Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Ben wel benieuwd of de 3 headliners in mijn Pinkpop-headliner lijstje staan?

Denk dat het merendeel van de kanshebbers er wel in staat. Misschien The Chainsmokers nog een optie als kleinere headliner (wellicht in soort co-headlinerconstructie)? Zoals Martin Garrix dit jaar bij Bieber stond.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Ik vermoed dat de headliners komen uit het lijstje. Queens of the stone age, Foo Fighters, Metallica, P!nk, Pearl Jam, Artic Monkeys of the Killers.
Al het andere op je lijstje Dennis zie ik niet zo snel gebeuren. Tenzij bv bekend word dat Springsteen of de Stones gaan touren in Europa. Dat zijn dan kanshebbers natuurlijk. Vooralsnog hou ik het op mijn korte lijstje namen waarbij ik denk dat FF en Metallica echt heel veel kans hebben. Normaal gezien komt daar dan nog 1 echte popheadliner bij. Vul maar in, P!nk, Beyoncé misschien.......
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Queens of the stone age, Foo Fighters, Metallica, P!nk, Pearl Jam, Artic Monkeys of the Killers.

AM gaan nu bezig met het nieuwe album. Ik denk dat PP te vroeg komt maar LL wel een optie is. The Killers heeft geen normale bezetting, beetje 2derangs Killers.

Vorig jaar zou ik echt Coldplay hebben verwacht maar die kwamen helaas niet.

Denk idd dat Metallica en de FF grootste kanshebbers zijn. Album van Pink komt nu snel uit dus de touraankondiging zal ook wel snel volgen.

We zullen het zien.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.683
666
Tweede show voor The Script... zijn dus wel degelijk super populair op het moment.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
(...) Springsteen of de Stones (...)
Springsteen is wel als tour te verwachten, via dat San Siro gerucht
Stones, tja durfde ik niet in het lijstje te zetten, maar misschien met de UK Knebworth Park show in aankomende zomer misschien toch wel, nu je het zegt...

The Chainsmokers
Zie ik niet zo als headliner, maar kan idd wel op het affiche eindigen ja. Is het misschien iets als 3FM-headliner, zijn die zo populair? Wel erg hot momenteel. Ik tijfel..
Maar, dit is wel een beetje de insteek die ik bedoelde met de mogelijkheid van 9 headliners op het affche, 3 mainstage headliners (3 stadion-acts), 3 mainstage-subs (op andere europese festivals als headliner) en 3 3FM-stage aflsuiters (op andere 'kleinere' europese festivals als headliner). Als je The Chainsmokers als 3FM-afsluiter en bijvoorbeeld QOTSA als main-sub hebt staan, in die geest gedacht bedoel ik idd...
Ik denk ook dat dat de co-headline-constructie is waar je voor Pinkpop aan moet denken, dat met JB-MG was denk ik een uitzonderingetje.

Ik zal het meenemen in de volgende update van het lijstje.
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Tweede show voor The Script… zijn dus wel degelijk super populair op het moment.

Waar gaat het heen met de muzieksmaak in Nederland? The Script verkoopt de Ziggo Dome eerder uit dan Roger Waters.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
EddieVerder wrote:
Tweede show voor The Script… zijn dus wel degelijk super populair op het moment.


Waar gaat het heen met de muzieksmaak in Nederland? The Script verkoopt de Ziggo Dome eerder uit dan Roger Waters.

Uit het hart gegrepen. Saaier, fantasielozer en oppervlakkiger dan the Script krijg je het niet gauw.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.258
6.744
The Killers heeft geen normale bezetting, beetje 2derangs Killers.
Beetje onterecht The Killers aan het neerhalen, het is niet omdat er 2 bandleden niet mee touren dat ze opeens "2e rangs" zijn hé.

Anyways. Wie nog twijfelde dat The Script hot zijn in NL, heeft nu het bewijs. Maar is die tweede zaalshow daarbij dan geen indicatie voor wat daarna komt, of niet? The Chainsmokers zijn ook hot hoor Dennis, die staan volgend jaar in de Ziggo en die zal wel snel uitverkopen.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Uit het hart gegrepen. Saaier, fantasielozer en oppervlakkiger dan the Script krijg je het niet gauw.

Hohoho...laten we Kensington niet vergeten.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
colint wrote:

EddieVerder wrote:
Tweede show voor The Script… zijn dus wel degelijk super populair op het moment.


Waar gaat het heen met de muzieksmaak in Nederland? The Script verkoopt de Ziggo Dome eerder uit dan Roger Waters.


Uit het hart gegrepen. Saaier, fantasielozer en oppervlakkiger dan the Script krijg je het niet gauw.
afgelopen jaar 7 nummers in de Top2000... Superheroes die Millionaires, mannen zijn niet aan de kant te schuiven uit The Hall of Fame...
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Raskolnikov wrote:

colint wrote:

EddieVerder wrote:
Tweede show voor The Script… zijn dus wel degelijk super populair op het moment.


Waar gaat het heen met de muzieksmaak in Nederland? The Script verkoopt de Ziggo Dome eerder uit dan Roger Waters.


Uit het hart gegrepen. Saaier, fantasielozer en oppervlakkiger dan the Script krijg je het niet gauw.


afgelopen jaar 7 nummers in de Top2000… Superheroes die Millionaires, mannen zijn niet aan de kant te schuiven uit The Hall of Fame…

Een vermelding in de top 2000 is niet altijd een aanbeveling wat mij betreft ;-)

Ik weet dat ze populair zijn, maar ik kan gewoon helemaal niets met The Script.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Beetje onterecht The Killers aan het neerhalen

Ik haal The Killers helemaal niet neer. Als Ron Wood en Charlie Watts niet meespelen met de Stones vind ik het ook 2de rangs. Queen is bijvoorbeeld erg leuk maar het is niet Queen meer etcetc.

De ritmesectie bepaald ook een groot gedeelte van je sound. Dus ja 2derangs. Ze zijn niet volledig.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Ik weet dat ze populair zijn, maar ik kan gewoon helemaal niets met The Script.

The man who can't be moved....wat een ontzettend zeiknummer is dat. Maar goed, de jeugd slikt deze meuk. Het is plat en populair
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
2 x Ziggo Dome. Zie je wel dat ze een Pinkpop dag kunnen dragen. ?

Het is geen verrassing dat ze de Ziggo twee keer uitverkopen, maar ik zou wel verbaasd zijn als Pinkpop hen laat headlinen. Die kans lijkt me echt nihil. Sub ja, headliner nee.

Kensington verkoopt 5 x de Ziggo uit, maar dat maakt het niet meteen een geschikte headliner voor je festival.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
2 x Ziggo Dome. Zie je wel dat ze een Pinkpop dag kunnen dragen.
1f606.svg
ja, het is wel zo dat dat niet veel zegt of ze als headliner een dagje Pinkpop dragen.
Dat valt in het verleden ook vies tegen hoor.
RHCP, Green Day en KOL verkochte Ziggo ook uit, maar blijken voor een festival als Pinkpop toch een stroperigge verkoper.
Maar, ik zat er afgelopen jaar met Green Day en KOL ook naast dat ik ze niet verwachte. Helaas zat ik er achteraf met de gedachtegang zo in, dat dat afspiegelde in de vvk, hoe goed ik zelf ook Green Day vond op Pinkpop.

Ik hoop dat ik er terecht naast zit dat ik The Script geen headliner voor Pinkpop vind. Want ik zie het echt niet voor me...
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
510
77
Timmetje wrote:
2 x Ziggo Dome. Zie je wel dat ze een Pinkpop dag kunnen dragen. ?


ja, het is wel zo dat dat niet veel zegt of ze als headliner een dagje Pinkpop dragen.
Dat valt in het verleden ook vies tegen hoor.
RHCP, Green Day en KOL verkochte Ziggo ook uit, maar blijken voor een festival als Pinkpop toch een stroperigge verkoper.
Maar, ik zat er afgelopen jaar met Green Day en KOL ook naast dat ik ze niet verwachte. Helaas zat ik er achteraf met de gedachtegang zo in, dat dat afspiegelde in de vvk, hoe goed ik zelf ook Green Day vond op Pinkpop.

Ik hoop dat ik er terecht naast zit dat ik The Script geen headliner voor Pinkpop vind. Want ik zie het echt niet voor me…
RHCP was toch één van de drukkere vrijdagen die Pinkpop heeft gehad?

En Green Day had afgelopen jaar al moeite om de Ziggo Dome uit te verkopen.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
DennisvdBr wrote:

Timmetje wrote:
2 x Ziggo Dome. Zie je wel dat ze een Pinkpop dag kunnen dragen. ?


ja, het is wel zo dat dat niet veel zegt of ze als headliner een dagje Pinkpop dragen.
Dat valt in het verleden ook vies tegen hoor.
RHCP, Green Day en KOL verkochte Ziggo ook uit, maar blijken voor een festival als Pinkpop toch een stroperigge verkoper.
Maar, ik zat er afgelopen jaar met Green Day en KOL ook naast dat ik ze niet verwachte. Helaas zat ik er achteraf met de gedachtegang zo in, dat dat afspiegelde in de vvk, hoe goed ik zelf ook Green Day vond op Pinkpop.

Ik hoop dat ik er terecht naast zit dat ik The Script geen headliner voor Pinkpop vind. Want ik zie het echt niet voor me…


RHCP was toch één van de drukkere vrijdagen die Pinkpop heeft gehad?

En Green Day had afgelopen jaar al moeite om de Ziggo Dome uit te verkopen.
Bij Green Day waren de staanplaatsen binnen 5 minuten helemaal weg, zelfde als 1e rangs zitplaatsen. Daarna duurde het vgm een paar dagen voor het helemaal uitverkocht was, buiten die kutplaatsen direct naast 't podium waar je geen kut ziet, dus ik telde dat als uitverkocht.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
RHCP was toch één van de drukkere vrijdagen die Pinkpop heeft gehad?

En Green Day had afgelopen jaar al moeite om de Ziggo Dome uit te verkopen.

Green Day had misschien moeite met verkpen ZIggo, maar ik meen dat dat uiteindelijk wel was gelukt. Voor Pinkpop maar circa 12 duizend dagkaarten (van de 30k) is wel zeer matig hé.
KOL slechts 13 duizend.

RHCP moet ik corrigeren, die dag waren 67duizend mensen op het terrein en nagenoeg uitverkocht. Editie 2016 was met vrijdag en zaterdag 67 duizend en zondag 70 duizend betempeld als uitverkocht,
excuus.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Is het geen optie om 2 wat mindere acts de net niet headliners zeg maar om die achter elkaar te programeren? Kan zo vlug niet iets bedenken maar jullie begrijpen het denk ik wel....
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken