Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
In mijn optiek doe je zo een extreme verschuiving alleen voor een heel bijizondere act, dus naar mijn mening niet voor Metallica

FF denk ik. Dan verkoop je die dag gewoon uit. Alleen op die naam. Plus dat stimuleert de weekendkaarten ook. PJ is nostalgie maar vind het blegh.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
In mijn optiek doe je zo een extreme verschuiving alleen voor een heel bijizondere act, dus naar mijn mening niet voor Metallica

FF denk ik. Dan verkoop je die dag gewoon uit. Alleen op die naam. Plus dat stimuleert de weekendkaarten ook. PJ is nostalgie maar vind het blegh.

Verschuiven moesten ze toch al want Pinksteren is wel heel vroeg en de ervaring leert ook wel hoe later in het seizoen hoe meer kans op boekingen. In het verleden al iets te vaak gehoord van Jan dat een act niet kon omdat PP te vroeg was....... Maar het zal denk ik ook wel met FF te maken hebben. Maar tel daarbij op dat de arena tour van Metallica is afgelopen half mei. Na 2/3 weken rust is de verwachting dat ze dan festivals gaan doen. PP zou zomaar ook in dat schema kunnen passen........
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Verschuiven moesten ze toch al want Pinksteren is wel heel vroeg en de ervaring leert ook wel hoe later in het seizoen hoe meer kans op boekingen. In het verleden al iets te vaak gehoord van Jan dat een act niet kon omdat PP te vroeg was…….

Sinds PP in 2005 toen bijna over de kop ging omdat Smeets die debiele zienswijze

( Het gezamenlijk inkopen met het grote rockfestival Rock am Ring in Duitsland lukt door de vroege Pinksteren dit jaar 2005 niet. Jan Smeets wil Pinkpop per se in het pinksterweekeinde houden en zich niet aan Rock am Ring, op 3, 4 en 5 juni, aanpassen.)

wilde doordrukken bepaald Mojo samen met de boekers. Een late pinksteren is mooi. Als pinksteren vroeg valt gewoon schuiven. Je zit met die vroege festivals in Amerika en dan is de spoeling veels te dun.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
jefferke wrote:
RW heeft zich ook uit zijn vast weekend van de laatste jaren getrokken van 28-1 naar 5-8 meestal doen ze dit niet zomaar. Laatste keer was om FF. De laatste keer PJ was zelfs een europese festival exclusive voor hun en Open’er. Wat als PJ pas komt in juli denk ik dan?


Ik denk niet dat RW een weekend verschuift voor een band als Pearl Jam.

Ik gok dat ze de reden voor hun verschuiving eerder logistiek is.

Volgens mij is Pearl Jam wél een reden voor de organisatie om hun festival te verschuiven. Ongelooflijk veel aanhang. Die dag verkoopt gewoon heel snel uit dan, dat is een zekerheid.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
mattman wrote:

jefferke wrote:
RW heeft zich ook uit zijn vast weekend van de laatste jaren getrokken van 28-1 naar 5-8 meestal doen ze dit niet zomaar. Laatste keer was om FF. De laatste keer PJ was zelfs een europese festival exclusive voor hun en Open’er. Wat als PJ pas komt in juli denk ik dan?


Ik denk niet dat RW een weekend verschuift voor een band als Pearl Jam.

Ik gok dat ze de reden voor hun verschuiving eerder logistiek is.


Volgens mij is Pearl Jam wél een reden voor de organisatie om hun festival te verschuiven. Ongelooflijk veel aanhang. Die dag verkoopt gewoon heel snel uit dan, dat is een zekerheid.

Na zo veel jaren misgrijpen... Om ze voor een derde keer te pakken te hebben en de eerste maal als headliner.
Voor Pinkpop is verschuiven een héél goede reden op omwille van Pearl Jam te verschuiven.
Zal voor RW misschien minder relevant zijn (als dat bedoeld is), hebben ze vaker te pakken kunnen krijgen. Denk ik...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
In mijn optiek doe je zo een extreme verschuiving alleen voor een heel bijizondere act, dus naar mijn mening niet voor Metallica

FF denk ik. Dan verkoop je die dag gewoon uit. Alleen op die naam. Plus dat stimuleert de weekendkaarten ook. PJ is nostalgie maar vind het blegh.

Metallica en Foo Fighters zijn toch ongeveer even groot, qua aanhang? Ik zie Metallica zelfs als de 'grotere' van die twee.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Metallica en Foo Fighters zijn toch ongeveer even groot, qua aanhang? Ik zie Metallica zelfs als de ‘grotere’ van die twee.

Die waren zo uitverkocht. Aanhang van PJ is kleiner.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ik denk dat Foo Fighters op dit moment groter is dan Metallica in Nederland :).

Denk dat er inderdaad meer 'nieuwe' achterban is voor Foo Fighters.
Ik denk dat van deze bands de 'fans' / achterban of toestromend publiek van aantal niet veel afwijkt hoor, de relevantie voor Pinkpop zit hem in de tijdspanne waarin ze niet meer geweest zijn, waardoor ze iets 'toevoegen' aan de lineup.
Verschil is in 2018 dat :
- Metallica, pas 4 jaar niet is geweest met een vertraging door storm (2x Pinkpop),
- Foo Fighters, 7 jaar niet zijn geweest, met daarbij de cancel in 2015 die we graag nog vergoed zien (2x Pinkpop)
- Pearl Jam, al 18 jaar terug dat ze er stonden (2x Pinkpop)


 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
– Metallica, pas 4 jaar niet is geweest met een vertraging door storm (2x Pinkpop),
– Foo Fighters, 7 jaar niet zijn geweest, met daarbij de cancel in 2015 die we graag nog vergoed zien (2x Pinkpop)
– Pearl Jam, al 18 jaar terug dat ze er stonden (2x Pinkpop)

Voor het uitverkopen maakt het niet veel uit. Alle 3 kunnen ze een dag dragen. De jaren waarin zij niet te zien zijn geweest op Pinkpop lijkt me niet echt relevant. Ik denk dat Pearl Jam 18 jaar geleden zelfs populairder was dan nu.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Voor het uitverkopen maakt het niet veel uit. Alle 3 kunnen ze een dag dragen. De jaren waarin zij niet te zien zijn geweest op Pinkpop lijkt me niet echt relevant. Ik denk dat Pearl Jam 18 jaar geleden zelfs populairder was dan nu.

nee joh... in 2000 was LIVE populairder dan Pearl Jam :mrgreen:
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
nee joh… in 2000 was LIVE populairder dan Pearl Jam :mrgreen:

Heb je hem weer met zijn LIVE..........moest mijn vrouw al wegtrekken dit jaar bij die gek van een Kowalcyk :)
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.677
837
Laatste bericht van Dimitris op Facebook:

pearl jam playing next year in europe..that is all..as for 2016..they booked everything,venues,cirties,even hotel of band and crew..,the announcement was to happen in 4th dec..but a week before that date and after mexico city last show of sa tour they cancel all,cos of what happen in paris..the plan for tour is is sa-europe -usa-australia..in that order..only first 2 is confirmed at the momnet (we wait for one more show..non festival to announce is sa..is rio de janeiro in maracana at 21th march....but next announcement will be europe..there is something might happen before that europe announmcement,but i cant talk about it in public.its shows,,but not of full band
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Laatste bericht van Dimitris op Facebook:

pearl jam playing next year in europe..that is all..as for 2016..they booked everything,venues,cirties,even hotel of band and crew..,the announcement was to happen in 4th dec..but a week before that date and after mexico city last show of sa tour they cancel all,cos of what happen in paris..the plan for tour is is sa-europe -usa-australia..in that order..only first 2 is confirmed at the momnet (we wait for one more show..non festival to announce is sa..is rio de janeiro in maracana at 21th march….but next announcement will be europe..there is something might happen before that europe announmcement,but i cant talk about it in public.its shows,,but not of full band

Hartelijk dank voor de update!!! Benieuwd of ze PP alleen doen of ook nog een losse show doen in de Ziggo. Dat gerucht ging toch in 2016 als ik me niet vergis. Zoals ik dit nu lees is alles al een tijdje in kannen en kruiken. Misschien is PP vanwege PJ wel zo ver verschoven en niet vanwege FF
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Hartelijk dank voor de update!!! Benieuwd of ze PP alleen doen of ook nog een losse show doen in de Ziggo. Dat gerucht ging toch in 2016 als ik me niet vergis. Zoals ik dit nu lees is alles al een tijdje in kannen en kruiken. Misschien is PP vanwege PJ wel zo ver verschoven en niet vanwege FF

Pas maar op. Straks moeten er weer kids afstuderen of krijgt de familiedog puppies.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
(...) Benieuwd of ze PP alleen doen of ook nog een losse show doen in de Ziggo. Dat gerucht ging toch in 2016 als ik me niet vergis. Zoals ik dit nu lees is alles al een tijdje in kannen en kruiken. Misschien is PP vanwege PJ wel zo ver verschoven en niet vanwege FF

in 2016 waren de geruchten 2 avonden ZIggoDome plus Pinkpop, binnen enkele dagen van elkaar.
Moet daarvoor ver terug, naar november 2015 bijvoorbeeld in ons Pearl Jam Topic.

Zal wat zijn zeg, volgens mij is er geen Pinkpop headliner geweest ooit met z'n constructie?

Als ik een persoonlijke voorspelling mag doen, zou ik zeggen :
- Pearl Jam naar Pinkpop, als 1 van de headliners aankondiging gelijk met eerste ZIggo show (2e na vvk) en eventueel Werchter.
- Foo Fighters zal wel een kunnen als Benelux exclusief op Pinkpop.
- Binnenkort verwacht ik eerste tourdata van Iron Maiden, zitten festivals bij. Zo'n 100% potentieel festivalact en nog nooit op Pinkpop gestaan zal toch eens tijd worden, dat VIND IK!!

Helaas is er dan geen plek meer voor Metallica, mijn scenario is dus dat Metallica een losse show zal moeten doen.
Bijvoorbeeld in Goffertpart, eventueel ingepakt als Fields of Rock, Sonisphere of Rockin' Park.

It's Good to Have a Dream
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Iron Maiden gaan ze echt niet doen als ze Metallica kunnen halen.

Ik las net een artikel op festileaks over Daft Punk. Doe dat maar :) (al hoewel ik die Daft Punk geruchten niet altijd even serieus kan nemen).
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Als ik een persoonlijke voorspelling mag doen, zou ik zeggen :
– Pearl Jam naar Pinkpop, als 1 van de headliners aankondiging gelijk met eerste ZIggo show (2e na vvk) en eventueel Werchter.
– Foo Fighters zal wel een kunnen als Benelux exclusief op Pinkpop.
– Binnenkort verwacht ik eerste tourdata van Iron Maiden, zitten festivals bij. Zo’n 100% potentieel festivalact en nog nooit op Pinkpop gestaan zal toch eens tijd worden, dat VIND IK!!

Helaas is er dan geen plek meer voor Metallica, mijn scenario is dus dat Metallica een losse show zal moeten doen.
Bijvoorbeeld in Goffertpart, eventueel ingepakt als Fields of Rock, Sonisphere of Rockin’ Park.


Helaas 3 rockbands. Ik denk ook dat in dit scenario Metallica de voorkeur heeft en Maiden dan apart een concert zou doen. (ik zou het ook graag willen hoor :) )

-Foo Fighters, gewone tour in Europa met double bill Ziggodome en Pinkpop
-Metallica, zijn al vorig jaar geboekt in kader van Die kopen sowieso uit. Dus een vroege safe headliner
-??????? dit wordt een popheadliner. Op dit moment zeg ik Pink als grote kanshebber (13 oktober album plus waarschijnlijk aankondiging tour) edit..lees net stukje over Daft Punk maar dat lijkt me vergezocht voor Pinkpop.

Ik denk dat er voor PJ geen plaats meer is geweest en dat zij de Ziggo 2x maal pakken of de Arenea.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Ik zou het wel een gigantische stunt vinden als Pinkpop Daft Punk zou weten te strikken. Eindelijk eens een naam die niet uit de gebruikelijke poel komt. Een act die heel exclusief is, en ook nog eens een zeer breed publiek aanspreekt. Dan zou ik in ieder geval een dagje Pinkpop overwegen.

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken