Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Dood of levend, Tom Petty is te klein/duur in Europa om op PP een podium af te sluiten.

tja, hij was volgens mij idd 1 van de wensen van Jan voor Pinkpop 2019....

Na, deze tour enkel naar Europa te komen voor BST Hyde Park als headliner.
Was er wel wat te bedenken voor een aankomend tour mogelijk door europa, ik denk het wel.
Een festival tour was denk ik een mooie boost geweest in Europa, zo einde cariere...

Weer zo'n bucketlist artiest, weg.
Now, Jan, zet nog eens wat druk achter Neil Young ;)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Weer zo’n bucketlist artiest, weg.
Now, Jan, zet nog eens wat druk achter Neil Young

Ik denk dat Tom Petty echt niet wat was voor Pinkpop. Zelfde geldt voor Neil Young, fantastische artiest maar ik denk niet dat het Pinkpop publiek op een wat saaie set van Neil Young zit te wachten.

Maar goed, het is oktober en over het algemeen gaan de eerste namen nu binnen druppelen. Ik hoop dat FF hetzelfde doen als in 2015 dus PP en een zaal show eind 2018.

FF live in de Ziggo 2015 blijft toch echt 1 van mijn beste concerten. Plus toen kon Dave niet eens lopen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Weer zo’n bucketlist artiest, weg.
Now, Jan, zet nog eens wat druk achter Neil Young

Ik denk dat Tom Petty echt niet wat was voor Pinkpop. Zelfde geldt voor Neil Young, fantastische artiest maar ik denk niet dat het Pinkpop publiek op een wat saaie set van Neil Young zit te wachten.

Maar goed, het is oktober en over het algemeen gaan de eerste namen nu binnen druppelen. Ik hoop dat FF hetzelfde doen als in 2015 dus PP en een zaal show eind 2018.

FF live in de Ziggo 2015 blijft toch echt 1 van mijn beste concerten. Plus toen kon Dave niet eens lopen.

Hmm, ik denk dat Tom Petty veel geschikter zou zijn geweest voor Pinkpop dan Neil Young. Tom Petty is toegankelijker en naar mijn idee heeft hij een set hits die iedereen stiekem wel kent. Neil Young staat toch wel bekend om zijn in zichzelf gekeerde optredens, met lang uitgesponnen jamachtige nummers. Althans, dat is mijn ervaring.

Nou ja, we zullen het nooit meer ervaren. Zonde, nog zo relatief jong.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
iggy2016 wrote:
Tom Petty overleden…daar gaat een droom van Jan…


Nog niet.
UPDATE At this time, Tom’s still clinging to life. A report that the LAPD confirmed the singer’s death is inaccurate tmz.me/q4gSzE2

Hey Paddy, kun je die mega-smileys aub niet meer plaatsen. Dit is je reinste forumvervuiling.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Ik denk niet dat Paddy dat expres doet, volgens mij een bugje als je iets quote waarin een smiley is gebruikt. Overkwam mij vorige week ook.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.677
837
Je weet dat dat hele stuk van Alternativenation letterlijk gekopieerd is van het Tenclub forum he?
Dimitris word als bron zelfs genoemd in dat artikel
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Ik vermoed dat Dennis het zelf heeft doorgezet naar de redactie van festileaks :wink:
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Ik heb het vermoeden dat we Pearl Jam toch langzaam wat hoger in de geruchtenmolen moeten zetten, zie ook Pearl Jam topic

Binnenkort maar eens een update maken van ‘mijn Pinkpop headliner lijstje
Als jullie nog suggesties hebben, ik zou zeggen, GO!

Roept u maar…

Misschien niet als headliner maar zou Maroon 5 een optie zijn?
Mumford and sons misschien, geen idee wat die gaan doen......
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Snow Patrol is ook een optie. Die zijn geloof ik weer bezig met nieuw werk. Maar geen idee wat voor status ze anno 2018 hebben.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.677
837
Ik vermoed dat Dennis het zelf heeft doorgezet naar de redactie van festileaks

Tuurlijk weet ik dat, daarom wil ik `m ook waarschuwen om die bron niet te gebruiken, is een persoon, die de info gewoon van het forum afhaalt.
Dit is dus hoe geruchten onstaan ;)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
PJ wrote:
Ik vermoed dat Dennis het zelf heeft doorgezet naar de redactie van festileaks


Tuurlijk weet ik dat, daarom wil ik `m ook waarschuwen om die bron niet te gebruiken, is een persoon, die de info gewoon van het forum afhaalt.
Dit is dus hoe geruchten onstaan ;)

Op het moment dat Alternative Nation er een artikel aan besteed, "thats when the shit hits the fan".
Geruchtenmolen draait en dan is het "all aboard the hype train"

Kleine uitleg ofwel theorie van mijn kant.
Ik geloof wel dat er een tour komt, uiteraard is 1 a 2 avonden Ziggo niet onwaarschijnlijk.
Maar ik verwacht na zo veel jaren pogingen ondernemen de band naar Pinkpop te halen zal toch ooit een keer z'n vruchten afwerpen.
Paar voorbeelden:
In 2007 De meest bekende afzegging was die van de Pearl Jam. Twee bandleden zouden vader worden net in het weekend van Pinkpop 2007. Hun toezegging werd dus weer ingetrokken nog voordat het programma bekend werd gemaakt.
Pinkpop 2010 waren er gesprekken met Pearl Jam in 2009, maar viel de tour later tegenover een vroeg Pinkpop. 2010 een verschoven Pinkpop, maar net niet genoeg.
In 2012 was Wechter het enkele festival dat ze deden, stonden toen 2 avonden in splinter nieuwe ZIggoDome als eerste buitenlandse act. Die eer pakte ze.
2014 was het jaar van examen-akkefietje. Ze kwamen daarom pas een week later naar Europa, Ziggo was de place to be.
Geruchten over een tour in 2016/2017 waren groot, zat misschien wel dichter op een aankondiging dan we ons kunnen voorstellen. Ik kan me voorstellen dat uit overenthousiasme Jan zich tijdens Pinkpop 2016 al versprak tegenover een interviewer van L1 over Pearl Jam naar Pinkpop 2017. Ergens broeit er wel iets...
Ik kan me voorstellen dat de band ook graag weer terug komt naar Pinkpop.
Maar dat moet wel in het te verwachten tourschema passen, uiteraard dient ook de datum van Pinkpop zich daaraan te schikken.
Nu is er in 2018 een verschuiving van 4 weken uit Pinsteren, niet naar randje juni maar zelfs het 3de weekend van juni.

Laat ik zeggen! Er is een patroon en de puzzelstukjes moeten goed vallen.
Voor mij hangt het voor 99,99 procent aan een zijde draadje, of Pearl Jam headliner Pinkpop is in 2018.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Laat ik zeggen! Er is een patroon en de puzzelstukjes moeten goed vallen.
Voor mij hangt het voor 99,99 procent aan een zijde draadje, of Pearl Jam headliner Pinkpop is in 2018

Probleem is dat het de verkeerde kant opvalt. Dat is al een paar keer geweest. Als PJ headliner is dan is dat nu al geregeld. Misschien krijgen ze wel een Arena aanbieding. Die schijnen nogal veel geld te bieden en wat dat betreft denk ik dat PJ net zo is als alle artiesten, geld gaat voor venue.

Maar goed, het kan zijn dat Mojo een grote zak geld biedt om op Pinkpop te gaan staan. Dan houden we alleen 1 probleem over. De gedoodverfde headliners FF en Metallica. 2 hardrock/metal bands. PJ is een rockband. Smeets/Mojo geven aan dat ze kiezen voor 2 rock en 1 pop headliner.

In geen enkele wereld is 1 van deze 3 een popband dus de vragen zijn "Wie van de 3 valt af?" en "Met wie zijn er al eerder afspraken gemaakt?."

Ik gok op Metallica en de Foo's met iets poppie op de 2de dag. Mocht toch PJ er bij komen dan wordt het echt een kutkaartverkoop.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Laat ik zeggen! Er is een patroon en de puzzelstukjes moeten goed vallen.
Voor mij hangt het voor 99,99 procent aan een zijde draadje, of Pearl Jam headliner Pinkpop is in 2018

Probleem is dat het de verkeerde kant opvalt. Dat is al een paar keer geweest. Als PJ headliner is dan is dat nu al geregeld. Misschien krijgen ze wel een Arena aanbieding. Die schijnen nogal veel geld te bieden en wat dat betreft denk ik dat PJ net zo is als alle artiesten, geld gaat voor venue.

Maar goed, het kan zijn dat Mojo een grote zak geld biedt om op Pinkpop te gaan staan. Dan houden we alleen 1 probleem over. De gedoodverfde headliners FF en Metallica. 2 hardrock/metal bands. PJ is een rockband. Smeets/Mojo geven aan dat ze kiezen voor 2 rock en 1 pop headliner.

In geen enkele wereld is 1 van deze 3 een popband dus de vragen zijn “Wie van de 3 valt af?” en “Met wie zijn er al eerder afspraken gemaakt?.”

Ik gok op Metallica en de Foo’s met iets poppie op de 2de dag. Mocht toch PJ er bij komen dan wordt het echt een kutkaartverkoop.

Ook ik hou het op Metallica en de FF. Pearl Jam staat denk ik gewoon 2 avonden in de Ziggo. Misschien lukt het wel om ze te strikken voor de speciale editie in 2019....
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
RW heeft zich ook uit zijn vast weekend van de laatste jaren getrokken van 28-1 naar 5-8 meestal doen ze dit niet zomaar. Laatste keer was om FF. De laatste keer PJ was zelfs een europese festival exclusive voor hun en Open'er. Wat als PJ pas komt in juli denk ik dan?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
RW heeft zich ook uit zijn vast weekend van de laatste jaren getrokken van 28-1 naar 5-8 meestal doen ze dit niet zomaar. Laatste keer was om FF. De laatste keer PJ was zelfs een europese festival exclusive voor hun en Open’er. Wat als PJ pas komt in juli denk ik dan?

Dan juich ik dit toe.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
RW heeft zich ook uit zijn vast weekend van de laatste jaren getrokken van 28-1 naar 5-8 meestal doen ze dit niet zomaar. Laatste keer was om FF. De laatste keer PJ was zelfs een europese festival exclusive voor hun en Open’er. Wat als PJ pas komt in juli denk ik dan?

Ik denk niet dat RW een weekend verschuift voor een band als Pearl Jam.

Ik gok dat ze de reden voor hun verschuiving eerder logistiek is.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Ik denk niet dat RW een weekend verschuift voor een band als Pearl Jam.

Ik gok dat ze de reden voor hun verschuiving eerder logistiek is.


Ik denk dat het voor Pinkpop wel zo is dit jaar. Althans dat hoop ik want dan is er een grote vis.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
jefferke wrote:
RW heeft zich ook uit zijn vast weekend van de laatste jaren getrokken van 28-1 naar 5-8 meestal doen ze dit niet zomaar. Laatste keer was om FF. De laatste keer PJ was zelfs een europese festival exclusive voor hun en Open’er. Wat als PJ pas komt in juli denk ik dan?


Ik denk niet dat RW een weekend verschuift voor een band als Pearl Jam.

Ik gok dat ze de reden voor hun verschuiving eerder logistiek is.
hoe bedoel je... Van de van RW2015 editie heeft is toch bekend. Begin oktober 2014 werd bekendgemaakt dat Rock Werchter dat jaar van 25 tm 28 juni zou doorgaan, een week vroeger dan gewoonlijk, 'in functie van een van de headliners', volgens de festivalorganisatie.

Ik vind de verschuiving van Pinkpop wel heel opvallend, de verste verplaatsing uit het Pinksterweekend. Op 1 dag na zelfs de meest late Pinkpop ooit.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.677
837
In mijn optiek doe je zo een extreme verschuiving alleen voor een heel bijizondere act, dus naar mijn mening niet voor Metallica
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken