Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
En toch geloof ik niet helemaal dat er totaal geen beleid achter de programmering zit. In diverse interviews hebben mensen van Mojo die verantwoordelijk zijn voor het programma aangegeven dat ze andere doelgroepen willen gaan aanspreken. Dan ligt het niet voor de hand dat ze daar bij het vastleggen van de headliners geen rekening mee proberen te houden.

Wat ik me wel kan voorstellen: de beschikbaarheid van acts kan ertoe leiden dat je die lijn los moet of wilt laten. Dus in die zin is het natuurlijk zeker een kwestie van pakken wat je pakken kan. Maar ik geloof echt dat Pinkpop daadwerkelijk kijkt of er een act beschikbaar is die bruggen kan bouwen richting nieuwe doelgroepen. En dat je dat ook structureel probeert te doen, als in ieder jaar of toch zo vaak mogelijk. Zoals Robbie Williams en Justin Bieber in het verleden. Als Beyoncé of Kanye West een keer beschikbaar is, dan gaan ze echt wel proberen die vast te leggen.

Ik kan me niet voorstellen dat een miljoenenbedrijf als Mojo geen beleid hanteert. Kom op zeg...

Verder: als het door Rolo genoemde rijtje klopt, dan hebben ze een behoorlijk programma dit jaar. Gorillaz zou ik echt een opvallende boeking vinden voor Pinkpop. Want ik denk dat die elders beter op hun plaats zijn. Maar goed: misschien zijn de Gorillaz dit jaar de act waarmee ze nieuwe doelgroepen hopen aan te boren. Komt er toch nog een mooie portie hiphop op Pinkpop.
 

iggy2016

Playlistbediener
22 nov 2016
49
0
Mooie line-up tot nog toe, als het zo is

Hoorde vandaag de nieuwe track van Franz Ferdinand, en hoorde dat die ook gaan touren volgend jaar. Optie?
 

iggy2016

Playlistbediener
22 nov 2016
49
0
Van Pearl Jam forum:

Good news for next summer: One of the most beloved rock bands should return to our country. Pearl Jam is about to announce a European tour, and Italy should be included with three concerts: one in Milan / surroundings, one in the northeast and one in central Italy.

This is a rumor that Rockol has collected from different sources and we give you absolute preview. But, being an indiscretion, there is still no official confirmation. In these cases the conditional is obligatory, especially given the history of the group, which in the past has proven to change ideas at the last moment.

At Rockol it appears that the dates should be at the end of June, the date "Milanese" will be within the I-Days Festival which in 2017 hosted Radiohead and Linkin Park (but could move from Monza).


The other two dates, at Rockol, may be in the stadiums. For one of the two dates, another option that is evaluated is Florence Rocks (just like last year the Radioheads did twice in the two festivals).

The last Italian tour of Pearl Jam was in 2014: San Siro, and Trieste. The band had to return in 2016. But the dates (including the Roman one, communicated in advance by mistake from the local promoter) were canceled shortly before the official announcement. The same thing happened in 2012 with Eddie Vedder: Italian dates practically closed, and then canceled just before the announcement. Vedder has finally arrived last summer with three memorable concerts in Florence and Taormina.


In short, we wait for the official announcement, with all the details missing and not yet leaked
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Rolo wrote:
Kreeg vandaag een bericht van iemand die met de controller van Pinkpop had gesproken.
3e headliner is Pearl Jam (heb deze tip al eerder gehad en geloof het zelf ook)
Daarnaast zou als sub 30 Seconds to Mars, Gorillaz en Qotsa gecontracteerd zijn.
Geloofwaardig?

Zeker gezien de info die we op dit moment hebben van alle bands. Verklaart ook meteen de prijsstijging.
2018 champignons league voor PP als deze allemaal komen
1f609.svg

Denken jullie dat het in dit geval om subheadliners op main gaat of om 3FM afsluiters?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Denken jullie dat het in dit geval om subheadliners op main gaat of om 3FM afsluiters?
dat is eigenlijk een hele goeie vraag!!
misschien is dat aan Rolo doorgegeven??
ik hoop toch dat QOTSA op mainstage staat, scheelt op en neer rennen indien ze op de Foo Fighters dag staan
30seconds en Gorillaz lijken me perfect voor 3FM-stage.

Maar is nog afwachten welke andere subs er bij komen.

Echter.... Gezien dit op andere festivals headliners zijn, denk ik dat ze 3FM-stage headlinen...
 

BS.

Playlistbediener
22 mei 2016
32
0
DennisvdBr wrote:
voor intresse in zojuist aangekondigde namen RaR/RiP
zie topic : Rock am Ring 2018

Ik hoop toch echt dat Gorillaz of Thirty Seconds to Mars geen headliner zijn op Pinkpop. Het verbaasd mij ook echt dat ze op RaR headliner zijn, vind dat qua headliners zeer matig voor zo’n festival. Daarentegen had ik eigenlijk wel verwacht dat Avenged Sevenfold hoger op het affiche zou staan. Vond hun show op Pinkpop 2014 erg goed en had ook het idee dat deze wel goed aansloeg. Daarnaast verkochten ze daarna de Ziggo Dome uit (?).

Van mij mogen Avenged Sevenfold, Rise Against, Marilyn Manson en Body Count ft. Ice T door naar Pinkpop :).

Thirty Seconds to Mars was anders in 2013 ook headliner op RaR.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=1KfPWfDARSw[/video]
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Tom wrote:

DennisvdBr wrote:
voor intresse in zojuist aangekondigde namen RaR/RiP
zie topic : Rock am Ring 2018


Ik hoop toch echt dat Gorillaz of Thirty Seconds to Mars geen headliner zijn op Pinkpop. Het verbaasd mij ook echt dat ze op RaR headliner zijn, vind dat qua headliners zeer matig voor zo’n festival. Daarentegen had ik eigenlijk wel verwacht dat Avenged Sevenfold hoger op het affiche zou staan. Vond hun show op Pinkpop 2014 erg goed en had ook het idee dat deze wel goed aansloeg. Daarnaast verkochten ze daarna de Ziggo Dome uit (?).

Van mij mogen Avenged Sevenfold, Rise Against, Marilyn Manson en Body Count ft. Ice T door naar Pinkpop :).

Thirty Seconds to Mars was anders in 2013 ook headliner op RaR.
maar ook toen niet headliner op Pinkpop ;)
https://youtu.be/Qzp5eVRyhok
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
DennisvdBr wrote:
voor intresse in zojuist aangekondigde namen RaR/RiP
zie topic : Rock am Ring 2018

Ik hoop toch echt dat Gorillaz of Thirty Seconds to Mars geen headliner zijn op Pinkpop. Het verbaasd mij ook echt dat ze op RaR headliner zijn, vind dat qua headliners zeer matig voor zo’n festival.

Qua grootte is Gorillaz natuurlijk wel heel behoorlijk voor een festival van deze grootte. Zal ook wel een erg prijzige act zijn (ik gok niet ver van FF qua prijs). Maar qua genre inderdaad wel een vreemde eend, op een festival dat nogal gitaargericht is. Maar het is wel een mooie stap in de goede richting, naar een verbreding in het programma. Een act als Kendrick Lamar is misschien iets te veel een shock voor zo'n festival, maar Gorillaz wordt ook door 'bandjes' fans gemaakt (deels dankzij Damon Albarn wellicht).

Dat 30STM daar zo hoog staat, daar hoeven we gelukkig niet veel schrik van te hebben. Komen op pakweg Werchter niet verder dan een plek voor de sub. En eerlijk gezegd zijn die er niet echt populairder op geworden... (Wist zelfs niet dat die nog bestonden!)
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
381
107
colint wrote:
Denken jullie dat het in dit geval om subheadliners op main gaat of om 3FM afsluiters?

dat is eigenlijk een hele goeie vraag!!
misschien is dat aan Rolo doorgegeven??
ik hoop toch dat QOTSA op mainstage staat, scheelt op en neer rennen indien ze op de Foo Fighters dag staan
30seconds en Gorillaz lijken me perfect voor 3FM-stage.

Maar is nog afwachten welke andere subs er bij komen.

Echter…. Gezien dit op andere festivals headliners zijn, denk ik dat ze 3FM-stage headlinen…
Is mij ook niet verteld op welk podium ze staan. Zou me niet verbazen als ze als verkapte headliner (of zoals het Jan het al noemt: second headliner) worden gecontracteerd en dan afsluiter zijn van de 3FM-stage.
Met de gedachte dat het festival duurder wordt, kan ik me wel voorstellen dat zulke prijzige bands 3FM-stage afsluiten.
 

Tom1617899894

Randprogramma
26 okt 2017
125
33
Qua grootte is Gorillaz natuurlijk wel heel behoorlijk voor een festival van deze grootte. Zal ook wel een erg prijzige act zijn (ik gok niet ver van FF qua prijs). Maar qua genre inderdaad wel een vreemde eend, op een festival dat nogal gitaargericht is. Maar het is wel een mooie stap in de goede richting, naar een verbreding in het programma. Een act als Kendrick Lamar is misschien iets te veel een shock voor zo’n festival, maar Gorillaz wordt ook door ‘bandjes’ fans gemaakt (deels dankzij Damon Albarn wellicht).

Dat 30STM daar zo hoog staat, daar hoeven we gelukkig niet veel schrik van te hebben. Komen op pakweg Werchter niet verder dan een plek voor de sub. En eerlijk gezegd zijn die er niet echt populairder op geworden… (Wist zelfs niet dat die nog bestonden!)

Ik zal ook niet ontkennen dat Gorillaz een grote band is, maar ben persoonlijk geen fan ;).

Zou Queens of the Stone Age niet liever als subheadliner voor Foo Fighters staan? Dat lijkt mij toch een betere positie dan headliner op 3FM. Bands passen prima bij elkaar en zo voorkom je dat een gedeelte niet naar je komt kijken omdat ze vooraan willen staan bij Foo Fighters. Daarnaast kunnen er veel meer mensen voor het main stage staan dan bij 3FM. Dan maak je bij het main stage er een soort van Hard Rock Friday van :).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
mattman wrote:
Qua grootte is Gorillaz natuurlijk wel heel behoorlijk voor een festival van deze grootte. Zal ook wel een erg prijzige act zijn (ik gok niet ver van FF qua prijs). Maar qua genre inderdaad wel een vreemde eend, op een festival dat nogal gitaargericht is. Maar het is wel een mooie stap in de goede richting, naar een verbreding in het programma. Een act als Kendrick Lamar is misschien iets te veel een shock voor zo’n festival, maar Gorillaz wordt ook door ‘bandjes’ fans gemaakt (deels dankzij Damon Albarn wellicht).

Dat 30STM daar zo hoog staat, daar hoeven we gelukkig niet veel schrik van te hebben. Komen op pakweg Werchter niet verder dan een plek voor de sub. En eerlijk gezegd zijn die er niet echt populairder op geworden… (Wist zelfs niet dat die nog bestonden!)

Ik zal ook niet ontkennen dat Gorillaz een grote band is, maar ben persoonlijk geen fan ;).

Zou Queens of the Stone Age niet liever als subheadliner voor Foo Fighters staan? Dat lijkt mij toch een betere positie dan headliner op 3FM. Bands passen prima bij elkaar en zo voorkom je dat een gedeelte niet naar je komt kijken omdat ze vooraan willen staan bij Foo Fighters. Daarnaast kunnen er veel meer mensen voor het main stage staan dan bij 3FM. Dan maak je bij het main stage er een soort van Hard Rock Friday van :).
Hard Rock friday...
Zag zelf wel iets in de opzet van afgelopen jaar, laatste dag 3FM-stage. Dat was, op Rag n Bone na, wel een lekker rock dagje.
Lijkt me echt een toevallig bewustje.
Kan aankomende editie ook wel gebeuren, gelijk met Download en NovaRock heeft zaterdag de laatste dag.
Kan me goed voorstellen dat die dag met Bruno Mars op mainstage, op 3FM-stage lekker hard eindigd.
Ik stel voor dat Iron Maiden dan maar zondag 3FM-stage afsluit zo circa 2045-2215.
Verder op dat dagje Judas Priest, Rise Against, Bullet for My Valentine en Body Count.
Prima, niets meer aan doen ;) :mrgreen:
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
We zullen zien hoe bwtrouwbaar de info is. Gorillaz lijkt me de vreemde eend in de bijt. Benieuwd wat er verder nog gelekt wordt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
We zullen zien hoe bwtrouwbaar de info is. Gorillaz lijkt me de vreemde eend in de bijt. Benieuwd wat er verder nog gelekt wordt.
Ja, dat is eigenlijk wel een act die perfect zal zijn voor een festival als BKS. Of BKS heeft nog 3 andere goed bewaarde geheimen?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Kijk ik geloof Rolo wel maar die heeft het ook via-via. Het kan ook zijn dat er iemand bewust verkeerde info verspreidt.
30STM en Gorillaz touren dus om die te noemen is niet lastig. Over het algemeen zijn er behoorlijk strenge voorwaarden om lekken tegen te gaan. Als er achter gekomen wordt ben ik bang dat je niet langer een baan hebt.

Ik lees zulke geruchten graag maar ik kijk er wel met wat scepsis tegenaan. We will wait and see. :).

ik heb in ieder geval de 21ste februari al vrij gevraagd op het werk :)
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.349
926
Ja, dat is eigenlijk wel een act die perfect zal zijn voor een festival als BKS. Of BKS heeft nog 3 andere goed bewaarde geheimen?

BKS kan nog een prima lineup neerzetten als zij The National, War On Drugs en Nick Cave boeken.

Als de bron van Rolo over PJ, 30STM, Gorillaz en QOTSA klopt, dan wordt het een editie die in no-time uitverkoopt. Ondanks dat ik werkelijk een bloedhekel heb aan 30STM. Dat die band bestaansrecht heeft, begrijp ik echt niet.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
<
Ik stel voor dat Iron Maiden dan maar zondag 3FM-stage afsluit zo circa 2045-2215.
Verder op dat dagje Judas Priest, Rise Against, Bullet for My Valentine en Body Count.
Prima, niets meer aan doen ?
mrgreen.png
Iron Maiden op de 3fm stage? Die jongens doen 't waarschijnlijk niet voor minder als headliner. En voor anderhalf uur denk ik ook niet. Die show van hun is daar veel te groot voor.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
DennisvdBr wrote:
<
Ik stel voor dat Iron Maiden dan maar zondag 3FM-stage afsluit zo circa 2045-2215.
Verder op dat dagje Judas Priest, Rise Against, Bullet for My Valentine en Body Count.
Prima, niets meer aan doen
1f609.svg
mrgreen.png


Iron Maiden op de 3fm stage? Die jongens doen ’t waarschijnlijk niet voor minder als headliner. En voor anderhalf uur denk ik ook niet. Die show van hun is daar veel te groot voor.
daar heb je helemaal gelijk in, uiteraard :mrgreen:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken