Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Geen Metallica? Volgens Zegut is de festivaltour uitgesteld.
dat zei ik toch, Metallica en GnR komen later juni in Europa.

edit, verklaart misschien ook de uitstel van Download aankondiging. Iets met handen in het hoor of iets dergelijks...
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
jefferke wrote:
Geen Metallica? Volgens Zegut is de festivaltour uitgesteld.


dat zei ik toch, Metallica en GnR komen later juni in Europa.

edit, verklaart misschien ook de uitstel van Download aankondiging. Iets met handen in het hoor of iets dergelijks…
Wanneer worden ze dan wel in Europa verwacht? Voor het lijstje Opener, Roskilde, Werchter? Komen ze wel of niet naar Europa in het algemeen. We wachten af.
 

pp2017

Randprogramma
2 okt 2016
141
0
Wat zijn de mogelijke namen buiten de headliners? (Geen quotsa of p!NK wat we al paar keer besproken hebben)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
jefferke wrote:
Geen Metallica? Volgens Zegut is de festivaltour uitgesteld.


dat zei ik toch, Metallica en GnR komen later juni in Europa.

edit, verklaart misschien ook de uitstel van Download aankondiging. Iets met handen in het hoor of iets dergelijks…

Oké duidelijk. Alleen snap ik even niet hoe je erbij komt dat GNR later komt. Als dat gebaseerd op dat gerucht uit Spanje snap ik dat niet. Dat zegt toch helemaal niets over wanneer ze nog meer in Europa spelen? Helder is in ieder geval wel dat alleen PJ en QOTSA overblijven. Allebei goed wat mij betreft!
En met een beetje geluk komen ze ook allebei :wink:
 

Pieperke

Randprogramma
21 okt 2015
154
45
sinds lange tijd weer eens actief!

Foo Fighters en Bruno Mars zijn 2 mooie namen wat mij betreft, waarbij FF meer mijn smaak is.

Wat betreft de 3e headliner: onderstaand overzicht kam ik tegen op een buitenlandse Iron Maiden pagina. erg gedetailleerd overzicht van (wat zou moeten zijn) de tour van 2018. Zou dus om een Arena show gaan en maar één festival in totaal. weet niet wat ik hiervan moet geloven na de recentelijke shows in bijvoorbeeld het Gelredome, toch ander formaat. Wel genoeg details! Wat denken jullie?



edit: zou passen in schema's van support acts Anthrax en Judas Priest. extra geloofwaardigheid?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
sinds lange tijd weer eens actief!

Foo Fighters en Bruno Mars zijn 2 mooie namen wat mij betreft, waarbij FF meer mijn smaak is.

Wat betreft de 3e headliner: onderstaand overzicht kam ik tegen op een buitenlandse Iron Maiden pagina. erg gedetailleerd overzicht van (wat zou moeten zijn) de tour van 2018. Zou dus om een Arena show gaan en maar één festival in totaal. weet niet wat ik hiervan moet geloven na de recentelijke shows in bijvoorbeeld het Gelredome, toch ander formaat. Wel genoeg details! Wat denken jullie?

Weer die c.t Arena...... :-x
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Kan het slecht geloven dat IM in de luminus arena in Genk gaan staan met zoveel zalen en plaatsen waar je ze nog kunt neerzetten.
 

SneakyDevil

Playlistbediener
13 okt 2017
20
0
sinds lange tijd weer eens actief!

Foo Fighters en Bruno Mars zijn 2 mooie namen wat mij betreft, waarbij FF meer mijn smaak is.

Wat betreft de 3e headliner: onderstaand overzicht kam ik tegen op een buitenlandse Iron Maiden pagina. erg gedetailleerd overzicht van (wat zou moeten zijn) de tour van 2018. Zou dus om een Arena show gaan en maar één festival in totaal. weet niet wat ik hiervan moet geloven na de recentelijke shows in bijvoorbeeld het Gelredome, toch ander formaat. Wel genoeg details! Wat denken jullie?



edit: zou passen in schema’s van support acts Anthrax en Judas Priest. extra geloofwaardigheid?

Ik zou hier niet vanuit gaan omdat Iron maiden het Gelredome niet eens uitverkocht laat staan de Arena.
Ook de Leminus arena in Belgie, hier is volgends mij nog nooit een concert geweest.
Ofwel iemand heeft heel veel tijd hierin gestoken, of er komt een toch wel hele mooie (jammer van de festivals) tour aan!

Verder lijkt het mij niet dat Metallica hun tour uitstelt tot na de festivals, dit is toch niet logisch?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Dat lijstje van Iron Maiden bestaat al even nu ik het wat beter heb bekeken. Is al eerder gepost door Dennis in het Iron Maiden topic. Metallica hoeft hun tour niet uit te stellen, ze beginnen wat later. Het festivalseizoen met alle grote festivals duurd in Europa tot eind augustus.
 

Tom1617899894

Randprogramma
26 okt 2017
125
33
Toch maar eens besloten om een account aan te maken in plaats van alleen te lezen.

Sinds 2006 ga ik ieder jaar naar Pinkpop, al komt het geregeld voor dat ik voor de gezelligheid ga in plaats van voor de acts. Ben er erg blij mee dat na de dramatische headliners van vorig jaar nu de Foo Fighters komen. Bruno Mars daarentegen vind ik verschrikkelijk. Ik ben erg benieuwd naar de derde headliner, alhoewel ik het zeer zou toejuichen geloof ik er echt niet in dat Iron Maiden de derde headliner is.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Call me crazy, maar terwijl ik nu de set van '92 aan het terugkijken ben heb ik misschien een theorie bedacht waarom we Pearl Jam na 2000 niet meer op Pinkpop hebben zien verschijnen.

We weten dat het optreden van 1992 gewoon legendarisch was. Dit weet de band zelf ook.
Toen ze in 2000 terugkwamen was het optreden een heel stuk anders dan die in 92 (zit ook 8 jaar tussen, dus ja)
Maar misschien durven ze het niet helemaal aan, omdat ze gewoon nog steeds bang zijn dat heel Pinkpop + alle artiesten etc. gewoon te hoge verwachtingen hebben van een volgend PJ optreden, en dat deze verwachtingen niet helemaal waargemaakt kunnen worden. Want ja, aan een legendarisch optreden als '92 valt gewoon niet te tippen.

Dus verwacht ik Pearl Jam toch niet helemaal meer. Zou heel mooi zijn als ze komen, dan kan ik deze geweldige band ook eindelijk van mijn lijstje strepen.
Ik verwacht Metallica eerder.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
sinds lange tijd weer eens actief!

Foo Fighters en Bruno Mars zijn 2 mooie namen wat mij betreft, waarbij FF meer mijn smaak is.

Wat betreft de 3e headliner: onderstaand overzicht kam ik tegen op een buitenlandse Iron Maiden pagina. erg gedetailleerd overzicht van (wat zou moeten zijn) de tour van 2018. Zou dus om een Arena show gaan en maar één festival in totaal. weet niet wat ik hiervan moet geloven na de recentelijke shows in bijvoorbeeld het Gelredome, toch ander formaat. Wel genoeg details! Wat denken jullie?



edit: zou passen in schema’s van support acts Anthrax en Judas Priest. extra geloofwaardigheid?
Joh !!!
Dit heb ik maanden terug in het Iron Maiden topic geplaatst!!
Het is echt behoorlijk achterhaalde info.
NovaRock heeft al aangegeven dat ze niet komen.
Daarbij verwacht komende weken festivals met Iron Maiden in de kop, geloof me..

Verder blij met je post ;)

edit : kijk gerust even hierzo
http://forum.festileaks.com/forums/topic/iron-maiden/page/6/#post-138552
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
pp2017 wrote:
Wat zijn de mogelijke namen buiten de headliners? (Geen quotsa of p!NK wat we al paar keer besproken hebben)


Of is hier nog niks van bekend?
QOTSA kan zelfs als headliner doorsteken...
Denk wel dat je Josh bij vriend Dave kan verwachten!

Ook Volbeat is een band om komende weken in de gaten te houden.
:mrgreen:
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
pp2017 wrote:

pp2017 wrote:
Wat zijn de mogelijke namen buiten de headliners? (Geen quotsa of p!NK wat we al paar keer besproken hebben)


Of is hier nog niks van bekend?


QOTSA kan zelfs als headliner doorsteken…
Denk wel dat je Josh bij vriend Dave kan verwachten!

Zou ik nog niet te zeker van zijn. Volgens eFestivals touren FF en QOTSA niet samen in Europa omdat Josh & co zelf voor de headlineplaatsen gaan ipv tweede viool te spelen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Hmm, na alle info hier ben ik er eigenlijk wel van overtuigd dat PJ of QOTSA de derde headliner zal zijn. En dan heb ik toch 10 keer liever PJ. Mocht het QOTSA zijn dan vind ik dat persoonlijk toch wat minder....
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken