Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Rock Werchter:
4 dagen. €265,50 inc camping.

Pinkpop:
2,5 dag. €220,-.

Voor €45,50 heb je anderhalve dag extra en, maar da’s mijn mening, betere lineup.

Ook gewoon een stuk meer artiesten per dag, als je het objectief wil houden.
E: dat valt trouwens mee sinds dat vierde podium er is

Al is deze lineup misschien ook wel weer objectief gewoon slecht.

Nou, ik heb dit topic sinds november ofzo zitten volgen.
Nu dat de line up bekend is toch maar ff mijn eigen mening geven.

Mijn vriend zat al te hypen dat hij hierheen zou willen dit jaar sinds Foo Fighters en Pearl Jam bekend waren.
Nu het zover is dat bekend is wat er precies staat gaan we hoogstwaarschijnlijk alleen vrijdag of zaterdag.
No way dat wij gaan betalen voor deze zondag.
Gatverdamme.

Naja. Ik zie in elk geval geen reden om voor deze line-up €220,- weg te leggen en kan me niet voorstellen welke bands deze verhoging met zich meebrengen. Maar goed, we zouden ook minder dance en hiphop krijgen volgens Smeets en dat is ook absoluut niet waar.

In elk land gelden andere belastingen.
Zo zijn er meer landen die goedkopere festivals hebben.
Dan moet je daar heen gaan nietwaar?
Als je zo naar een festival gaat en op elke euro gaat letten...
ik wil gewoon plezier hebben en genieten van muziek .
Ik zou ook wel naar Rockwerchter willen maar zo midden in een school vakantie gaat dat voor mij dus niet lukken.

Het valt inderdaad niet mee. En ik was nog wel redelijk positief gestemd vooraf. Want de headliners en subs zoals die verwacht werden, daar was weinig mis mee. Editors, Snow Patrol en Oscar And The Wolf op de tweede rij, daar kun je niet veel van zeggen. A Perfect Circle is gewoon een fraaie boeking, Noel Gallagher ook dik in orde.

The Script trekt aardig wat mensen, viel dus te verwachten dat die er staan. Years And Years en Milky Chance idem. Maar hemel wat een ellende.

The Kooks en The Offspring zijn wel heel gedateerd. En wel heel veel Nederlandse acts; daarmee boet je toch wel in qua uitstraling.

Al met al weer wat mager. En daarbij dan die prijsstijging, die komt op een erg ongelukkig moment. Laten we het daarop houden.

Poeh poeh poeh... natuurlijk is er altijd gezeur over de line-up... maar met alles wat er in Europa is in juni had ik echt wel meer verwacht.... Ik dacht serieus weer een keer naar Landgraaf te gaan... maar de dagprogrammering is echt te zwak... En ik heb toch echt wel 4/5 acts nodig op een dag die ik wil zien....

De headliners vind ik tof en de subs ook wel.... Waar die act die 100.000 man trekt staat.... dat zie ik niet helemaal trouwens..

Al met al weer gezonde spanning gehad... maar weer lekker kijken naar een ander festival!

Echt bizar dit. Doet Werchter het als directe concurrent toch wel een stukje beter..

Ik vind het toch altijd verbazingwekkend om deze reacties te lezen. Ten eerste is het overgrote deel van de mensen hier totaal niet objectief.
RW wordt hier altijd de hemel ingeprezen en Pinkpop doet weinig goed. The Killers en Arctic Monkeys zijn in dit forum door meerdere leden beoordeeld als een 'zwakke headliners'. Deze twee bands zijn headliner op RW dit jaar. Straks wordt dit uiteraard weer verdedigd omdat RW werkt met een 'co-headline constructie' of zoiets en dat het daarom wel goed is of mag. Als Pinkpop The Killers en Arctic Monkeys heeft geprogrammeerd is het direct 'middelmaat' of 'slechte line-up'.

Daarnaast is er in de afgelopen maanden gespeculeerd dat Pinkpop weer 'middelmatige dagopvulling' gaat programmeren zoals: Ben Howard, James Bay en George Ezra. Nou die staan dit jaar allemaal op Werchter.

Kom op mensen, kijk eens niet door een Pinkpop of Werchter bril en beoordeel de line-up eens niet naar persoonlijke smaak. Wat ik mij afvraag, als de line-up dit jaar omgedraaid was geweest of er dan nog zulke negatieve en/of positieve reacties waren geweest.

Ik ben zeer tevreden met de headliners en de subs, dagprogrammering is ook best prima naar mijn mening.
Stage 4 gaat dit jaar heel vet worden en ben ook zeker tevreden met de programmering jaar.

Mijn tips: Greta van Fleet, Slydigs en The last internationale.

Weet nu al dat het een tof weekend gaat worden :)

Is er ergens de verdeling per podium te vinden? En weet iemand of 3Fm gestopt is met de samenwerking met Pinkpop. Vanmorgen geen woord gesproken over de presentatie voor zover ik heb kunnen luisteren vanmorgen.

Met alle respect maar zelfs objectief kun je deze line-up niet als meer dan matig beoordelen.
Als Werchter hiermee op de proppen was gekomen waren de reacties hetzelfde geweest.

Het gaat erom dat er veel Nederlandse bands staan ( ook nog hiphop) die je op veel festivals goedkoop of zelfs gratis kunt zien, waaardoor de prijsstijging gewoon niet relevant is ( op de subs na)

Pinkpop was matig, is matig en zal altijd matig blijven qua programmering. Best een leuk weekendje voor mensen met 0 verwachtingen en/of wat diepere muziek danwel festivalervaring. Ze weten natuurlijk altijd een paar stadionacts te trekken, maar verder is het qua lijn en gevoel in programmering 3x niks.

Users who are viewing this thread