Ik vind (!) de line-up in de breedte extreem slecht, niet “major-festival-waardig” en (om iemand anders van dit forum te citeren) inderdaad Paaspop met een paar grote, dure headliners. Maar goed, dat is smaak. Objectief gezien zal het best zo zijn dat iemand die niet verder luistert dan Radio 538 hier heel erg blij mee is en aftaait voor Pearl Jam (wie zijn dat?) begint. Ook dat is smaak.
Maar er is een veel groter probleem, en dat probleem is Jan Smeets. Die man maakt meer kapot dan je lief is met zijn ridicule uitspraken voor, tijdens en na de persconferentie. Hij schept verwachtingen die nooit waar worden gemaakt (second headliner 100.000 man), roept dingen die niet kloppen (minder hiphop dit jaar), heeft last van grootheidswaanzin (“bands WILLEN op Pinkpop spelen”, Champions League, etc.) en doet er elk jaar een schepje bovenop (“dit is de beste line up ever, maar 2019 wordt nog beter!”). Ik roep het al jaren: hou die man uit de media, stop met dat belachelijke toneelstukje in Paradiso en doe het als Rock Werchter: vanaf december elke week een reeks namen.
Goed, dat was het. Nu stop ik erover. Tot op Pinkpop!