Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Alle rekenwonders hebben het over een dag extra bij Werchter voor bijna dezelfde prijs. Vergeet niet dat je ook extra (bier/eet) kosten hebt voor een dag.

Bij Werchter betaal je €35,- meer (inc camping) voor anderhalve dag extra want de vrijdag begint bij Pinkpop vrij laat. Eten/drinken erbij halen vind ik altijd een non argument want dat ligt er echt aan wat je er zelf aan uitgeeft.

Ik denk dat we er geen politieke discussie van moeten maken, maar het gebrek aan geld naar cultuur lijkt me niet in de linkse hoek te zoeken (al heb ik eerder al vernomen dat je daar nogal een afkeer van hebt ;-)).

Hahahaha klopt. Links is kut. Maar goed ik vind dat hele gemauw met de Jan Smeets Award, Amnesty International, Brightlands Kweekvlees echt te debiel voor woorden.

Organiseer een muziekfestival, doe dat en flikker de rest overboord.

Ik vind (!) de line-up in de breedte extreem slecht, niet “major-festival-waardig” en (om iemand anders van dit forum te citeren) inderdaad Paaspop met een paar grote, dure headliners. Maar goed, dat is smaak. Objectief gezien zal het best zo zijn dat iemand die niet verder luistert dan Radio 538 hier heel erg blij mee is en aftaait voor Pearl Jam (wie zijn dat?) begint. Ook dat is smaak.

Maar er is een veel groter probleem, en dat probleem is Jan Smeets. Die man maakt meer kapot dan je lief is met zijn ridicule uitspraken voor, tijdens en na de persconferentie. Hij schept verwachtingen die nooit waar worden gemaakt (second headliner 100.000 man), roept dingen die niet kloppen (minder hiphop dit jaar), heeft last van grootheidswaanzin (“bands WILLEN op Pinkpop spelen”, Champions League, etc.) en doet er elk jaar een schepje bovenop (“dit is de beste line up ever, maar 2019 wordt nog beter!”). Ik roep het al jaren: hou die man uit de media, stop met dat belachelijke toneelstukje in Paradiso en doe het als Rock Werchter: vanaf december elke week een reeks namen.

Goed, dat was het. Nu stop ik erover. Tot op Pinkpop!
1f609.svg
Niet mee eens... Jan Smeets is het enige wat Pinkpop nog wat kleur geeft. Ja hij doet soms uitspraken waar je soms je bedenkingen bij hebt. Maar die man geeft veel om "zijn" festival en doet soms uit eigen enthousiasme van die uitspraken. Persoonlijk vind ik het wel mooi om te zien ipv van die grijze muizen zoals Herman Schuereman of Marek Lieberberg die nooit boe of bah zegt. Het zal allemaal wel "professioneler" zijn, maar ik vind het ook juist wel zijn charmes hebben. "Goed smeren" is ook een beetje zo'n running gag geworden wat bij de charme van Pinkpop hoort. Die man bedoeld het allemaal goed.

Wat betreft de persconferentie... gedeeltelijk eens, maar van de andere kant zitten we toch massaal weer met z'n allen die dag klaar om te kijken waar Pinkpop nu weer mee komt aanzetten (inclusief het hele media circus wat het met zich meebrengt). Het trekt wel veel aandacht.

Zou me niet verbazen dat Jan na volgend jaar er mee stopt (na de 50ste editie), en dan vind ik toch erg knap wat die man 50 jaar betekend heeft voor het Nederlandse muzikale landschap. Als hij weg is dan gaan de line-ups echt niet zomaar veranderen.. en dan wordt het helemaal een saaie bedoening. Kan je nagaan als ze dit naar buiten zouden brengen zonder alle poes pas... dan had het helemaal niets geweest.

Absoluut oneens. Zo'n festival is juist een prachtige aangelegenheid om dit soort dingen in de schijnwerpers te zetten.

Of dat nou op de perspresentatie moet is dan wel een tweede.

En misschien moet Pinkpop maar met Vipplekken/incl.backstage rondleidingen/Pinkpoparrangementen beginnen om extra inkomsten te genereren. Altijd dat gelul over niets veranderen. Daar zijn ze al bijna een keer failliet mee gegaan. Het is een linkse starre bende.

Durf te veranderen. Trap die gemeente daar eens in zijn ballen met die vergunningen. Hop door tot 3 uur.

Maar goed het is nu zoals het is. Als ze er kapot aan gaan hebben ze dat aan henzelf te wijten.

Als het een rechtse starre bende was geweest dan hadden we nu al jaren geen Pinkpop meer gehad.

Dat met die vergunningen is makkelijker gezegd dan gedaan.

Als ze met VIP plekken komen dan krijg je Golden Circle achtige taferelen op een open festival en ook dat gaat niet werken.

Want Pinkpop moet doen is gewoon een goede line-up neerzetten. Da's het halve werk.

En misschien moet Pinkpop maar met Vipplekken/incl.backstage rondleidingen/Pinkpoparrangementen beginnen om extra inkomsten te genereren. Altijd dat gelul over niets veranderen. Daar zijn ze al bijna een keer failliet mee gegaan. Het is een linkse starre bende.

Durf te veranderen. Trap die gemeente daar eens in zijn ballen met die vergunningen. Hop door tot 3 uur.

Maar goed het is nu zoals het is. Als ze er kapot aan gaan hebben ze dat aan henzelf te wijten.
Dat zeker ja.. laat godver is zien dat je de grootste muziekfestival bent van Nederland.. niemand zou Landgraaf kennen zonder Pinkpop, daar mag wel wat tegenover staan. En zoals ik al eerder heb geschreven.. het is te gek dat ze voor die vrijdag een zelfde bedrag durven te vragen dan voor de zondag (gezien het aantal acts op het affiche). Het is ook te bizar voor woorden dat mensen pas op vrijdag ochtend naar de camping kunnen komen. Gooi dat gewoon 1 dag eerder open.. verdeeld het verkeer ook wat beter over de dagen lijkt me.

Daar ben ik het absoluut mee eens. Die vrijdag moet gewoon een stuk goedkoper. Die camping moet eerder open.
Er moeten Early Bird Tickets komen.
Etc.

Absoluut eens met voorgaande posts. Er mag echt wel een frisse wind gaan waaien. Deze verhoging is weer zo'n typische hotseknotsmaatregel. Er wordt gewoon amper over alternatieven gedacht. In een eerder vvk kun je ook nog early bird tarieven hanteren, je kunt campingtickets los verkopen. Eigenlijk is het natuurlijk ook vreemd dat iedereen betaalt voor een campingplek en natuurlijk lang niet iedereen daar gebruik van maakt. Gooi die camping een dag eerder open, onderzoek mogelijkheden om het een dag langer te maken (las ik daar niet onlangs ook iets over?), rek die vergunningen op, durf te innoveren op het terrein, geef Jan Smeets ieder jaar ceremonieel het eerste ticket en houd hem ver verwijderd van een microfoon of de media in het algemeen.

Ik denk dat het al heel wat zou schelen als Pinkpop

- De weekendtickets en campingtickets los te koop aanbied.
- Early Bird Tickets in de voorverkoop gooit.
- Vrijdag eerder begint.

De camping moeten ze, net als vroeger toen Pinkpop nog 1 dag was gewoon los verkopen. Zo hebben ze ook zicht op hoeveel campinggasten ze moeten ontvangen. Ik betaal nu dubbel, hotel (dat al duurder is voor Pinkpop) + camping. Dat is wel mijn eigen keuze maar dan hadden de 'basis' ticketprijzen niet eens zoveel verhoogd hoeven worden.

De camping moeten ze, net als vroeger toen Pinkpop nog 1 dag was gewoon los verkopen. Zo hebben ze ook zicht op hoeveel campinggasten ze moeten ontvangen. Ik betaal nu dubbel, hotel (dat al duurder is voor Pinkpop) + camping. Dat is wel mijn eigen keuze maar dan hadden de ‘basis’ ticketprijzen niet eens zoveel verhoogd hoeven worden.
Dat is een beetje voor eigen parochie preken om eerlijk te zijn. Als ze dat gaan veranderen gaat dat echt niet het festival beter of minder maken.

Voor mindervaliden wel. Die moeten nu een verplicht campingticket kopen waar ze niet kunnen slapen.

Voor mindervaliden wel. Die moeten nu een verplicht campingticket kopen waar ze niet kunnen slapen.
Nee ze kopen een weekend kaart waar een gratis camping bij zit, hoeven ze geen gebruik van te maken als ze niet willen.

Of een weekend kaart waar de kosten van de camping al bij inbegrepen zitten. Het is maar hoe je het ziet.

Ergens is het wel gek natuurlijk, dat je er sowieso voor moet betalen. Ik denk ook niet dat er plek is voor 50.000 mensen op de campings (correct me if I'm wrong). Zelf ga ik altijd op de camping, maar ik zou het alleszins redelijk vinden als de terrein- en campingtickets los van elkaar worden verkocht. Waarschijnlijk had een dergelijke constructie ook minder weerstand opgeroepen (bijvoorbeeld, weekendkaarten 205 en incl camping 230). De vraag is dan natuurlijk of dat het beoogde effect zou hebben.

Ergens is het wel gek natuurlijk, dat je er sowieso voor moet betalen. Ik denk ook niet dat er plek is voor 50.000 mensen op de campings (correct me if I’m wrong).

https://nl.wikipedia.org/wiki/Pinkpop_1994
Pinkpop 1994 was de 25e editie van het Nederlands muziekfestival Pinkpop en de 7e in Landgraaf. Het festival telde ruim 70.000 bezoekers, waaronder ruim 25.000 kampeerders. Dit zilveren jubileum werd gezien als een groot succes maar daarna stelde de organisatie, vanwege het comfort, wel het maximumaantal bezoekers bij op 60.000. Voor het eerst vond Pinkpop plaats op beide Pinksterdagen.

Dit jaar waren alle campings overvol. Dus waarschijnlijk is 25.000 echt wel het maximale aantal campinggasten.

Je kan er heel hard over zeuren. Maar het enige dat helpt is met zijn alle massaal niet gaan. Dat heb je aan lowlands gezien een paar jaar geleden.

Je kan er heel hard over zeuren. Maar het enige dat helpt is met zijn alle massaal niet gaan. Dat heb je aan lowlands gezien een paar jaar geleden.

Als we er niet meer over mogen zeuren dan kun je het forum wel opdoeken bijna. :wink:

Users who are viewing this thread