Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
12 en 13 juni A Perfect Circle in Engeland voor 2 shows, die kunnen misschien ook enkele festivals doen. Zou niet misstaan als subheadliner.

in de Puscifer-rol? Ik weet in hoeverre de fan-base en bekendheid gaat. Lijkt me voor een sub te weinig algemeen bekend.

A Perfect Circle lijkt me ook een stuk bekender dan Puscifer (die ik eerlijk gezegd voor die aankondiging...niet kende). Maar dan nog een beetje te klein wellicht. Ik weet niet of ze een perfect match zijn voor PP, maar als ze er staan lijken ze me een mooie toevoeging.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Ticketprijzen gaan dus omhoog voor Pinkpop

Dus dan wel Guns en/of een goed dagprogramma?

Iemand bekend met de gage van Pearl Jam? @dennisvdbr

Ik weet wel dat Gun heul erg duur is maar ik denk ook dat ze die niet laten schieten als ze die aangeboden krijgen. Ook al zou Pearl Jam kunnen. Guns toch echt exclusiever.

Dus medeforumleden....wat gaat het worden. Hele dikke headliners met ditto subs of een veel beter dagprogramma?
 

SneakyDevil

Playlistbediener
13 okt 2017
20
0
Ik denk dat we Iron Maiden dan wel kunnen uitsluiten? Kan me niet voorstellen dan Pinkpop de kaarten moet verhogen wegens hun.
 

T. Roses

Support act
8 dec 2016
775
489
Ik denk ook dat Guns nu een grotere kans maakt of misschien U2, die maken ook in december hun tour voor volgend jaar bekend?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ik denk dat we Iron Maiden dan wel kunnen uitsluiten? Kan me niet voorstellen dan Pinkpop de kaarten moet verhogen wegens hun.
Dat denk ik dan weer bij QOTSA...

fyi, Foo's (exclusief festival??) en Bruno Mars is samen ook niet heel goedkoop natuurlijk, dan ook nog eens de 2 spots elke dag in 2de lijn op mainstage en 3fm-afsluiter.
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
''We denken dat er heel veel belangstelling gaat zijn voor het totale weekend, zeker als de derde headliner bekend is.''

Dit klinkt alsof de 3e headliner ook een klapper gaat zijn, dus dan zou ik idd geen QOTSA of Iron Maiden verwachten. Eerder Guns of Pearl Jam inderdaad
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
”We denken dat er heel veel belangstelling gaat zijn voor het totale weekend, zeker als de derde headliner bekend is.”

Dit klinkt alsof de 3e headliner ook een klapper gaat zijn, dus dan zou ik idd geen QOTSA of Iron Maiden verwachten. Eerder Guns of Pearl Jam inderdaad
Volgens Zegut is GnR later in europa.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Heel simpel, is gewoon GnR of Pearl Jam. U2 komt denk ik gewoon met een grote eigen pruductie voor stadions. Als ze al op tour zijn moeten ze ook nog hun tour beginnen in Europa. Ik geloof er niet in. Nieuw album in december en dan zal ook wel de tour bekend worden gemaakt worden.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Paddy wrote:
Verkocht Bieber niet uit, want dan wordt dat lastig.

Geen idee, maar dat was mijn punt niet, grapjas.

Dat was toch echt wat je stelde en waarop ik reageerde, lolbroek. Je eerste punt, het verbreden van het aantal headliners, ben ik btw wel met je eens.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Heel simpel, is gewoon GnR of Pearl Jam. U2 komt denk ik gewoon met een grote eigen pruductie voor stadions. Als ze al op tour zijn moeten ze ook nog hun tour beginnen in Europa. Ik geloof er niet in. Nieuw album in december en dan zal ook wel de tour bekend worden gemaakt worden.

Er zijn nog wel een paar bands waarvoor data worden opgeschoven. Maar goed van Coldplay en The Stones is niet bekend wat ze in 2018 doen.

FF - Guns n Roses/PJ/Metallica/ - Bruno Mars.

Ik heb mijn voorkeur in deze maar god dat wordt kamperen om kaarten te krijgen. Maakt niet uit welke 3de headliner erbij komt. Dus ik hoop dat de oude voorverkoopadressen in ere worden hersteld en niet die kutPrimera's
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Volgens Zegut is GnR later in europa.

Zegut heeft het VAAK goed. Maar niet altijd. Ik hou me vast aan die niet altijd :)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
fyi, Foo’s (exclusief festival??) en Bruno Mars is samen ook niet heel goedkoop natuurlijk, dan ook nog eens de 2 spots elke dag in 2de lijn op mainstage en 3fm-afsluiter

Ik denk toch dat je dan niet met QOTSA moet komen aankakken. Dan maak jezelf belachelijk. Er moet toch een knaller of knallers bijzitten.

Smeets is er van overtuigd dat het weekend uitverkocht raakt...dan moet het Guns/Metallica/PJ/Coldplay/Stones of zoiets zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Volgens Zegut is GnR later in europa.

Zegut heeft het VAAK goed. Maar niet altijd. Ik hou me vast aan die niet altijd
1f642.svg
dat is idd ook zo.
Vind het zelf wel opvallend dat Download dan ineens later komt met de aankondiging, dan is er iets anders gegaan dan verwacht.
Zegut gaf wel aan GnR later in Europa is, maar komt niet terug op het GnR / Hellfest verhaal.
Rockavaria zou, volgens eerste geruchten 3 dagen worden. Maar blijkt nu met 2 dagen te zitten dat weekend.
Ik denk dat hij gelijk heeft met Metallica en GnR.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Oh ik merk dat ik alweer zenuwachtig word wanneer Jan Smeets verwachtingen begint te creëren rondom het programma van Pinkpop. Dat eindigt nog wel eens in teleurstelling.

Maar goed, laten we hopen dat een mens nooit te oud is om te leren en dat hij daadwerkelijk iets heeft opgestoken van vorig jaar.

Tot dusverre kun je met de twee van de drie headliners spreken van een goede start. Als popheadliner is Bruno Mars gewoon een van de best mogelijke boekingen. En ook al komen de Foo Fighters weer uit die eeuwige poel standaardheadliners voor Pinkpop (en alle andere grotere festivals), ze zijn waanzinnig populair bij de doelgroep rockliefhebbers op Pinkpop. Mij trekt het niet, maar objectief gewoon goed gedaan.

Nu dus nog die derde naam. Mijn gok zou Pearl Jam zijn.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Daar mogen ze toch Gorillaz, 30STM en Rise Against van doorsturen. Die andere naam ken ik niet.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.683
666
Daar mogen ze toch Gorilla, 30STM en Rise Against van doorsturen. Die andere naam ken ik niet.

Nothing But Thieves, Kaleo, Milky Chance, Walking On Cars en Jimmy Eat World zijn ook vrij commerciële namen die kanshebbers zijn denk ik.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken