Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.756
mattman wrote:
Maar… zijn dit nu de Killers of de zanger en de drummer performing songs by The Killers?

Een beetje vaag toch.


nja vaag, ze zijn er zelf duidelijk over. Mark en Dave touren niet, daar hebben ze live twee vervangers voor en ze blijven in de studio betrokken. Wat ik heb gelezen over de nieuwe liveshow is dat het zeer posititief is ontvangen ondanks de afwezigheid van twee leden. Het is natuurlijk wel jammer, dat geef ik toe. Schijnt bij Mark door fysieke problemen te komen (rugproblemen en tinnitus) , Dave heeft vanwege familieomstandigheden gekozen niet te touren. ik vind het wel de moeite waard alsnog te gaan, maar zullen ook mensen zijn die hierdoor afhaken.

Ook één van de beredeneringen dat ik ze niet als Pinkpop-headliner zie, maar zelfs niet eens de Pinkpop-affiche te halen.
Ik denk dat als ze een festival in Nederland doen, het een 'kleiner' festival is.
Aangezien ze touren onder LiveNation, denk ik dan toch aan DTRH, Bospop of indien later in het jaar zijn ze volgens mij niet verkeerd voor de Alpha op Lowlands.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.756
Roger Waters sluit met z'n tour (tot nu toe) best goed aan voor (met name) Pinkpop...
Paar dagen voor Pinkpop in Munchen... ( zie tour )
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Roger Waters sluit met z’n tour (tot nu toe) best goed aan voor (met name) Pinkpop…
Paar dagen voor Pinkpop in Munchen… ( zie tour )

Alles leuk en aardig maar Roger Waters op Pinkpop zie ik niet zo snel gebeuren. Ik denk dat de beste man echt niet goedkoop is en ik zie alleen arena concerten.

Plus Pink Floyd vind ik zelf echt geen festivalmuziek.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Editors 27 maart in De Ziggo. Tot nu toe tour t/m 29 april. Laatste datum in Madrid. Daarna richting de USA om festivals te doen?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.756
Editors 27 maart in De Ziggo. Tot nu toe tour t/m 29 april. Laatste datum in Madrid. Daarna richting de USA om festivals te doen?
Kunnen we ze doorstrepen... Voor zover ze verwacht zouden worden...
Zal ook wel goed zijn als ze onze regio eens een jaartje overslaan, voordat het nivo-overkill toeslaat.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.756
Daarentegen... The Script in April in Australië, ben er bang voor dat ze in juni wel heel dicht in de buurt zijn...
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Daarentegen… The Script in April in Australië, ben er bang voor dat ze in juni wel heel dicht in de buurt zijn…

Nieuw album dus die vallen te verwachten. Trekken altijd wel veel publiek maar niet mijn ding.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Roger Waters sluit met z’n tour (tot nu toe) best goed aan voor (met name) Pinkpop…
Paar dagen voor Pinkpop in Munchen… ( zie tour )

Persoonlijk mag het van mij maar Waters neemt visueel ook weer het eea mee. Ik denk dat de productie puur gemaakt is voor losse arena concerten. In Amerika deed hij ook geen festivals behalve Desert Trip.
Maar het zal wel de JC Arena of GelreDome worden denk ik.
Toch zou ik het wel geweldig vinden mocht PP het lukken om zo'n artiest eens te strikken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.756
DennisvdBr wrote:
Roger Waters sluit met z’n tour (tot nu toe) best goed aan voor (met name) Pinkpop…
Paar dagen voor Pinkpop in Munchen… ( zie tour )


Persoonlijk mag het van mij maar Waters neemt visueel ook weer het eea mee. Ik denk dat de productie puur gemaakt is voor losse arena concerten. In Amerika deed hij ook geen festivals behalve Desert Trip.
Maar het zal wel de JC Arena of GelreDome worden denk ik.
Als onderstaande info klopt kun je ook zien welke landen volgen na hetgeen nu bekend is. Met andere woorden, de Tour start in Duitsland, daar zit niets meer voor. Maar ik kan het ook verkeerd lezen??
http://teamrock.com/news/2017-09-18/roger-waters-announces-european-tour
Ik weet zeker dat die info klopt...
Het is dezelfde tekst die hij ook op zijn tourpagina heeft staan, kijk ook hier boven op de link ( zie tour )
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Ik had m'n stukje al aangepast :wink: Die landen staan gewoon genoemd op alphabetische volgorde.
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.349
926
Zal ook wel goed zijn als ze onze regio eens een jaartje overslaan, voordat het nivo-overkill toeslaat.

Editors zitten al boven het overkill-niveau hoor. Sinds 2013 elk jaar in België en Nederland geweest met eigen concerten of festivalshows.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Editors zitten al boven het overkill-niveau hoor. Sinds 2013 elk jaar in België en Nederland geweest met eigen concerten of festivalshows.

Editors need editing
 

Bianca

Randprogramma
1 mrt 2017
131
0
Staan hoog op mijn verlanglijst: The Prodigy!
1x live in de HMH gezien. Was echt super!

Nu lees ik net dat later dit jaar een nieuwe singel uitkomt EN een nieuw album begin volgend jaar :roll:

Mag van mij op Pinkpop staan :wink:
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
633
317
Staan hoog op mijn verlanglijst: The Prodigy!
1x live in de HMH gezien. Was echt super!

Nu lees ik net dat later dit jaar een nieuwe singel uitkomt EN een nieuw album begin volgend jaar ?

Mag van mij op Pinkpop staan ?

Zou the Prodigy ook erg tof vinden. Heb ze zelf ook 2 keer gezien en vond t best goed. Wel vraag ik me af of ze nog op Pinkpop passen. Voor headliner zijn ze tegenwoordig te klein denk ik en de band heeft zelf altijd de eis om in t donker te spelen. Naast headliner blijven er dan voor Pinkpop niet echt slots over. Voor het afsluiten van de brightlands stage zijn ze dan weer veel te groot namelijk.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.756
Prodigy, tja, zijn al een hele tijd niet meer langs geweest hé op Pinkpop.
Wat mij betreft prima, maar ik heb zo het idee dat ze beter tot hun recht komen als afsluiter op een ander festival...


In ander nieuws... Toch maar weer rekening gaan houden met Iron Maiden.
Er ging al een gerucht van NovaRock ( zelfde weekend maar start een dag eerder ).
Nu noemt Zégut ook Iron Maiden als gerucht voor Hellfest, da's een week na Pinkpop.
Voor Nederland was het gerucht in juli nog voor 2018 naar ArenA, voor Franktijk btw Stade de France.
Mogelijk is de keuze gewijzigd over enkele locatie's, mocht het eerdere lijstje correct zijn of mocht Zégut gelijk hebben...
Maar voor mij weer een uitstekende gelegenheid om een persoonlijk favoriet er in te slingeren hier!!
Ik zeg, het zal eens tijd worden, Iron Maiden naar Pinkpop?
Knallen met die gitaren, scream for me Pinkpop!
 

Mr-Pronk

Playlistbediener
29 okt 2015
40
0
Wat denken jullie van The Wombats?
Zijn nu bezig met het opnemen van een nieuw album. Stonden volgens mij in 2015 voor het laatst op pinkpop.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
633
317
Wat denken jullie van The Wombats?
Zijn nu bezig met het opnemen van een nieuw album. Stonden volgens mij in 2015 voor het laatst op pinkpop.
Ligt er een beetje aan wanneer dat album klaar is. Als dat voor de zomer is, is er best een kans
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Ik zeg, het zal eens tijd worden, Iron Maiden naar Pinkpop?
Knallen met die gitaren, scream for me Pinkpop!

Foo fighters, Metallica en Maiden. Das best wel een natte rock/metaldroom. Maar dat is gewoon te hard hoe graag ik het ook zou zien.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.756
Ik was een lijstje aan het samenstellen voor mogelijke headliners.
Eens zien wat nog de opties kunnen zijn als headliners, te verwachten en minder te verwachten :

- Metallica - mogelijk tour verlenging na de stadion tour, Zegut noemt Download FR
- Foo Fighters - tour met het nieuwe album, nog geen NL-datum en nog Pinkpop in te halen
- U2 - nog geen Europese festivals in de laatste tours
- Guns N Roses - tourverlenging, mogelijk komt Europa er nog bij
- Pink - Nieuw album en na headliner op Sziget en V-festival mogelijk tour verlengen bij andere festivals
- Queens of the Stone Age - tour met nieuw album en week voor Pinkpop headliner op Northside en week na Pinkpop headliner op INmusic.
- Iron Maiden - Mogelijk een tour in 2018, gerucht in Pinkpop weekend NovaRock en Zegut noemt Hellfest
- Pearl Jam - gerucht over tour en oa Lollapalooza, mogelijk europese tour, gerucht over San Siro in 2018, maar drummer Cameron ontkent tourgerucht?
- Bruce Spingsteen - mogelijk europese tour, gerucht over San Siro in 2018
- Bon Jovi - 22 sept headliner Rock in Rio, mogelijk europese tour, gerucht over San Siro in 2018
- The Killers - met nieuw album eerst stadions en daarna festivals? gerucht voor Lollapalooza
- The Prodigy - nieuw album, in 2015 nog gepolst als Foo-vervanger
- Beyonce - Coachella?
- Tool - 'album'? en komen er na de Amerikaanse festivals nog EU festivals bij?
- Arctic Monkeys - eind dit jaar nieuw album
- Roger Waters - met een Pink Floyd-setlist, komt naar Nederland en tourdata nu sluiten 2 dagen voor Pinkpop aan.

Momenteel, denk ik hier aan. Toevoeging is welkom.
Roept u maar...
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.349
926
– Metallica – mogelijk tour verlenging na de stadion tour, Zegut noemt Download FR
– Foo Fighters – tour met het nieuwe album, nog geen NL-datum en nog Pinkpop in te halen
– U2 – nog geen Europese festivals in de laatste tours
– Guns N Roses – tourverlenging, mogelijk komt Europa er nog bij
– Pink – Nieuw album en na headliner op Sziget en V-festival mogelijk tour verlengen bij andere festivals
– Queens of the Stone Age – tour met nieuw album en week voor Pinkpop op Northside
– Iron Maiden – Mogelijk een tour in 2018, gerucht in Pinkpop weekend NovaRock en Zegut noemt Hellfest
– Pearl Jam – gerucht over tour en oa Lollapalooza, mogelijk europese tour, gerucht over San Siro in 2018, maar drummer Cameron ontkent tourgerucht?
– Bruce Spingsteen – mogelijk europese tour, gerucht over San Siro in 2018
– Bon Jovi – 22 sept headliner Rock in Rio, mogelijk europese tour, gerucht over San Siro in 2018
– The Killers – met nieuw album eerst stadions en daarna festivals? gerucht voor Lollapalooza
– The Prodigy – nieuw album, in 2015 nog gepolst als Foo-vervanger
– Beyonce – Coachella?
– Tool – ‘album’? en komen er na de Amerikaanse festivals nog EU festivals bij?
– Arctic Monkeys – eind dit jaar nieuw album
– Roger Waters – met een Pink Floyd-setlist, komt naar Nederland en tourdata nu sluiten 2 dagen voor Pinkpop aan.

QOTSA, The Killers, The Prodigy, P!nk, Tool, Arctic Monkeys en Bon Jovi kunnen in hun eentje geen Pinkpop-dag dragen. De vraag is of Mojo zich wéér vergrabbelt zoals in 2013 (alle dagen) en 2017 (dag 2 en 3).

Bruce Springsteen kan met een korrel zout genomen worden. Er gaan ook "geruchten" voor stadionconcerten in USA in de zomer van 2018. Maar ook schijnt z'n gitarist Nils Lofgren in mei al concerten in UK te gaan doen. Ik reken dus niet op Bruce in 2018.

Metallica. Tja, kan. Maar hoeft voor mij niet zo.

Pearl Jam geloof ik pas als ze daadwerkelijk het podium in Landgraaf betreden. ;)

U2 reken ik niet op. Dat hele "U2 gaat festivals doen" verhaal is niet uitgekomen op Bonnaroo en Glasto na.



 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken