Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Oranssi Pazuzu wrote:
Nog even wat betreft Iron Maiden, heb Jan smeets twee jaar geleden backstage op Grasop gespot. Toen zei hij dat hij naar dat bandje met dat vliegtuig kwam kijken. Dus als Jan nog wat in de melk te brokkelen heeft, zou Maiden goed mogelijk zijn.


Hmmnn, vraag me af of hij ‘gewoon’ kwam kijken of ook naar de productie die ze mee brengen…
Kan me voorstellen dat Jan dat vaker doet, misschien ook wel naar Lollapalooza Berlijn geweest voor Foo Fighters?
Wordt je niet verrast zoals bij McCartney met 23 (!) vrachtwagens…

23? Zo weinig? Metallica heeft er 38 dacht ik. FF 35.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Of je liever guns n rosés, Metallica of pearl jam wilt is volgens mij puur afhankelijk van je smaak. Welke van de bands het meeste volk trekt ontloopt elkaar denk ik niet zoveel.

Ik denk echter wel dat er nog steeds meer kanshebbers zijn voor de headline spot. Gorillaz zou zomaar kunnen. Vind ik zelf ook wel een ultieme festival act. The XX vind ik echt een outsider. Zeker omdat ze echt kwaliteit leveren. Heel stiekem zou je kunnen denken aan U2. Kendrick lamar zou een hele dappere boeking zijn. En als je een beetje pech heb is het straks weer huilen voor iedereen die pinkpop een warm hart toe draagt en boekt ome Jan Kensington als laatste headliner.

En als je iets verder gaat spitten vind je vast nog wel mee kanshebbers
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Terwijl het wel twee beresterke headliners zouden zijn. Veel relevantere bands dan kendrick en the XX zijn er momenteel niet.

Maar als het idd zo stellig is als jij nu zegt is dat waarschijnlijk een belangrijke reden waarom ik veel liever naar lowlands ga.

Want bands als guns, Metallica, the foos en PJ heb ik in ieder geval allemaal al een keer gezien.
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Terwijl het wel twee beresterke headliners zouden zijn. Veel relevantere bands dan kendrick en the XX zijn er momenteel niet.

Maar als het idd zo stellig is als jij nu zegt is dat waarschijnlijk een belangrijke reden waarom ik veel liever naar lowlands ga.

Want bands als guns, Metallica, the foos en PJ heb ik in ieder geval allemaal al een keer gezien.

Sorry maar ik ken echt niks van beide.. Ligt misschien ook een beetje aan mij, maar qua relevantie en populariteit winnen die het echt niet bij de grote headliners van pinkpop..
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Ik heb echt een hele brede muziek smaak.

er is op dit moment denk ik niets groter op hip hop gebied dan kendrick lamar. En als je niet van hip hop houd ken je het misschien ook niet.

The XX stond in 2012 al een plaats onder de sub op Werchter, Jamie Xx was twee jaar geleden headliner op BKS en the XX was vorig jaar headliner op lowlands en werd door de critici aangewezen als 1 van de 3 beste optredens

Metallica heb ik in de ziggo gezien afgelopen winter en was rete strak maar het publiek ging vooral heel hard op de muziek die ze 10 jaar geleden hebben gemaakt.

Guns en Rosés werd redelijk hard gekraakt door de critici wat ik goed snapte. Ze staan daar alleen maar om nog even te cashen.

Pearl jam ga ik nooit iets negatiefs over zeggen. Ik hou van die band. Ik zou nog 100 euro betalen als ze maar 1 nummer komen spelen.

Maar ik denk dat wat ik hierboven schrijf het verschil is tussen relevant en tijdloze bands. Want dat zijn ze en hebben ze ook meer dan verdient mede ook door hoe rete veel energie ze op het podium geven!
 

pp2017

Randprogramma
2 okt 2016
141
0
er is op dit moment denk ik niets groter op hip hop gebied dan kendrick lamar. En als je niet van hip hop houd ken je het misschien ook niet.

Ik heb net even kendrick lamar opgezocht op youtube. Van de 5 meest bekeken video's zijn er maar 2 van hem, de andere 3 heeft hij meegewerkt maar daar wist ik dat niet van. die 2 liedjes die dan van hem zijn ken ik ook niet eens.

Als hij op pinkpop komt dan hooguit halverwege de dag (als chef'special van eerst headlinen naar vroeg op de dag kan dan hoort kendrick ook niet laat). Hij is niet bekend in Nederland, hij is vooral bekend in de VS. Dit kan eigenlijk wel gezegd worden over alle hip hop.

En de nostalgie die GNR PJ FF Metallica IM en zo door geven verkoopt wel kaarten.

The killers zou touren in 2018, tot nu toe is de laatste datum in mei. Krijgen we hier misschien nog iets van te horen?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Als Kendrick op pinkpop komt dan hooguit halverwege de dag (als chef’special van eerst headlinen naar vroeg op de dag kan dan hoort kendrick ook niet laat). Hij is niet bekend in Nederland, hij is vooral bekend in de VS. Dit kan eigenlijk wel gezegd worden over alle hip hop.

Wow....

Ja, we zijn in het Pinkpop topic. Man man. Besef je hoe snel z'n Ziggo show uitverkocht was in NL?
 

pp2017

Randprogramma
2 okt 2016
141
0
pp2017 wrote:
Als Kendrick op pinkpop komt dan hooguit halverwege de dag (als chef’special van eerst headlinen naar vroeg op de dag kan dan hoort kendrick ook niet laat). Hij is niet bekend in Nederland, hij is vooral bekend in de VS. Dit kan eigenlijk wel gezegd worden over alle hip hop.


Wow….

Ja, we zijn in het Pinkpop topic. Man man. Besef je hoe snel z’n Ziggo show uitverkocht was in NL?

ik heb werkelijk geen idee. ik weet wel dat niemand die ik ken ook maar 1 nummer van hem kan opnoemen. het kan dat het in de rest van nederland populair is, hier heb ik dan een verkeerde inschatting van gemaakt. hier in limburg valt dat geloof ik wel mee.

wat ik zei was puur van wat ik er in mijn omgeving van meekrijg maar blijkbaar loop ik achter :wink:
 

Arctic

Campingartiest
8 jun 2015
75
6
mattman wrote:

pp2017 wrote:
Als Kendrick op pinkpop komt dan hooguit halverwege de dag (als chef’special van eerst headlinen naar vroeg op de dag kan dan hoort kendrick ook niet laat). Hij is niet bekend in Nederland, hij is vooral bekend in de VS. Dit kan eigenlijk wel gezegd worden over alle hip hop.


Wow….

Ja, we zijn in het Pinkpop topic. Man man. Besef je hoe snel z’n Ziggo show uitverkocht was in NL?


ik heb werkelijk geen idee. ik weet wel dat niemand die ik ken ook maar 1 nummer van hem kan opnoemen. het kan dat het in de rest van nederland populair is, hier heb ik dan een verkeerde inschatting van gemaakt. hier in limburg valt dat geloof ik wel mee.

Ik denk dat je beter voor jezelf kan blijven praten en niet voor anderen, de onwetenheid bij jou is wel heel erg groot. Mijn god hey..
 

pp2017

Randprogramma
2 okt 2016
141
0
pp2017 wrote:

mattman wrote:

pp2017 wrote:
Als Kendrick op pinkpop komt dan hooguit halverwege de dag (als chef’special van eerst headlinen naar vroeg op de dag kan dan hoort kendrick ook niet laat). Hij is niet bekend in Nederland, hij is vooral bekend in de VS. Dit kan eigenlijk wel gezegd worden over alle hip hop.


Wow….

Ja, we zijn in het Pinkpop topic. Man man. Besef je hoe snel z’n Ziggo show uitverkocht was in NL?


ik heb werkelijk geen idee. ik weet wel dat niemand die ik ken ook maar 1 nummer van hem kan opnoemen. het kan dat het in de rest van nederland populair is, hier heb ik dan een verkeerde inschatting van gemaakt. hier in limburg valt dat geloof ik wel mee.


Ik denk dat je beter voor jezelf kan blijven praten en niet voor anderen, de onwetenheid bij jou is wel heel erg groot. Mijn god hey..

lijkt me misschien ook beter. tenminste weer iets geleerd vandaag
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
mattman wrote:

pp2017 wrote:
Als Kendrick op pinkpop komt dan hooguit halverwege de dag (als chef’special van eerst headlinen naar vroeg op de dag kan dan hoort kendrick ook niet laat). Hij is niet bekend in Nederland, hij is vooral bekend in de VS. Dit kan eigenlijk wel gezegd worden over alle hip hop.


Wow….

Ja, we zijn in het Pinkpop topic. Man man. Besef je hoe snel z’n Ziggo show uitverkocht was in NL?


ik heb werkelijk geen idee. ik weet wel dat niemand die ik ken ook maar 1 nummer van hem kan opnoemen. het kan dat het in de rest van nederland populair is, hier heb ik dan een verkeerde inschatting van gemaakt. hier in limburg valt dat geloof ik wel mee.

wat ik zei was puur van wat ik er in mijn omgeving van meekrijg maar blijkbaar loop ik achter
1f609.svg

Ik begrijp je punt wel hoor, PP2017. Een Pinkpop veld laten vollopen voor een act als Kendrick is ook in mijn hoofd een raar zicht, maar dat zou eigenlijk niet echt mogen.

Het gebeurt niet zo vaak dat een artiest én flink (maar echt FLINK) populair is én zoveel bijval heeft door critici. En de hits heeft hij wel hoor (Bitch Don't Kill My Vibe, i, Humble, King Kunta, Alright), maar dat zijn niet echt radiohits (zoals pakweg Bruno Mars of -in de Hiphop- Eminem), eerder hits op het internet.

 

pp2017

Randprogramma
2 okt 2016
141
0
pp2017 wrote:

mattman wrote:

pp2017 wrote:
Als Kendrick op pinkpop komt dan hooguit halverwege de dag (als chef’special van eerst headlinen naar vroeg op de dag kan dan hoort kendrick ook niet laat). Hij is niet bekend in Nederland, hij is vooral bekend in de VS. Dit kan eigenlijk wel gezegd worden over alle hip hop.


Wow….

Ja, we zijn in het Pinkpop topic. Man man. Besef je hoe snel z’n Ziggo show uitverkocht was in NL?


ik heb werkelijk geen idee. ik weet wel dat niemand die ik ken ook maar 1 nummer van hem kan opnoemen. het kan dat het in de rest van nederland populair is, hier heb ik dan een verkeerde inschatting van gemaakt. hier in limburg valt dat geloof ik wel mee.

wat ik zei was puur van wat ik er in mijn omgeving van meekrijg maar blijkbaar loop ik achter
1f609.svg



Ik begrijp je punt wel hoor, PP2017. Een Pinkpop veld laten vollopen voor een act als Kendrick is ook in mijn hoofd een raar zicht, maar dat zou eigenlijk niet echt mogen.

Het gebeurt niet zo vaak dat een artiest én flink (maar echt FLINK) populair is én zoveel bijval heeft door critici. En de hits heeft hij wel hoor (Bitch Don’t Kill My Vibe, i, Humble, King Kunta, Alright), maar dat zijn niet echt radiohits (zoals pakweg Bruno Mars of -in de Hiphop- Eminem), eerder hits op het internet.

ik dacht dat radio muziek ook ongeveer was wat populair is in nederland en ik kan niet zeggen dat ik vaak hip hop op de radio hoor. heb al die liedjes die je zei even opgezocht en ik ken ze niet en het is ook niet iets wat ik zelf zou luisteren. doe mij maar een flinke portie rock.
 

PinkpopSinds2008

Campingartiest
9 feb 2016
81
0
Ennnnnn weer terug on topic, graag!!

@DennisvdBr

Het hele verhaal te hebben gevolgd, met het 'afvallen' van Metallica (als ik goed gelezen heb). Blijven dan alleen PJ en Iron Maiden over? Als we 'gewoon' realistisch denken?

Ik kan me (sorry dat ik mezelf tegenspreek met m'n 'on topic-verhaal) haast niet voorstellen dat een GnR komt. Nog los van of het in hun tourschema past. Hetzelfde geldt (sorry Dennis, dat denk ik gewoon) voor Iron Maiden. Ik twijfel er niet aan dat ze de weide zullen platspelen. En dat het zou 'kunnen'. Ik ben geneigd om het woord 'Fortarock' in de mond te nemen...

Totdat ik me bedenk dat we in 2014 ineens een Metal Monday hadden. En een The Cure (nogal irrelevant, imho) in 2012. En een 73-jarige Beatle. En Bieber. En Guusje M. En Hanson. En Herbert Grönemeyer. En Bruce. En Puscifer als 3FM afsluiter ('wie'?).


Op Pinkpop kan alles. Super on topic, dus ;)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ennnnnn weer terug on topic, graag!!

@dennisvdbr

Het hele verhaal te hebben gevolgd, met het ‘afvallen’ van Metallica (als ik goed gelezen heb). Blijven dan alleen PJ en Iron Maiden over? Als we ‘gewoon’ realistisch denken?

Ik kan me (sorry dat ik mezelf tegenspreek met m’n ‘on topic-verhaal) haast niet voorstellen dat een GnR komt. Nog los van of het in hun tourschema past. Hetzelfde geldt (sorry Dennis, dat denk ik gewoon) voor Iron Maiden. Ik twijfel er niet aan dat ze de weide zullen platspelen. En dat het zou ‘kunnen’. Ik ben geneigd om het woord ‘Fortarock’ in de mond te nemen…

Totdat ik me bedenk dat we in 2014 ineens een Metal Monday hadden. En een The Cure (nogal irrelevant, imho) in 2012. En een 73-jarige Beatle. En Bieber. En Guusje M. En Hanson. En Herbert Grönemeyer. En Bruce. En Puscifer als 3FM afsluiter (‘wie’?).

Op Pinkpop kan alles. Super on topic, dus ?
Ik kan me vergissen, maar lijkt er op dat GnR en Metallica pas 4de week juni of later ter sprake komen nog.
Pearl Jam medio juni tm medio juli.
Iron Maiden eind mei tm begin augustus.
Volbeat en QOTSA kan ook gaten gaan vullen.
Althans, de festivals die ik in de gaten heb op het moment.
Veel andere namen, die ik ook hier zie langs komen lijken plek te kunnen krijgen op Woh Hah BKS DTRH Lowlands of zalen.
Voor Pinkpop beter de festivals begin juni in de gaten te houden. Komt volgende week een grote worp...
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
pp2017 wrote:
Als Kendrick op pinkpop komt dan hooguit halverwege de dag (als chef’special van eerst headlinen naar vroeg op de dag kan dan hoort kendrick ook niet laat). Hij is niet bekend in Nederland, hij is vooral bekend in de VS. Dit kan eigenlijk wel gezegd worden over alle hip hop.


Wow….

Ja, we zijn in het Pinkpop topic. Man man. Besef je hoe snel z’n Ziggo show uitverkocht was in NL?

Maar Pinkpop richt zich op twee grote doelgroepen: dadrock (Metallica, Foo Fighters, zulk soort dingen) en tienermeisjes (the script, kensington), evt huismoeders nog (Coldplay, Robbie Williams).

Kendrick is wel groot in Nederland, maar niet bij die 2 / 3 doelgroepen.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Dus als je Ziggo uitverkoopt ben je groot genoeg voor headliner pinkpop? Lijkt me niet, bovendien komt hij volgens mij niet zo vaak in Nederland wat het exclusief maakt. Nevernooit dat hij 35000 dagkaarten gaat verkopen. En inderdaad is het niet iets waar het pinkpop publiek warm voor draait.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Kendrick is wel groot in Nederland, maar niet bij die 2 / 3 doelgroepen.

Meer Randstad/Urban. Op dit forum populair maar hier zien we nou ook niet de doorsnee van Nederland.

Ik denk ook niet dat de gemiddelde Pinkpop bezoeker op Kendrick zit te wachten en de Kendrick fan zit ook niet op Pinkpop te wachten. Dus Ziggo is gewoon win/win
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken