Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Zijn na het financiele tegenvallertje van vorig jaar voor 2018 bands als U2, Coldplay en de GNR niet te hoge verwachtingen?
Met de verwachte kaartprijsverhoging door de vraag van gage's van de acts boven in het affiche weten we niet welke richting dat op gaat...
Een financieel tegenvallertje van 2017, daar zou ik voor editie 2018 geen rekening mee houden hoor.
Dat heeft geen invloed op de acts die in 2018 kunnen komen.
Coldplay weet ik niet van of ze uberhaupt touren.
Van GnR is een tourverlenging wel te verwachten, ze schuwen geen festivals.
Van U2 is bekend dat er contact is, maar zal denk ik niet eerder zijn dan het jubileum van de 50ste in 2019.

Ik denk dat voor Pinkpop / Nederland je toch moet denken aan headliners van boven de 1,5 miljoen gage.
Kwestie van stijgende gage's en afhankelijk van aanbod.
Ik geloof niet dat de gage het grootste struikelblok is om een act wel of niet op Pinkpop te zetten.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Zijn na het financiele tegenvallertje van vorig jaar voor 2018 bands als U2, Coldplay en de GNR niet te hoge verwachtingen?

Wat dat betreft heeft Pinkpop de zaakjes wel goed op orde. Ze zijn ooit bijna over de kop gegaan en hebben toen maatregelen genomen. Ik denk ook dat er toentertijd voor 2017 ingecalculeerd is dat het minder zou zijn met de dagkaarten en weekendkaarten. Het is ook een butjaar geweest voor festivals (ik hou RW even buiten beschouwing)

Daarnaast denk ik ook dat Mojo en bureau Pinkpop weten dat ze moeten vlammen in 2018. Het vertrouwen heeft in 2017 natuurlijk een knauw gekregen, daar is iedereen het over eens.

Ook voor de aankomende jubileumeditie in 2019 moeten ze knallen. Als je 50 jaar bestaat dan ga je ook Kensington niet laten headlinen. Dan wil je naar de buitenwereld uitstralen dat je HET festival van Nederland bent.

Ik zou het ook niet erg vinden om 10 of 20 euro meer te betalen als je echt gaat knallen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.454
7.449
Ik ben nog steeds voorstander van early bird tickets. Betalen we een tientje minder maar zijn we er sowieso bij.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Jammer dat ze een Roger Waters laten schieten. Waarom geen 4e avond voor dit soort acts?

Daarnaast ook gewoon vervelend dat dit soort zaalshows midden in het overvolle festivalseizoen plannen. En je nu ook al kaarten moet bestellen.

Straks heeft Pinkpop 3 kut headliners en heb je spijt dat je Roger Waters laat schieten.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ik ben nog steeds voorstander van early bird tickets. Betalen we een tientje minder maar zijn we er sowieso bij.

Dikke LIKE voor je post!

Hoeft voor mij niet eens een tientje goedkoper te zijn, de ticketmaster-fuik van de vvk na de perspresentatie ontduiken dat is een pre...
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Mag ik even dromen?
Pearl Jam zondag op Pinkpop en Eddie Vedder die dan de dag daarna met Roger Waters Comfortably Numb meezingt in de Ziggo Dome (zoals hij tijdens de Amerikaanse tour wel eens gedaan heeft).
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Die was perfect geweest voor PP inderdaad.

Dan veel liever Phil Collins/Genesis, ook meer Pinkpop gerelateerd dan Roger Waters
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Mag ik even dromen?
Pearl Jam zondag op Pinkpop en Eddie Vedder die dan de dag daarna met Roger Waters Comfortably Numb meezingt in de Ziggo Dome (zoals hij tijdens de Amerikaanse tour wel eens gedaan heeft).
anders om dromen mag ook, Waters die Comfortably Numb op zondag met Pearl Jam komt zingen :mrgreen:
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.454
7.449
Timmetje wrote:
Ik ben nog steeds voorstander van early bird tickets. Betalen we een tientje minder maar zijn we er sowieso bij.


Dikke LIKE voor je post!

Hoeft voor mij niet eens een tientje goedkoper te zijn, de ticketmaster-fuik van de vvk na de perspresentatie ontduiken dat is een pre…

Absoluut! Voorverkoop zou zo gigantisch ideaal zijn. Scheelt een hoop gedoe.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Absoluut! Voorverkoop zou zo gigantisch ideaal zijn. Scheelt een hoop gedoe.

Ik denk dat Jan eerst met pensioen of overleden moet zijn voordat dat gaat gebeuren. Het is niet nodig...bleeeegh
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Why?

1. Geen ene reet aan, muzikaal niet leuk. Dus heel persoonlijk.
2. Elk jaar komen ze weer voorbij in de geruchten, alsof Jezus op aarde kom. Overschatte band, nogmaals. Smaak
3. Grootste punt. 2x Afhaken vanwege terreurdreiging. Dus laf vind ik ze. Grote bek hebben over de wereld, concerten cancellen vanwege bijv wetgeving over genderneutraliteit en dan kun je laten zien dat je echt ballen hebt, dat je nergens voor wijkt en dan kun je een rolmodel zijn en dan doe je dit. Bah

Ik snap best dat veel mensen Pearl Jam erg leuk vinden maar ik dus niet. Ik hoef ze niet te zien op Pinkpop.

 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Afhaken wegens een dreiging is niks lafs aan imo.

Goed, maar dan moet je ook consequent zijn en dan moet je ook niet losse concerten gaan doen en je zakken vullen in Europa.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.260
6.753
Die geruchten worden toch gewoon maar zelf opgemaakt door fans. Als Cameron zegt dat ze niet gaan touren zijn er nog steeds fans in de waan dat ze wél gaan touren. En zo blijf je bezig hé.
Grootste punt? Dude, PJ bestaat wel uit meer dan enkel Vedder hé. Er zijn in de eerste plaats de andere bandleden, entourage maar ook gewoon familie die betrokken zijn bij het al dan niet touren. Dat je ze gewoon niet leuk vind mag nog je beste argument zijn van je opsomming..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken