Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Doen ze waarschijnlijk ook. Al zou het wel een sterke boeking wezen.

Sinds hun legendarische optreden toen wil iedereen ze terug hebben, kunnen ook makkelijk een dag dragen. Duimen dat zeUSA en Z-A doen en dan met pensioen gaan.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.454
7.448
Sinds hun legendarische optreden wil iedereen ze hebben, laat Pinkpop ze maar niet boeken? :roll:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Doen ze waarschijnlijk ook. Al zou het wel een sterke boeking wezen.

Sinds hun legendarische optreden toen wil iedereen ze terug hebben, kunnen ook makkelijk een dag dragen. Duimen dat zeUSA en Z-A doen en dan met pensioen gaan.
voor Pinkpop zou het een uitzonderlijke boeking zijn.
Pas 2 keer op Pinkpop gestaan, bij/voor de doorbraak in 1992 en in 2000.
Dat was zelfs nooit als headliner.
De jaren er na is Pinkpop ze altijd misgelopen, daar liggen diverse achterliggende gedachte en redenen achter.
Ik zie ze, als ze in Europa touren rond Pinkpop, als een optie als headliner.
In tegenstelling tot alle opkomsten van de band op Rock Werchter, zie ik niet in wat de optie van deze band minder maakt dan bijvoorbeeld Metallica of Foo Fighters op Pinkpop.
Daarbij, 4 weken verplaatsen doe je niet om in het tourschema van Kensington te passen hé... Er zal wel een aantal tourschema's binnen deze datum passen.
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Waarom praat iedereen over dat jubileumjaar, net alsof dat zo speciaal zal worden... Ze zullen dan ook gewoon afhankelijk zijn van de groepen die touren. Er is geen enkele groep die zal zeggen, oh er is een festival in Nederland die zoveel jaar is, laten we daar maar een tour rondplannen om hen een plezier te doen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Waarom praat iedereen over dat jubileumjaar, net alsof dat zo speciaal zal worden… Ze zullen dan ook gewoon afhankelijk zijn van de groepen die touren. Er is geen enkele groep die zal zeggen, oh er is een festival in Nederland die zoveel jaar is, laten we daar maar een tour rondplannen om hen een plezier te doen.

Ik zou daar inderdaad ook niet al te hoge verwachtingen van hebben. Toen ze 25 jaar bestonden hadden ze echt geen uitgesproken spectaculairder programma dan voorgaande jaren. Enige wat destijds wel nieuw was, was dat er twee hoofdpodia naast elkaar stonden. Daardoor hadden ze meer acts dan het jaar ervoor.

Was overigens wel een schitterend programma met o.a. Crowded House, Bjork, Rage Against The Machine, Smashing Pumpkins, UDS, Morphine, Breeders, Afghan Whigs en Therapy. Alleen afsluiter The Orb werd toen nogal gemengd ontvangen.

Maar Michiel heeft gelijk: je hoeft echt niet te verwachten dat buitenlandse topacts Pinkpop een plezier gaan doen omdat ze 50 jaar bestaan. Wel laten ze zich wellicht verleiden door een flinke zak geld. Weet niet of Mojo extra geld in de programmering gaat stoppen vanwege het jubileum? Denk dat het wel mee zal vallen (of tegen, hoe je het wilt lezen). Uiteindelijk moet er gewoon genoeg verdiend worden.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Maar Michiel heeft gelijk: je hoeft echt niet te verwachten dat buitenlandse topacts Pinkpop een plezier gaan doen omdat ze 50 jaar bestaan. Wel laten ze zich wellicht verleiden door een flinke zak geld. Weet niet of Mojo extra geld in de programmering gaat stoppen vanwege het jubileum? Denk dat het wel mee zal vallen (of tegen, hoe je het wilt lezen). Uiteindelijk moet er gewoon genoeg verdiend worden.

Natuurlijk blijf je afhankelijk van groepen die touren maar ik denk wel dat de boekers extra scherp zullen zijn en dat er wook wel meer betaald zal worden. Dat is mijn verwachting.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Michiel wrote:
Waarom praat iedereen over dat jubileumjaar, net alsof dat zo speciaal zal worden… Ze zullen dan ook gewoon afhankelijk zijn van de groepen die touren. Er is geen enkele groep die zal zeggen, oh er is een festival in Nederland die zoveel jaar is, laten we daar maar een tour rondplannen om hen een plezier te doen.


Ik zou daar inderdaad ook niet al te hoge verwachtingen van hebben. Toen ze 25 jaar bestonden hadden ze echt geen uitgesproken spectaculairder programma dan voorgaande jaren. Enige wat destijds wel nieuw was, was dat er twee hoofdpodia naast elkaar stonden. Daardoor hadden ze meer acts dan het jaar ervoor.

Daar gaan jullie een klein beetje in onderschatting... Er wordt momenteel ook al druk geboekt voor de editie van 2019.
Vergis jullie daar niet in.
Oveigens ook voor 2009 met de 40ste editie heeft men speciale dingen gedaan en willen doen.
Bijvoorbeeld Rowwen Heze was een 'cadeautje'.
Of het boeken van Springsteen, die nooit festivals deed.
Wat dat jaar niet goed ging, was de suprice-act LIVE, die dat jaar aan een top van populariteit zaten maar hier de breakup inluide (fyi, overigens toen met smoes dat van een bandlid een paspoort was verlopen).
De 25e editie in 1994 was dik uitverkocht en wel de eerste met 2 dagen en voor die tijd een goed set acts.

Maar 50 is nog specialer dan 40, daarbij de tijdgeest en het festivalland in 1994 (met 25 jaar) is natuurlijk een lastige vergelijking.
Niet voor niets dat er nu al minstens een jaar gewerkt wordt aan de editie van 2019, ruim op tijd... ruim op tijd... maar echt heel ruim.
Dat is om een tour rond te plannen om Pinkpop een plezier te doen ;)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Raskolnikov wrote:

Michiel wrote:
Waarom praat iedereen over dat jubileumjaar, net alsof dat zo speciaal zal worden… Ze zullen dan ook gewoon afhankelijk zijn van de groepen die touren. Er is geen enkele groep die zal zeggen, oh er is een festival in Nederland die zoveel jaar is, laten we daar maar een tour rondplannen om hen een plezier te doen.


Ik zou daar inderdaad ook niet al te hoge verwachtingen van hebben. Toen ze 25 jaar bestonden hadden ze echt geen uitgesproken spectaculairder programma dan voorgaande jaren. Enige wat destijds wel nieuw was, was dat er twee hoofdpodia naast elkaar stonden. Daardoor hadden ze meer acts dan het jaar ervoor.


Daar gaan jullie een klein beetje in onderschatting… Er wordt momenteel ook al druk geboekt voor de editie van 2019.
Vergis jullie daar niet in.
Oveigens ook voor 2009 met de 40ste editie heeft men speciale dingen gedaan en willen doen.
Bijvoorbeeld Rowwen Heze was een ‘cadeautje’.
Of het boeken van Springsteen, die nooit festivals deed.
Wat dat jaar niet goed ging, was de suprice-act LIVE, die dat jaar aan een top van populariteit zaten maar hier de breakup inluide (fyi, overigens toen met smoes dat van een bandlid een paspoort was verlopen).
De 25e editie in 1994 was dik uitverkocht en wel de eerste met 2 dagen en voor die tijd een goed set acts.

Maar 50 is nog specialer dan 40, daarbij de tijdgeest en het festivalland in 1994 (met 25 jaar) is natuurlijk een lastige vergelijking.
Niet voor niets dat er nu al minstens een jaar gewerkt wordt aan de editie van 2019, ruim op tijd… ruim op tijd… maar echt heel ruim.
Dat is om een tour rond te plannen om Pinkpop een plezier te doen
1f609.svg

Inderdaad: 25-jarig was een prachtig programma, zoals ik al zei. Maar qua niveau van de acts toch niet wezenlijk specialer of mooier dan de jaren ervoor.

Wat betreft Springsteen op de 40e editie: hij is niet speciaal festivals gaan doen om Pinkpop te plezieren. Hij is dat jaar festivals gaan doen en Pinkpop was een van de gelukkige festivals om hem te boeken. Maar als Bruce Springsteen een jaar eerder had besloten om festivals te boeken en Pinkpop had de kans, dan hadden ze hem voor editie 39 geboekt. Dit was dus gewoon puur toeval natuurlijk (afhankelijk van beschikbaarheid van artiesten) en heeft niets maar dan ook niets te maken met het 40-jarig jubileum.

En ik heb respect voor Rowwen Heze, maar ik denk niet dat dit de categorie bands is waar mensen aan denken als het gaat over iets heel speciaals voor editie 50. Hetzelfde geldt natuurlijk voor Live. Prima band met een historie op Pinkpop, maar natuurlijk geen buitencategorie. En in 2009 toch ook al beetje op hun retour (ik weet dat jij het er niet mee eens bent Dennis).

En uiteraard zal er achter de schermen druk gewerkt worden aan de editie van 2019, maar dat is toch ook gewoon het werk van Mojo? Ik neem aan dat ze zich volgende zomer ook al oriënteren op 2020.

Ik zou het heel leuk vinden als er in het jublieumjaar een mooi programma staat, maar ik waak voor valse verwachtingen. Een reünie van The Police zou leuk zijn, maar die komen niet bij elkaar vanwege Pinkpop. Daar is een veel groter krachtenveld voor nodig.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
En uiteraard zal er achter de schermen druk gewerkt worden aan de editie van 2019, maar dat is toch ook gewoon het werk van Mojo? Ik neem aan dat ze zich volgende zomer ook al oriënteren op 2020.

Ik zou het heel leuk vinden als er in het jublieumjaar een mooi programma staat, maar ik waak voor valse verwachtingen. Een reünie van The Police zou leuk zijn, maar die komen niet bij elkaar vanwege Pinkpop. Daar is een veel groter krachtenveld voor nodig.


Soms moet je ook gewoon mazzel hebben. Stel als Glasto zou willen uitpakken vanwege 2018 en zij willenm wat speciaals en dit dient zich aan. Maar goed er moeten meerdere dingen goed gaan, net zoals 2014 met de Stones.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
En uiteraard zal er achter de schermen druk gewerkt worden aan de editie van 2019, maar dat is toch ook gewoon het werk van Mojo? Ik neem aan dat ze zich volgende zomer ook al oriënteren op 2020.

Ik zou het heel leuk vinden als er in het jublieumjaar een mooi programma staat, maar ik waak voor valse verwachtingen. Een reünie van The Police zou leuk zijn, maar die komen niet bij elkaar vanwege Pinkpop. Daar is een veel groter krachtenveld voor nodig.


Soms moet je ook gewoon mazzel hebben. Stel als Glasto zou willen uitpakken vanwege 2018 en zij willenm wat speciaals en dit dient zich aan. Maar goed er moeten meerdere dingen goed gaan, net zoals 2014 met de Stones.

Precies, dat is ook wat ik bedoel. Als ze mazzel hebben, kan het jubileumjaar goed uitpakken. Maar het kan ook gewoon jaar worden of een tegenvallend jaar, beetje afhankelijk van hoe alles in elkaar valt.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.454
7.448
Raskolnikov wrote:

Michiel wrote:
Waarom praat iedereen over dat jubileumjaar, net alsof dat zo speciaal zal worden… Ze zullen dan ook gewoon afhankelijk zijn van de groepen die touren. Er is geen enkele groep die zal zeggen, oh er is een festival in Nederland die zoveel jaar is, laten we daar maar een tour rondplannen om hen een plezier te doen.


Ik zou daar inderdaad ook niet al te hoge verwachtingen van hebben. Toen ze 25 jaar bestonden hadden ze echt geen uitgesproken spectaculairder programma dan voorgaande jaren. Enige wat destijds wel nieuw was, was dat er twee hoofdpodia naast elkaar stonden. Daardoor hadden ze meer acts dan het jaar ervoor.


Daar gaan jullie een klein beetje in onderschatting… Er wordt momenteel ook al druk geboekt voor de editie van 2019.
Vergis jullie daar niet in.

Ik denk dat je je daarin vergist. Dat boeken begint pas rond het begin van het nieuwe jaar.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
"Grote acts hebben plannen anderhalf jaar of twee jaar vooruit. Over twee jaar bestaat Pinkpop 50 jaar. Dat moet iets speciaals worden. Daar ben ik nu al mee bezig."

Uit een interview met Rob van Trommelen.
https://www.deondernemer.nl/nieuwsbericht/171833/baas-boekers-mojo-concerts-over-stijgende-prijzen-en-miljoenen-uitgeven
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Al zou ik me voor dat speciaals in de jubileumversie ook niet te veel verwachten. Kan bijvoorbeeld ook de Golden Earring zijn, omdat ze op de eerste editie stonden. Of een reünie van Krezip. Maar misschien lukt het Pinkpop ook wel een grote internationale naam te boeken.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Zullen we 2018 maar eerst eens afwachten? Misschien dat Lollapalooza morgen wel voor meer geruchten kan gaan zorgen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Zullen we 2018 maar eerst eens afwachten? Misschien dat Lollapalooza morgen wel voor meer geruchten kan gaan zorgen.
oh, maar dat zal wel wat los kunnen maken...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken