Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Ik vind het overigens wel shocking te zien hoe grote baas achter het programma Rob Trommelen denkt over zijn taak: "Pinkpop is geen hogere wiskunde, hoor. Je hebt drie grote namen nodig. Daar zorg ik voor en de rest is invullen."

Oftewel het interesseert me niet zoveel hoe de rest van het programma onder de grote drie eruit ziet. Hij gebruikt nog net niet het woord "opvulling".

Nu had ik dat gevoel al een beetje, maar als iemand het zo ronduit toegeeft schrik ik toch wel. Het klinkt ook niet erg sympathiek.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ik vind het overigens wel shocking te zien hoe grote baas achter het programma Rob Trommelen denkt over zijn taak: “Pinkpop is geen hogere wiskunde, hoor. Je hebt drie grote namen nodig. Daar zorg ik voor en de rest is invullen.”

Oftewel het interesseert me niet zoveel hoe de rest van het programma onder de grote drie eruit ziet. Hij gebruikt nog net niet het woord “opvulling”.

Nu had ik dat gevoel al een beetje, maar als iemand het zo ronduit toegeeft schrik ik toch wel. Het klinkt ook niet erg sympathiek.

Dat bepaalde interview komt misschien wat dat betreft niet heel sympathiek over, met zijn Kovacs, koikarpers, grasrobot en bijgebouwen.
Maar hij zal er wel verstand van hebben na zoveel jaar ervaring.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Raskolnikov wrote:
Ik vind het overigens wel shocking te zien hoe grote baas achter het programma Rob Trommelen denkt over zijn taak: “Pinkpop is geen hogere wiskunde, hoor. Je hebt drie grote namen nodig. Daar zorg ik voor en de rest is invullen.”

Oftewel het interesseert me niet zoveel hoe de rest van het programma onder de grote drie eruit ziet. Hij gebruikt nog net niet het woord “opvulling”.

Nu had ik dat gevoel al een beetje, maar als iemand het zo ronduit toegeeft schrik ik toch wel. Het klinkt ook niet erg sympathiek.


Dat bepaalde interview komt misschien wat dat betreft niet heel sympathiek over, met zijn Kovacs, koikarpers, grasrobot en bijgebouwen.
Maar hij zal er wel verstand van hebben na zoveel jaar ervaring.

Klopt, de hele setting in dat interview kleurt wat dat betreft het gevoel dat ik er bij krijg wel in ja.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Wel Jay-Z, geen Drake.

Tja..


En voor de rest is dit iets waarover hier al vaak discussies geweest zijn natuurlijk. Misschien wordt het tijd voor een iets jonger management daar? (Nee, geen twintig jarigen, maar ook geen bijna 60'ers zoals hij)

Want 'mee met je tijd zijn' doen ze niet met Bieber ofzo te boeken, maar door iets aan die verouderde lineupstructuur te doen.
 
1 mei 2017
289
0
Je kunt toch ook gewoon al de voorverkoop opengooien zonder dat er een naam bekend is? Voor degenen die toch gaan, de die hards die ongeacht het programma erbij willen zijn. Je hoeft niet eens korting te geven; denk dat die groep al blij genoeg is dat ze voor de grote massa uit hun kaartje kunnen scoren.

Bij Lowlands was het ook jarenlang zo dat de voorverkoop al begon voordat er maar een naam bekend was. Ik vond dat altijd prima; het programma stelde toch nooit teleur en ik wilde er bij zijn.

Het probleem is dat PP pas de uiteindelijke ticketprijs bepaald zodra ze het merendeel van de lineup hebben geboekt. Daarom ook dat Smeets niet aan een presale wilt beginnen, want straks blijkt hij meer geld te hebben uitgegeven aan het talent dan verwacht, en loopt hij inkomsten mis.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.451
7.444
Ik weet het wel zeker.

https://www.artiestennieuws.nl/70959/jan-smeets-verklapt-info-pinkpop

Als de headliners vaststaan weet Smeets ook wat de duurste kosten zijn geweest.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ik weet het wel zeker.
Knap hoor...
Eerst geloof je niet dat ze al vroeg beginnen met boeken, nu zeg jij dat alles al vast staat.

We houden hier niet zo van spelletjes... :evil:
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.451
7.444
Zijn ze klaar met boeking van 2019? Nee.
Zijn ze klaar met de boeking van 2018? Ja.
 

Floating

Randprogramma
6 mrt 2014
134
0
Zijn ze al aan het boeken voor 2019? Nee.
Zijn ze klaar met de boeking van 2018? Ja.

Haha wauw deze reactie is wel het dieptepunt hier. Hoe weet jij zo zeker dat ze niet aan boeken zijn voor 2019, als dit in verschillende interviews en media wordt aangegeven? Je mag best wel je mening hebben, maar je moet deze ook wel bij kunnen stellen als er feiten zijn dat het gewoon niet klopt wat je zegt.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Raskolnikov wrote:
Je kunt toch ook gewoon al de voorverkoop opengooien zonder dat er een naam bekend is? Voor degenen die toch gaan, de die hards die ongeacht het programma erbij willen zijn. Je hoeft niet eens korting te geven; denk dat die groep al blij genoeg is dat ze voor de grote massa uit hun kaartje kunnen scoren.

Bij Lowlands was het ook jarenlang zo dat de voorverkoop al begon voordat er maar een naam bekend was. Ik vond dat altijd prima; het programma stelde toch nooit teleur en ik wilde er bij zijn.


Het probleem is dat PP pas de uiteindelijke ticketprijs bepaald zodra ze het merendeel van de lineup hebben geboekt. Daarom ook dat Smeets niet aan een presale wilt beginnen, want straks blijkt hij meer geld te hebben uitgegeven aan het talent dan verwacht, en loopt hij inkomsten mis.

Waarom kan RW dat dan wel? (Of zo'n beetje elk ander festival)
De duurste namen liggen in december echt wel vast. Een "opvulnaam" in de middag is misschien nog niet bekend, maar dat maakt begrotingstechnisch nauwelijks uit.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Zijn ze klaar met boeking van 2019? Nee.
Zijn ze klaar met de boeking van 2018? Ja.

Je lijkt wel een politicus. Graag staven als je bewijzen hebt.

Hoe heette die andere koekwaus ook al die met de debiele uitspraken gooide. Kan even niet op zijn naam komen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.451
7.444
Zijn ze klaar met boeking van 2019? Nee.
Zijn ze klaar met de boeking van 2018? Ja.

Je lijkt wel een politicus. Graag staven als je bewijzen hebt.

https://www.artiestennieuws.nl/70959/jan-smeets-verklapt-info-pinkpop

De drie headliners liggen al vast!
Pinkpop 2018 heeft al haar headliners al binnen! Jan Smeets liet weten dat alle headliners al vast staan en dat er niks meer veranderd zal worden. Zoals we van het festival gewend zijn, zal er altijd één pop headliner en één rock headliner staan. De derde act kan variëren: van pop of rock, tot metal of punk. Zo ook in 2018 !

We hadden het toch over de headliners met betrekking tot een presale? Ik denk dat als Smeet weet wat de headliners kosten hij ook wel weet of die presale kan.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Het artikel waarin Smeets zegt dat de headliners bekend zijn.

Dat zegt helemaal niets. Natuurlijk maken ze afspraken maar volgens mij kunnen ze daar tot een bepaalde datum nog onderuit. Hoe vaak zou het in het verleden al niet gebeurd zijn dat PP in oktober november nog op zoek moest naar een nieuwe headliner omdat diegene die ze wilden afzegde vanwege bv wijziging in tourschema of gewoon het cancelen hun tour?? Zal vast niet ieder jaar gebeuren maar dat het gebeurt is toch wel zeker. Ik vraag me ook wel eens af hoe dat nou precies werkt??
 
1 mei 2017
289
0
emmers met glijmiddel wrote:

Raskolnikov wrote:
Je kunt toch ook gewoon al de voorverkoop opengooien zonder dat er een naam bekend is? Voor degenen die toch gaan, de die hards die ongeacht het programma erbij willen zijn. Je hoeft niet eens korting te geven; denk dat die groep al blij genoeg is dat ze voor de grote massa uit hun kaartje kunnen scoren.

Bij Lowlands was het ook jarenlang zo dat de voorverkoop al begon voordat er maar een naam bekend was. Ik vond dat altijd prima; het programma stelde toch nooit teleur en ik wilde er bij zijn.


Het probleem is dat PP pas de uiteindelijke ticketprijs bepaald zodra ze het merendeel van de lineup hebben geboekt. Daarom ook dat Smeets niet aan een presale wilt beginnen, want straks blijkt hij meer geld te hebben uitgegeven aan het talent dan verwacht, en loopt hij inkomsten mis.


Waarom kan RW dat dan wel? (Of zo’n beetje elk ander festival)
De duurste namen liggen in december echt wel vast. Een “opvulnaam” in de middag is misschien nog niet bekend, maar dat maakt begrotingstechnisch nauwelijks uit.

Werchter gooit toch pas de tickets in de verkoop zodra de eerste naam bekend is? Dat verschilt van een presale voor de Pinkpopmensen die een kaart willen kopen voordat de lineup uitkomt.

En de duurste namen liggen niet altijd in December vast; zie The Stones in 2014 die zichzelf bevestigden op de avond voor de persconferentie.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Werchter gooit toch pas de tickets in de verkoop zodra de eerste naam bekend is? Dat verschilt van een presale voor de Pinkpopmensen die een kaart willen kopen voordat de lineup uitkomt.

En de duurste namen liggen niet altijd in December vast; zie The Stones in 2014 die zichzelf bevestigden op de avond voor de persconferentie.
ja, ik denk dat de meeste headliners voor de juni/juli festivals al in de periode oktober / november wel echt vast liggen... enkele uitzonderingen uiteraard, wat PJ hierboven ook aangeeft.
Stones denk ik ook, ik denk dat die onder strikte geheimhouding (dat niet geheel geheim bleef) iedereen stil moest houden tot aan de bekendmaking.

Ik denk wel dat 'nu' de spannende periode is voor de boekers en Pinkpop.
Ben wel benieuwd of de 3 headliners in mijn Pinkpop-headliner lijstje staan?
We komen nu aan bij de piek-maanden voor de headliner-geruchten zo vlak voor 'grote' festivals ook met de eerste aankondigingen gaan komen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken