Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

t Goede nieuws is dat er op ieder moment een alternatief is,zo kunen we een heleboel acts ontlopen
Kijk en dàt is het probleem. Bij Pinkpop heb je noot dat 'luxe' gevoel dat je bij andere festivals hebt. Er zal altijd wel een alternatief te vinden zijn.. Maar dit komt gewoon omdat de line up ronduit zwak is. Je kan hier blijven vergelijken met Werchter maar bij Werchter durven zich al eens pijnlijke clashes voordoen waar je bijna durft kwaad te zijn op de organisatie dat ze zoiets durven doen.. Dat gevoel heb ik bij Pinkpop, de afgelopen jaren, totaal niet meer. Mensen zijn gewoon snel content als ze een hoop namen bijeen zien die hen wel interesseren 'en de rest zien we later wel'. Dat de tickets ook een tik duurder worden helpt er ook niet echt op lijkt me (met dan nog als excuus afkomen dat 'de bands te veel vragen'..)

Kesselman wrote:
t Goede nieuws is dat er op ieder moment een alternatief is,zo kunen we een heleboel acts ontlopen

Kijk en dàt is het probleem. Bij Pinkpop heb je noot dat ‘luxe’ gevoel dat je bij andere festivals hebt. Er zal altijd wel een alternatief te vinden zijn.. Maar dit komt gewoon omdat de line up ronduit zwak is. Je kan hier blijven vergelijken met Werchter maar bij Werchter durven zich al eens pijnlijke clashes voordoen waar je bijna durft kwaad te zijn op de organisatie dat ze zoiets durven doen.. Dat gevoel heb ik bij Pinkpop, de afgelopen jaren, totaal niet meer. Mensen zijn gewoon snel content als ze een hoop namen bijeen zien die hen wel interesseren ‘en de rest zien we later wel’. Dat de tickets ook een tik duurder worden helpt er ook niet echt op lijkt me (met dan nog als excuus afkomen dat ‘de bands te veel vragen’..)

Feit is ook dat Rock Werchter geen last heeft van festivals als BKS, Lowlands, en DTRH (alleen van Pukkelpop). Hierdoor wordt het voor Pinkpop ook steeds lastiger om wat alternatievere namen op het affiche te krijgen.

Headliners zijn wel duidelijk beter maar dat is ook het enige naar mijn mening... Ik had trouwens graag James Bay gezien ipv Years and years, die zijn zo slecht live.
Volgend jaar hopen op Muse met hun nieuwe album!!! :lol: :-P

Yannick wrote:

Kesselman wrote:

Kijk en dàt is het probleem. Bij Pinkpop heb je noot dat ‘luxe’ gevoel dat je bij andere festivals hebt. Er zal altijd wel een alternatief te vinden zijn.. Maar dit komt gewoon omdat de line up ronduit zwak is. Je kan hier blijven vergelijken met Werchter maar bij Werchter durven zich al eens pijnlijke clashes voordoen waar je bijna durft kwaad te zijn op de organisatie dat ze zoiets durven doen.. Dat gevoel heb ik bij Pinkpop, de afgelopen jaren, totaal niet meer. Mensen zijn gewoon snel content als ze een hoop namen bijeen zien die hen wel interesseren ‘en de rest zien we later wel’. Dat de tickets ook een tik duurder worden helpt er ook niet echt op lijkt me (met dan nog als excuus afkomen dat ‘de bands te veel vragen’..)

Feit is ook dat Rock Werchter geen last heeft van festivals als BKS, Lowlands, en DTRH (alleen van Pukkelpop). Hierdoor wordt het voor Pinkpop ook steeds lastiger om wat alternatievere namen op het affiche te krijgen.

België heeft Dour, Cactus Festival, Lokerse Feesten en in mindere mate Graspop (hardere werk) nog die wel eens wat namen wegkapen.

Yannick wrote:

Kesselman wrote:

En Graspop.

Los daarvan is Pinkpop dit jaar ook nog is opgeschoven naar half juni en was er dus nog meer kans dat ze gebruik konden maken van omliggende festivals en is er dus nog minder een excuus dan vorig jaar waarom ze niet met een beter/breder programma konden afkomen.

In België heb je Dour, Les Ardentes, Tomorrowland, Pukkelpop, Cactus, Rock Herk, Rock Zottegem en TW Classic die aantal vrij leuke namen durven inpikken. Ook hierin kun je de twee niet vergelijken. Wat op Rock Werchter niet goed (genoeg) wordt bevonden wordt vaak doorgeschoven naar de kleinere festivals. LiveNation/Schueremans kennen hun prioriteiten en bij Pinkpop/Mojo ligt dat toch een pak anders lijkt me.

In België heb je Dour, Les Ardentes, Tomorrowland, Pukkelpop, Cactus, Rock Herk, Rock Zottegem en TW Classic die aantal vrij leuke namen durven inpikken. Ook hierin kun je de twee niet vergelijken. Wat op Rock Werchter niet goed (genoeg) wordt bevonden wordt vaak doorgeschoven naar de kleinere festivals. LiveNation/Schueremans kennen hun prioriteiten en bij Pinkpop/Mojo ligt dat toch een pak anders lijkt me.

In België heeft Live Nation geen concurrent zoals in Nederland met Friendly Fire/FKP Scorpio.

De godfather van Pinkpop, Jan Smeets (73), bruist van de plannen voor de vijftigste editie, volgend jaar. „Ik heb veel ideeën, veel te veel ideeën zelfs. Het gaat goed worden!”

Concreter dan dat wilde hij het nog niet maken. „Misschien dat veel grotere acts willen meedoen die ooit bij ons gespeeld hebben en nu ’huge’ zijn. Misschien dat het een dag langer gaat duren.. maar daar moet je wel een vergunning voor hebben.” Toch blijft hij ook bij een jubileumeditie trouw aan de uitgangspunten van Pinkpop: „Het gaat om de muziek, meer moet dat niet zijn.”

https://www.telegraaf.nl/entertainment/1702683/jan-smeets-50e-pinkpop-wordt-goed

Pinkpop is het slachtoffer van het schaakspel dat Mojo speelt met Friendly Fire. Hierdoor staan namen die voorheen op Pinkpop zouden staan op DTRH en BKS (en in mindere mate op Lowlands). Daarnaast moeten ze ook nog zalen vullen met interessante namen. Dit zorgt er voor dat Pinkpop van een alternatief festival naar een van alles wat festival is gegaan.

Iets met een spijker.... en die dan op zijn kop slaan... Dat is Exact wat aan het gebeuren is... Line-up's zoals in 2009, 2010 en 2014 gaan we daarom waarschijnlijk ook niet zo vaak meer zien

Poe... Riep ik al een hele tijd dat ik 200 euro prima vond voor Pearl Jam, Foo Fighters en Editors met nog wat leuke meuk (rekening houdend met wat er allemaal in de buurt is in de periode van Pinkpop) vindi k het nu toch wel heul erg zwak..
Noel Gallagher is prima, Offspring is grappig om weer eens te zien, A Perfect Circle is prima, Blof is goed, maar kun je overal wel zien, Marmozets OK, De Likt ook wel de moeite waard om naar Stage 4 te struinen, maar voor de rest vind ik het diarree..

The Script voor de 712e keer, Triggerfinger voor de 418e keer.. En dan Miss montreal, Sevn Alias, Lil' kleine, Ronnie Flex, Years & Years..... Dat zijn wel heel veel bier/eet momentjes..
Ik hoop dat er onderin bij de voor mij onbekende namen nog wat leuks zit.. Dat ga ik de komende dagen eens checken..

Maar teleurstelling alom... Van alle spullen al klaar hebben liggen om vrijdag- op zaterdagnacht bij Buro Pinkpop te gaan bivakkeren, naar niet eens weten of ik wel 3 dagen op Megaland wil zijn in juni..

Duurdere weekendkaart
Ook een weekendticket is dit jaar duurder dan voorheen. Waar de die-hards vorig jaar nog 195 euro aftikten, moeten ze dit jaar 220 euro betalen. Volgens Pinkpop-baas Jan Smeets heeft de verhoging alles te maken met de artiesten die steeds meer geld vragen. "Boeven zijn het", zegt Smeets tegen het onrustige publiek.

https://www.1limburg.nl/onvrede-over-verhoogde-ticketprijzen-pinkpop-boeven

Waarschijnlijk betalen ze ook nog de volle mep voor die Nederlandse acts... die zouden Pinkpop moeten smeken om daar te spelen, maar het lijkt nu andersom te zijn. Tijden veranderen.

Je moet niet alle woorden letterlijk nemen van dhr. Smeets. Mooi om te zien dat Hiphop en dance een prominentere rol hebben gekregen dan afgelopen jaren.

Echter vind ik de invulling van de hiphop namen niet gewaagd. Drie populaire NL hiphopacts in de vorm van Lil Kleine, Sevn Alias en Ronnie Flex verdeelt over de drie dagen komt mij wel heel erg 'op safe spelen' over. Had graag wat afwisseling gezien met een upcoming internatioale act. Ik noem een Vince Staples, Lil Uzi Vert of een BROCKHAMPTON. Wat dat betreft voert Lowlands het beter uit.

Slimme zet om elke dag een dance act de tent te laten afsluiten. De mensen die hier niet van houden merken er niks van, want zijn te vinden op North of wachtend voor het hoofdpodium. Alleen de uitwerking valt ietwat tegen... Alan Walker is top, maar daarnaast mag je van Pinkpop op zijn minst één top 10 (DJ mag top 100) act als podiumafsluiter verwachten. The Chainsmokers, Steve Aoki of Marshmello zou deze ingezette lijn helemaal bekronen. Nu komt het op mij wat magertjes over.

Voor mij zit er genoeg goeds tussen om dit jaar weer eens te gaan. Ik merk alleen dat het verschil tussen de bovenste twee rijen en de rest van het affiche angstaanjagend groot is...

Users who are viewing this thread