Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Vreemd nieuws...
NovaRock stelt uit met de eerste aankondiging, tot 14 november.
Dat is na de uitstel van Download Festivals die eind oktober zouden komen.
Toeval wil, 13 november is Hellfest voor het affiche van de 13e editie te verwachten.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
510
77
Gewoon niet doen. Er zijn genoeg dancefestivals dus niet nodig in mijn ogen.
Wat mij betreft ligt het er een beetje aan wat het wordt. Platte commerciële Dance (hoeft van mij niet zo nodig) of acts zoals Disclosure, Jamie xx, Mura Masa, Paul Kalkbrenner, Justice en Pendulum. Die laatste categorie zou ik wel echt een toevoeging vinden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
WeckoJ wrote:
Gewoon niet doen. Er zijn genoeg dancefestivals dus niet nodig in mijn ogen.

Wat mij betreft ligt het er een beetje aan wat het wordt. Platte commerciële Dance (hoeft van mij niet zo nodig) of acts zoals Disclosure, Jamie xx, Mura Masa, Paul Kalkbrenner, Justice en Pendulum. Die laatste categorie zou ik wel echt een toevoeging vinden.

Nou, gelukkig zit voorlopig de nuance er in dat het 'overwogen' wordt.
Ik zie inmiddels wat media langskomen met verdraaide woorden.
De verwoording van Jan Smeets aan Festileaks is dat hij het overweegt aan de hand van zijn bezoek aan Lollapalooza Berlijn waar het idee aangewakkerd werd.
http://festileaks.com/2017/11/pinkpop-2018-overweegt-introductie-dance-podium/
 

remko

Campingartiest
5 feb 2016
81
0
Als het nu nog in 'overweging' is kan het geen grote dj's zijn want die zouden allang vast moeten liggen. Terrein kan ook niet zomaar aangepast worden aangezien veel artiesten en plek op stage al vast zullen liggen
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Laat het gewoon zoals op Rock Werchter (North West Walls) een klein podium zijn waar verder niet veel aandacht wordt/of kan geschonken worden. En anders laat 't maar uit haha
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Zou het jammer vinden dat stage 4 weg valt. Zijn nooit acts waar je kaartje voor koopt. Maar vaak wel een leuke uitwijk route als er iets minders op de main staat.

Maar denk toch dat die plaats moet gaan maken voor deze nieuwe stage. Zou niet weten waar er anders nog plaats is (of ze kunnen wat meer van de back stage area afsnoepen?

In ieder geval is het een aantal jaar te laat. Dit had er natuurlijk al veer eerder moeten staan ala Rock Werchter. Hoop wel dat ze creddible dj's neer gaan zetten.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
"Een van de redenen dat sommige dance-acts niet naar Pinkpop komen is dat wij geen vergunning hebben tot na middernacht."
Heeft die curfew eigenlijk nog een voordeel!! :p :twisted:
 

Doom010

Randprogramma
8 jan 2016
180
49
Dance tent op Pinkpop.

Ga nou niet allemaal net doen of dat iets nieuws is. In 1996 stond die al in Landgraaf.
Met onder andere Eboman, Orbital, The Chemical Brothers en Underworld.
Ik kan mij niet herinneren dat daar toen veel ophef over was.
Wel ben ik van mening dat er al genoeg festivals zijn voor dj's en dat Pinkpop zich zou moeten blijven onderscheiden.
Martin Garrix was leuk afgelopen jaar. Maar dat kwam mede doordat Bieber gewoon compleet ruk was.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Dance tent op Pinkpop.

Ga nou niet allemaal net doen of dat iets nieuws is. In 1996 stond die al in Landgraaf.
Met onder andere Eboman, Orbital, The Chemical Brothers en Underworld.
Ik kan mij niet herinneren dat daar toen veel ophef over was.
Wel ben ik van mening dat er al genoeg festivals zijn voor dj’s en dat Pinkpop zich zou moeten blijven onderscheiden.
Martin Garrix was leuk afgelopen jaar. Maar dat kwam mede doordat Bieber gewoon compleet ruk was.
volgens mij is er elk jaar iets waar ophef over is.

Het is idd dat er elk jaar dj achtige acts zijn. Dat is verder ook prima imo, want zeker laatste jaren keuze in podium om iets anders te gaan zien.
Ieder zijn ding he.
Ik vind wel om een heel podium vol te programmeren er mee wat veel.
Maar goed, dat zeg ik dan weer, terwijl ik zelf pleit voor een metal-dag op 3FM-stage...
Terwijl ik probeer te zeggen dat dj's op andere festivals toebehoren, en de bandjes vanouds op Pinkpop.
Dat lijkt me een formule die bij het festival hoort, the roots...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
U2 kan een streep door, er zijn zeeer sterke geruchten over een show in Boston op 21 juni
(Een deel van) de tour zou vanavond om 19:00 aangekondigd worden

Dit komt van U2gig.com

Tot eind juni in Amerika.
http://www.u2.com/tour

 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
396
405
Als er danceacts als The Prodigy, underworld, chemical Brothers pendulum, Fatboy slim of zelfs Chase & Status of Netsky of laten we zeggen Colin Benders worden geboekt, past dat prima in het programma.

Zelf zou ik dan de backstage achter main anders indelen, zodat er meer plek komt bij de tentstage, om hier de Paaspop tent neer te zetten (plek voor een 17000 man).. tentstage dan op de plek van stage 4. Stage 4 kan prima op de plek van de Brand Bier krat.

Mainstage tegelijk met tentstage en stage 4. 3fm stage met dancetent samen. Kan prima, zolang het maar geen DJ's a la Avicii gaan worden, die alleen met een armpje zwaaien en hun hele set vooraf al ingemixt hebben...
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
tentstage dan op de plek van stage 4. Stage 4 kan prima op de plek van de Brand Bier krat.
Mainstage tegelijk met tentstage en stage 4. 3fm stage met dancetent samen. …
Hoe verwacht jij dat je 2 podia direct aan elkaar maakt waarvan 1 direct voor de mainstage, dat dit goed gaat? Je hebt dan veel te veel overlast van de andere podia.
 

Popijn

Randprogramma
29 jan 2016
243
0
Twee maanden stil geweest, tijd om terug te keren.

Een eerste lijstje van mij met realistische (?) namen.
Foo Fighters - Pearl Jam - Bruno Mars
QOTSA - Gorillaz - 30StM - (Bon Jovi)
Jimmy Eat World - A Perfect Circle - Kaleo - Milky Chance - Franz Ferdinand - Royal Blood - Khalid - Rise Against - Lorde - Dua Lipa - Marilyn Manson

Het zou toch wat zijn als de namen van Rolo kloppen.. Al vraag ik me af hoe het te rijmen valt met de opmerking van Smeets: ''Een aantal headliners zijn afgehaakt omdat zij (...) geen genoegen nemen met een plaats als ‘second headliner'.'' Bij zowel QOTSA, als 30StM, als Gorillaz kan ik me die zin voorstellen. Ik betwijfel dan ook of ze er alle drie zullen staan. Zou niet weten om welke andere (second)headliner het zou moeten gaan? The Killers? The XX?

Maargoed, leuk om weer mee te doen!! :)
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
381
107
U2 kan inderdaad een streep door, hebben hun tour bekend gemaakt. Tijdens Pinkpop in Washington.
Als ze ooit Pinkpop zullen doen, zal het 2019 moeten worden.

Wat betreft afhaken als 'second headliner' kan ik me niet voorstellen dat QOTSA en 30StM zich te groot vinden voor second headliner op een groot driedaags festival als Pinkpop als je namen als Foo Fighters en wellicht Pearl Jam voor je ziet. Gorillaz blijf ik mijn twijfels over houden. Ik kan me voorstellen dat er met MOJO over gesproken is, maar dat ze uiteindelijk hebben gekozen voor een headlinerspot op bijvoorbeeld BKS.

Heeft iemand al meer info over Nothing but Thieves? Ik vond ze in 2016 goed en hoor ze steeds vaker op 3FM (die enkele keer dat ik nog 3FM luister). Zou me niet verbazen als die geprogrammeerd staan.

Tja en Bon Jovi als guilty pleasure... In '96 stonden ze al eens op Megaland, dus ze weten de weg. Maar voelen ze zich niet te groot?
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
396
405
Fornax wrote:
tentstage dan op de plek van stage 4. Stage 4 kan prima op de plek van de Brand Bier krat.
Mainstage tegelijk met tentstage en stage 4. 3fm stage met dancetent samen. …

Hoe verwacht jij dat je 2 podia direct aan elkaar maakt waarvan 1 direct voor de mainstage, dat dit goed gaat? Je hebt dan veel te veel overlast van de andere podia.

Waarom dat? Mainstage, tentstage (wat op de plek van stage 4 komt) en stage 4 (wat op de plek van de brandbierkrat komt), dat zou misschien nog wat overlast van main kunnen geven.

3fm en dancestage, wat naast main op de plek van de roze tent (weet de naam niet meer, vroegere brandstage) samen, dat gaat prima.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Als er danceacts als The Prodigy, underworld, chemical Brothers pendulum, Fatboy slim of zelfs Chase & Status of Netsky of laten we zeggen Colin Benders worden geboekt, past dat prima in het programma.

Zelf zou ik dan de backstage achter main anders indelen, zodat er meer plek komt bij de tentstage, om hier de Paaspop tent neer te zetten (plek voor een 17000 man).. tentstage dan op de plek van stage 4. Stage 4 kan prima op de plek van de Brand Bier krat.

Mainstage tegelijk met tentstage en stage 4. 3fm stage met dancetent samen. Kan prima, zolang het maar geen DJ’s a la Avicii gaan worden, die alleen met een armpje zwaaien en hun hele set vooraf al ingemixt hebben…

Ik denk dat het bij een voornemen blijft.
Zal wel een dj-achtige act komen, dat is elk jaar wel.
Het is in afgelopen jaren vaker 'toevallig' dat zelfde genre's op 1 en hetzelfde podium staan.

Wat ik me wel meer kan voorstellen is dat de Brightlands tent meer hiervoor gebruikt kan worden.
Daarbij lijkt me méér podium bieden voor singer- songwriters een beter idee en ook meer in lijn-van-pinkpop.
Nu is er Garden of Love, maar uiteraard kan je meer van dit soort singers kwijt tussen de '3FM-serious-talents', waar ik dan weer Stage 4 een geschikte locatie voor vind. Eigenlijk zou Stage 4 dus 3FM-stage moeten worden ;)
Daar zie ik meer logica in dan een dance-stage.
Volgens mij is dj's en Pinkpop / Megaland in het verleden niet altijd een goed huwelijk geweest.
Zie ook de teruglopende bezoekers in 2000-2005.
Dance festival Essential is op Megaland ook een stille dood gestorven, ik denk niet dat er dus méér bezoekers daardoor naar Pinkpop komen.
Laatste paar jaren bewijzen Avicii, Kygo en Garrix het tegendeel als 'grote' naam.

Maar ik denk dat het niet meer moet worden op een festival dat in principe vanouds meer rock / pop gerelateerd is, al is de pop(ulaire)-muziek wel relatief en veranderend...
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
396
405
Ah nee Dennis, het puilde de afgelopen jaren al uit van de zoetsappige Singer songwriters.

Wat meer dance, en dan heb ik het niet over DJ's, maar live acts, zou niet misstaan op Pinkpop. Maar daar is Brightlands (ochja momentje) te klein voor.
De Paaspop tent heeft zich meermaals bewezen op WAE, dat daar de grote jongens, zoals Prodigy, Underworld, Fatboy Slim (die doet dan ook weinig live, maar zet dan wel een dijk van een set meer) deze tent willen aandoen en gevuld krijgen..

Doe bijvoorbeeld alleen de laatste 2 slots in de grote tent dance, de rest van de dag kun je daar de bands neerzetten die te klein zijn voor 3FM, maar te groot voor Brightlands.

Laat dan stage 4 weg en zet daar de Brightlands neer. Enkele Stage 4 namen van de afgelopen jaren krijgen de Brightlands ook wel gevuld.
Past niet? Jawel hoor, lockers en ingang wat anders indelen en je hebt plek zat. Zelfs voor de grote Paaspop tent.

Dan wil ik best wat meer betalen voor een kaartje, alhoewel ik bang ben dat er veeel meer clashes gaan zijn en dat dan weer balen wordt dat je meer keuzes moet maken.. ;)

 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
Ah nee Dennis, het puilde de afgelopen jaren al uit van de zoetsappige Singer songwriters.

Wat meer dance, en dan heb ik het niet over DJ’s, maar live acts, zou niet misstaan op Pinkpop. Maar daar is Brightlands (ochja momentje) te klein voor.
De Paaspop tent heeft zich meermaals bewezen op WAE, dat daar de grote jongens, zoals Prodigy, Underworld, Fatboy Slim (die doet dan ook weinig live, maar zet dan wel een dijk van een set meer) deze tent willen aandoen en gevuld krijgen..

Doe bijvoorbeeld alleen de laatste 2 slots in de grote tent dance, de rest van de dag kun je daar de bands neerzetten die te klein zijn voor 3FM, maar te groot voor Brightlands.

Laat dan stage 4 weg en zet daar de Brightlands neer. Enkele Stage 4 namen van de afgelopen jaren krijgen de Brightlands ook wel gevuld.
Past niet? Jawel hoor, lockers en ingang wat anders indelen en je hebt plek zat. Zelfs voor de grote Paaspop tent.

Dan wil ik best wat meer betalen voor een kaartje, alhoewel ik bang ben dat er veeel meer clashes gaan zijn en dat dan weer balen wordt dat je meer keuzes moet maken..
1f609.svg


ik zie inderdaad enkele acts de brighlandstage vullen hoor die de laatste jaren op stage 4 stonden zoals the struts
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Het is toch helemaal geen ramp als er een podium bijkomt met een iets afwijkender muziekstijl? Dat geeft je alleen maar meer mogelijkheden om te kiezen. En voor Pinkpop een ideale mogelijkheid om de doelgroep iets te verbreden.

Sommige mensen hier doen alsof Pinkpop daarmee meteen verandert in een of ander dancefestival, zoals Emporium of Tomorrowland. Dat zal echt niet gebeuren. Pinkpop blijft gewoon een popfestival, ook als er wat dance wordt geprogrammeerd.

Ik ben altijd lyrisch over het programma van Lowlands. Maar ook op Lowlands staan regelmatig acts waar ik niet dood gevonden wil worden. Dan ga ik daar gewoon niet heen en kies ik een tent waar wel iets leuks voor mij staat. Als er maar iets te kiezen valt, dan is iedereen toch gewoon blij?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Ik ben altijd lyrisch over het programma van Lowlands. Maar ook op Lowlands staan regelmatig acts waar ik niet dood gevonden wil worden. Dan ga ik daar gewoon niet heen en kies ik een tent waar wel iets leuks voor mij staat. Als er maar iets te kiezen valt, dan is iedereen toch gewoon blij?

Het kan wel maar dan moet de indeling van het terrein echt op de schop. Plus je moet goed kijken wat je tegelijkertijd programmeert.

Een andere optie is Stage 4 vervangen door die geoppperde Tent en dan het programma daar opvoeren, dus meer acts. Kun je Dance en bandjes met elkaar afwisselen.

Plus de curfew.....dat is wel zo een ouderwets iets. Die paar dagen in het jaar dat er wat staat. Het brengt daar in de regio zoveel geld in het laatje dan zou ik als B & W en ook als gemeenteraad zeggen Fuck it...gewoon door tot 3 uur.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken