Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
voor intresse in zojuist aangekondigde namen RaR/RiP
zie topic : Rock am Ring 2018

Nice Nice, das gelijk een flinke lading namen :) Staan mooie namen tussen, daarvan mogen er wel een flink aantal doorkomen van mij.
Stone Sour, Rise Against, A7x, 30STM lijken me mooie namen voor pinkpop. (misschien A7x of 30STM als 3fm afsluiter of sub ergens?)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Nu dus nog die derde naam. Mijn gok zou Pearl Jam zijn.

Is PJ de naam om de weekendkaarten zeker uit te verkopen? Eerst zien of ze gaan touren in Europa en als ze gaan touren of ze festivals doen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Nu dus nog die derde naam. Mijn gok zou Pearl Jam zijn.

Is PJ de naam om de weekendkaarten zeker uit te verkopen? Eerst zien of ze gaan touren in Europa en als ze gaan touren of ze festivals doen.
#PJTOUR2018
ze gaan touren
Lollapalooza's
ze doen festivals

de rest, dat is afwachten
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
bcmrmaybe wrote:
Volgens Zegut is GnR later in europa.


Zegut heeft het VAAK goed. Maar niet altijd. Ik hou me vast aan die niet altijd
1f642.svg


dat is idd ook zo.
Vind het zelf wel opvallend dat Download dan ineens later komt met de aankondiging, dan is er iets anders gegaan dan verwacht.
Zegut gaf wel aan GnR later in Europa is, maar komt niet terug op het GnR / Hellfest verhaal.
Rockavaria zou, volgens eerste geruchten 3 dagen worden. Maar blijkt nu met 2 dagen te zitten dat weekend.
Ik denk dat hij gelijk heeft met Metallica en GnR.
dus is het best opvallend dat zowel Metallica als GnR niet op RaR/RiP affiche gekomen zijn.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
bcmrmaybe wrote:
Nu dus nog die derde naam. Mijn gok zou Pearl Jam zijn.


Is PJ de naam om de weekendkaarten zeker uit te verkopen? Eerst zien of ze gaan touren in Europa en als ze gaan touren of ze festivals doen.

#PJTOUR2018
ze gaan touren
Lollapalooza’s
ze doen festivals

de rest, dat is afwachten
Het blijft inderdaad afwachten maar zeg nou eerlijk, hoe moeilijk kan het zijn? Met alle, oké het zijn geruchten, die er zijn kan het volgens mij echt totaal niets anders meer zijn dan Pearl Jam. Echt even los van het feit dat ik het een topband vind. Van mij mogen ze ook naar de Ziggo gaan.
Maar met alle info die we nu hebben kan het bijna niet anders.
GnR zou ook fantastisch zijn maar die touren later, hetzelfde geld ook voor Metallica. Als die info klopt natuurlijk.
De Stones touren door de UK en voor zover ik nu weet is er nog geen enkel gerucht dat ze terug komen naar Europa.
Springsteen staat op Broadway en Coldplay tourt niet voor zover ik weet. U2 gaat voor eigen shows denk ik.
We zullen hoe dan ook moeten wachten tot december volgens Jan. Oh, de laatste 2 tours van PJ door Europa waren van half juni tot half juli en werden bekend gemaakt.......... In december
:wink:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Echt even los van het feit dat ik het een topband vind. Van mij mogen ze ook naar de Ziggo gaan.
Ik wil ook wel Iron Maiden op Pinkpop zien en PJ in Ziggo :twisted:

Joh... Na RaR wil ik weten wat Download allemaal in petto heeft!!!
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Het kan natuurlijk ook altijd nog dat pinkpop met een 3e kleinere headliner komt. Ik heb geen idee hoe groot Gorillaz precies is, maar is het veel kleiner dan bv een band als Arctic Monkeys?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Het kan natuurlijk ook altijd nog dat pinkpop met een 3e kleinere headliner komt. Ik heb geen idee hoe groot Gorillaz precies is, maar is het veel kleiner dan bv een band als Arctic Monkeys?

Los van mijn persoonlijke mening...
Maar Gorillaz zal in Nederland toch prima zijn voor BKS of DTRH. BKS lijkt me dat de 'vaste' bezoekers dat ook wel zeer kunnen waarderen.
 

Jerry666

Campingartiest
18 okt 2016
84
0
Stone Sour en Marylin Manson naar Fortarock vermoed ik

A7X naar Pinkpop denk ik, gaan niet voor sub onder Nightwish op Fortarock

30secTM mooie sub voor FOO
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Stone Sour en Marylin Manson naar Fortarock vermoed ik

A7X naar Pinkpop denk ik, gaan niet voor sub onder Nightwish op Fortarock

30secTM mooie sub voor FOO
Stone Sour denk ik op Pinkpop te verwachten en Manson naar zalen.
Maar dat denk ik dan weer...
 

Doom010

Randprogramma
8 jan 2016
180
49
Stone Sour en Marylin Manson naar Fortarock vermoed ik

Vermoed ik niet. Stone Sour en Manson zijn stuk voor stuk grotere namen dan de Headliners; Nightwish en Parkway Drive.
Fingers crossed voor PP.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Ik vind het wel een beetje aparte set headliners voor RAR en RIP.

FF snap ik maar 30STM en Gorillaz zijn niet echt de namen die ik had verwacht als headliner voor dit soort festival
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ik vind het wel een beetje aparte set headliners voor RAR en RIP.

FF snap ik maar 30STM en Gorillaz zijn niet echt de namen die ik had verwacht als headliner voor dit soort festival

conspiracy theories over Metallica en GnR wel hierin weerspiegeld.
Vrees dat ze na Pinkpop-weekend pas verder touren in Europa.
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Rock am Ring is toch een aantal weekenden vroeger dan Pinkpop, misschien was het te vroeg om betere headliners te krijgen.
 

SneakyDevil

Playlistbediener
13 okt 2017
20
0
Rock am Ring is toch een aantal weekenden vroeger dan Pinkpop, misschien was het te vroeg om betere headliners te krijgen.

Dit lijkt mij niet, festivals weten dit wel ruim van te voren.
Dat is waarschijnlijk ook de reden dat Pinkpop, werchter en Graspop zijn verplaatst.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
colint wrote:
Rock am Ring is toch een aantal weekenden vroeger dan Pinkpop, misschien was het te vroeg om betere headliners te krijgen.

Dit lijkt mij niet, festivals weten dit wel ruim van te voren.
Dat is waarschijnlijk ook de reden dat Pinkpop, werchter en Graspop zijn verplaatst.
Nou? De reactie van Download en organisator Andy Copping komt op mij over als een plotselinge verandering, waar ze nog géén uitsluitsel hadden over de oplossing.
 

SneakyDevil

Playlistbediener
13 okt 2017
20
0
Kevin wrote:

colint wrote:
Rock am Ring is toch een aantal weekenden vroeger dan Pinkpop, misschien was het te vroeg om betere headliners te krijgen.


Dit lijkt mij niet, festivals weten dit wel ruim van te voren.
Dat is waarschijnlijk ook de reden dat Pinkpop, werchter en Graspop zijn verplaatst.

Nou? De reactie van Download en organisator Andy Copping komt op mij over als een plotselinge verandering, waar ze nog géén uitsluitsel hadden over de oplossing.

Misschien mochten ze het plots niet meer bekend maken? Of is er iets veranderd in het contract etc.
We komen er niet achter maar ik denk niet dat het er aan ligt dat een band hun volledige tour (hoe ver staat alles van te voren vast?) omzet.

Verder, is Avenged sevenfold niet groot genoeg om Pinkpop te headlinen? Want net als bij Maiden zou je dan toch wel 3 verschillende headliners hebben pop, rock en metal.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
DennisvdBr wrote:

Kevin wrote:

colint wrote:
Rock am Ring is toch een aantal weekenden vroeger dan Pinkpop, misschien was het te vroeg om betere headliners te krijgen.


Dit lijkt mij niet, festivals weten dit wel ruim van te voren.
Dat is waarschijnlijk ook de reden dat Pinkpop, werchter en Graspop zijn verplaatst.


Nou? De reactie van Download en organisator Andy Copping komt op mij over als een plotselinge verandering, waar ze nog géén uitsluitsel hadden over de oplossing.

Misschien mochten ze het plots niet meer bekend maken? Of is er iets veranderd in het contract etc.
We komen er niet achter maar ik denk niet dat het er aan ligt dat een band hun volledige tour (hoe ver staat alles van te voren vast?) omzet.

Verder, is Avenged sevenfold niet groot genoeg om Pinkpop te headlinen? Want net als bij Maiden zou je dan toch wel 3 verschillende headliners hebben pop, rock en metal.

Avenged Sevenfold als headliner op Pinkpop? Dat zou me echt verbazen. Spreekt te weinig mensen aan die niet van het genre houden. Rammstein en Metallica kunnen bijvoorbeeld wel.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Het kan natuurlijk ook altijd nog dat pinkpop met een 3e kleinere headliner komt. Ik heb geen idee hoe groot Gorillaz precies is, maar is het veel kleiner dan bv een band als Arctic Monkeys?

Gezien de aanstaande prijsverhoging van de tickets lijkt me het heel erg sterk dat er een kleinere 3de headliner is.

Ik zou 30stm, A7X, AM, Gorillaz, Editors, Killers, QOTSA etc dus eigenlijk al gelijk uitsluiten voor het 3de headlineslot
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Vind persoonlijk dat "pop, rock, metal" nog wel aardig hoor... :mrgreen:
Als er nu eens wat meer aankondigingen komen.
Meer headliners touren, hoe groter de groep is waar we in kunnen kijken.
Nu is nog veel op geruchten afgaan.
Aangezien de volgende headliner pas eind november of begin december er bij komt, denk ik dat het gaat om een headliner die ook pas later op affiches te zien zal zijn. Om, zeg maar zo, de verrassing groter te houden.
Denk ook dat dat nog is vóór Pinkpop de Gouden Tip start.
Nu vooral veel van de rest van het affiche inpuzzelen voorlopig, althans dat denk ik.
Van de 'harde' namen van RaR/RiP is echter een punt mee te nemen, Pinkpop is gelijk met Download FR en NovaRock, daar verliezen we wel wat aan van die namen...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken