Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.454
7.448
En ik denk dat ze, gezien het feitt Kensington straks de Arena zowat uitverkoopt en meerdere dagen Ziggo uitverkoopt, het een makkelijke manier is om met een band die minder kost een hoop kaarten kan verkopen. De tijd zal het leren!
 

Floating

Randprogramma
6 mrt 2014
134
0
En ik denk dat ze, gezien het feitt Kensington straks de Arena zowat uitverkoopt en meerdere dagen Ziggo uitverkoopt, het een makkelijke manier is om met een band die minder kost een hoop kaarten kan verkopen. De tijd zal het leren!

Mensen gaan echt niet binnen een paar maanden tijd, en naar de Arena/Ziggo Dome en naar Pinkpop voor Kensington?! Dat zullen er heel weinig zijn
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
en een vals zingende en teveel geld vragende McCartney zijn wat mij betreft geen noemenswaardige grote headliners

Holy god damn. Als je Paul McCartney al geen noemenswaardig grote headliner vindt, tja.

Dat was tenminste eindelijk eens een onverwachte naam die er nog nooit stond, in plaats van telkens weer iemand uit dezelfde uitgeputte poule van Rammstein, Metallica, Foo Fighters en Muse...
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Tja ik vind altijd wel wat van Pinkpop. In de breedte vind ik het programma met name de laatste jaren uitermate zwak.

En ik vind persoonlijk de headliners meestal niet zo interessant, omdat ze veelal uit hetzelfde vijvertje worden gevist. Dat is geen exclusief Pinkpopprobleem, dat gebeurt bij de meeste major festivals.

En uiteraard is er een redelijk grote variatie in headliners (Killers, Green Day en Kings of Leon zijn inderdaad geen grote headliners, maar Springsteen, Stones, McCartney, Metallica en Justin Bieber zijn dat natuurlijk wel). De laatsten zijn allen in staat om op eigen kracht alle dagkaarten te doen verkopen. Er zullen weinig festivals zijn die ieder jaar een affiche met drie of vier namen als Springsteen / Stones / McCartney realiseren, of U2 / Coldplay / Radiohead. Daarom zal er altijd plek zijn voor kleinere headliners. Zeker op Pinkpop. Maar om dan te stellen dat Pinkpop al jaren geen noemenswaardige headliner heeft gehad, is natuurlijk onzin.

En Kensington als headliner? Ik neem toch aan dat Mojo dat niet wil. Enige exclusiviteit voor je headliner mag toch wel (me realiserend dat veel Pinkpopheadliners al vaak op herhaling zijn geweest, maar dat is toch van een andere orde dan Kensington die je echt overal kunt zien). Een positie als sub kan ik me voorstellen, maar als afsluiter? Dat zou ik ronduit treurig vinden (hoe populair Kensington in Nederland ook is). Ook qua uitstraling en reputatie zouden ze daarmee slechte zaken doen.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ik was een lijstje aan het samenstellen voor mogelijke Pinkpop-headliners.
update
Momenteel is dit mijn idee...

- Queens of the Stone Age - tour met nieuw album en week voor Pinkpop headliner op Northside en week na Pinkpop headliner op INmusic.
- Metallica - mogelijk tour verlenging na de stadion tour, Zegut noemt Download FR
- Foo Fighters - tour met het nieuwe album, nog geen NL-datum en nog Pinkpop in te halen, na de miscalculatie in 2017 is een nieuw bod gedaan voor Pinkpop 2018.
- Pink - Nieuw album en na headliner op Sziget en V-festival mogelijk tour verlengen bij andere festivals
- Jay-Z - Nieuw album en na headliner op V-festival mogelijk meer in europa. Met de deal met LiveNation, kan Mojo hem op veel plekken kwijt.
- Bon Jovi - 22 sept nog headliner Rock in Rio, gitarist 'bevestigde' er komt europese tour in 2018, gerucht over San Siro in 2018
- Iron Maiden - Mogelijk een tour in 2018, gerucht in Pinkpop weekend NovaRock en Zegut noemt Hellfest
- Pearl Jam - gerucht over tour met oa Lollapalooza, en mogelijk europese tour oa gerucht over San Siro in 2018, maar drummer Cameron ontkent tourgerucht?
- Bruce Spingsteen - mogelijk europese tour, gerucht over San Siro in 2018
- The Killers - met nieuw album eerst stadions en daarna festivals? gerucht voor Lollapalooza
- U2 - nog geen Europese festivals in de laatste tours, er zijn blijkbaar gesprekken met Leon Ramakers
- Guns N Roses - tourverlenging, mogelijk komt Europa er nog bij. Festivals zijn niet uit te sluiten.
- Arctic Monkeys - eind dit jaar nieuw album\
- Tool - 'album'? en komen er na de Amerikaanse festivals nog EU festivals bij?
- Beyonce - Coachella inhalen, mogelijk meer tourdata?

Ik twijfelde nog om Gorillaz, Kendrick Lamar, National Bjork of Nick Cave er bij te zetten, maar zie ze niet zo snel als Pinkpop-headliner.
Maar bij deze, alsnog zeker in de gaten houden komende tijd.
Prodigy en Roger Waters zijn er ook al uit.
QOTSA staat vrij hoog in mijin verwachting, maar kan ook als sub.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.516
4.847
Als ‘Champions League’ festival, Kensington als headliner? Waar gaat dit heen…..

Feyenoord speelt ook in de Champions League. Dat maakt ze nog niet gelijk aan een Manchester City, Barca, Bayern of Real Madrid.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Feyenoord speelt ook in de Champions League. Dat maakt ze nog niet gelijk aan een Manchester City, Barca, Bayern of Real Madrid.

Het is überhaupt een domme uitdrukking. Je bent gewoon het grootste en oudste muziekfestival in Nederland. Idioterie met vergelijkingen...PP speelt in de F1, PP doet mee in de Tour de France gadver.

Die druif van een Jan Smeets had dat nooit moeten zeggen. Gek.
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
Als The Script als headliner komt kan ik Pinkpop denk ik niet meer serieus nemen.
En Kensington zie ik ook niet als headliner. Ze zijn zeker groot in Nederland, maar lijkt me niet handig als headliner op zo'n groot festival als Pinkpop. Denk ook niet dat veel mensen dan zouden komen speciaal voor Kensington, aangezien ze elk jaar ook 4/5 keer Ziggo Dome doen of iets vergelijkbaars.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.260
6.753
Ja maar, uit wat voor soort bestaat het gros van de bezoekers van Pinkpop? Toch uit Nederlanders, die al dan niet gewoon uit een radius van 20/50 km van Megaland wonen? Wat verkoopt dan het makkelijkst? Doet Pinkpop dan zo erg mee met de andere internationaal zeer gewaardeerde festivals in Europa zoals Rock Werchter, Glastonbury, Rokskilde van waar ze van ver komen om erbij te zijn en die terecht komen in lijstjes van nieuwssites? Nee, toch? Zoals Paddy al zei kan Pinkpop best in de CL spelen, maar is het dan een Real Madrid of een Ajax?

Kensington heeft alles van wat men van een headliner verwacht/wil op Pinkpop en is bovendien Nederlands. Dan laat ik het ronduit onnozole "ik vind die band beter dan die, therefor is er meer kans dat die band naar Pinkpop komt" nog buiten betrekking.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.671
2.004
Ik verwacht Kensington in 2019 als headliner, om daarna een tijdje met pensioen te gaan. Gezien de goede kaartverkoop voor de Arena-show (staanplaatsen, en zitplaatsen tweede- en vierde rang zijn uitverkocht), zie ik niet in waarom het ze niet zou lukken om 20-30k dagkaarten te verkopen voor Pinkpop. Denk dat de noviteit van een Nederlandse band als afsluiter van Pinkpop genoeg dagjesmensen naar Landgraaf zal laten trekken.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.516
4.847
Timmetje wrote:
En ik denk dat ze, gezien het feitt Kensington straks de Arena zowat uitverkoopt en meerdere dagen Ziggo uitverkoopt, het een makkelijke manier is om met een band die minder kost een hoop kaarten kan verkopen. De tijd zal het leren!


Mensen gaan echt niet binnen een paar maanden tijd, en naar de Arena/Ziggo Dome en naar Pinkpop voor Kensington?! Dat zullen er heel weinig zijn

Daarom verwacht ik Kensington ook niet voor 2018. Maar het zou mij niks verbazen als ze in 2019 of 2020 headlinen.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.677
837
Ik was een lijstje aan het samenstellen voor mogelijke Pinkpop-headliners
Momenteel is dit mijn idee…


– Pearl Jam – gerucht over tour met oa Lollapalooza, en mogelijk europese tour oa gerucht over San Siro in 2018, maar drummer Cameron ontkent tourgerucht?

Ik wilde je voor gek verklaren om Pearl Jam bij de geruchten op te nemen, ;) met name na de uitspraak van Matt Cameron
Maar ik na even bijgelezen te hebben zie ik dat Demtrios ook met hints aan het strooien is, zowel op Facebook als op het forum van Tenclub.
(Demetrios is er zo een die dingen vaak eerder weet)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Metallica en Foo Fighters zijn in mijn optiek echt hele grote kanshebbers. Ik zou daar toch wel een gokje op durven wagen zeg maar.... Mocht Pearl Jam daar nog bij komen hebben ze de beste headliners sinds jaaaaaren. Tenminste dat vind ik dan.... Maar tegelijk weet ik ook wel dat dit nooit gaat gebeuren.
Een (1) van die drie zullen we wel moeten inruilen voor bv P!nk (ook niet verkeerd) en/of the Script. Is Beyoncé ook een optie trouwens? Het zou me in ieder geval verbazen als PP niet 1 echte popheadliner heeft.......

Daarbij zie ik the Script zeker niet als headliner maar als je daar bijvoorbeeld P!nk bij zet ziet het er al wat anders uit of sla ik hier volledig plank mis???
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
De vijver begint ook wel leeg te raken,of we vinden de vis niet lekker genoeg.

Maar de geruchten zijn weer beetje standaard. Misschien toch maar wat meer in de breedte te doen. Als je ziet wat Mojo vaak in de Nederlandse zalen wegdumpt in juni, dan is het vaak jammer dat daar een hoop niet op "het" festival van Nederland staat.

Dan entree tickets nog maar een beetje omhoog, maar dan moet je het wel terug zien in de line-up.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
DennisvdBr wrote:
Ik was een lijstje aan het samenstellen voor mogelijke Pinkpop-headliners
Momenteel is dit mijn idee…

– Pearl Jam – gerucht over tour met oa Lollapalooza, en mogelijk europese tour oa gerucht over San Siro in 2018, maar drummer Cameron ontkent tourgerucht?


Ik wilde je voor gek verklaren om Pearl Jam bij de geruchten op te nemen,
1f609.svg
met name na de uitspraak van Matt Cameron
Maar ik na even bijgelezen te hebben zie ik dat Demtrios ook met hints aan het strooien is, zowel op Facebook als op het forum van Tenclub.
(Demetrios is er zo een die dingen vaak eerder weet)
En die Demetrios loopt nu te verkondigen dat we zeer snel een touraankondiging krijgen van Pearl Jam mbt Zuid Amerika...........
 

pp2017

Randprogramma
2 okt 2016
141
0
heb al tijdje niet meer gepost en meegelezen dus ik dacht dat het daar weer eens tijd voor was,
ik zie een hoop leuke namen langskomen (GNR U2 Bon Jovi en zo door) en ik ben benieuwd wat we komende editie gaan krijgen. dit jaar was green day het grootste nostalgische optreden dus ik hoop dat we dit jaar toch wat groters krijgen.

ik zie kensington genoemd worden als headliner. ze zijn leuk, maar nu alweer en dan ook als headliner dan worden ze ons de strot af geduwd.
the script zal waarschijnlijk wel komen, ik dacht zelf dat ze dit jaar al zouden komen.

als pop-headliner zie ik dat de vrouwen het overnemen (pink, lady gaga, beyonce en wat nog genoemd is). dit lijken me headliners die goed tickets kunnen verkopen en voor redelijk wat mensen fijne muziek is.

verder lijkt het me niet erg om chef' special nog eens te zien en kaiser chiefs vond ik ook erg leuk. Ik denk dat als ID weer komt maar nu als headliner dat ze nog steeds een dag verkopen omdat het er echt super druk was. Misschien dit jaar wel the weeknd?

ik zie niks van coldplay staan, zijn deze al doorgestreept of nog niks van bekend?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
(...)

als pop-headliner zie ik dat de vrouwen het overnemen (pink, lady gaga, beyonce en wat nog genoemd is). dit lijken me headliners die goed tickets kunnen verkopen en voor redelijk wat mensen fijne muziek is.

verder lijkt het me niet erg om chef’ special nog eens te zien en kaiser chiefs vond ik ook erg leuk. Ik denk dat als ID weer komt maar nu als headliner dat ze nog steeds een dag verkopen omdat het er echt super druk was. Misschien dit jaar wel the weeknd?

ik zie niks van coldplay staan, zijn deze al doorgestreept of nog niks van bekend?
The Weeknd en Coldplay, eigenlijk niet zo veel over gezien, zijn er aanwijzingen voor een tour volgend jaar?

Chef'Special en Kaiser Chiefs stonden er dit jaar, lijkt me daarom niet relevant voor Pinkpop 2018, sorry...

Pink en Beyonce had ik idd al hierboven in 'mijn Pinkpop-headlinerlijstje' staan, Lady Gage lijkt gezien de laatste ontwikkelingen niet meer aan de orde.

Als ik kijk bij geruchten en namen in Australië of Zuid-Amerika, misschien rekening houden met Grouplove, Foster the People, The Kooks of zouden Vince Stapels en Everything Everything in aanmerking kunnen komen voor het affiche.
Een oudje als Tom Petty op het affiche lijkt me ook wel wat, maar denk dat dat meer wens dan verwachting is.
Aardig zou ook zijn David Byrne, Royal Blood of Lana Del Rey op het affiche.



Binnenkort naast de headliners ook maar eens duiken in mogelijkheden voor de rest van het affiche...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Roger Waters definitief streepje door, exact na PInkpop...
18 en 19 juni in ZiggoDome.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.454
7.448
Zijn na het financiele tegenvallertje van vorig jaar voor 2018 bands als U2, Coldplay en de GNR niet te hoge verwachtingen?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken