Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Indiaantje89 wrote:
Zullen we 2018 maar eerst eens afwachten? Misschien dat Lollapalooza morgen wel voor meer geruchten kan gaan zorgen.


oh, maar dat zal wel wat los kunnen maken…

Jammer genoeg is deze aankondiging niet interessant voor Pinkpop. De afgelopen 3 jaar deelden deze Zuid Amerikaanse Lolla's letterlijk 0 headliners met Pinkpop.

Dus in dat opzicht misschien alleen interessant om te zien wie we waarschijnlijk kunnen doorstrepen...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
DennisvdBr wrote:

Indiaantje89 wrote:
Zullen we 2018 maar eerst eens afwachten? Misschien dat Lollapalooza morgen wel voor meer geruchten kan gaan zorgen.


oh, maar dat zal wel wat los kunnen maken…


Jammer genoeg is deze aankondiging niet interessant voor Pinkpop. De afgelopen 3 jaar deelden deze Zuid Amerikaanse Lolla’s letterlijk 0 headliners met Pinkpop.

Dus in dat opzicht misschien alleen interessant om te zien wie we waarschijnlijk kunnen doorstrepen…
Dat spreekt idd wel tegen ja... hmm, met 'maar Martin Garrix dan' kom ik er niet van af zeker...?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
“Grote acts hebben plannen anderhalf jaar of twee jaar vooruit. Over twee jaar bestaat Pinkpop 50 jaar. Dat moet iets speciaals worden. Daar ben ik nu al mee bezig.”

Uit een interview met Rob van Trommelen.
https://www.deondernemer.nl/nieuwsbericht/171833/baas-boekers-mojo-concerts-over-stijgende-prijzen-en-miljoenen-uitgeven

niet alleen dat...
ook in 2014 was al sprake van gesrpekken met The Police voor 2019.
dus ruim, ruim van te voren wordt er gewerkt aan 2019.

Laten we ons nu nog even bezighouden met Pinkpop'18-headliners en opties voor 2018...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.452
7.445
Ik denk dat alles wat Jan Smeets zegt met betrekking tot het boeken van artiesten sowieso met een korreltje zou genomen mag worden.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Dus PJ tourt wel. De vraag is alleen of Europa ook aangedaan gaat worden. Over het algemeen delen we geen headliners (GARRIX!!) en de rest is of recentelijk geweest of niet relevant voor Pinkpop (op een paar na) En nee, ik ga echt nog niet op de Hype Train.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Dus PJ tourt wel. De vraag is alleen of Europa ook aangedaan gaat worden. Over het algemeen delen we geen headliners (GARRIX!!) en de rest is of recentelijk geweest of niet relevant voor Pinkpop (op een paar na) En nee, ik ga echt nog niet op de Hype Train.
we moeten nu afwachten hoe de tours aansluiten voor Europa. Dat betreft elke naam nu we he, de Lollapalooza's en Estereo Picnic... Van de zojuist geplaatste officiële lineups...
 
1 mei 2017
289
0
Timmetje wrote:
Ik ben nog steeds voorstander van early bird tickets. Betalen we een tientje minder maar zijn we er sowieso bij.


Dikke LIKE voor je post!

Hoeft voor mij niet eens een tientje goedkoper te zijn, de ticketmaster-fuik van de vvk na de perspresentatie ontduiken dat is een pre…

Jan Smeets: "Ja bekijk het, dan lopen wij 200.000 Euro mis."

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
DennisvdBr wrote:

Timmetje wrote:
Ik ben nog steeds voorstander van early bird tickets. Betalen we een tientje minder maar zijn we er sowieso bij.


Dikke LIKE voor je post!

Hoeft voor mij niet eens een tientje goedkoper te zijn, de ticketmaster-fuik van de vvk na de perspresentatie ontduiken dat is een pre…


Jan Smeets: “Ja bekijk het, dan lopen wij 200.000 Euro mis.”

Precies... dat heeft hij gezegd...

Vandaar dat dat tientje goedkoper voor mij perse ook niet hoeft.
Zo'n early-bird constructie lijkt me daarom vanuit Pinkpop zelf niet te komen.
Een vvk systeem als bij RW lijkt me ook niet verkeerd, bij de eerste naam de lijnen open zetten. Daar zie je toch ook, ondanks sterke start, dat het niet direct uitverkoopt.
Ik kan me voorstellen ( noem als voorbeeld QOTSA die al in buitenland om Pinkpop aangekondigd zijn en Ziggo al verkocht hebben ), dat ze QOTSA zouden aankondigen en de kaartverkoop al starten.
Maar, mischien zijn er nog factoren die zo iets tegenhouden, misschien wel acts die zaalshows hebben staan of nog moeten aankondigen en dat in conflict zou zijn.
Kan me voorstellen dat de vvk van de losse shows voorrang zouden krijgen, of misschien is er wel een headliner die een losse show in vvk wil doen gelijk met vvk Pinkpop??
Vraag me af of dit in laatste tijd nog in overleg is gekomen bij Buro Pinkpop, ticketmaster zal het niets uitmaken toch?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Vraag me af of dit in laatste tijd nog in overleg is gekomen bij Buro Pinkpop, ticketmaster zal het niets uitmaken toch?

Als je geen namen bekend hebt gemaakt en er is verder niets gelekt dan zou het niets uitmaken lijkt me. De Paradiso persconferentie zou dan ook nog steeds kunnen maar ik ben ook meer een voorstander van het RW model. Als je dan wil dan moet je de gok wagen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Je kunt toch ook gewoon al de voorverkoop opengooien zonder dat er een naam bekend is? Voor degenen die toch gaan, de die hards die ongeacht het programma erbij willen zijn. Je hoeft niet eens korting te geven; denk dat die groep al blij genoeg is dat ze voor de grote massa uit hun kaartje kunnen scoren.

Bij Lowlands was het ook jarenlang zo dat de voorverkoop al begon voordat er maar een naam bekend was. Ik vond dat altijd prima; het programma stelde toch nooit teleur en ik wilde er bij zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Je kunt toch ook gewoon al de voorverkoop opengooien zonder dat er een naam bekend is? Voor degenen die toch gaan, de die hards die ongeacht het programma erbij willen zijn. Je hoeft niet eens korting te geven; denk dat die groep al blij genoeg is dat ze voor de grote massa uit hun kaartje kunnen scoren.

Bij Lowlands was het ook jarenlang zo dat de voorverkoop al begon voordat er maar een naam bekend was. Ik vond dat altijd prima; het programma stelde toch nooit teleur en ik wilde er bij zijn.
precies dit!!
persoonlijk standpunt ook, blindelings zal ik een kaartje kopen..
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
precies dit!!
persoonlijk standpunt ook, blindelings zal ik een kaartje kopen..

Inderdaad, plus ik kan ze via Swap altijd wel kwijt.
 

eh

Randprogramma
27 nov 2013
139
0
Ohh Pearl Jam toch touren ? Ohh leuk de bladeren vallen en de geruchten zwellen aan ... heerlijke tijd dit

En wat een ONZIN verhaal over dat ze de tour hebben afgezegd om de terreur aanslagen ...... de tour bestond niet eens .... werd wel aan gewerkt .... maar door prive omstandigheden van 1 van de bandleden is dat niet doorgegaan ......
Mensen lezen iets ... geven hun eigen draai er aan en gaan met het verhaal aan de haal.

Ik vind Justin Bieber ook ruk .... maar ben toch gegaan ... en heb muzikaal een geweldig festival gehad afgelopen editie ..... je hoeft ook niet alles te zien he .... en een Festival staat muzikaal echt niet door een headliner wat mij betreft ......
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ohh Pearl Jam toch touren ? Ohh leuk de bladeren vallen en de geruchten zwellen aan … heerlijke tijd dit

En wat een ONZIN verhaal over dat ze de tour hebben afgezegd om de terreur aanslagen …… de tour bestond niet eens …. werd wel aan gewerkt …. maar door prive omstandigheden van 1 van de bandleden is dat niet doorgegaan ……
Mensen lezen iets … geven hun eigen draai er aan en gaan met het verhaal aan de haal.

Ik vind Justin Bieber ook ruk …. maar ben toch gegaan … en heb muzikaal een geweldig festival gehad afgelopen editie ….. je hoeft ook niet alles te zien he …. en een Festival staat muzikaal echt niet door een headliner wat mij betreft ……
tja, de tour bestond niet... er zijn bij voorgaande pogingen andere beslissingen genomen, van Amerikaanse festivals of examen noem maar op...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
lijstje mogelijke Pinkpop-headliners.
update

- Queens of the Stone Age - tour met nieuw album en week voor Pinkpop headliner op Northside en week na Pinkpop headliner op INmusic.
- Pearl Jam - aangekondigd voor Lollapalooza's en mogelijk vervolg europese tour oa gerucht over San Siro in 2018
- The Killers - met nieuw album eerst stadions in europa en daarna festivals, in maart naar Lollapalooza's
- Arctic Monkeys - eind dit jaar nieuw album
- Metallica - mogelijk tour verlenging na de stadion tour, Zegut noemt Download FR
- Guns N Roses - tourverlenging, mogelijk komt Europa er nog bij, Zegut noemt Download
- Foo Fighters - tour met het nieuwe album, nog geen NL-datum en nog Pinkpop in te halen, na de miscalculatie in 2017 is een nieuw bod gedaan voor Pinkpop 2018.
- Bon Jovi - 22 sept nog headliner Rock in Rio, gitarist 'bevestigde' er komt europese tour in 2018, gerucht over San Siro in 2018
- Iron Maiden - Mogelijk een tour in 2018, gerucht in Pinkpop weekend NovaRock en Zegut noemt Hellfest
- Pink - Nieuw album en na headliner op Sziget en V-festival mogelijk tour verlengen bij andere festivals
- Jay-Z - Nieuw album en na headliner op V-festival mogelijk meer in europa. Met de deal met LiveNation, kan Mojo hem op veel plekken kwijt.
- Bruce Spingsteen - mogelijk europese tour, gerucht over San Siro in 2018
- U2 - nog geen Europese festivals in de laatste tours, er zijn blijkbaar gesprekken met Leon Ramakers
- Tool - 'album'? en komen er na de Amerikaanse festivals nog EU festivals bij?
- Beyonce - Coachella inhalen, mogelijk meer tourdata?

Ik twijfel Gorillaz, Kendrick Lamar, National, Bjork of Nick Cave er bij te zetten, maar zie ze niet zo snel als Pinkpop-headliner of Pinkpop-affiche uberhaupt
QOTSA staat vrij hoog in mijin verwachting, maar kan ook als sub.
The Script is ook een twijfelgeval qua hoogte op het affiche, ik gok niet dat ze headliner positie krijgen op Pinkpop. Maar verwacht The Script wel imo...
Als ik kijk naar het affiche van Lolla, dan mogen wat mij betreft Volbeat, David Byrne, Royal Blood, Zara Larsson, Tash Sultana, of Lana Del Rey op het affiche komen in juni.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.260
6.752
Overlap mbt tot Lolla Brazilië over de laatste 4 jaar: 2017 (1; Martin Garrix), 2016 (1; Vintage Trouble), 2015 (1; Pharell Williams), 2014 (3; Arcade Fire, Jake Bugg en Portugal. The Man)
Reken dus maar dat die overlap minimaal zal zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Overlap mbt tot Lolla Brazilië over de laatste 4 jaar: 2017 (1; Martin Garrix), 2016 (1; Vintage Trouble), 2015 (1; Pharell Williams), 2014 (3; Arcade Fire, Jake Bugg en Portugal. The Man)
Reken dus maar dat die overlap minimaal zal zijn.
Lolla 2017 overeenkomsten fyi (3) Rancid, Martin Garrix, MO... Maar ik reken op de verschuiving van 4 weken naar halverwege juni.
Zal toch wel wat tourtjes naar Europa komen voor meerdere festivals.
Dan zegt zo'n overeenkomst uit het verleden niet heel veel, de tijd van de tours in europa zijn bepalend.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Yannick wrote:
Overlap mbt tot Lolla Brazilië over de laatste 4 jaar: 2017 (1; Martin Garrix), 2016 (1; Vintage Trouble), 2015 (1; Pharell Williams), 2014 (3; Arcade Fire, Jake Bugg en Portugal. The Man)
Reken dus maar dat die overlap minimaal zal zijn.


Lolla 2017 overeenkomsten fyi (3) Rancid, Martin Garrix, MO… Maar ik reken op de verschuiving van 4 weken naar halverwege juni.
Zal toch wel wat tourtjes naar Europa komen voor meerdere festivals.
Dan zegt zo’n overeenkomst uit het verleden niet heel veel, de tijd van de tours in europa zijn bepalend.

Ik weet het niet hoor. Ook met RW hebben die Lolla's doorgaans niet echt veel overeenkomsten.

Eigenlijk zijn die ZA festivals in maart een slechte graadmeter.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Ik weet het niet hoor. Ook met RW hebben die Lolla’s doorgaans niet echt veel overeenkomsten.

Eigenlijk zijn die ZA festivals in maart een slechte graadmeter.


Idd, Er zal een begin komen in oktober als de grotere festivals in Europa met de eerste mededelingen komen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken