Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Maat qotsa is toch zeker na het laatste album geen kleine band meer. Die gasten leveren album na album kwaliteit. Ik ga liever naar een dag met qotsa dan met guns n rosés. En als ze dan ook nog 3 goede Subs neerzetten verkopen ze echt wel uit.

Gorillaz kwam helaas met een veel minder album. Maar zouden op basis van een eerder uitgebracht episch album door een flinke lading festivals met trots worden gepresenteerd als headliner

maar als ik naar de headliners van vorig jaar kijk en ze knallen gorillaz of qotsa neer dan zijn deze headliners nog steeds 10 keer zo goed als vorig jaar. Dus ik snap dat die enorm grote namen heel tof zijn maar kijk uit dat je straks niet met zijn allen heel erg teleurgesteld bent.

 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Ik heb even contact gezocht met bureau Pinkpop mbt de voorverkoopadressen. Ik geloof dat het hele Primeraplan niet zo succesvol was/is. Smeets was er ook niet over te spreken. Veel geklooi met de tickets etc

Op dit moment geeft bureau Pinkpop aan: "Het is nog niet bekend welke voorverkoopadressen weer Pinkpoptickets gaan verkopen."

Ik duim dat de andere voorverkoopadressen weer terugkomen. Lekker voor de deur hangen met een bak koffie. Muziekje erbij.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Maat qotsa is toch zeker na het laatste album geen kleine band meer. Die gasten leveren album na album kwaliteit. Ik ga liever naar een dag met qotsa dan met guns n rosés. En als ze dan ook nog 3 goede Subs neerzetten verkopen ze echt wel uit.

Dat is denk ik eerder een persoonlijke mening dan de algehele mening van de gemiddelde festivalganger. Ik ga wel veel liever naar een dag met GNR. Sterker nog, dat zou ik zeker overwegen en QOTSA zeker niet (niet dat dat een slechte band is hoor, maar die ga ik vast nog wel eens zien op een festival).
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
381
107
Kreeg vandaag een bericht van iemand die met de controller van Pinkpop had gesproken.
3e headliner is Pearl Jam (heb deze tip al eerder gehad en geloof het zelf ook)
Daarnaast zou als sub 30 Seconds to Mars, Gorillaz en Qotsa gecontracteerd zijn.
Geloofwaardig?
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ja, klinkt best geloofwaardig. Al had ik Gorillaz niet verwacht (had die op een BKS/DTRH als headliner verwacht) maar 30STM verbaast me niks (al vind ik dat echt een overrated band maar dat terzijde) en QOTSA had ik eigenlijk al aangekondigd dat ik die als sub/afsluiter 3FM verwachtte.

Ik had ze dan op Gorillaz na ook al in mijn clashfinder gezet (https://clashfinder.com/s/pinkpop2018/).
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Kreeg vandaag een bericht van iemand die met de controller van Pinkpop had gesproken.
3e headliner is Pearl Jam (heb deze tip al eerder gehad en geloof het zelf ook)
Daarnaast zou als sub 30 Seconds to Mars, Gorillaz en Qotsa gecontracteerd zijn.
Geloofwaardig?

Dat zou een behoorlijk nette invulling zijn van de bovenkant van hehet affice
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ha, ik wist het wel, maar toch mooi dat het even bevestigd wordt door Jan Smeets:

Het boeken van de headliners hangt af van wat zich op dat moment aandient. Een aantal headliners zijn afgehaakt omdat zij niet ‘kunnen’ headlinen en geen genoegen nemen met een plaats als ‘second headliner’. Op het moment dat bekend werd dat Bruno Mars ging touren, heeft Pinkpop zich direct gemeld. “Maar er zit geen greintje beleid achter”, besluit Smeets.

Oftewel kunnen we dan voor volgend jaar alsjeblieft ophouden met de 'popheadliner' want daar is dus geen sprake van!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ha, ik wist het wel, maar toch mooi dat het even bevestigd wordt door Jan Smeets:

Het boeken van de headliners hangt af van wat zich op dat moment aandient. Een aantal headliners zijn afgehaakt omdat zij niet ‘kunnen’ headlinen en geen genoegen nemen met een plaats als ‘second headliner’. Op het moment dat bekend werd dat Bruno Mars ging touren, heeft Pinkpop zich direct gemeld. “Maar er zit geen greintje beleid achter”, besluit Smeets.

Oftewel kunnen we dan voor volgend jaar alsjeblieft ophouden met de ‘popheadliner’ want daar is dus geen sprake van!
Zei ik toch... :wink:
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
"Maar er zit geen greintje beleid achter" dat zegt al veel over je organisatie als je zo'n uitspraken doet..

Ik vind 't niet echt geloofwaardig. Gorillaz en QOTSA zijn zowat op elk festival waar ze staan, headliner. Dat 30STM plots headliner blijkt te zijn door het mogelijk uitvallen van Metallica, tsja daar kan ik nog inkomen dat die op Pinkpop nog zouden subben.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
“Maar er zit geen greintje beleid achter” dat zegt al veel over je organisatie als je zo’n uitspraken doet..

Ik vind ’t niet echt geloofwaardig. Gorillaz en QOTSA zijn zowat op elk festival waar ze staan, headliner. Dat 30STM plots headliner blijkt te zijn door het mogelijk uitvallen van Metallica, tsja daar kan ik nog inkomen dat die op Pinkpop nog zouden subben.
Joh... Je neemt ook elke gelegenheid aan om een uitspraak uit de context te trekken hè.
Het gaat er over de vraag of een pop-headliner een bewuste keuze is of het beleid om elk jaar te doen...
Zie:
http://festileaks.com/2017/10/pinkpop-kiest-bewust-pop-headliner/
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Als dat de invulling is kan je spreken van een zeer maar dan ook zeer sterke line up
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Je boekt wat er is en wat volk trekt. Het liefst mooie dikke namen.
Maar goed wat je wil is niet altijd wat je krijgt.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
“Maar er zit geen greintje beleid achter” dat zegt al veel over je organisatie als je zo’n uitspraken doet..

Werchter boekt ook FATM en Editors achter elkaar. Das ook niet voor de lol lijkt me.
 

Tom1617899894

Randprogramma
26 okt 2017
125
33
voor intresse in zojuist aangekondigde namen RaR/RiP
zie topic : Rock am Ring 2018

Ik hoop toch echt dat Gorillaz of Thirty Seconds to Mars geen headliner zijn op Pinkpop. Het verbaasd mij ook echt dat ze op RaR headliner zijn, vind dat qua headliners zeer matig voor zo'n festival. Daarentegen had ik eigenlijk wel verwacht dat Avenged Sevenfold hoger op het affiche zou staan. Vond hun show op Pinkpop 2014 erg goed en had ook het idee dat deze wel goed aansloeg. Daarnaast verkochten ze daarna de Ziggo Dome uit (?).

Van mij mogen Avenged Sevenfold, Rise Against, Marilyn Manson en Body Count ft. Ice T door naar Pinkpop :).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Kreeg vandaag een bericht van iemand die met de controller van Pinkpop had gesproken.
3e headliner is Pearl Jam (heb deze tip al eerder gehad en geloof het zelf ook)
Daarnaast zou als sub 30 Seconds to Mars, Gorillaz en Qotsa gecontracteerd zijn.
Geloofwaardig?
Ik heb me er in verdiept.
Komt wel in lijn van de theorie met de 3 headliners per dag, 1 dag afsluiter als dag head en de 2 subs op Main en 3fm afsluiter. Daarbij verklaart ook nog de prijsverhoging.
Wat dat betreft... Lijkt me best aannemelijk vanuit dat oogpunt.
De critici zullen zeggen dat dit nooit op Pinkpop gebeurt.
:mrgreen:
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
De prijsverhoging kan ook gewoon komen doordat de bands weer meer vragen dan de voorgaande jaren.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.930
3.304
De prijsverhoging kan ook gewoon komen doordat de bands weer meer vragen dan de voorgaande jaren.

Het is inderdaad geen geheim dat bands steeds meer vragen voor optredens. Prijzen van festivals gaan al jaren omhoog en dat komt niet alleen omdat ze steeds grotere headliners boeken.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Kreeg vandaag een bericht van iemand die met de controller van Pinkpop had gesproken.
3e headliner is Pearl Jam (heb deze tip al eerder gehad en geloof het zelf ook)
Daarnaast zou als sub 30 Seconds to Mars, Gorillaz en Qotsa gecontracteerd zijn.
Geloofwaardig?

Zeker gezien de info die we op dit moment hebben van alle bands. Verklaart ook meteen de prijsstijging.
2018 champignons league voor PP als deze allemaal komen :wink:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Rolo wrote:
Kreeg vandaag een bericht van iemand die met de controller van Pinkpop had gesproken.
3e headliner is Pearl Jam (heb deze tip al eerder gehad en geloof het zelf ook)
Daarnaast zou als sub 30 Seconds to Mars, Gorillaz en Qotsa gecontracteerd zijn.
Geloofwaardig?

Zeker gezien de info die we op dit moment hebben van alle bands. Verklaart ook meteen de prijsstijging.
2018 champignons league voor PP als deze allemaal komen ?
ik had ook nog wat in het PJ topic gezet, nieuwe geruchten uit Italië linkt Pearl Jam ook aan i-Days, Firenze Rocks en oa een losse show in omgeving Milaan eind juni 2018...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken