Als ik een persoonlijke voorspelling mag doen, zou ik zeggen :
– Pearl Jam naar Pinkpop, als 1 van de headliners aankondiging gelijk met eerste ZIggo show (2e na vvk) en eventueel Werchter.
– Foo Fighters zal wel een kunnen als Benelux exclusief op Pinkpop.
– Binnenkort verwacht ik eerste tourdata van Iron Maiden, zitten festivals bij. Zo’n 100% potentieel festivalact en nog nooit op Pinkpop gestaan zal toch eens tijd worden, dat VIND IK!!
Helaas is er dan geen plek meer voor Metallica, mijn scenario is dus dat Metallica een losse show zal moeten doen.
Bijvoorbeeld in Goffertpart, eventueel ingepakt als Fields of Rock, Sonisphere of Rockin’ Park.
Helaas 3 rockbands. Ik denk ook dat in dit scenario Metallica de voorkeur heeft en Maiden dan apart een concert zou doen. (ik zou het ook graag willen hoor
)
-Foo Fighters, gewone tour in Europa met double bill Ziggodome en Pinkpop
-Metallica, zijn al vorig jaar geboekt in kader van Die kopen sowieso uit. Dus een vroege safe headliner
-??????? dit wordt een popheadliner. Op dit moment zeg ik Pink als grote kanshebber (13 oktober album plus waarschijnlijk aankondiging tour) edit..lees net stukje over Daft Punk maar dat lijkt me vergezocht voor Pinkpop.
Ik denk dat er voor PJ geen plaats meer is geweest en dat zij de Ziggo 2x maal pakken of de Arenea.