Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

James wrote:
Vind het ook gewoon diep triest dat verfrissende artiesten als HAIM, Nine Inch Nails, Eels, Jack White e.d. allemaal in zalen worden geprogrammeerd door Mojo, dit zijn toch acts die het affiche veel meer glans kunnen geven. Namen als Fleet Foxes, Kasabian, Alice In Chains mis ik ook echt, het is allemaal weer zo binnen de lijntjes ingekleurd door de organisatie.

Dit. Maal 100.

Maar guys, dit weten we allemaal toch? Hier op het forum wordt een heel jaar lang een reeks verwachtingen gecreëerd waar Pinkpop niet aan zal voldoen. Daar is het het Festival niet naar. Ik vind het ook heel erg jammer dat QOTSA, Nick Cave, the National enz niet op Pinkpop staan. Maar een verrassing is dat niet.

Maar er komen dus nog acts bij? Kunnen we daar nog wat ‘groots’ tussen verwachten? Of zal dat een teleurstelling vormen.

nee dat worden kleine namen,niets waar je een kaartje voor gaat kopen

Andere jaren had Pinkpop vaak wel zo'n act die best uit het niks kwam.. Above & Beyond, Herbert Grönemeyr, Lionel Richie, Sean Paul, Joe Bonamassa... maar zelfs dat niet echt dit jaar.. ja ok misschien Don Diablo... maar of je daar blij van moet worden.

Alles goed @dennisvdbr ??
Ik heb al een poos geen reactie gelezen van je en begin mij zorgen te maken dat zelfs jij niet meer positief kan zijn.

Ja de line-up valt tegen. Merendeel doordat ik toch op meer gitaren had gehoopt. Alice in Chains, Kasabian, Stonesour ed. Hadden voor mij het festival mooier gemaakt.
Pluspunt: A Perfect Circle! Die moet ik nogmaals zien!
Toch zaterdag maar weekendkaarten kopen. De sfeer is altijd goed en het hotel is al 8 maanden geleden geboekt....

mattman wrote:

James wrote:
Vind het ook gewoon diep triest dat verfrissende artiesten als HAIM, Nine Inch Nails, Eels, Jack White e.d. allemaal in zalen worden geprogrammeerd door Mojo, dit zijn toch acts die het affiche veel meer glans kunnen geven. Namen als Fleet Foxes, Kasabian, Alice In Chains mis ik ook echt, het is allemaal weer zo binnen de lijntjes ingekleurd door de organisatie.

Dit. Maal 100.

Maar guys, dit weten we allemaal toch? Hier op het forum wordt een heel jaar lang een reeks verwachtingen gecreëerd waar Pinkpop niet aan zal voldoen. Daar is het het Festival niet naar. Ik vind het ook heel erg jammer dat QOTSA, Nick Cave, the National enz niet op Pinkpop staan. Maar een verrassing is dat niet.

Nou ja, acts als Jack White (bv. voor Pearl Jam zoals op Werchter), Kasabian op de FF dag, Alice In Chains ook op de PJ dag & een Lorde op de Bruno Mars dag zijn best haalbaar, en fijne namen om op je affiche te hebben.

Het lijkt me een echte 3FM en zelfs 538 line up. Wat mainstream rock acts ( voor die 20.000 die er altijd zijn) die braaf binnen de lijntjes kleuren en veel (Nederlandse) pop/hip hop. Wij vinden het hier in meerderheid niks maar de gemiddelde luisteraar van deze zenders vindt dit prima hoor. En die posten niet op fora als dit. Allemaal artiesten die men kent van een hitje op de radio. Het wordt gewoon een succes. Ik zie de massa al jumpen tijdens Lil Kleine; tot ver achter de geluidstoren, wat ik je brom. Misschien moeten we Pinkpop niet meer vergelijken met Werchter aangezien ze steeds verder opschuiven richting Concert at Sea (en niet alleen omdat Blof er staat).

Misschien dat iemand het al is opgevallen hoor, maar ik zie Sigrid staan op de Instagram van 3FM, deze staat echter niet op de line-up van de officiële Pinkpop Instagram. Weet 3FM meer, zagen ze Slydigs per ongeluk aan voor Sigrid, of kan ik gewoon niet goed kijken?

Line-up valt me een beetje tegen. Had toch wel verwacht dat er wat hardere namen en wat meer rock zou staan. Zeker na dat Jan Smeets gisteren had geroepen dat er minder dance en hiphop op Pinkpop zou staan, dan is dit wel een doorn in het oog.

Verder, die prijsverhoging..ik denk dat ze de editie van volgend jaar in het achterhoofd hebben zitten en dat dat ook zeker een rede zal zijn voor de prijsverhoging dit jaar. Zodat ze volgend jaar meer te besteden hebben, want dan staat de druk er toch wel vol op, niet alleen omdat het de jubileumeditie is, maar toch ook om de tegenvallende line-ups van afgelopen jaren goed te maken.

Leuk dagje gehad in paradiso. Line-up valt erg tegen,maar het moest wel heel goed zijn wou ik gaan twijfelen. Veel gemiste kansen dit jaar lijkt het op. Geen lorde, alice in chains, stone sour, shinedown etc. Waar ik toch nog wel een paar interessantere namen had verwacht. Al denk ik wel dat als ik zou gaan, ik best een leuk spoorboekje kan maken. Vooral.met de kleinere bands in stage 4 en brightlands tent. Jaloers trouwens wel op brian fallon, wil ik nog erg graag zien.

Geen prijsstijging waardig affiche. Helemaal niet met zoveel nl-acts

Oasiss wrote:

mattman wrote:

James wrote:

Dit. Maal 100.

Nou ja, acts als Jack White (bv. voor Pearl Jam zoals op Werchter), Kasabian op de FF dag, Alice In Chains ook op de PJ dag & een Lorde op de Bruno Mars dag zijn best haalbaar, en fijne namen om op je affiche te hebben.

Klopt helemaal, maar Snow Patrol, Editors, Noel Gallagher (niet geheel objectief), a perfect circle (wel objectief, want helemaal niet mijn ding), nothing but thieves, oatw zijn toch ook geen slechte boekingen? Jessie J vind ik overigens ook best een lage positie hebben, dacht dat zij een grotere naam was in de popwereld.

Ik vind Greta van Fleet een erg leuke boeking. Slydigs (?) klonk best prima en wil ik meer van gaan luisteren. Kortom, ik ben het met jullie eens dat er veel meer mogelijk was en dit zeker geen hele spannende lineup is, maar ik vind deze line up in die zin geen grote verrassing.

Ik hoop dat deze voorzet een beetje oké is, Dennis ;).

Misschien dat iemand het al is opgevallen hoor, maar ik zie Sigrid staan op de Instagram van 3FM, deze staat echter niet op de line-up van de officiële Pinkpop Instagram. Weet 3FM meer, zagen ze Slydigs per ongeluk aan voor Sigrid, of kan ik gewoon niet goed kijken?

Sigrid werd wel aangekondigd voor op stage 4 net als blof op main maar ook die zie ik niet op de fysieke poster.

Sigrid werd wel aangekondigd voor op stage 4 net als blof op main maar ook die zie ik niet op de fysieke poster.

Ah dan zal daar wel iets fout gaan, Sigrid is wel een mooie boeking vind ik persoonlijk.

mattman wrote:

James wrote:

Dit. Maal 100.

Mwah, die verwachtingen worden ook niet in de laatste plaats gecreeerd door Mr. Pinkpop himself natuurlijk. En dan krijgen we altijd het verhaal dat we die man met een korreltje zout moeten nemen, maar misschien moet hij dan gewoon niet meer zo op de voorgrond treden. Dit zijn leuke headliners, aardige subs, en daaronder is het gewoon echt totaal niks boeiends. Dus hoe Jan dit dan weer echt een fantastische line-up vindt is me een mysterie, en hij legt daar zélf die lat zo hoog mee.

Voor mij word het sowieso de vrijdag. Dat is zeker. De zaterdag misschien, want ja Foo Fighters en Marmozets zijn 't wel waard. En als ik dan toch 2 dagen ga, kan ik gewoon 20 euro extra betalen voor een extra dagje. Vind ik dan nog wel oké.

Wat ik vooral vreemd blijf vinden is dat Smeets zei dat er minder hiphop zou zijn en dat er vervolgens een recordaantal hiphopacts in de line-up staan.

Oasiss wrote:

mattman wrote:

James wrote:

Dit. Maal 100.

Mwah, die verwachtingen worden ook niet in de laatste plaats gecreeerd door Mr. Pinkpop himself natuurlijk. En dan krijgen we altijd het verhaal dat we die man met een korreltje zout moeten nemen, maar misschien moet hij dan gewoon niet meer zo op de voorgrond treden. Dit zijn leuke headliners, aardige subs, en daaronder is het gewoon echt totaal niks boeiends. Dus hoe Jan dit dan weer echt een fantastische line-up vindt is me een mysterie, en hij legt daar zélf die lat zo hoog mee.

Dat hij verkouden was en amper kon praten, was nog wel een van de pluspunten vanmiddag. Wat een rare vogel is het toch. Zijn volledig misplaatste opmerkingen over de gruwelen van Oxfam waren tenenkrommend.

Pinkpop kan het voor de (Limburgse) diehards en de buitenwereld niet maken om deze man buitenspel te zetten, maar het is natuurlijk een fiasco, ieder jaar weer. Dus ik neem helemaal niks serieus als het uit zijn mond komt.

Overigens, was Walden de enige deelnemer aan die wedstrijd? Wat een muzikale ellende was dat zeg.

Wat ik vooral vreemd blijf vinden is dat Smeets zei dat er minder hiphop zou zijn en dat er vervolgens een recordaantal hiphopacts in de line-up staan.

Tellen wordt ook moeilijker hé met zo'n leeftijd ;)

Users who are viewing this thread