Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
Is er ergens de verdeling per podium te vinden? En weet iemand of 3Fm gestopt is met de samenwerking met Pinkpop. Vanmorgen geen woord gesproken over de presentatie voor zover ik heb kunnen luisteren vanmorgen.

3FM is nog steeds in samenwerking met Pinkpop.
Snap alleen niet waarom er geen 3FM Stage meer is.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.182
3.003
Thijs wrote:
Echt bizar dit. Doet Werchter het als directe concurrent toch wel een stukje beter..

Ik vind het toch altijd verbazingwekkend om deze reacties te lezen. Ten eerste is het overgrote deel van de mensen hier totaal niet objectief.
RW wordt hier altijd de hemel ingeprezen en Pinkpop doet weinig goed. The Killers en Arctic Monkeys zijn in dit forum door meerdere leden beoordeeld als een ‘zwakke headliners’. Deze twee bands zijn headliner op RW dit jaar. Straks wordt dit uiteraard weer verdedigd omdat RW werkt met een ‘co-headline constructie’ of zoiets en dat het daarom wel goed is of mag. Als Pinkpop The Killers en Arctic Monkeys heeft geprogrammeerd is het direct ‘middelmaat’ of ‘slechte line-up’.

Daarnaast is er in de afgelopen maanden gespeculeerd dat Pinkpop weer ‘middelmatige dagopvulling’ gaat programmeren zoals: Ben Howard, James Bay en George Ezra. Nou die staan dit jaar allemaal op Werchter.

Kom op mensen, kijk eens niet door een Pinkpop of Werchter bril en beoordeel de line-up eens niet naar persoonlijke smaak. Wat ik mij afvraag, als de line-up dit jaar omgedraaid was geweest of er dan nog zulke negatieve en/of positieve reacties waren geweest.

Geloof mij, de meeste mensen hebben echt niets tegen Pinkpop hoor. Als RW kutnamen programmeert, komt daar ook commentaar op. Deze line-up van Pinkpop is gewoon echt niet aanvaardbaar voor 220 euro.
 

spagoud

Playlistbediener
19 dec 2017
9
0
Met alle respect maar zelfs objectief kun je deze line-up niet als meer dan matig beoordelen.
Als Werchter hiermee op de proppen was gekomen waren de reacties hetzelfde geweest.

En als Pinkpop was aangekomen met The Killers, Arctic Monkeys en Pearl Jam wordt het ook matig genoemd.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.163
Rock en pop
Nu zegt Smeets: ,,Als ik naar de contouren van dit jaar en deels ook volgend jaar kijk, denk ik: hebben we toen niet te veel gezegd?’’ Pinkpop keert, kortom, weer enigszins terug naar zijn wortels: de rock en de pop.


Maar er staan dit jaar meer hiphopacts dan ooit.
 

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
Thijs wrote:
Echt bizar dit. Doet Werchter het als directe concurrent toch wel een stukje beter..

Ik vind het toch altijd verbazingwekkend om deze reacties te lezen. Ten eerste is het overgrote deel van de mensen hier totaal niet objectief.
RW wordt hier altijd de hemel ingeprezen en Pinkpop doet weinig goed. The Killers en Arctic Monkeys zijn in dit forum door meerdere leden beoordeeld als een ‘zwakke headliners’. Deze twee bands zijn headliner op RW dit jaar. Straks wordt dit uiteraard weer verdedigd omdat RW werkt met een ‘co-headline constructie’ of zoiets en dat het daarom wel goed is of mag. Als Pinkpop The Killers en Arctic Monkeys heeft geprogrammeerd is het direct ‘middelmaat’ of ‘slechte line-up’.

Daarnaast is er in de afgelopen maanden gespeculeerd dat Pinkpop weer ‘middelmatige dagopvulling’ gaat programmeren zoals: Ben Howard, James Bay en George Ezra. Nou die staan dit jaar allemaal op Werchter.

Kom op mensen, kijk eens niet door een Pinkpop of Werchter bril en beoordeel de line-up eens niet naar persoonlijke smaak. Wat ik mij afvraag, als de line-up dit jaar omgedraaid was geweest of er dan nog zulke negatieve en/of positieve reacties waren geweest.
Uhh, ja the killers en arctic monkeys zijn an sich niet de sterkste dagafsluiters op een festival van formaatje pinkpop. Maar RW plaatst ze in een co headliner construct met nog een andere "kleinere headliner".
Dit doet Pinkpop nooit.
Neem vorig jaar, RW had KoL ook wel als headliner, maat wel samen met AF. Sorry hoor, maar dat is dus niet te vergelijken.
 

cryinghorizon

Playlistbediener
21 feb 2018
46
53
Ik denk Lil' Kleine
Of Ronnie Flex

Oh de quote ging een beetje mis maar dit was een reactie @ wie nou die 100k man moet trekken :')
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.163
Timmetje wrote:
Met alle respect maar zelfs objectief kun je deze line-up niet als meer dan matig beoordelen.
Als Werchter hiermee op de proppen was gekomen waren de reacties hetzelfde geweest.

En als Pinkpop was aangekomen met The Killers, Arctic Monkeys en Pearl Jam wordt het ook matig genoemd.

Met alle respect maar voor 7 euro extra krijg je op Werchter 1,5 dag meer festival en veel minder kleine Nederlandse acts die een maand voor Pinkpop gratis op alle bevrijdingsfestivals staan. Dan is het toch niet gek dat mensen vergelijken?
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.517
3.013
Om een historisch slecht affiche nog wat extra zuur te geven? Of waarom wil je ze erbij hebben?
 

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
Yannick wrote:
Maar eh… Wie was nu die vierde headliner die 100.000 man ging trekken?

Rapper Sjors. En ‘trekken’ moet je dan letterlijk nemen.
1f609.svg
Wie anders dan Limburgs trots?
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
spagoud wrote:

Thijs wrote:
Echt bizar dit. Doet Werchter het als directe concurrent toch wel een stukje beter..


Ik vind het toch altijd verbazingwekkend om deze reacties te lezen. Ten eerste is het overgrote deel van de mensen hier totaal niet objectief.
RW wordt hier altijd de hemel ingeprezen en Pinkpop doet weinig goed. The Killers en Arctic Monkeys zijn in dit forum door meerdere leden beoordeeld als een ‘zwakke headliners’. Deze twee bands zijn headliner op RW dit jaar. Straks wordt dit uiteraard weer verdedigd omdat RW werkt met een ‘co-headline constructie’ of zoiets en dat het daarom wel goed is of mag. Als Pinkpop The Killers en Arctic Monkeys heeft geprogrammeerd is het direct ‘middelmaat’ of ‘slechte line-up’.

Daarnaast is er in de afgelopen maanden gespeculeerd dat Pinkpop weer ‘middelmatige dagopvulling’ gaat programmeren zoals: Ben Howard, James Bay en George Ezra. Nou die staan dit jaar allemaal op Werchter.

Kom op mensen, kijk eens niet door een Pinkpop of Werchter bril en beoordeel de line-up eens niet naar persoonlijke smaak. Wat ik mij afvraag, als de line-up dit jaar omgedraaid was geweest of er dan nog zulke negatieve en/of positieve reacties waren geweest.

Geloof mij, de meeste mensen hebben echt niets tegen Pinkpop hoor. Als RW kutnamen programmeert, komt daar ook commentaar op. Deze line-up van Pinkpop is gewoon echt niet aanvaardbaar voor 220 euro.

Ik heb inderdaad niets tegen Pinkpop..... Integendeel! Ben ook wel fan van dit festival in mijn geboorteplaats! Maar feiten zijn feiten......BAGGER!
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Hahahha 220 euro voor 2,5 dag festival, en dan vooral nog roepen alsof je zoveel goedkoper bent dan je concurrenten. Das 88 euro per dag. Dus als Werchter 352 euro zou vragen zijn ze zo ongeveer even duur...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.003
8.652
Thijs wrote:
Echt bizar dit. Doet Werchter het als directe concurrent toch wel een stukje beter..

Ik vind het toch altijd verbazingwekkend om deze reacties te lezen. Ten eerste is het overgrote deel van de mensen hier totaal niet objectief.
RW wordt hier altijd de hemel ingeprezen en Pinkpop doet weinig goed. The Killers en Arctic Monkeys zijn in dit forum door meerdere leden beoordeeld als een ‘zwakke headliners’. Deze twee bands zijn headliner op RW dit jaar. Straks wordt dit uiteraard weer verdedigd omdat RW werkt met een ‘co-headline constructie’ of zoiets en dat het daarom wel goed is of mag. Als Pinkpop The Killers en Arctic Monkeys heeft geprogrammeerd is het direct ‘middelmaat’ of ‘slechte line-up’.

Daarnaast is er in de afgelopen maanden gespeculeerd dat Pinkpop weer ‘middelmatige dagopvulling’ gaat programmeren zoals: Ben Howard, James Bay en George Ezra. Nou die staan dit jaar allemaal op Werchter.

Kom op mensen, kijk eens niet door een Pinkpop of Werchter bril en beoordeel de line-up eens niet naar persoonlijke smaak. Wat ik mij afvraag, als de line-up dit jaar omgedraaid was geweest of er dan nog zulke negatieve en/of positieve reacties waren geweest.

Die Pinkpop lineup is maar een schim van wat Werchter allemaal kan neerzetten. Als Pinkpop met de lineup van RW had gekomen, had ik in m'n ogen gewreven van ongeloof want dan zouden ze met dingen als Nine Inch Nails en Nick Cave eindelijk wat ballen gekweekt hebben. En die co-headlinerconstructie is net wel een heel goed argument, betekent dat ik op pakweg donderdag én Queens Of The Stone Age én Gorillaz kan zien.

Pinkpop programmeert één grote headliner die voor de ticketverkoop zorgt en pleurt er maar wat onder en noemt dat een lineup. En ze komen ermee weg, want die dagen gaan effectief snel uitverkopen... voor één naam. (Een gevoel dat ik trouwens een héél klein beetje had met de lineup van RW17, door de redelijk magere undercard) Op RW gaan ze gewoon voor de beste lineup, en op Mad Cool na kan ik me geen festival dit jaar bedenken die daarover gaat (nichefestivals als Primavera en GMM niet meegeteld). Daar pleuren ze het affiche niet vol met goedkope Belgen die je ook op gratis festivals kan zien, maar zorgen ze op, pakweg Pearl Jam dag dat je overdag ook gewoon MGMT, Fleet Foxes of Khalid krijgt. En Jack White, een headliner die zij gewoon herleiden tot sub. EN dan nog te zeggen dat we nog de helft van de RW namen niet eens kennen.

Heb ik het nog niet over de prijs en het aantal acts per dag gehad.

En ik probeer dit echt objectief te bekijken. Ja, ik ben een grote fan van de RW lineup van dit jaar, die heel sterk is. Maar die van vorig jaar vond ik teleurstellend en heb dat ook laten blijken. Bovendien zie je vooral Pinkpopfans teleurgesteld zijn met wat ze voorgeschoteld krijgen.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Iedereen heeft het over RW en Pinkpop. Maar pinkpop verlies ook gewoon de strijd van lowlands, BKS en DTRH. Die hebben dit jaar ook alle 3 mooie headliners. En tot nu toe een prima programma. Daarnaast zijn ook de toegangsprijzen daar veel schappelijker.

Het gaat vooral fout in de enorme groep Nederlandse acts die worden geboekt. Al deze acts zijn de hele zomer door wel ergens te zien op een festivalletje waar je 0 tot 20 euro voor betaald.

Daarnaast is iedereen nu enorm teleurgesteld omdat de verwachtingen zo hoog gespannen waren. Laat die Jan gewoon lekker stil zijn. Dan valt het daarna ook niet zo tegen.

Eind conclusie. 3 mooie subs 3 ijzersterke headliners en verder een verdwaalde mooie naam. moet ik er wel eerlijk bijzeggen dat ik niet alle kleine bandjes ken die op het affiche staan. Misschien is dat wel heel goed
 

spagoud

Playlistbediener
19 dec 2017
9
0
spagoud wrote:

Timmetje wrote:
Met alle respect maar zelfs objectief kun je deze line-up niet als meer dan matig beoordelen.
Als Werchter hiermee op de proppen was gekomen waren de reacties hetzelfde geweest.


En als Pinkpop was aangekomen met The Killers, Arctic Monkeys en Pearl Jam wordt het ook matig genoemd.

Met alle respect maar voor 7 euro extra krijg je op Werchter 1,5 dag meer festival en veel minder kleine Nederlandse acts die een maand voor Pinkpop gratis op alle bevrijdingsfestivals staan. Dan is het toch niet gek dat mensen vergelijken?

Nee dat is inderdaad niet gek. Maar zo is er altijd wel iets wat ter discussie staat. Voor Werchter betaal je relatief gezien minder geld, maar betaal je meer voor een biertje. Tja, zo kunnen we wel ff doorgaan. Neemt niet weg dat ik persoonlijk beide line-ups niet bijzonder vind.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.163
Ik had iig die prijsverhoging nog een jaartje laten wachten. Met het jubileum kun je zoiets maken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken