Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Ik heb de livestream nu ook maar op de achtergrond opgehad, maar dit leidt ik af uit de liveblog van FL. Bij deze de clashfinder
1f642.svg

(bij foutjes qua podia, laat maar weten..)

https://clashfinder.com/s/pp18/

Ik heb 'm ingevuld, dit is mijn spoorboekje dit jaar:
https://clashfinder.com/s/pp18/?

Op de podium indeling op de stream staat Blackbird in de Garden Of Love en Scarlet Pleasure op Stage 4. En Sigrid staat er helemaal niet bij.
Sigrid werd nochtans wel aangekondigd via de livestream (en staat ook niet op de poster). Foutje bij PP?

Teake Rooks wrote:
Op de podium indeling op de stream staat Blackbird in de Garden Of Love en Scarlet Pleasure op Stage 4. En Sigrid staat er helemaal niet bij.

Sigrid werd nochtans wel aangekondigd via de livestream (en staat ook niet op de poster). Foutje bij PP?

Zal wel een foutje zijn inderdaad. Denk dat zij de Brightlands opent en dan ergens op de Brightlands nog een leeg plekje.

Indiaantje89 wrote:
De slechtste live act die ooit heb gezien staan achter elkaar op de 3FM stage: Years & Years en Milky Chance… en waar hebben ze Don Diablo opgegraven?

Waar heb je Milky Chance gezien dan? Heb ze al een aantal keer gezien en vind dat ze altijd best swingende, leuke shows geven.. Vorig jaar People’s Place was zelfs echt een heel leuk optreden!

Ik ben het eens met Indiaantje. Ik heb ze vorig jaar op Werchter gezien en het leek wel alsof ik 4 keer naar dezelfde show keek tijdens dezelfde show (als je begrijpt wat ik bedoel). Weinig afwisseling in nummers (ligt voor een groot deel aan de discografie), weinig afwisseling in lichten en om de paar nummers gaan de zanger en de gitarist op precies dezelfde manier tegenover elkaar staan en pretenderen ze dat ze echte 'rockers' zijn. Leek ook alsof het publiek enkel zat te wachten op 2 á 3 hitjes die Milky Chance heeft. Viel al bij al erg tegen toen.

Ik zie in de Clashfinders dat Editors een kwartiertje extra krijgt. Is dit zeker? Zou wel een goede zaak zijn, een uurtje is best wel kort eigenlijk.

Wat ik maar niet begrijp is dat mensen die het hele weeknd komen, die zouden toch meer frofijt moeten hebben dan iemand die maar 1 dag komt. Aantal jaren gingen de weekendkaarten omhoof en de dagkaarten niet. En dit jaar beide, maar dan zou je toch zeggen dat de weekendkaarten minder dan 15 euro omhoog zouden moeten(lees 3dagen X 5 euro). Kun je wel zeggen dat de weekendkaarten de camping erbij hebben zitten, maar maakt daar dan eens een verschil in.

Ik ben een Limburger, en de meeste Limburgers komen toch elk jaar het hele weekend. Dus:
1. Laat de kaartverkoop gewoon zonder een naam bekend te maken beginnen
2. De meeste Limburgers slaapen thuis, dus waarom moeten wij hetzelfde betalen als campinggasten
3. Waarom een Pinkpopretour alleen voor de "Hollanders" die de dag ervoor komen en de dag erna vertrekken, terwijl wij de volle mep drie dagen moeten betalen.

En dan hebben ze ook nog onze voorverkoopadressen afgenomen. Ik heb het over de VVV kantoren.
Mochten er veel kaarten verkocht worden dan ligt dat alleen aan de Headliners, maar daar hoef ik geen festival voor te organiseren.

Indiaantje89 wrote:
De slechtste live act die ooit heb gezien staan achter elkaar op de 3FM stage: Years & Years en Milky Chance… en waar hebben ze Don Diablo opgegraven?

Waar heb je Milky Chance gezien dan? Heb ze al een aantal keer gezien en vind dat ze altijd best swingende, leuke shows geven.. Vorig jaar People’s Place was zelfs echt een heel leuk optreden!
Lowlands... toen snel weggelopen, zo klink ik ook onder de douche zo vals.. maar op plaat kan ik ze best hebben.

Ik was heel benieuwd naar jullie reacties.... en ik zie veel overeenstemming. Waar het wat mij betreft mis gaat is dat Pinkpop de bovenkant mooi dekt... Met Foos PJ en Bruno Mars... daar wat leuke zaken onder zet (al zijn die niet heel vernieuwend) als Editors, Snow Patrol, Noel Gallagher en Oscar and the Wolf... en daar houdt het dan op.

Pinkpop is een festival waar je de hele dag leuke (hoeven niet duur te zijn) acts moet hebben... omdat er verder niets te doen is. 2 of 3 goede acts op een dag is dan ook niet voldoende. En als je idd met dergelijke namen komt... kun je er niet 25 euro bij op gooien... Als je een Stones of iets dergelijks boekt snappen mensen nog dat dat meer gaat kosten.

Ow en even ter verduidelijking.. Ik heb absoluut een zwak voor Pinkpop... het is zo jammer dat ze dat zelf de hele tijd stuk maken .... Kortom... i'm disappointed

James wrote:

Indiaantje89 wrote:

Ik ben het eens met Indiaantje. Ik heb ze vorig jaar op Werchter gezien en het leek wel alsof ik 4 keer naar dezelfde show keek tijdens dezelfde show (als je begrijpt wat ik bedoel). Weinig afwisseling in nummers (ligt voor een groot deel aan de discografie), weinig afwisseling in lichten en om de paar nummers gaan de zanger en de gitarist op precies dezelfde manier tegenover elkaar staan en pretenderen ze dat ze echte ‘rockers’ zijn. Leek ook alsof het publiek enkel zat te wachten op 2 á 3 hitjes die Milky Chance heeft. Viel al bij al erg tegen toen.

Heb ze ook gezien toen, en moet toegeven dat dat zeker geen sterk optreden was, in zalen is het echter altijd prima, maar op een podium zo groot als de 3FM Stage zal het misschien wel weer wat minder zijn.

aangezien er 50 van de 53 namen bekend zijn, en ook de indeling per podium kunnen we dus al een route plannen:
t Goede nieuws is dat er op ieder moment een alternatief is,zo kunen we een heleboel acts ontlopen( Lil kleine,blof,jess glyne,donnie,miss montreal,the script,sevn alias,ronie fles,jesse J, years and years)

Dan zou dit mijn route worden
Vrijdag: Walden (Tent), Slydig (Stage 4), the last internationale (Stage4), Blaudzun (Tent), Snow Patrol ( Main) ,dan blijven staan voor Pearl jam
Zaterdag: Theo Lawrence(Stage4), Marmozets (Tent), Gang of youths (stage 4), Parov stellar (Noord) ,Nothing but thieves (Main), A percfect circle (Noord), De Likt (Stage 4), Noel Galligher (Noord), Foo fighters (Main)
Zondag: Onbekend, Onbekend, Tom Walker (Stage 4), Greta van Fleet (Tent), The Kooks (Main), Triggerfinger (Noord), Editors (Main), Oscar & The wolf (Noord), Bruno Mars (Main)

Is de grote vraag?? Is dat 230 euro waard?
Ehh Nee!!

Je vergeet in die opsomming ook maar even The Offspring, die live echt niks waard (meer) zijn. Zanger kan niet zingen, en zelfs muzikaal kunnen ze live niet meer mee. Plaatsvervangende schaamte gewoon, toen ik ze zag.

Het onderscheid met festivals als DTRH , BKS en in iets mindere mate Lowlands wordt met deze line-up goed zichtbaar. Het is een typische 3FM, ja zelfs 538 line-up. Wat mainstream rockacts en veel (Nederlandse) pop/hiphop. We vinden het hier niks, maar we zijn dan ook niet representatief voor de huidige doelgroep. Zoals Mattman al zei: dit verkoopt gewoon uit. Ik ben er van overtuigd dat er genoeg mensen zijn die dit leuk vinden omdat ze veel hitjes kennen van de radio. Voor hen is dit een prima programma, net zoals Concert at Sea dat is. Deze mensen zitten doorgaans niet op fora als festileaks .

Indiaantje89 wrote:

Je vergeet in die opsomming ook maar even The Offspring, die live echt niks waard (meer) zijn. Zanger kan niet zingen, en zelfs muzikaal kunnen ze live niet meer mee. Plaatsvervangende schaamte gewoon, toen ik ze zag.
Die bierbuik van die zanger, lol! Die kunnen zich misschien nog redden met hun hits. Heb ze op Lowlands 2011 gezien, en toen deed het publiek meer het werk waardoor het nog best geinig was. Het is Pinkpop, daar moet zoiets nog wel kunnen denk ik dan maar.

Tsja.....ik ga zaterdag kaarten voor de vrijdag proberen te scorescoren. Qua geld ga ik geen 230 lappen voor deze line up. Jammer van de FF.

Misschien via Swap nog een paar dagkaarten scoren voor de zaterdag. Ik ben teleurgesteld.

Ik zie het ook niet allemaal uitverkopen. Vrijdagkaarten wel.

Zet AM, Cave, PJ, QOTA, The Script, Gorillaz, The Killers, Snow Patrol, Jack White en Alice in Chains af tegen de headliners van Pink Pop; PJ, Foo Fighters, Bruno Mars, Noël Gallagher, Snow Patrol, The Script, Editors en The Offspring, dan steekt Pink Pop daar wat schril tegen af. En dat voor 18 euro minder en in de wetenschap dat er nog zo’n 20 acts bijkomen in België. Ik heb mijn keuze nu gemaakt. Op naar Vlaanderen.
20? doen nog maar een stuk 40/50

Vind het ook gewoon diep triest dat verfrissende artiesten als HAIM, Nine Inch Nails, Eels, Jack White e.d. allemaal in zalen worden geprogrammeerd door Mojo, dit zijn toch acts die het affiche veel meer glans kunnen geven. Namen als Fleet Foxes, Kasabian, Alice In Chains mis ik ook echt, het is allemaal weer zo binnen de lijntjes ingekleurd door de organisatie.

Ik vind het eigenlijk nog wel meevallen en ben best tevreden. Ik heb inmiddels wel geaccepteerd dat de line up van Werchter doorgaans stukken beter is en ik voor de wat spannendere acts andere festivals moet opzoeken, maar ik ben zeker met de bovenkant erg tevreden. Denk dat het ook wel deels smaakgebonden is. Rechtvaardigt deze line up een dergelijke prijsverhoging? Zeker niet! Maar gelukkig ben ik al een tijdje student af en heb ik hoe dan ook zin erin!

Vind het ook gewoon diep triest dat verfrissende artiesten als HAIM, Nine Inch Nails, Eels, Jack White e.d. allemaal in zalen worden geprogrammeerd door Mojo, dit zijn toch acts die het affiche veel meer glans kunnen geven. Namen als Fleet Foxes, Kasabian, Alice In Chains mis ik ook echt, het is allemaal weer zo binnen de lijntjes ingekleurd door de organisatie.

Dit. Maal 100.

Maar er komen dus nog acts bij? Kunnen we daar nog wat 'groots' tussen verwachten? Of zal dat een teleurstelling vormen.

Tsja…..ik ga zaterdag kaarten voor de vrijdag proberen te scorescoren. Qua geld ga ik geen 230 lappen voor deze line up. Jammer van de FF.

Toch bekeerd tot Pearl jam fan? ;-)

Users who are viewing this thread