Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Echt jammer dat Borsato er niet gaat staan :cry:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=3tcHzIcrdms[/video]

Wat een ongelofelijke bagger line up! Overdag hoef ik al bijna niks te zien. De bands die ik wel wil zien staan na elkaar geprogrammeerd als ik de clashfinder moet geloven waardoor ik bij de headliners waar ik wel bij in het vak zou willen staan (Foo Fighters en Pearl Jam) dat niet ga redden.

Dat ze het voor elkaar hebben gekregen om zoveel troep en Mederlandse acts te programmeren is bijna bijzonder te noemen. Met als absoluut dieptepunt lil kleine. Wat heb ik een hekel aan die gast.

Excuses als Mojo moet het in Nederland opboxen tegen andere organisaties gaat er bij mij echt niet in. Er zijn genoeg acts die nu nog op geen enkel Nederlands festival staan aangekondigd of voor een los concert naar Nederland komen. Daarnaast vind ik Mojo vooral de oorzaak van het probleem. Zij willen graag troep als Ronnie Flex, Lil Kleine en Justin Bieber op Pinkpop om het toegankelijker te maken voor een breder publiek, maar volgens mij bereiken ze er het tegenovergestelde mee.

Het is dat ik voor de gezelligheid ieder jaar naar Pinkpop ga, bij ieder ander festival was ik al lang afgehaakt. De prijsverhoging is werkelijk schandalig en volledig buiten proportie. De helft van de acts kun je op gratis festivals bewonderen.

Ohja alvast een spoiler voor volgend jaar: de grote act welke volgend jaar afscheid neemt op Pinkpop is Krezip.

Klopt helemaal, maar er zit zó weinig creativiteit in deze line up, dit had echt elke onnozel kunnen bedenken. The Offspring is leuk om een uur of 6 op main, maar 3FM afsluiten? A perfect Circle had ook mooi 3FM kunnen afsluiten of zelfs de tent. En dan namen als JP cooper, pleur dan gewoon Fidlar neer ofzo, dat vinden die ouwe rockers in Landgraaf ook prima.
Hoeft niet eens creatief te zijn. Maar vervang Sevn Alias gewoon even voor Spinvis of Johan. Laat ipv Triggerfinger maar eens dEUS of Millionair komen.

Vervang The Script voor Alice In Chains, Miss Montreal voor een laatste show van Within Temptation, Ronnie Flex vervangen voor Arsenal, Don Diablo voor London Grammar en denk niet eens heel exotisch.

Met de bovenkant van de affiche is niks mis mee, integendeel: Pearl Jam, Foo Fighters, Bruno Mars, Editors, Snow Patrol, The Script, The Offspring, Noel Gallagher's high flying Birds en Oscar and the Wolf. Prima voor Pinkpop en ook begrijpelijke boekingen.

Maar dan is er zo'n ontzettend groot gat met de rest van het programma... Al zijn er nog A Perfect Circle en Parov Stelar... Maar voor de rest... toch veel (erg) goedkope acts om te boeken lijkt me. Er kunnen bij die kleinere acts zeker nog wat leuke/kwalitatieve dingen tussen zitten (Greta van Fleet, Marmozets, Brian Fallon), maar vooral: veel te veel Nederlandse en/of goedkope acts voor een major!

Als je iet of wat muziekliefhebber bent, ga je anno 2018 toch naar een ander (major)festival dan Pinkpop.

En toch weten ze het zo in elkaar te zetten dat er een leuke looproute ontstaat. Ik ga even uit van de clashfinder van yannick.
Vrijdag: walden - slygids - the last international - blof - snow patrol - the offspring - pearl jam
Zaterdag: marmozets - gang of youths - parov stelar - nothing but thieves - a perfect circle - noel gallagher - foo fighters
Zondag: the overslept - greta van fleet - brian fallon - bruno mars

Elke dag (op de zondag na) wel genoeg te doen. Het probleem is echter wel dat ik hier ook alle wel leuk om mee te pakken bandjes in hen zitten. Ik heb nergens een (vervelende) keuze moeten maken. Ook mis ik wat spannende acts (zijn er maar een paar als apc) en wat klappers overdag.

Grote minpunten zijn de hoeveelheid nlse bands die her en der gratis of relatief goedkoop te bekijken zijn. Ook bij de plaatsing van veel bands valt te bediscussiëren. The kooks als 3de op main? 4 jaar geleden stonden ze er nog een plek onder en ze zijn in die tijd toch alleen maar verder afgegleden? Lil kleine, ronnie flex en walking on cars zijn toch geen mainstage openers? Miss Montreal en blof als 2de? Sinds wanneer zijn nbt zo populair om als 3de naam op main te staan?
Had parov stelar de tent laten afsluiten, overdag op north is zonde. Ook de afsluiters op north zijn niet wauw. Waar de vorige jaren nog wel eens een grotere act stond als soad, slash, robert plant of avicii, zijn the offspring, o&tw en noel gallagher toch van een minder groot allure. Vergelijkbaar met skunk anansi, five finger death punch als het ware. Niet verkeerd maar ook geen uitschieter die je eerst altijd wel had. En ik snap echt niet wat acts als years and years nog geboekt worden.

En dan heb je op pinkpop ook nog het probleem dat als je de sub, de 3fm afsluiter en de headliner wilt zien, je over het algemeen 0 minuten hebt om je te verplaatsen waardoor je of keuzes moet maken of ergens een plekje achterin moet vinden of jezelf naar voren moet vechten. Voor mij betekent dat ik dan toch keuzes moet maken omdat ik liever een heel optreden goed zie dan meerdere optredens half maar dat is persoonlijk

Niet eerder in de gelegenheid geweest om te reageren, maar inmiddels is er al veel gezegd hier.
Ik denk dat de algemene conclusie is dat na al die maanden van speculeren en hopen vandaag toch wel voor de meesten een ongelooflijke anti-climax is geweest.

Ook mij valt het erg tegen. Wil eigenlijk wel een dagje gaan, maar twijfel nu toch wel behoorlijk.
Vrijdag (alleen Snow Patrol en Pearl Jam echt interessant) en zondag (alleen Editors en Oscar & The Wolf echt interessant) vallen sowieso af.
Zaterdag is nog wel ok voor mij: Foo Fighters, Noel Gallagher's High Flying Birds, A Perfect Circle, Nothing But Thieves, AURORA en The Marmozets.
Het nadeel is alleen dat ik na NGHFB achteraan sta bij FF, of ik moet NGHFB laten schieten, maar dan blijft er weer te weinig over om zo'n duur kaartje voor aan te schaffen.
Daarbij ook in gedachten dat sommige acts (NGHFB, NBT, AURORA) ook nog naar Werchter kunnen komen. Daar ga ik namelijk zeker heen.
Nog maar eens goed over nadenken.

Trouwens, het gekrijs van Jessie J zou ik zeker proberen te vermijden.

Ok The Kids zoals Lil Kleine Aren't Allright. Maar zooo negatief als hier gedaan wordt vind ik ook weer wat zuur..

Ik heb er wel zin in eigenlijk, vooral in de vrijdag. En maandag zonder kater naar t werk;)

Lekker allemaal vroeg naar huis op zondag, want Bruno Mars is natuurlijk niet Rock genoeg.. Huilen met de pet op dit topic.

Bruno mars is een fantastische boeking. Verder ook nog nergens op een festival gezien voor deze zomer. Daar kan echt niemand iets over zeggen.

Nu toch eventjes een béétje de advocaat van de engel spelen, nu alles bezonken is. (Lekker schizofreen.)

Maar hoe mager die zondag ook mag zijn in z'n geheel, afsluiten met Editors en Bruno Mars is best knap voor een festival als Pinkpop. Die laatste gaat gewoon de show van het weekend spelen. Ookal is het mijn dada ook niet echt, nee (laatste singletje met die Cardi B is overigens wel leuk).

Bruno mars is een fantastische boeking. Verder ook nog nergens op een festival gezien voor deze zomer. Daar kan echt niemand iets over zeggen.

Het heet Open'er en je krijgt er ook Depeche Mode, Nick Cave, Arctic Monkeys & Gorillaz voor de schappelijke prijs van 160€ voor 4 dagen festival incl. camping ;)

roluf wrote:

Het heet Open’er en je krijgt er ook Depeche Mode, Nick Cave, Arctic Monkeys & Gorillaz voor de schappelijke prijs van 160€ voor 4 dagen festival incl. camping
1f609.svg

Werchter Boutique is dichter bij huis.
Of Rock in Rio met Muse en the Killers.

Vanmorgen met veel gedoe uiteindelijk toch net op tijd aangekomen in een propvolle Paradiso. Er was veel publiek en pers...vorig jaar was dit een stuk minder.
Met veel verwachtingen begint de vrijdag....naja Snow Patrol oké toffe naam maar die staan ook op andere festivals.
Wanneer de namen lil kleine en Bløf komen schrik ik....wat doet Pinkpop??
De zaterdag net zo erg...en de zondag.
The script staat bij Werchter niet als subheadliner maar daaronder bij Pinkpop is the Script subheadliner...??
En dan Ronnie Flex op mainstage? Dan wordt er ook nog eens gezegd dat een weekendkaarten nu 220 euro kost en dagkaart 100 euro. Maar let wel even op ... daar komen nog 10 euro service kosten bij!!
Dus weekendkaart 230 en dagkaart 110!
Het kleine parkcity live festival heeft dit jaar...ja hoor: miss Montréal , lil kleine , etc. Geboekt en die staan dit jaar ook op Pinkpop. Weekendkaart parkcity live is 70 euro ...dus miss Montréal en Ronnie flex zijn zeker geen dure acts!!
Ik als echte Pinkpop fan overweeg nu om naar Werchter te gaan. Daar krijg je voor bijna dezelfde prijs er een dag gratis bij en ook nog eens een betere line-up!
En de jeugd trekt die hip hop ook niet meer..." veel te duur " heb ik al van genoeg vrienden gehoord.
Ik verwacht een slechte kaartverkoop dit jaar.

James wrote:

roluf wrote:

Het heet Open’er en je krijgt er ook Depeche Mode, Nick Cave, Arctic Monkeys & Gorillaz voor de schappelijke prijs van 160€ voor 4 dagen festival incl. camping
1f609.svg

Werchter Boutique is dichter bij huis.

Ah, ja inderdaad! Omdat ik zelf o.a. naar Open'er ga deze zomer dacht ik gelijk aan Open'er, maar op Boutique staat hij ook inderdaad!

Ik was nog aan 't denken om de vrijdag te gaan, maar nu lees ik hier dat The Offspring de 3FM stage afsluit? Dat zou betekenen dat van Pearl Jam en The Offspring de hele show zien vrijwel onmogelijk is. Waar halen jullie de info vandaan dat Offspring de 3FM stage afsluit vandaan?

Ik was nog aan ’t denken om de vrijdag te gaan, maar nu lees ik hier dat The Offspring de 3FM stage afsluit? Dat zou betekenen dat van Pearl Jam en The Offspring de hele show zien vrijwel onmogelijk is. Waar halen jullie de info vandaan dat Offspring de 3FM stage afsluit vandaan?

Er spelen op de vrijdag 3 bands op de north stage (voorheen 3fm stage). Jessy glyne, oh wonder en the offspring zijn daar de namen voor. Logisch gezien heeft maar 1 van die 3 enigszins de status om een podium af te sluiten en dat is the offspring. Daarnaast staan ze op het schema van pinkpop ook als hoogste in het rijtje north stage. Eerder was dit altijd accuraat voor wie welke spot had.

Ik was nog aan ’t denken om de vrijdag te gaan, maar nu lees ik hier dat The Offspring de 3FM stage afsluit? Dat zou betekenen dat van Pearl Jam en The Offspring de hele show zien vrijwel onmogelijk is. Waar halen jullie de info vandaan dat Offspring de 3FM stage afsluit vandaan?

zie:
http://bit.ly/2ESay0I

Users who are viewing this thread