Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Dus als je Ziggo uitverkoopt ben je groot genoeg voor headliner pinkpop? Lijkt me niet, bovendien komt hij volgens mij niet zo vaak in Nederland wat het exclusief maakt. Nevernooit dat hij 35000 dagkaarten gaat verkopen. En inderdaad is het niet iets waar het pinkpop publiek warm voor draait.
LOL inderdaad...
Daar is wel wat meer voor nodig ja...

Een garantie van dik 30 duizend kaarten verkopen voor een concert is ook geen garantie voor een festival, of andersom.
Er is wel een bepaald sausje, jus of jam nodig om een headliner van Pinkpop net dat extra te geven.
Daarbij ook belangrijk, passen, willen en beschikbaar zijn. Vraag en aanbod. Ruime vijver en in principe is er geen formule. Toevallig weer een pop-headliner. Zoals ik eerder aangaf, het is hoe de wind waait staat mijn roze-petje...
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Daarom zou een gedeelde headline positie van bijvoorbeeld the XX en Kendrick lamar perfect zijn. Samen kunnen ze namelijk wel een dag dragen denk ik.

Maar ik ben het met Dennis eens dat het misschien ook wel gewoon niet bij het festival past...
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Voor dat soort acts zijn festivals als Best Kept Scret en Down the Rabbit Hole in het leven geroepen. Perfecte headliners voor die festivals denk ik zo.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Ik denk dat sommigen hier echt wel de status van Kendrick Lamar onderschatten. Maakt ook helemaal niet uit; van genres die ik zelf niet volg weet ik vaak ook precies van de hoed en de rand.

Maar inderdaad: als ik de programmering van Pinkpop de laatste jaren zie, dan kunnen we gerust stellen dat Kendrick Lamar daar niet past.

De opmerking dat er wel wat meer nodig is dan de Ziggodome kunnen uitverkopen en dat bands een extra sausje nodig hebben, die kan ik dan weer niet plaatsen. Er staan juist op Pinkpop vaak headliners die echt niet veel groter zijn dan niveau Ziggodome uitverkopen of waar je op zijn mínst mag twijfelen over dat extra sausje: Kings Of Leon, Green Day, Arctic Monkeys, RHCP ten tijde van laatste keer Pinkpop. Daarmee zeg ik niets negatiefs over die bands, maar om van die bands te beweren dat ze meer extra's hebben? Dat vind ik dan raar (met een subjectieve bril op uiteraard).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
(...): Kings Of Leon, Green Day, Arctic Monkeys, RHCP ten tijde van laatste keer Pinkpop. Daarmee zeg ik niets negatiefs over die bands, maar om van die bands te beweren dat ze meer extra’s hebben? Dat vind ik dan raar (met een subjectieve bril op uiteraard).
dat is dan wat ik bedoel met :
" Daarbij ook belangrijk, passen, willen en beschikbaar zijn. Vraag en aanbod. Ruime vijver en in principe is er geen formule "
De bands die je opnoemt hebben 1 ding dat wel altijd goed werkt op Pinkpop: "rock". Dat zal ook meewerken bij, passen.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
Ik heb echt een hele brede muziek smaak.

er is op dit moment denk ik niets groter op hip hop gebied dan kendrick lamar. En als je niet van hip hop houd ken je het misschien ook niet.

The XX stond in 2012 al een plaats onder de sub op Werchter, Jamie Xx was twee jaar geleden headliner op BKS en the XX was vorig jaar headliner op lowlands en werd door de critici aangewezen als 1 van de 3 beste optredens

Metallica heb ik in de ziggo gezien afgelopen winter en was rete strak maar het publiek ging vooral heel hard op de muziek die ze 10 jaar geleden hebben gemaakt.

Guns en Rosés werd redelijk hard gekraakt door de critici wat ik goed snapte. Ze staan daar alleen maar om nog even te cashen.

Pearl jam ga ik nooit iets negatiefs over zeggen. Ik hou van die band. Ik zou nog 100 euro betalen als ze maar 1 nummer komen spelen.

Maar ik denk dat wat ik hierboven schrijf het verschil is tussen relevant en tijdloze bands. Want dat zijn ze en hebben ze ook meer dan verdient mede ook door hoe rete veel energie ze op het podium geven!

Wat ben jij een nakwaker zeg. Critici zeggen dit, de media zegt dat. I don' t care wat critici zeggen. Critici zijn ook nakwakers. En kendrick lamar.....de achternaam zegt het al.....La maar.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Ik vind mezelf meer een nakwakker. Of bedoelde je dat en was je een K vergeten?
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.992
4.065
Ik ken drick ook niet zo goed...

Maar dat moet echt geen headliner zijn hoor alsjeblieft zeg. Zeker als je ziet wat er (mogelijk) tourt
 

Bryan

Playlistbediener
28 okt 2017
14
0
Ik ben een hele stille volger, maar lees met veel plezier hoe bepaalde personen er zich in verdiepen om festivals en bands aan elkaar te linken.

Zelf mis ik toch een naam, Arctic Monkeys. Hebben natuurlijk al meerdere malen op Pinkpo gestaan, maar dat is vrij normaal. Ook een band die bezig is met een nieuw album. Meer mensen die de Monkeys als een mogelijkheid zien? Of zou ik al naar Werchter moeten voor de Arctic Monkeys?
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Wie is kendrick lamar ?
1f937-1f3fc-200d-2642-fe0f.svg
1f609.svg

Ik ken drick ook niet zo goed…

Maar dat moet echt geen headliner zijn hoor alsjeblieft zeg. Zeker als je ziet wat er (mogelijk) tourt

:lol: :lol:

Nice, hehe, het Pinkpop-forum stelt weer eens niet teleur.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Nice, hehe, het Pinkpop-forum stelt weer eens niet teleur.

Tuurlijk lol. Ik kende Lamar ook niet. Na wat luisteren kwam ik tot de conclusie dat ik dat graag zo wil houden. ?
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Voor de mensen die gnr nog wilden hebben:
https://www.alternativenation.net/guns-n-roses-guitarist-slashs-2018-plans-may-just-revealed/
 

pp2017

Randprogramma
2 okt 2016
141
0
Voor de mensen die gnr nog wilden hebben:

Guns N’ Roses Guitarist Slash’s 2018 Plans May Have Just Been Revealed

<iframe class="wp-embedded-content" sandbox="allow-scripts" security="restricted" style="position: absolute; clip: rect(1px, 1px, 1px, 1px);" src="https://www.alternativenation.net/guns-n-roses-guitarist-slashs-2018-plans-may-just-revealed/embed/#?secret=bIzjmV8Z9i" data-secret="bIzjmV8Z9i" width="600" height="338" title="“Guns N’ Roses Guitarist Slash’s 2018 Plans May Have Just Been Revealed” — AlternativeNation.net" frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no"></iframe>

Ik was het toevallig ook net aan het lezen, maar als ik het goed begrijp gaan ze die waarschijnlijk nog minimaal een jaar touren?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Zondag 10 december een nieuwe naam voor Pinkpop.

FINALISTEN NU OF NOOIT 2017 BEKEND!
De volgende zes acts gaan we terug zien in de Nu of Nooit [Finale] • Poppodium Volt, Sittard op zaterdag 9 december en maken nog steeds kans op een podiumplek op Pinkpop 2018 - Official:

Antikythera
Tamarin Desert
The Ragtime Rumours
Uncle Harry
Vortex Surfer
Walden


Lees het volledige persbericht: http://bit.ly/2loGAsM
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Off-topic, omdat ik ff geen regulier topic kan vinden. Wat is er gebeurd met de layout? Het ziet er ineens veel populistischer uit, iets waar ik echt aan moet wennen. maar het belangrijkste: ik mis een knop. De knop waarmee je automatisch naar de ongelezen berichten gaat. Kijk ik verkeerd?
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.930
3.304
Off-topic, omdat ik ff geen regulier topic kan vinden. Wat is er gebeurd met de layout? Het ziet er ineens veel populistischer uit, iets waar ik echt aan moet wennen. maar het belangrijkste: ik mis een knop. De knop waarmee je automatisch naar de ongelezen berichten gaat. Kijk ik verkeerd?

Ik ben die knop ook aan het zoeken. Nu al een groot gemis.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Rockbeer wrote:
Off-topic, omdat ik ff geen regulier topic kan vinden. Wat is er gebeurd met de layout? Het ziet er ineens veel populistischer uit, iets waar ik echt aan moet wennen. maar het belangrijkste: ik mis een knop. De knop waarmee je automatisch naar de ongelezen berichten gaat. Kijk ik verkeerd?

Ik ben die knop ook aan het zoeken. Nu al een groot gemis.
Dan kijken jullie verkeerd.
Site geheel is vernieuwd, forum is daar ook aan aangepast.
Voor vragen of opmerkingen kan je hier terecht :
http://forum.festileaks.com/forums/topic/een-nieuw-forum/page/8/#post-139070
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
782
913
Rockbeer wrote:
Off-topic, omdat ik ff geen regulier topic kan vinden. Wat is er gebeurd met de layout? Het ziet er ineens veel populistischer uit, iets waar ik echt aan moet wennen. maar het belangrijkste: ik mis een knop. De knop waarmee je automatisch naar de ongelezen berichten gaat. Kijk ik verkeerd?

Ik ben die knop ook aan het zoeken. Nu al een groot gemis.

Thanks voor jullie feedback. De knop is weer toegevoegd. Voor overige zaken kun je inderdaad best reageren in het topic dat Dennis hierboven linkt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken