Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
381
107
Pinkpop gaat QOTSA niet neerzetten als derde headliner.
Ik ga er van uit dat er een voorcontract met Pearl Jam getekend is. Hierbij heeft de band een clausule dat de Europese tour niet doorgaat bij weer een aanslag in de komende periode. Ik verwacht bekendmaking hiervan dan ook pas vrij laat.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Pinkpop gaat QOTSA niet neerzetten als derde headliner.
Ik ga er van uit dat er een voorcontract met Pearl Jam getekend is. Hierbij heeft de band een clausule dat de Europese tour niet doorgaat bij weer een aanslag in de komende periode. Ik verwacht bekendmaking hiervan dan ook pas vrij laat.

Nou zet er dan alvast maar een streep door.
Dat niet optreden in Europa vanwege aanslagen, is dat enkel een gerucht of ook een keer bevestigd door de band of hun manager? Blijf dat een raar verhaal vinden, terwijl andere bands wel gewoon touren en andere werelddelen waar ze wel touren ook aanslagen hebben.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Pinkpop gaat QOTSA niet neerzetten als derde headliner.
Ik ga er van uit dat er een voorcontract met Pearl Jam getekend is. Hierbij heeft de band een clausule dat de Europese tour niet doorgaat bij weer een aanslag in de komende periode. Ik verwacht bekendmaking hiervan dan ook pas vrij laat.

Die bekendmaking komt dan gewoon ergens in de eerste drie weken van december.... :wink:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Rolo wrote:
Pinkpop gaat QOTSA niet neerzetten als derde headliner.
Ik ga er van uit dat er een voorcontract met Pearl Jam getekend is. Hierbij heeft de band een clausule dat de Europese tour niet doorgaat bij weer een aanslag in de komende periode. Ik verwacht bekendmaking hiervan dan ook pas vrij laat.


Die bekendmaking komt dan gewoon ergens in de eerste drie weken van december….
1f609.svg
mwah... ik weet niet of er iets met voorcontracten is? Zal zomaar kunnen.
Ik denk wel dat Pearl Jam één van de acts is waar Pinkpop al zo lang achteraan zit om een derde keer te krijgen.
Als het gaat plaatsvinden, dan is #PJTOUR2018 de gelegenheid. Daar ben ik van overtuigd.
De vraag is, of dat is gelukt uiteraard.
Moest gisteren avond nog denken aan dat filmpje dat Jan Smeets op Pinkpop 2013 met het publiek opnam (moest zelfs 3 keer over) waarin (wij) het publiek moest roepen "Eddie please come back" of iets dergelijks.
Zo sneu was het dat 2014 toen uiteindelijk zo'n sneue misgreep was van Pinkpop, inmiddels in afgelopen 10 jaar 5 maal misgegrepen.
Maar als ik zeg misgrijpen, bedoel ik ook echt close call misgrijpen ( zoals een week later in Nederland optreden??? wtf )
In 2016 vol overgave en enthousiamse roepen dat Foo Fighters en Pearl Jam vastliggen... ( Jaartje vergist misschien? )

Eerlijk is eerlijk, met Foo Fighters, Pearl Jam en Bruno Mars. Zal het alvast een mooie Pinkpop gaan worden.
Laten we de aankondigingen van vandaag en volgende week maar eens over ons heen komen.
November zal een mooie maand gaan worden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Officieel Nu|!
http://www.pinkpop.nl/2017/nl/nieuws/bruno-mars-tweede-headliner-pinkpop-2018/

Met de bevestiging van BRUNO MARS is de tweede headliner toegevoegd aan het programma van Pinkpop 2018. De wereldster sluit het festival op zondag 17 juni af. Aan het begin van deze week werd ook al de komst van FOO FIGHTERS naar Landgraaf bevestigd. Pinkpop 2018 vindt plaats vier weken na Pinksteren op vrijdag 15, zaterdag 16 en zondag 17 juni op het festivalterrein Megaland in Landgraaf. De kaartverkoop van Pinkpop start op zaterdag 24 februari 2018 via www.ticketmaster.nl en de bekende Ticketmaster verkoopadressen.

Peter Gene Hernandez beter bekend als Bruno Mars is componist, producer, regisseur en muzikant. Hij won meerdere Grammy Awards en verkocht wereldwijd meer dan 170 miljoen singles en ruim 26 miljoen albums, wat hem een van de best verkopende artiesten aller tijden maakt. Met hits als ‘24K Magic’, ‘Just The Way You Are’ en ‘When I Was Your Man’ voerde hij de hitlijsten aan. Zijn wereldhit ‘Uptown Funk’ schreef geschiedenis als langste Billboard ‘Hot 100’ Single van de jaren 2010 en was slechts de tiende single in het 57-jarig bestaan van de hitlijst die maar liefst 14 weken op nummer 1 stond. Entertainer Bruno Mars is een absolute meester als het gaat om het maken van de meest catchy en funky songs.

Bruno Mars stond vorig jaar op het podium van de Super Bowl Half Time Show om daar op te treden naast Beyoncé en Coldplay. Zijn eigen historische optreden uit 2014 schreef binnen de NFL geschiedenis als de op één na best bekeken Super Bowl Halftime Show ooit met een recordaantal van 115,3 miljoen kijkers, terwijl hij daar ook nog eens de jongste headliner ooit was. Volgens Billboard scoorde Mars zijn eerste vijf ‘Hot 100’-singles sneller dan elke mannelijke artiest behalve Elvis Presley. Als zanger, componist en producer bracht Bruno Mars het tot een ongelooflijk aantal van 35 ‘Hot 100’-hits tot nu toe.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755

Martin2.0

Playlistbediener
21 jan 2016
43
0
Foo Fighters op 5min uitverkocht in Sportpaleis (walting list) dus kan wel eens terug druk worden voor een ticket voor die dag van Pinkpop te bemachtigen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Foo Fighters op 5min uitverkocht in Sportpaleis (walting list) dus kan wel eens terug druk worden voor een ticket voor die dag van Pinkpop te bemachtigen.
Daarbij moet ik wel opmerken dat zowel FF als livenation een actie hadden om via een presale kaarten te kopen. Ik had mijn kaarten woensdag al. Voor de gein om 09:00 uur even ingelogd, kwam er meteen door en de staanplaatsen waren al niet meer te krijgen. Die zijn dus allemaal in de presale al uitverkocht. Eerlijk voor de mensen die hieraan niet konden deelnemen???
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
PJ wrote:
Nog meer info van Jan??


uhum

“Doen de Foo Fighters dan de zaterdag?” vroeg Domien. “Nee, de Foo Fighters sluiten de eerste avond op vrijdag af,” vertelt Jan. Dan is het alleen nog wachten op die zaterdag-headliner… Wat denk jij?

edit:
Hier is ook het geluidfragment terug te vinden PJ ( @erwin )
https://www.npo3fm.nl/nieuws/3fm/379312-bruno-mars-bevestigd-voor-pinkpop-2018

De derde headliner komt dus pas in december zegt jan
1f609.svg
wink wink PJ wink wink

Thanks. Zo duidelijk als wat. Kan niet anders dan Pearl Jam zijn :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Martin wrote:
Foo Fighters op 5min uitverkocht in Sportpaleis (walting list) dus kan wel eens terug druk worden voor een ticket voor die dag van Pinkpop te bemachtigen.


Daarbij moet ik wel opmerken dat zowel FF als livenation een actie hadden om via een presale kaarten te kopen. Ik had mijn kaarten woensdag al. Voor de gein om 09:00 uur even ingelogd, kwam er meteen door en de staanplaatsen waren al niet meer te krijgen. Die zijn dus allemaal in de presale al uitverkocht. Eerlijk voor de mensen die hieraan niet konden deelnemen???

Die presales lopen de laatste tijd een beetje uit de hand vind ik. Ik geloof niet dat ze dit nog lang op die manier gaan doen, want het is niet de eerste keer dat gewoon al (meer dan) de helft van de tickets weg zijn voor de échte verkoop. Kan natuurlijk niet.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.723
7.488
Zou Bruno Mars een dag kunnen uitverkopen? Hoewel het een betere boeking voor het vaste publiek is dan Justin Bieber denk ik wel dat hij minder populair is. Ook minder exclusief.

Even kijkend naar de headliners die pinkpop deelt met RW. FF en Bruno Mars dus niet. Dan kunnen we concluderen dat de 3de headliner sowieso een gedeelde is met Werchter lijkt me. Hopelijk net als 2016 een leuke verassende als Sir Macca, hoewel ik nu mijn geld inzet op Pearl Jam.
 

PinkpopSinds2008

Campingartiest
9 feb 2016
81
0
DennisvdBr wrote:

PJ wrote:
Nog meer info van Jan??


uhum

“Doen de Foo Fighters dan de zaterdag?” vroeg Domien. “Nee, de Foo Fighters sluiten de eerste avond op vrijdag af,” vertelt Jan. Dan is het alleen nog wachten op die zaterdag-headliner… Wat denk jij?


edit:
Hier is ook het geluidfragment terug te vinden PJ ( @erwin )
https://www.npo3fm.nl/nieuws/3fm/379312-bruno-mars-bevestigd-voor-pinkpop-2018

De derde headliner komt dus pas in december zegt jan
1f609.svg
wink wink PJ wink wink


Thanks. Zo duidelijk als wat. Kan niet anders dan Pearl Jam zijn
1f642.svg

Misschien loop ik achter, maar waarom 'kan het niet anders dan PJ zijn'?
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
PJ wrote:

Martin wrote:
Foo Fighters op 5min uitverkocht in Sportpaleis (walting list) dus kan wel eens terug druk worden voor een ticket voor die dag van Pinkpop te bemachtigen.


Daarbij moet ik wel opmerken dat zowel FF als livenation een actie hadden om via een presale kaarten te kopen. Ik had mijn kaarten woensdag al. Voor de gein om 09:00 uur even ingelogd, kwam er meteen door en de staanplaatsen waren al niet meer te krijgen. Die zijn dus allemaal in de presale al uitverkocht. Eerlijk voor de mensen die hieraan niet konden deelnemen???


Die presales lopen de laatste tijd een beetje uit de hand vind ik. Ik geloof niet dat ze dit nog lang op die manier gaan doen, want het is niet de eerste keer dat gewoon al (meer dan) de helft van de tickets weg zijn voor de échte verkoop. Kan natuurlijk niet.

Op zich kan iedereen gewoon aan die presale meedoen. Ik kreeg ook een mailtje met de presale code. Die krijg je als je je inschrijft voor de Foo Fighters mailing list. Hierdoor kunnen de echte fans eerder een kaartje krijgen, vind ik op zich niet slecht. Die presale codes kan je ook gewoon op internet vinden..
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
@PinkpopSinds2008:
Metallica en GnR touren volgens de berichten van Dennis pas later in het festivalseizoen.
QOTSA kunnen makkelijk op een ander eventueel "kleiner" festival in NL headlinen.
Pearl Jam gaat voor zeker op tour door Europa. Hun laatste 2 tours door Europa waren altijd rond de laatste 2 weken van juni en de 1e week van juli. Deze tours werden altijd in december bekend gemaakt.
Denk ook aan uitspraken van Jan de laatste jaren! Kan zoals ik het nu beredeneer bijna niet anders.
Andere gegadigden zijn er gewoonweg (nog) niet. Zie ook Pearl Jam topic onder muziekforum.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
PJ wrote:

DennisvdBr wrote:

PJ wrote:
Nog meer info van Jan??


uhum

“Doen de Foo Fighters dan de zaterdag?” vroeg Domien. “Nee, de Foo Fighters sluiten de eerste avond op vrijdag af,” vertelt Jan. Dan is het alleen nog wachten op die zaterdag-headliner… Wat denk jij?


edit:
Hier is ook het geluidfragment terug te vinden PJ ( @erwin )
https://www.npo3fm.nl/nieuws/3fm/379312-bruno-mars-bevestigd-voor-pinkpop-2018

De derde headliner komt dus pas in december zegt jan
1f609.svg
wink wink PJ wink wink


Thanks. Zo duidelijk als wat. Kan niet anders dan Pearl Jam zijn
1f642.svg



Misschien loop ik achter, maar waarom ‘kan het niet anders dan PJ zijn’?

nou... waar te beginnen.
Blijkbaar komt er een zomer tour van Pearl Jam in 2018 door Europa, inmiddels door de band aangegeven een #PJTOUR2018 al gemeld. Aankondiging van de eerste festivals, Lollapalooza zijn officieel.
Meestal tourt de band in voorgaande jaren rondom de festivals van medio juni tot medio juli, 4 weken is vrij reeel.
De aankondiging van de voorgaande tours is altijd begin december.
Pinkpop zit al minsten 10 jaar achter Pearl Jam aan, waarvan voorgaande 5 poginingen mislukte.
Tijdens Pinkpop 2016 is gezegd dat Foo Fighters en Pearl Jam kwamen (zou in principe door MOJO aan Jan Smeets aangegeven zijn), maar in 2017 niet gezien.
Pinkpop verschuift maarliefst 4 weken achter Pinksteren, in de 3de week van juni.
Dat is waarschijnlijk om in een tour van één (of 2) gewilde act te passen. Foo Fighters zitten eerder in Europa, daar zal het niet aan liggen.
Nu is er aangegeven dat de zaterdag headliner begin december aangekondigd zal worden.
Om maar wat te noemen....
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken