de hype Goldband. Nog 2 jaar geduld hebben en dan spreekt niemand er meer over
Zou heel goed kunnen maar zo erg is het niet. Ze hebben zowat elk huis-tuin-keuken festival gestaan en op Pukkelpop opende ze de mainstage. Het is niet zo dat dit zo'n grote hap uit het budget is dat de rest van het programma minder wordt.

Ik heb ze op Pukkelpop gezien en het is gewoon leuk om te zien. Beter dan een Nederlandse 13 in een dozijnband die zichzelf te serieus neemt.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Wel benieuwd hoe hoog een Goldband zal staan op Pinkpop. Voorlaatste Noord? Zoiets?
 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
393
300
Ik ga ook uiteraard, maar in mijn 1e opwelling had ik zo iets van komend jaar niet het hele weekend.Feedback gehad van mijn vrienden intussen die gaan ook , maar hopen wel nog op wat gitaar geweld.
Er mag zeker nog wat gitaar 🎸 geweld bij, al komt dat vast goed lijkt me. Powerwolf en Parkway Drive mogen wel komen
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
548
409
Misschien wordt iedereen straks om ver geblazen als ze opeens toch weer de stones hebben? (iets met een naam die nog niet over de tongen ging)

En moet die nog geheim gehouden worden.

Maar goed,

Waarschijnlijk toch greenday, ahahah
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.211
791

Gitaarliefhebbers maken zich al zorgen over popheadliners Pinkpop: ‘Wij hadden Muse ook heel graag gewild’​


LANDGRAAF - Aan hits geen gebrek dit jaar op Pinkpop. Met Robbie Williams en P!nk heeft het festival al twee hitmachines op het programma staan. Maar ondertussen beginnen de liefhebbers van de gitaren zich al voorzichtig zorgen te maken.

Wie het forum van de site Festileaks (de site waar festivalliefhebbers zich verzamelen) bekijkt, zou bijna denken dat er zich zojuist een kleine ramp heeft voltrokken. Het gekreun en gesteun is groot na de bekendmaking van Robbie Williams als tweede Pinkpop headliner. Het gaat niet eens om Williams zelf, maar vooral om de combinatie met P!nk een dag eerder. Te veel pop voor Pinkpop is de teneur. Nu is de site bepaald geen dwarsdoorsnede van het Pinkpoppubliek, maar het geluid dat er klinkt, is desondanks opvallend. Vooral het gebrek aan gitaren bij de headliners zorgt voor de nodige onrust.

Balen van Muse
Niet nodig, laat Rob Trommelen van Mojo meteen weten. De gitaren zullen ook op Pinkpop 2023 weer volop aanwezig zijn. „Er komen genoeg gitaren en ze worden al volop gestemd”, aldus de grote man achter het Pinkpopprogramma.

Wat niet wil zeggen dat Pinkpop de headliners zomaar voor het uitkiezen heeft. Zo had Trommelen dolgraag Muse op de komende editie van Pinkpop gehad. „Die wilden wel naar Rock Werchter komen, maar in Nederland niet naar Pinkpop. Ze staan nu op het Malieveld. Waarom? Zeg het maar. Maar dan houdt het wel op. Heel veel kunnen we ook niet sturen. Ja, als je heel veel wilt betalen wel, maar dat is nu ook weer niet de bedoeling.”

Trommelen is dan ook tevreden met de toevoeging van Williams. Dat de voormalig Take That-zanger eerder volgend jaar ook al drie keer in Amsterdam staat, doet daar niks aan af. „Robbie Williams heeft al twee keer eerder op Pinkpop gestaan. Die eerste keer was al goed, maar zijn show in 2015 was een enorme verrassing. Daar smulde Pinkpop echt van.” In combinatie met P!nk is het publiek dan ook verzekerd van een wagonlading aan grote hits. „Dat is toch wat we willen. Bekende bands met veel hits. Zodat er dadelijk hopelijk weer 70.000 mensen staan.”

Rockers
Toch is het contrast met de vorige editie groot. Toen had Pinkpop twee headliners die perfect in de traditie van het festival passen met Metallica en Pearl Jam. „Maar die hebben we vorig jaar dus al gehad. Maar inderdaad, als je Metallica boekt, dan weet je dat je veel dagkaarten verkoopt aan de echte rockers. En Pearl Jam is wat mij betreft misschien wel de ultieme Pinkpopband.”

Opvallend is ook dat er tot nu toe geen overlap is met Rock Werchter. Vorig jaar bezochten Pearl Jam, Metallica en Imagine Dragons namelijk zowel Werchter als Pinkpop. Het Belgische festival heeft voor de komende editie Stromae, Muse, Queens of the Stone Age en Arctic Monkeys al vastgelegd, maar alle vier de bands lijken Pinkpop dus links te laten liggen.

Toch blijft het volgens Trommelen een voordeel om het festival niet meer rondom Pinksteren te organiseren. „We zien gewoon dat dit helpt. Niet alleen vanwege Werchter, maar er zijn met Roskilde en Glastonbury ook heel veel andere festivals in die periode. En het ene jaar is er dan wel veel overlap qua headliners tussen Werchter en Pinkpop, een andere keer wat minder.”

Voor nu is het wachten op de derde headliner. Die moet voor 26 november bekend zijn, als de voorverkoop van start gaat. Kunnen we daar dan weer een grote rocknaam verwachten die beter in het rijtje met klassieke Pinkpopnamen als Metallica, Red Hot Chili Peppers en Pearl Jam past? Trommelen wil er nog niks over loslaten. „We zijn veel dingen aan het afronden. Maar het blijft kijken waar artiesten en bands het beste passen en wie wanneer naar Europa wil komen.”

Sterke tweede lijn
Toch hoeft niemand zich zorgen te maken, volgens de boeker. Sterker nog, Trommelen heeft nog wat extra geruststelling in petto. „Met Editors en Goldband hebben we al twee grote namen voor de tweede lijn. Er komen nog heel mooie namen bij, de komende tijd. De tweede lijn gaat echt heel sterk worden voor Pinkpop 2023.”
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken