PJ wrote:
Ik vermoed dat Dennis het zelf heeft doorgezet naar de redactie van festileaks
Tuurlijk weet ik dat, daarom wil ik `m ook waarschuwen om die bron niet te gebruiken, is een persoon, die de info gewoon van het forum afhaalt.
Dit is dus hoe geruchten onstaan
Op het moment dat Alternative Nation er een artikel aan besteed, "
thats when the shit hits the fan".
Geruchtenmolen draait en dan is het "
all aboard the hype train"
Kleine uitleg ofwel theorie van mijn kant.
Ik geloof wel dat er een tour komt, uiteraard is 1 a 2 avonden Ziggo niet onwaarschijnlijk.
Maar ik verwacht na zo veel jaren pogingen ondernemen de band naar Pinkpop te halen zal toch ooit een keer z'n vruchten afwerpen.
Paar voorbeelden:
In 2007 De meest bekende afzegging was die van de Pearl Jam. Twee bandleden zouden vader worden net in het weekend van Pinkpop 2007. Hun toezegging werd dus weer ingetrokken nog voordat het programma bekend werd gemaakt.
Pinkpop 2010 waren er gesprekken met Pearl Jam in 2009, maar viel de tour later tegenover een vroeg Pinkpop. 2010 een verschoven Pinkpop, maar net niet genoeg.
In 2012 was Wechter het enkele festival dat ze deden, stonden toen 2 avonden in splinter nieuwe ZIggoDome als eerste buitenlandse act. Die eer pakte ze.
2014 was het jaar van
examen-akkefietje. Ze kwamen daarom pas een week later naar Europa, Ziggo was de place to be.
Geruchten over een tour in 2016/2017 waren groot, zat misschien wel dichter op een aankondiging dan we ons kunnen voorstellen. Ik kan me voorstellen dat uit overenthousiasme Jan zich tijdens Pinkpop 2016 al versprak tegenover een interviewer van L1 over
Pearl Jam naar Pinkpop 2017. Ergens broeit er wel iets...
Ik kan me voorstellen dat de band ook graag weer terug komt naar Pinkpop.
Maar dat moet wel in het te verwachten tourschema passen, uiteraard dient ook de datum van Pinkpop zich daaraan te schikken.
Nu is er in 2018 een verschuiving van 4 weken uit Pinsteren, niet naar randje juni maar zelfs het 3de weekend van juni.
Laat ik zeggen! Er is een patroon en de puzzelstukjes moeten goed vallen.
Voor mij hangt het voor 99,99 procent aan een zijde draadje, of Pearl Jam headliner Pinkpop is in 2018.