Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
i'm back (terug van een tijdje weggeweest) ik kijk wel uit naar het optreden van de foo's ik heb ze in 2015 helaas dus niet gezien... Bruno mars ben ik wel over te spreken kan interessant worden. ik zie QOTSA wel subbe voor de foo's. verder ben ik het eens qua PJ maar ik hoop op metallica puur omdat dat mijn beste pinkpop ervaring was na die storm maar ik denk dat het te kort dag is. en aangezien pinkpop al zo lang bezig is met pearl jam denk ik dat pearl jam het wordt
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.451
7.444
Ik zie Pearl Jam niet zo snel naar Pinkpop komen eerlijk gezegd. Vind het ook niet echt meer een band die past bij het huidige Pinkpop.
 

eh

Randprogramma
27 nov 2013
139
0
Kan wel janken ..... om 2 redenen

Van emotie ..... dat mijn favoriete bandje eindelijk (waarschijnlijk) naar mijn favoriet festival komt ..... it was a long road ..... i am still alive ..... whislist .....

En om de post van Timmetje ..... Pearl Jam geen band die bij Pinkpop past ?
Schiet mij maar lek .... als er een band op Pinkpop past ........
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Martin wrote:
Foo Fighters op 5min uitverkocht in Sportpaleis (walting list) dus kan wel eens terug druk worden voor een ticket voor die dag van Pinkpop te bemachtigen.


Daarbij moet ik wel opmerken dat zowel FF als livenation een actie hadden om via een presale kaarten te kopen. Ik had mijn kaarten woensdag al. Voor de gein om 09:00 uur even ingelogd, kwam er meteen door en de staanplaatsen waren al niet meer te krijgen. Die zijn dus allemaal in de presale al uitverkocht. Eerlijk voor de mensen die hieraan niet konden deelnemen???

Er worden maar een x aantal kaarten gereserveerd voor de pre-sale. Dus als er bijvoorbeeld 7000 staanplaatsen zijn dan reserveren ze er 1000. Dan is zo’n pre-sale weliswaar snel uitverkocht maar dat maakt dat er nog wel kaarten overblijven voor de reguliere verkoop. Anders zou het zwaar oneerlijk zijn inderdaad.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Kan wel janken ….. om 2 redenen

Van emotie ….. dat mijn favoriete bandje eindelijk (waarschijnlijk) naar mijn favoriet festival komt ….. it was a long road ….. i am still alive ….. whislist …..

En om de post van Timmetje ….. Pearl Jam geen band die bij Pinkpop past ?
Schiet mij maar lek …. als er een band op Pinkpop past ……..

Dat behoeft wel enige toelichting ja. Waarom zou Pearl Jam niet bij Pinkpop passen. En Foo Fighters wel? Of Metallica? Zijn toch allemaal uit de categorie grote headliners die Pinkpop graag strikt?

Anderzijds wordt hier ook af en toe wel gedaan alsof er iets speciaals is tussen Pinkpop en Pearl Jam. Zal wel te maken hebben met het feit dat Eddie Vedder 25 jaar geleden in het publiek sprong. En ik geloof wel dat Pinkpopliefhebbers vanwege dat eerste optreden een groot zwak hebben voor Pearl Jam, of dat omgekeerd het geval is waag ik te betwijfelen. Er is toch niets wat daarop duidt? Sterker nog, het feit dat ze er al 17 jaar niet meer hebben gestaan zegt wat dat betreft genoeg.

Ik hoop desondanks voor Pinkpop dat het ze lukt om Pearl Jam te strikken: toch een voor Pinkpopbegrippen exclusieve headliner.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
En om de post van Timmetje ….. Pearl Jam geen band die bij Pinkpop past ?
Schiet mij maar lek …. als er een band op Pinkpop past ……..

Alive en Jeremy. Album Ten. Tis geen hitmachine Pearl Jam. Ik kan me geen andere memorabele singles sinds de Grungetijd herinneren. Het is een rockband en daarmee is alles ook gezegd. Ik heb een aantal optredens gekeken en ik vind er eigenlijk niks aan.

Aan de ene kant hoop ik dat ze niet komen omdat ik er niks aan vind. Aan de andere kant....als ze wel komen zijn we van dat gezeik af dat PJ nooit gestrikt wordt.

Ik denk alleen dat PJ niet echt past bij Pinkpop en dat is puur het meezinggehalte. Ik denk dat Guns of Metallica dan beter past. Plus dat optreden met die stagedive gaat nooit meer getopt worden.
 

JasperFM

Playlistbediener
28 okt 2015
16
0
Even iets anders dan PJ, ik geloof er wel in dat zij de derde headliner zijn.

Is P!NK een mogelijke sub voor Bruno Mars of is ze daar te groot voor? Lijkt me persoonlijk erg gaaf om haar een keer live te zien.

 

JasperFM

Playlistbediener
28 okt 2015
16
0
Ik denk alleen dat PJ niet echt past bij Pinkpop en dat is puur het meezinggehalte. Ik denk dat Guns of Metallica dan beter past. Plus dat optreden met die stagedive gaat nooit meer getopt worden.

Pearl Jam is dan toch echt groter dan je denkt. Kijk alleen al naar de bevestigingen voor Lollapalooza. En ze hebben meer bekende nummers dan die twee die jij noemt. Tevens, ze zijn nog steeds relevant imo. Ik ben 17 en kan enorm genieten van hun muziek en met name van de prachtige stem van Eddy.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
PJ wrote:

Martin wrote:
Foo Fighters op 5min uitverkocht in Sportpaleis (walting list) dus kan wel eens terug druk worden voor een ticket voor die dag van Pinkpop te bemachtigen.


Daarbij moet ik wel opmerken dat zowel FF als livenation een actie hadden om via een presale kaarten te kopen. Ik had mijn kaarten woensdag al. Voor de gein om 09:00 uur even ingelogd, kwam er meteen door en de staanplaatsen waren al niet meer te krijgen. Die zijn dus allemaal in de presale al uitverkocht. Eerlijk voor de mensen die hieraan niet konden deelnemen???


Er worden maar een x aantal kaarten gereserveerd voor de pre-sale. Dus als er bijvoorbeeld 7000 staanplaatsen zijn dan reserveren ze er 1000. Dan is zo’n pre-sale weliswaar snel uitverkocht maar dat maakt dat er nog wel kaarten overblijven voor de reguliere verkoop. Anders zou het zwaar oneerlijk zijn inderdaad.

Nou, dan is het vandaag zwaar oneerlijk geweest. De verkoop starte om 09:00 uur en ik kwam er meteen door en de staanplaatsen waren om 30 seconden over 9 al uitverkocht. Maar hoe jij het zegt zo zou het eigenlijk moeten zijn maar of het ook zo gebeurt??
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.677
837
Als Jan het heeft over dat we meer weten in december zet ik m`n geld op Iron Maiden
In een interview laatst wilde Bruce geen geruchten bevestigen over een tour, behalve dat we dat in december zouden weten
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.451
7.444
En om de post van Timmetje ….. Pearl Jam geen band die bij Pinkpop past ?
Schiet mij maar lek …. als er een band op Pinkpop past ……..

Alive en Jeremy. Album Ten. Tis geen hitmachine Pearl Jam. Ik kan me geen andere memorabele singles sinds de Grungetijd herinneren. Het is een rockband en daarmee is alles ook gezegd. Ik heb een aantal optredens gekeken en ik vind er eigenlijk niks aan.

Aan de ene kant hoop ik dat ze niet komen omdat ik er niks aan vind. Aan de andere kant….als ze wel komen zijn we van dat gezeik af dat PJ nooit gestrikt wordt.

Ik denk alleen dat PJ niet echt past bij Pinkpop en dat is puur het meezinggehalte. Ik denk dat Guns of Metallica dan beter past. Plus dat optreden met die stagedive gaat nooit meer getopt worden.

Precies, dit. De bands die op Pinkpop staan als headliners zijn de laatste jaren vrij mainstream. En daar schaar ik Pearl Jam niet onder. Iron Maiden ook niet trouwens.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
En daar schaar ik Pearl Jam niet onder.

WAT?
euhm, hebben we het over dezelfde Pearl Jam.
Een van de grootste grunge bands uit de 90's die nog bestaat en de grote podia beklimt op de grote spots?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.258
6.746
Alive en Jeremy. Album Ten. Tis geen hitmachine Pearl Jam. Ik kan me geen andere memorabele singles sinds de Grungetijd herinneren. Het is een rockband en daarmee is alles ook gezegd. Ik heb een aantal optredens gekeken en ik vind er eigenlijk niks aan.
Ik denk alleen dat PJ niet echt past bij Pinkpop en dat is puur het meezinggehalte. Ik denk dat Guns of Metallica dan beter past. Plus dat optreden met die stagedive gaat nooit meer getopt worden.
Is de glorietijd van Metallica ook niet al van een jaar of 20 geleden? The Black Album, Master Of Puppets, And Justice For All...? Guns N Roses gaat nog een stapje verder, die mannen komen speciaal samen om nog is 'die goeie ouwe tijd' van toen te herbeleven .. en daarbij natuurlijk flink te cashen als opgehemelde live act die de helft van de tijd ook gewoon te wensen overlaat door Axl Rose himself.
Ik wil niet zeggen dat je geen punt hebt, want dat heb je.. Maar Pearl Jam is niet de enige die teert op eerder werk.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Ieder zijn mening, daar is ook niets mis mee maar Timmetje, velen hier kunnen je niet volgen....
Wat vind jij mainstream vraag ik mij dan af? McCartney, Stones, Metallica, Springsteen??
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.683
666
Van alle grote 'oude' rock bands die hierboven genoemd zijn is Pearl Jam degene met de meest recente 'hit' Just Breathe uit 2009. Zelfs terug te vinden op plek 34 in de Top 2000. Voor zover dat een leidraad mag zijn.
Daarnaast was Sirens ook een bescheiden single die met enige regelmaat op de radio kwam.
 

eh

Randprogramma
27 nov 2013
139
0
Pearl Jam verkoopt ziggo in 10 minuten twee maal uit ... geen main stream ?
Samen met de FF is dit wat mij betreft DE line up van de laatste 10 jaar ..... maar das allemaal persoonlijk
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Als Jan het heeft over dat we meer weten in december zet ik m`n geld op Iron Maiden
In een interview laatst wilde Bruce geen geruchten bevestigen over een tour, behalve dat we dat in december zouden weten

Rick, je krijgt van mij vandaag wel de troostprijs...
Man, wat zou ik ze graag zien. Liever dan GnR, Metallica zelfs.
Ben bang dat we naar GelreDome, Graspop of zo moeten.
Met een beetje hoop is het kantje boord tussen GnR, Metallica, Pearl Jam en Iron Maiden hé.
Als er 3 de keutel terug trekken blijft er vast 1 over ;)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Is de glorietijd van Metallica ook niet al van een jaar of 20 geleden? The Black Album, Master Of Puppets, And Justice For All…? Guns N Roses gaat nog een stapje verder, die mannen komen speciaal samen om nog is ‘die goeie ouwe tijd’ van toen te herbeleven .. en daarbij natuurlijk flink te cashen als opgehemelde live act die de helft van de tijd ook gewoon te wensen overlaat door Axl Rose himself.
Ik wil niet zeggen dat je geen punt hebt, want dat heb je.. Maar Pearl Jam is niet de enige die teert op eerder werk.

Oh ja echt wel maar ik zou denken dat de gemiddelde PP bezoeker eerder voor Guns zou gaan vanwege het hit gehalte en dat dat waarschijnlijk toch veel lastiger in de toekomst wordt dan PJ.


 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Nog even wat betreft Iron Maiden, heb Jan smeets twee jaar geleden backstage op Grasop gespot. Toen zei hij dat hij naar dat bandje met dat vliegtuig kwam kijken. Dus als Jan nog wat in de melk te brokkelen heeft, zou Maiden goed mogelijk zijn.
Hmmnn, vraag me af of hij 'gewoon' kwam kijken of ook naar de productie die ze mee brengen...
Kan me voorstellen dat Jan dat vaker doet, misschien ook wel naar Lollapalooza Berlijn geweest voor Foo Fighters?
Wordt je niet verrast zoals bij McCartney met 23 (!) vrachtwagens...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken